Gå til innhold

Beste kjøp til huset


Amadea

Anbefalte innlegg

Gjest uren luren
Victorinox kokkekniv! Gode kjøkkenkniver er alfa og omega! :)

Også er jeg allerede superglad i KitchenAid kjøkkenmaskina vi fikk i bryllupsgave, den er passe stor, elter/visper/blander godt, lett å rengjøre, bråker ikke (vi lånte en Kenwood før og den bråkte som et uvær, god maskin vel bevares, men man må jo ha på hørselsvern mens den går), og ikke minst, den tar seg godt ut på benken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tupperware silikonbakeunderlag må være det smarteste jeg har kjøpt.

Jeg kjevler pizzadeigen rett på bakeunderlaget, slenger på fyll og ost, og setter alt rett i ovnen. Man trenger ikke løfte opp deigen og snu den heller. Når jeg tar den ut sklir pizzaen av og over på serveringsbrettet.

Samme med pepperkaker!

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uren luren

Jeg har ikke kjøpt en vare, men en tjenste: var hos en proff knivsliper og fikk slipt knivene mine i forrige uke. Det er det beste kjøpet jeg har gjort på lenge! Har bra kniver på kjøkkenet (Global, Victorinox og en liten Sabatier) og har stelt pent med dem (vasket dem for hånd og brukt skjerpestål), men etter at de ble slipt er de fantastiske. Tror ikke de har vært så skarpe noen gang! Nå skal jeg kjøpe gavekort på knivsliping til vennene våre til jul, for dette må de få oppleve også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt en vare, men en tjenste: var hos en proff knivsliper og fikk slipt knivene mine i forrige uke. Det er det beste kjøpet jeg har gjort på lenge! Har bra kniver på kjøkkenet (Global, Victorinox og en liten Sabatier) og har stelt pent med dem (vasket dem for hånd og brukt skjerpestål), men etter at de ble slipt er de fantastiske. Tror ikke de har vært så skarpe noen gang! Nå skal jeg kjøpe gavekort på knivsliping til vennene våre til jul, for dette må de få oppleve også!

Det er nok en super gave! Hva kostet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant mine nåværende favoritt ting i huset som jeg har blitt helt avhengig av er:

- Salatslynge

- Elteegenskapene til min Kenwood kjøkkenmaskin

- Aeroccino'en (bruker denne fremfor steamer'n på Nespressomaskinen)

hva er en salatslynge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
hva er en salatslynge?

En salatslynge er som en dobbelt bolle med lokk på, der du vha en sveiv kan få den innerste bollen til å gå fort rundt. denne innerste bollen har hull eller spalter i seg, og oppi der legger du de nyvaskede salatbladene. når du sveiver så "sentrifugerer" du salatbladene fri for vann så de blir tørre og fine og klar til bruk med en gang, og du slipper sånn vassen salat eller enda værre - tar den raske snarveien og spiser uvasket salat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uren luren
Det er nok en super gave! Hva kostet det?

Jeg var hos Skjerp Deg Knivsliperi i Oslo, der kan du kjøpe gavekort på så mange kniver eller andre verktøy du vil og betale 100 kroner pr verktøy. Vi ga bort flere sånne gavekort til jul, mange av vennene våre fikk for 2-3-400 kroner avhengig av hvor nære venner de er og om de fikk noe annet ved siden av. I tillegg fikk svigermor og svigerfar et gavekort på 500, og nå har de vært og slipt knivene sine og er kjempeglad for gaven og for å ha deilige og skarpe kniver igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie-maskinen min! Elsker den virkelig. Er helt klart den mest brukte tingen hjemme hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye kaffekverna. Den er som en drøm. Også er den så stilig på kjøkkenbenken ved siden av espressomaskinen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupperware silikonbakeunderlag må være det smarteste jeg har kjøpt.

Jeg kjevler pizzadeigen rett på bakeunderlaget, slenger på fyll og ost, og setter alt rett i ovnen. Man trenger ikke løfte opp deigen og snu den heller. Når jeg tar den ut sklir pizzaen av og over på serveringsbrettet.

Samme med pepperkaker!

Høres genialt ut. Har også hørt at de har en "potetkoker" til microbølgeovn. Tror jeg må på Tupperwareparty snart :fnise:

Større investeringer jeg er glad for; varmepumpe og induksjonskokeplater + micro med dampfunksjon ++.

Mer dagligdagse innkjøp: Bosch "stå-støvsuger" (samme som Electroluxen) i tillegg til vanlig sentralstøvsuger. Greit å slippe slanger osv hver gang. Står i fast krok på kjøkkenet og blir brukt hver dag til å støvsuge opp smuler, rusk osv etter ungene. Brukes også til en kjapp støvsuging over gang og stue innimellom den ukentlige rengjøringen. Har håndstøvsuger integrert. Genialt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Marte_*

Jeg vil nevne to viktige ting - en stor og en liten.

Den lille er en miks og mål fra Tupperware som jeg bruker omtrent hver dag .. genial med det delte lokket som gjør at den er glimrende til å piske krem i og ikke minst når jeg skal bruke stavmikseren.

MEN - det jeg er ekstremt glad for at jeg gjorde da vi bygde hus var investeringen i å få sydd gardiner på mål. Ser på dette som en engangsinvestering i noe som er nøye tilpasset hver vindu i huset, ser eksklusivt ut og ikke minst - veldig praktisk da jeg har valgt doble skinner med to lag lyse flagrende gardiner fra tak til gulv.

I vårt forrige hus hadde vi persienner og det var rett og seltt en stor lettelse å bli kvitt dem. Så mye finere med gardiner - selv i funkishus som vårt.

Mange tror at man må ha lameller eller persienner i funkishus, men min erfaring er ihvertfall at gardiner er langt vakrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg har kjøpt til huset i det siste er en Logitech multifjernkontroll! Nå kan vi styre TV'en, PVR-boksen, forsterkeren, Playstation, CD-spilleren og DVD-spilleren med den - det er helt fantastisk! Og samboeren min har kjøpt en boks som er koblet opp mot en PC i et annet rom. Derfra henter vi opp musikk, bilder og filmer og kjører det på TV'en gjennom Playstation. Vi er forresten rundt 30 år...kanskje vi er litt barnslige..? Vi venter også på å få levert en splitter ny og fantastisk kaffemaskin, jeg gleder meg så sinnsykt til å få den i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...