Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva har vært deres beste kjøp til huset i det siste?

Jeg har kjøpt en slags spatel, det ser ut som en liten stekespade. Jeg kjøpte den egentlig til å pynte kaker med (bre ut krem), men i går lagde jeg pizza og det var så lett og greit å bre ut tomatsausen. Supert!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Miriam_*
Skrevet

Sånn i det daglige er jeg veldig glad for skjærebrettet for brød som jeg kjøpte i Skagen et år jeg var der på ferie. Det er av merket TripTrap og har oppsaming for smuler - genialt.

Det er nå så slitt at jeg skal kjøpe meg et nytt iår :)

Skrevet

Blant mine nåværende favoritt ting i huset som jeg har blitt helt avhengig av er:

- Salatslynge

- Elteegenskapene til min Kenwood kjøkkenmaskin

- Aeroccino'en (bruker denne fremfor steamer'n på Nespressomaskinen)

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg oppholder meg for tiden på hytta, og det jeg bruker aller mest er Bialetti-kannen og melkeskummeren.

Med litt god kaffe fra Kaffebrenneriet, H-melk og en brun sukkerbit er jeg sikret verdens beste start på dagen.

Skrevet

Fikk et billig servise i 16 deler for 49 kr. Kjempeflott var det også, så jeg er superfornøyd. Passer godt til studenter som flytter sammen for første gang, og som mangler en god del ting. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Mine global kjøkkenkniver :D og har du bare råd til en , invester i en stor kokkekniv :D

Skrevet

Enig at det er lurt å invistere i en god kokkekniv. :)

Når det gjelder litt mer hverdagslige ting så kjøpte jeg med meg skyllemiddel fra utenlandsferien i år... (av alle ting..) Den lukter nemlig så sinnsykt rent og friskt, at jeg gleder meg over å vaske klær og henge til tørk! :fnise:

Skrevet
Blant mine nåværende favoritt ting i huset som jeg har blitt helt avhengig av er:

- Salatslynge

En liten avsporing... Hvor mange watt er det på din kjøkkenmaskin?

Forøvrig er mitt beste kjøp varmepumpa... :)

Skrevet

Salatslynge er veldig bra :) Bruker vår mykje. Kan skylle salaten utan at den er klissvåt etterpå.

Har ein Bosch kjøkkenmaskin som er genial til brød/bollebaking. Slepper å elte for hand, og slik gjærbakst har godt av mykje elting.

Gode kniver er viktig. Me har ein del av victorinox. Ok kniver, og ikkje blant dei aller dyraste.

Ellers har me ei lita kaffekvern så me kjøper ofte heile bønner på butikken og kverner sjølv. Lukter så godt i leiligheten etterpå :)

Skrevet

Durance vaskemiddel for klær, oppvask og husvask er jeg veldig glad i. Økologisk og skader ikke miljøet. Lukter også fantastisk!

Gjest antigartner
Skrevet

Jeg er utrolig glad for at jeg har en litt stor jerngryte. Den blir mye brukt hos oss for eksempel til gryteretter, steking av kjøtt, pizzafyll og pytt i panne. Jeg bruker den gjerne istedenfor wok-en også, da jeg synes wok-panna er så stor og tungvint.

Skrevet

Jeg kjøpte kjevle med silikontrekk forrige uke, og den er virkelig genial. Deigen henger seg ikke fast, og jeg slipper å bruke mel på kjevla. :)

• 4 uker senere...
Skrevet

- Salatslynge

Vet du hvor jeg kan få kjøpt Aeroccino alene uten Nespressomaskinen på nett?

Skrevet

Kjøpte et par gode kniver da jeg flyttet inn i en leilighet og det er jo blitt en helt ny opplevelse å lage mat! :)

Skrevet

En stekepanne med høye kanter og lokk. Da kan jeg steke først og hive oppi resten til en gryterett for så å koke videre. Tidligere hadde jeg en vanlig stekepanne og måtte ta maten oppi ei gryte for å koke videre. Oppvask spart.

Skrevet

Masse smarte ting her!

Jeg har i det siste kjøpt et microplane rivjern. Det er helt supert! De gamle rivjernene kan bare kastes!

Skrevet

Vi invisterte i gode kokkekniver og en god stekepanne med høye kanter og lokk, matlagingen går som en lek :)

Vi har også endelig fått oss en ny moccamaster så nå smaker kaffien 100 ganger bedre å holder seg varm lenger.

Har lyst på kaffekvern men lurer på hvor mye den kommer til å bli brukt egentlig.

Skrevet

Vårt beste kjøp til huset er uten tvil; Electrolux Ergorapido støvsuger..

Lettvint, sparer strøm og tar lite plass..

HAr både hund og katt her vi bor, så det blir en god del støvsuging! :sjenert:

Skrevet

Victorinox kokkekniv! Gode kjøkkenkniver er alfa og omega! :)

Også er jeg allerede superglad i KitchenAid kjøkkenmaskina vi fikk i bryllupsgave, den er passe stor, elter/visper/blander godt, lett å rengjøre, bråker ikke (vi lånte en Kenwood før og den bråkte som et uvær, god maskin vel bevares, men man må jo ha på hørselsvern mens den går), og ikke minst, den tar seg godt ut på benken ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...