Gå til innhold

esercizio e degli alimenti


Gjest Fancy Nancy

Anbefalte innlegg

Gjest Fancy Nancy

dagens styrke økt:

utfall med knebøy med 5kg vekt, her går jeg fra den ene til den andre siden av rommet (et av treningsrommene som vi pleier å okkupere)

tåhev på en fot av gangen.

og masse mer utfall med knebøy og vridning til sidene (min treners favoritt)

så sirkeltrening:

armhevninger

boksing

omvendte flyers med 3kg vekter

bisepcurl (tror jeg det heter) med vekter, vet ikke hvor mye

nedtrekk (ryggøvelse der jeg står med bøy i ryggen, drar et tau ned og så bakover) usikker på vekt her

ny øvelse jeg ikke vet noe navn på, trener siden av magen. litt vanskelig å forklare men jeg setter fast beina i et apparat slik at jeg står og tipper til venstre eller høyre side. så strekker jeg med nedover til gulvet fortsatt sidlengs, og løfter overkroppen.... som en situps fra siden...

situps med high five (og en favoritt fra treneren min)

klarte 4 repetisjoner av sirkelen. hver øvelse repeteres enten 10 ganger hver eller så mange jeg klarer på et antall minutter.

etter dette var jeg ganske sliten, og dum som jeg var sa jeg at vi hadde jo ikke trent beina så mye da.... (jo vi hadde det med de knebøyene!!) så da måtte jeg ta spensthopp der hendene måtte ta i bakken for hver gang. og gående knebøy med kick boksing spark.

med andre ord.... HELT utslitt!

ukens utfordring...

fortsette å bytte ut et måltid med frukt

fortsete å bytte ut et måltid med grønnsaker

minimum av 1 times aktivitet hver dag!

Endret av Fancy Nancy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fancy Nancy

forrige uke traff jeg en skikkelig dump i veien. vet ikke helt hva som forrårsaket det, men tirsdag var det bursdagsfeiring og da ble det jo litt mat og kake som ikek var av det sunneste og ble daff og sliten og onsdag og tordag klarte jeg ikke å komme inn i rytmen igjen, var bare sliten og lei og lot være å spise noe på dagen og overspiste på kvelden.....

men dette er over!

ny uke!

ny start!

trening med trener i dag, styrke.

spurte om han syntes at jeg kunne ta de gruppetimene der det står at det er for folk som har trent endel før. og han sa absolutt. det ville nok ikke være noe problem for meg! det gledet meg å høre :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Fancy Nancy

har vært dårlig på å oppdatere her ja...

mandag, styrke med treneren min. stort fokus på skuldere og øvre delen av rygg.

tirsdag og onsdag har jeg ikke fått vært stort aktiv.

i dag (torsdag) min første bosutime... 30min kondisjon og 30min styrke.

var utrolig vanskelig å holde balansen og jeg følte at jeg brukte store deler av timen på å komme meg på ballen og falle av... dette vil sikkert bedre seg etterhvert. og jeg tror jeg vil få større og større utbytte av treningen jo flere ganger jeg trener akkuratt dette. balanse er helt klart ikke helt min styrke.. ergo dette må jeg trene mer på. ;)

har forelesninger til denne helgen igjen. blir mye å sitte på rompa. skal forsøke å komme meg på energy yoga i morgen og evt gå turer lørdag og søndag.

vekt nedgangen... vel ja.. grammene sniker seg sakte av gårde.. ikke helt de store tallene.. men mange elver små blir en stor å.

det som er inspirerende er at alle på forelesningen er virkelig sunnhets fantaster.. har ikke sett en brus eller sjokolade. bare vann og frukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Fancy Nancy

jeg er skikkelig fornøyd... trodde at denne helgens utskeielser skulle ha innvirkning på vekten men ikke så mye vist.. har gått ned 900g på en uke! jeg er fornøyd!

alikevel trenger jeg et lite push i baken når det gjelder trening og kosthold.

styrke i dag...

*step på høy kasse (to kasser oppå hverandre) med 10kg vekt 1 min av gangen 5 anger.

*skulder øvelse med håndvekt på 4 kg. ligger på gulvet med armen (med vekten) rett ut til siden. løfter opp mot taket, ruller meg rundt på motsatt skulder mens armen og vekten er mot taket, og fører vekten ned forran brystet og mot gulvet. (vanskelig å forklare men trener bryst og bak på skulderen)

*utfall med brystpress. kinesis maskin. 3 repetisjoner

*skrå nedtrekk en arm av gangen 3 repetisjoner pr arm

*markløft med breibeinstilling og løfte stanga opp til under haken med skulderene opp, 15kg

*high five situps totalt 45 stk

*pluto, stå på alle 4 og holde motsatt arm og ben opp i lik høyde som ryggen, holde i noen sekuder

*roundkick, totalt 40 på hvert ben

*skråsitups med 5kg vekter 2 sett av 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

styrke igjen i dag.. forrige uke trente jeg ikke på senteret i det hele tatt.. satt endten på lese sal, forelesning eller noe annet. men fikk gått litt da. har funnet en fin tur rundt naboøya som jeg trives med å gå. tar meg 2 timer å gå runden.

i dag hadde vi liten test av min fremgang. jeg hadde step i 3 min på dobbel høyde stepkasse (to stk opp på hverandre) klarte 70 stk.. ikke veldig bra.. noen fler enn forrige gang men ikke den store forskjellen.

men klarte situps testen mye bedre. der husker jeg ikke forrige tall men jeg klarte 94 i grei tempo etterhverandre, det er jeg fornøyd med.

treneren min hadde som mål å virkelig slite meg ut.

trente markløft med maks vekt, så mange jeg klarte og så rett på romaskin maks fart i 2 min og tilbake til markløften, hele 3 ganger. helt utslitt!

etterpå var det markhopp som han kaller det, der jeg skal sitte helt på huk og ha hendene i bakken og hoppe fra en vegg til en annen og så high five situps... dette repeterte vi 2 ganger. klarte nesten ikke å reise meg opp.. lårene var helt gele.

så hadde vi noen rolige øvelser som flere situps, skråsitups på bosuball, armhevninger på stor ball, balanseøvelser der jeg står på 4 og løfter motsatt arm og bein og holder stillingen en stund (coreøvelse kaller han det)

det begynner å bli litt artig at de andre trenerene der hilser på meg. og i dag kom ei av dametrenerene bort og sa jeg virkelig trente hardt. treneren min sa at ja.. jeg var en av hans beste hardtrenere.. det var hyggelig sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gøy når andre legger merke til deg, det betyr jo at du kjører bra :) PT-timer kan være et helvete når de står på, men så føles det så utrolig deilig etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fancy Nancy

ja det er det.

fikk melding av treneren min i går, han hadde fått gått igjennom alle tallene fra testen vår.. jeg har forbedret meg med 13%. det var jeg godt fornøyd med!

nå har det vært noen deilig "late" dager i tyskland. har ikke trent, men shoppet i mangfoldige timer.. så jeg regner det som grei trening. blir helt svett av å prøve bukser jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

i går hadde jeg trener time igjen.

begynte med at min kjære :tronderbart: trener sa at vi hadde jo glemt en øvelse fra testen vår forrige gang... den måtte vi jo ta nå.

det var nedtrekk med 10kg tror jeg (aldri veldig god på å huske kg antallet) forrige gang jeg gjorde den øvelsen klarte jeg 25 rep. i går klarte jeg 44! kjempe stolt av meg selv!! veldig bra forbedring!

var tung trening resten av timen. var ør og døv da vi far ferdige (får alltid dotter i øra når jeg trener hardt)

var sånn ca dette jeg gjorde:

utfall med 15kg vekt

situps med kast av ball på 15kg

planken

ligge på magen holde i strikk og trekke armene nedover mens :tronderbart: gir motstand

mer utfall med 10kg vekt denne gangen og rotasjon

armhevninger på ball

hurtig step

flyers (arm og skuldere) m 4 kg

step med 10kg vekt som løftes over hodet

kick (herlig øvelse.. får lov til å sparke treneren min så hardt jeg orker :) )

kne kick

tåhev

aner ikke rep antallet.. blir så sliten når jeg trener at jeg ikke klarer å tenke på det det.. tellingen får treneren ta seg av.

digg med forbedringer altså! det gjør det hele så utrolig morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fancy Nancy

dagens treningsøkt:

klassisk yoga.

var ikke helt i humør til å trene så håpet at jeg tok noe som var greit og lett.

den gang ei!

kjempevanskelig faktisk!

jeg er ikke myk (trodde ikke jeg var så stiv men) og armene skalv under belastningen når jeg skulle stå i down dog stilling. phwe! svett og varm ble jeg.

men deilig var det da vi brukte god tid på å roe ned og slappe av.

i kveld skal jeg ut å gå litt. håper været holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Fancy Nancy

har vært i syk og i dårlig form så det har ikke vært noe trening på meg siden forrige mandag.

men i dag hadde jeg pt time igjen.

var litt redd for at det skulle bli veldig hardt, siden formen ikke har vært på topp, men det gikk overraskede bra.

brukte endel apparater i begynnelsen i dag, det var for å kjøre veldig tungt og passe på at det ble riktig.

tok 168kg i benpress! veldig fornøyd med det! synes det høres veldig mye ut, så er stolt :)

var ikke bare i apparater, litt sirkeltrening med hig-five situps, bisepscurl, planken og ryggstrekk (første gang jeg tok den med vekt og kjente det veldig etterpå)

utfall med knebøy og 10kg ball.. så langt og lenge jeg orket og så tilbake igjen, treneren min liker den øvelsen, jeg tror det er fordi han ikke må gjøre den selv.

da jeg kom hjem fikk jeg besøk av ei venninne og vi gikk en to timers tur rundt brønnøya. det var deilig.

føler at jeg kommer til å sove veldig godt i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...