Gjest gjestdeluxe Skrevet 3. august 2009 #61 Del Skrevet 3. august 2009 Du har et for enkelt syn på saker. Du burde lære deg at livet ikke er enten svart eller hvitt. Jeg vet utmerket godt at livet ikke er enten det ene eller det andre. Likevel, generelt sett, når menn som nærmer seg 30 ikke engang har tatt på/kysset en kvinne, da synes han passer i klassen outcast. For meg er det såpass merkelig at jeg ville ha stilt meg undrende til en mann i den situasjonen. De fleste heterofile menn ønsker kvinnekontakt, og har de ikke klart å ta på en kvinne innen de er 30, så ser det temmelig håpløst ut, synes jeg. Det er sikkert et tålmodig marked for de også, men jeg stiller meg skeptisk til slike menn. Husk også at i et nettforum kan folk spissformulere seg, fordi det blir litt for slitsomt å moderere seg selv ned til "dette var bare min mening" og "dette gjelder selvsagt ikke alle, men i enkelte tilfeller..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2009 #62 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg kjenner dem ikke såå godt at jeg har turt å legge meg oppi det. Det har vel aldri vært noe mer i det fra deres side heller kun fra hans, så får vel ikke så mye ut av det. De kjenner han jo ikke så godt basert på en fest eller to heller. Men jeg har jo mine mistanker basert på hva jeg synes jeg det negative med han,men alle mennesker har jo negative sider. Det er jo ingen grunn til å ikke få seg dame egentlig... Men kanskje jeg skal slutte å bry meg meg han egentlig. Det er jo egentlig ikke min sak. Synes bare det er litt trist at han er så mye for seg selv, og ikke blir med ut eller tar i mot en hånd hvis hn får det liksom. Han er vel litt stolt ogs, men hadde det vært meg og jeg ikke hadde noe særlig kontakt med gutter, ville jeg blitt glad for at jeg hadde en kamerat med forhåpentligvis flere kjekke guttevenner tror jeg.. Jeg skjønner ikke at han ikke er mer interessert i å være med meg eller venninna mi på ting helller der det sikkert hadde vært flere jenter å bli kjent med også.. Må vel si at jeg tviler på at du kommer til å tjene noe på det. Men han er jo egentlig veldig heldig som har deg som venninne Spørsmålet er vel bare om han forstår det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #63 Del Skrevet 3. august 2009 Enten så er vennen din homo, eller så er han ikkje attraktiv i kvinners øyne. Til de som sier at pu er bla bla bla bla så forstår dere lite av virkeligheten til en mann / gutt som feks ts sin venn lever i. Selv er eg imot pu hvor en perfeksjonerer teknikker og rutiner for å bli mer tiltrekkende person. Teknikkene og rutinene gir dem resultater som igjen gir dem bedre selvtillit, selvfølelse (der og da vel og merke) osv. No finnes det faktisk dating guruer og psykologer som har studert selvhjelp, og som bruker vitenskapen de har lært til å få vekk de personlige problemene folk sliter med. Dette gjøres ved å jobbe med seg selv. Eg syntes det står stor respekt av de som sliter med angst, depresjoner og andre personlige problemer som tør å ta takk i problemene. Enkelte damer her tar alle under en kam og sier pu er tragisk (som sakt syntes ikkje spesielt om de som behandler kvinner som objekter og bruker teknikker og rutiner), men realiteten er jo at dere bare vet en brøkdel av hva det egentlig handler om. "Menn burde ikkje måtte gå å lære seg hvordan de skal være rundt damer, det skal bare være naturlig", Eg ler. Stor avsporing fra hovedtemaet, men ville få det ut. Ts, hvis du virkelig vil hjelpe vennen din med slik at han kan få seg en kjæreste må du for det første finne ut om han vil ha en kjæreste. Deretter må du få han til å innse at det er noe med personligheten hans og han som gjør at kvinner ikkje finner han attraktiv. Det kan hende han er for opptatt over hva andre tenker og sier om han. Det kan være nervøsitet og mangel på selvtillitt når han snakker med ukjente damer. Det kan være dårlig selvbilde, osv. Uansett hva det er så kan han jobbe med dette for å bli en mer attraktiv person. Det finnes veldig mye bra materialet ute (psykologi) som gjør det mulig. Så kan jo du være en god venninne å fortelle ham hva han ikkje bør gjøre, når du introduserer han til nye damer. Her er noen eksempler: Ikkje søk godkjenning hos henne hele tiden. Ikkje finn deg i når hun er sta og egen, kjemp tilbake. Ikkje si unnskyld med mindre du faktisk har gjort noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2009 #64 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Likevel, generelt sett, når menn som nærmer seg 30 ikke engang har tatt på/kysset en kvinne, da synes han passer i klassen outcast. For meg er det såpass merkelig at jeg ville ha stilt meg undrende til en mann i den situasjonen. Selvfølgelig er det da god grunn til å stille seg undrende - helt klart. Men man må aldri glemme at alle mennesker er forskjellige individer. Ingen god grunn til å avskrive noen på generell basis. Endret 3. august 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2009 #65 Del Skrevet 3. august 2009 De fleste heterofile menn ønsker kvinnekontakt, og har de ikke klart å ta på en kvinne innen de er 30, så ser det temmelig håpløst ut, synes jeg. Det er sikkert et tålmodig marked for de også, men jeg stiller meg skeptisk til slike menn. Du har kanskje så dårlig tid at du med glede tar en rundbrenner-deluxe? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #66 Del Skrevet 3. august 2009 *rekker diskret opp hånden* Samme her!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 3. august 2009 #67 Del Skrevet 3. august 2009 Hmm synes som om det er flere voksne menn som aldri har hatt dame enn jeg trodde, er dette typisk for menn, eller kjenner dere noen damer også som aldri har hatt type? Det er visst ganske vanlig, ut i fra hva jeg har lest av statistikk. Opptil flere titalls prosent menn på 25 har aldri hatt sex eller forhold. I en alder av 70 år, er det fremdeles rundt 5% av menn som aldri har hatt sex. For min egen del kan jeg ikke fatte noe av dette. Jeg ville anbefalt dem å bare gå ut og kjøpe det, til de er kommet over kneiken, men nå har jo de latterlige feministene her til lands vedtatt globalt sølibat for norske menn som ellers ville ha kunnet kjøpe sine første erfaringer - slik mange menn over hele verden og til alle tider har gjort. (Se f.eks. Patrick Swayzes figur i Nord og Sør. Se også Pretty Woman forresten, før du begynner å sable ned hele konseptet med sex kjøp. Jeg mener norske feminister og politikere er idioter av nærmest siste sort, og at pragmatiske løsninger a la Nederland er langt lurere. Der får visst også handikappede menn i f.eks. rullestol, sex på blå resept. Noen som kan avkrefte dette.. ? Virker i alle fall som en human ordning. Og de damene som utfører tjenestene har full mulighet til å ta en rutinemessig dagligvareforretningsjobb i stedet - eller bedre - men har valgt å ikke gjøre det, så være så snill å ikke gi meg noe svadabetraktninger om dem. De har krav på samme respektfulle behandling som alle andre, og det innebærer blant annet respekt for deres yrkesvalg. Gi dem hva de vil ha og kjøp tjenestene deres - det kan være en grei innstilling. Men ikke en lovling innstilling, hvis man har norsk statsborgerskap. For øvrig så kan ikke norske damer kjøpe sex av velutstyrte unge menn på Jamaica osv heller, pga denne nye loven. Men jeg mistenker at veldig få på utlandsreise levner den en tanke, uansett.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. august 2009 #68 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Jeg ville aldri anbefalt noen sex kjøp - det er f. eks altfor mye uheldig styggedom man kan få med på kjøpet! Da betaler jeg heller for sex på den aksepterte måten igjennom finansiering av damas alle behov og nykker i et normalt parforhold hehe Men det er interessant å tenke igjennom dette; hvorfor vil man egentlig ha det alle har hatt før en - eller der alle har vært før en? Det frister ikke meg. Endret 3. august 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 3. august 2009 #69 Del Skrevet 3. august 2009 De er stereotypen av menn som generelt blir oppfattet som looser's i dagens samfunn. Det heter "losers", hvis du først skal bruke og tilegne deg så flåsete begreper. Voksne folk bruker ikke sånne begreper, til din info. Det du skrev betyr for øvrig "løsere", f.eks. løs og ledig, og det blir jo helt motsatt. Altså: "loser" = "taper" "looser" = løsere (adjektiv) Du trenger ikke å takke meg, d er ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #70 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg kjenner en som nå har fått sin første kjæreste i alder av 27. Han har vært veldig stille og ikke så sosial, og sittet mye hjemme foran dataen, men det har jo aldri vært noe annet galt med han. Han kom gradvis litt mer ”ut av skallet” etter at han fikk en ny jobb og ble kjent med nye folk. Det må være lov å forandre seg, og da trenger man at folk tar en for den man er i dag. Etterhvert kan det føles som en såpass stor belastning å skulle måtte fortelle at man aldri har vært sammen med noen, at det i seg selv blir en grunn til å bestemme seg for å fortsette å være singel. Og det er jo i så fall veldig synd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 3. august 2009 #71 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Det er visst ganske vanlig, ut i fra hva jeg har lest av statistikk. Opptil flere titalls prosent menn på 25 har aldri hatt sex eller forhold. I en alder av 70 år, er det fremdeles rundt 5% av menn som aldri har hatt sex. For min egen del kan jeg ikke fatte noe av dette. Jeg ville anbefalt dem å bare gå ut og kjøpe det, til de er kommet over kneiken, men nå har jo de latterlige feministene her til lands vedtatt globalt sølibat for norske menn som ellers ville ha kunnet kjøpe sine første erfaringer - slik mange menn over hele verden og til alle tider har gjort. (Se f.eks. Patrick Swayzes figur i Nord og Sør. Se også Pretty Woman forresten, før du begynner å sable ned hele konseptet med sex kjøp. Jeg mener norske feminister og politikere er idioter av nærmest siste sort, og at pragmatiske løsninger a la Nederland er langt lurere. Der får visst også handikappede menn i f.eks. rullestol, sex på blå resept. Noen som kan avkrefte dette.. ? Virker i alle fall som en human ordning. Og de damene som utfører tjenestene har full mulighet til å ta en rutinemessig dagligvareforretningsjobb i stedet - eller bedre - men har valgt å ikke gjøre det, så være så snill å ikke gi meg noe svadabetraktninger om dem. De har krav på samme respektfulle behandling som alle andre, og det innebærer blant annet respekt for deres yrkesvalg. Gi dem hva de vil ha og kjøp tjenestene deres - det kan være en grei innstilling. Men ikke en lovling innstilling, hvis man har norsk statsborgerskap. For øvrig så kan ikke norske damer kjøpe sex av velutstyrte unge menn på Jamaica osv heller, pga denne nye loven. Men jeg mistenker at veldig få på utlandsreise levner den en tanke, uansett.. ) Når det gjelder sexkjøp så tror jeg de mennene som f.eks. er 32 og aldri har hatt dama og kanskje også er jomfruer, ikke nødvendigvis savner sexen i seg selv mest. Det disse gjerne sliter med er jo at de er veldig sjenerte, dårlig selvtillit, savner sterkt å få en nær relasjon med en person av det motsatte kjønn. Det å betale en jente 2000 kr for sex, bøter jo ikke på noen måte for savnet av en ekte nær relasjon, altså at en jente finner deg tiltrekkende som person og ønsker et fast forhold med deg eller en ONS - frivillig. I tillegg er det jo også de menn som hadde følt at sexkjøp - om mulig - hadde gjort sin egen situasjon være. Altså at man i en alder av 32 aldri har hatt dama, nettopp pult for første gang, og da var den første sexopplevelsen med en tsjekkisk prostituert. Tror det er en liten farbar vei for den store majoriteten av menn som sliter med kontakt med kvinner. Tror det også er liten "sosial trening" i å f.eks omgås en prostituert i 1 time - som jatter med en, og hvor man vet at man får sex uansett - kontra i en situasjon hvor du må imponere en dame osv. skal hun gi deg noen oppmerksomet/være interessert i sex eller noe mer. Mulige sykdommer blir bare spikeren i kista for hvorfor jeg mener den veien der er en vei man ikke bør bruke som nødløsning. En svært dårlig nødløsning etter min mening. Endret 3. august 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Relativista Skrevet 3. august 2009 #72 Del Skrevet 3. august 2009 Når det gjelder sexkjøp så tror jeg de mennene som f.eks. er 32 og aldri har hatt dama og kanskje også er jomfruer, ikke nødvendigvis savner sexen i seg selv mest. Det disse gjerne sliter med er jo at de er veldig sjenerte, dårlig selvtillit, savner sterkt å få en nær relasjon med en person av det motsatte kjønn. Det å betale en jente 2000 kr for sex, bøter jo ikke på noen måte for savnet av en ekte nær relasjon, altså at en jente finner deg tiltrekkende som person og ønsker et fast forhold med deg eller en ONS - frivillig. I tillegg er det jo også de menn som hadde følt at sexkjøp - om mulig - hadde gjort sin egen situasjon være. Altså at man i en alder av 32 aldri har hatt dama, nettopp pult for første gang, og da var den første sexopplevelsen med en tsjekkisk prostituert. Les svaret fra hun over deg. Om menn er redde for å innrømme at de ikke har hatt sex før, så kan de ikke juge når du begynner å kysse. Jeg har klint med noen jomfruer på fest, skikkelige datanerder, og du merker ganske godt forskjellen. Du har kanskje aldri klint med noen som ikke har hatt sex tidligere? Jeg er ikke blant de som syns dette er så søtt, det er heller irriterende. Og når de tror klitoris er inni vagina, eller skal prøve på noe de har lest i en bok en gang, og fomler rundt. Nei, uff. Om en ser bort fra herpes, kan man sikkert lære både en og to ting av horer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 3. august 2009 #73 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) Les svaret fra hun over deg. Om menn er redde for å innrømme at de ikke har hatt sex før, så kan de ikke juge når du begynner å kysse. Jeg har klint med noen jomfruer på fest, skikkelige datanerder, og du merker ganske godt forskjellen. Du har kanskje aldri klint med noen som ikke har hatt sex tidligere? Jeg er ikke blant de som syns dette er så søtt, det er heller irriterende. Og når de tror klitoris er inni vagina, eller skal prøve på noe de har lest i en bok en gang, og fomler rundt. Nei, uff. Om en ser bort fra herpes, kan man sikkert lære både en og to ting av horer. Noen kysser dårlig, du vet jo ikke om de er jomfruer for det! Er jo nok til at du har null seksuell kjemi med karen/dama du kliner med det! Mener fortsatt akkurat det jeg skrev ovenfor jeg men. At du foretrekker at en type har øvd seg opp på prostituerte og kanskje har fått hepatitt, HIV, Herpes osv. må jo være opp til deg. Foretrekker med glede heller en uerfaren dame enn en dame som er erfaren som en eskorte pike. Poenget med det jeg skrev ovenfor lå dessuten på et dypere plan enn akkurat om han er flink til å kysse eller ikke. Cluet var at det nok er en dyp og nær relasjon de savner mest og den kan ikke erstattes eller bøtes på av 1 time for 2000 kr. Endret 3. august 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #74 Del Skrevet 3. august 2009 Disse vet jeg med sikkerhet at det må være mange av. Alle de sjenerte nerdeguttene med under middels utseende på videregående må enten ha drukket seg fulle og endt opp med en feit dundre, eller så forblir de ukyssede til de blir 40. Selv er jeg høyt utdannet, tjener bra og trener 10-14 timer i uka (hard trening, dvs. så det går på senefester og skjelettet løs, ikke fisletrening der man står å drar i en f-ings kabel i 2X20 rep til man blir lei og går hjem). Jeg har også mange (mannlige) venner og før jeg ble en sur, bitter drittsekk fikk jeg daglig folk til å gapskratte av artige utspill og vitser. Jeg hater å dra på nattklubber (liker kun heavy metal, avskyr rap og techno), bruker all energien min på jobb og trening, så jeg ser bare filmer og spiller TV-spill med kamerater i helgene. Videre er jeg ikke på langt nær kjekk nok til at jenter sjekker meg opp på gata, i butikker eller andre steder i hverdagen. Dette fører til at mine muligheter til å få meg en ONS eller et forhold er minimale; jeg kan bare tenke meg hvordan det må være for en fyr som er under 180, utrent, har 300 000 i inntekt og ellers er helt ordinær. Flere av mine venner går bevisst etter jenter som ser ut som troll, rett og slett fordi alternativet er å være single. Jeg velger å være single. Den dagen jeg får nok reiser jeg til Russland. Å ydmyke meg selv ved å forsøke å sjekke opp jenter på utsteder og risikere å få avslag er jeg 1000 ganger for stolt og arrogant til og de jentene jeg ønsker å bli sammen med er visstnok "urealistiske pene" for meg har jeg fått høre (som om en dames utseende er nok til at hun skal kunne være "out of my league" *fnys*). ....og slik går nå dagene..... Hvis du har såpass god inntekt, hvorfor ikke gjør som de i Hollywood og ta en større operasjon? Koster vel 500 000, men det er verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #75 Del Skrevet 3. august 2009 Enig med Kristian82, tror det er den nære relasjonen som er det største savnet. Jeg ville også foretrekke en voksen jomfru, framfor en som har trent seg opp på prostituerte. Tror at når man har de riktige følelsene lærer man fort. Jeg har flere bekjente som jeg aldri har sett med noen kjæreste, og det ville ikke overraske meg om de aldri har hatt det. Jeg ser absolutt ikke på de som tapere eller utskudd. Generelt kan jeg si at de er intelligente, snille, har middels utseende, er ikke kjempe-utadvendte. De kan ha sine sære sider, men ikke verre enn at det kan aksepteres. Og de tar vel lite intitiativ overfor jenter. Men jeg er jo ikke tiltrukket av noen av dem selv heller, føler kanskje at de er litt kjedelige/lite spennende. Selv om jeg altså er langtidssingel selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 3. august 2009 #76 Del Skrevet 3. august 2009 Lol, det er jo ikke det som var poenget Har vel ikke akkurat behovet for å se det i seg selv, men når man _aldri_ har sett vedkommende være på sjekkern, sammen med en dame el. så indikerer jo det at dette er en av de sjenerte single.Hvorfor må de gjøre sånt offentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 3. august 2009 #77 Del Skrevet 3. august 2009 Det heter "losers", hvis du først skal bruke og tilegne deg så flåsete begreper. Voksne folk bruker ikke sånne begreper, til din info. Det du skrev betyr for øvrig "løsere", f.eks. løs og ledig, og det blir jo helt motsatt. Altså: "loser" = "taper" "looser" = løsere (adjektiv) Du trenger ikke å takke meg, d er ok loser looser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 3. august 2009 #78 Del Skrevet 3. august 2009 Når det gjelder sexkjøp så tror jeg de mennene som f.eks. er 32 og aldri har hatt dama og kanskje også er jomfruer, ikke nødvendigvis savner sexen i seg selv mest. Det disse gjerne sliter med er jo at de er veldig sjenerte, dårlig selvtillit, savner sterkt å få en nær relasjon med en person av det motsatte kjønn. Det å betale en jente 2000 kr for sex, bøter jo ikke på noen måte for savnet av en ekte nær relasjon, altså at en jente finner deg tiltrekkende som person og ønsker et fast forhold med deg eller en ONS - frivillig. I tillegg er det jo også de menn som hadde følt at sexkjøp - om mulig - hadde gjort sin egen situasjon være. Altså at man i en alder av 32 aldri har hatt dama, nettopp pult for første gang, og da var den første sexopplevelsen med en tsjekkisk prostituert. Tror det er en liten farbar vei for den store majoriteten av menn som sliter med kontakt med kvinner. Tror det også er liten "sosial trening" i å f.eks omgås en prostituert i 1 time - som jatter med en, og hvor man vet at man får sex uansett - kontra i en situasjon hvor du må imponere en dame osv. skal hun gi deg noen oppmerksomet/være interessert i sex eller noe mer. Mulige sykdommer blir bare spikeren i kista for hvorfor jeg mener den veien der er en vei man ikke bør bruke som nødløsning. En svært dårlig nødløsning etter min mening.Hvorfor skal en mann imponere en kvinne, hvorfor ikke omvendt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 3. august 2009 #79 Del Skrevet 3. august 2009 Noen kysser dårlig, du vet jo ikke om de er jomfruer for det! Er jo nok til at du har null seksuell kjemi med karen/dama du kliner med det! Mener fortsatt akkurat det jeg skrev ovenfor jeg men. At du foretrekker at en type har øvd seg opp på prostituerte og kanskje har fått hepatitt, HIV, Herpes osv. må jo være opp til deg. Foretrekker med glede heller en uerfaren dame enn en dame som er erfaren som en eskorte pike. Poenget med det jeg skrev ovenfor lå dessuten på et dypere plan enn akkurat om han er flink til å kysse eller ikke. Cluet var at det nok er en dyp og nær relasjon de savner mest og den kan ikke erstattes eller bøtes på av 1 time for 2000 kr. Sex er fysisk nærhet, berøring, kroppskontakt ol. og en dyp og nær relasjon er ikke nødvendigvis det samme, så 1 time for 2000 kr erstatter ikke en dyp og nær relasjon, men tilfredsstiller behovet for fysisk nærhet, berøring, kroppskontakt ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 3. august 2009 #80 Del Skrevet 3. august 2009 Sex er fysisk nærhet, berøring, kroppskontakt ol. og en dyp og nær relasjon er ikke nødvendigvis det samme, så 1 time for 2000 kr erstatter ikke en dyp og nær relasjon, men tilfredsstiller behovet for fysisk nærhet, berøring, kroppskontakt ol. Tror ikke det er det som en mann på 32 år som er jomfru savner mest. Men strengt tatt kan jeg ikke vite det da. Men det jeg med mer sikkerhet tror er i alle fall at for mange menn - uavhengig av om de er jomfruer eller ei - så klarer de ikke å få tilfredstilt et fysisk behov, nærhet, kroppskontakt osv. på en tilfredsstillende måte med en jente man har betalt for å ligge med en. Det blir for upersonlig,det blir for "jeg er nummer 13 i dag, og nummer 53 denne uka" til at det er noe farbar vei for å forsøke å dekke fysiske eller andre behov. Tror det langtidssingle savner er å føle seg attraktive, føle at en av det motsatte kjønn begjærer han eller henne og velger selv å innlate seg med personen - bare for sex eller for et forhold. Neppe mange som klarer å lure seg selv til å tro at en prostituert gjør dette. Jeg personlig hadde i alle fall bare følt meg som en enda større taper om jeg måtte ty til en prostituert for å få kroppskontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå