Kamikatze Skrevet 2. august 2009 #61 Del Skrevet 2. august 2009 Nja, jeg synes egentlig bare det vitner om prinsippfasthet. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 2. august 2009 #62 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg skjønner egentlig ikke problemet. Om så den deiligste dama, den styggeste dama eller bestevenninna mi skulle falle for en mann som ikke snakker norsk så er jo det greit for meg. Ikke tar jeg det personlig på alle norske menns vegne at vi Normenn ikke er gode nok heller. Og om han så skulle være 10 år yngre eller eldre en henne så er det vel hennes sak og ikke min. Og om de blir skilt etter 4 år så kan det like gjerne skje om hun hadde valgt nabogutten der hun kom ifra også. Caracal En lang tråd med enormt mange generaliseringer og innlegg både på og over grensen hva nedverdigelse (av mannen), sjalusi og rasisme (av/om kvinnen) som jeg hadde tenkt å lese, men kom til Caracals innlegg og da tenkte jeg: En oppsummering dere alle bør ta til etterretning - svært godt skrevet. Og - en liten provokativ avslutning. Det er ikke alle i lille Norge som synes systemstaten til Karita og Inga Marthe er drømmen, hvor målet anslagsvis er eliminering av kjønnsforskjeller, ihvertfall så lenge de som(politisk korrekt) tilsynelatende er i kvinnens såkalte disfavør. Jeg tør minne leserne om at Norge er så lite at den samlede befolkninga her ikke ville blitt definert som en minoritet om vi lempa oss alle inn i Kina en gang. Vår kultur og vårt tenkesett er slett ikke representativt på hvordan klodens mennesker har det eller bør ha det for den saks skyld. Om noen ønsker seg et liv med tydeligere forskjeller kjønnene imellom og dyrker dette så - kjør på. Enten det er Thai jenter eller andre man søker vennskap/forhold/ekteskap med. Her på berget er vi jo hysteriske om det ikke finnes linjedommere i Tippeligaen som sitter og tisser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 2. august 2009 #63 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg går ut i fra at jeg er en av de som imponerer deg i så fall, men kjøp og salg av mennesker blir ikke bedre fordi man kaller det kjærlighet Klart det blir ekte kjærlighet av å finne noen på en kjøp og salg side, chatte i tre måneder og møtes en uke i Thailand. Dette synes jeg ærlig talt er å gå over streken og bør ikke stå ubesvart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
€#¤@£! Skrevet 2. august 2009 #64 Del Skrevet 2. august 2009 En lang tråd med enormt mange generaliseringer og innlegg både på og over grensen hva nedverdigelse (av mannen) Jepp, bare menn som blir generalisert her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #65 Del Skrevet 3. august 2009 Dette synes jeg ærlig talt er å gå over streken og bør ikke stå ubesvart. ??? Det er jo en kjennsgjerning at en del av ekteskapene med kvinner fra fattige land kommer i stand som en ren jobb, man jobber som hustru for å få penger til å sende tilbake til familie og eventuelle barn i hjemlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 3. august 2009 #66 Del Skrevet 3. august 2009 ??? Det er jo en kjennsgjerning at en del av ekteskapene med kvinner fra fattige land kommer i stand som en ren jobb, man jobber som hustru for å få penger til å sende tilbake til familie og eventuelle barn i hjemlandet. På den annen side, hvorfor skal alle forhold besvares på kjærlighet? Det er jo også mange norske som inngår det som ligner på fornuftsektenskap. Dette er gjerne de som forstår at det å treffe den perfekte partner er en livsfjern drøm. Ektenskap basert på fornuft er også mer stabile, slik at man får færre skilsmisser med tilhørende skilsmissebarn og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #67 Del Skrevet 3. august 2009 På den annen side, hvorfor skal alle forhold besvares på kjærlighet? Det er jo også mange norske som inngår det som ligner på fornuftsektenskap. Dette er gjerne de som forstår at det å treffe den perfekte partner er en livsfjern drøm. Ektenskap basert på fornuft er også mer stabile, slik at man får færre skilsmisser med tilhørende skilsmissebarn og lignende. Ja det må være fantastisk å være et barn som vokser opp med to foreldre som ikke har følelser for hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #68 Del Skrevet 3. august 2009 På den annen side, hvorfor skal alle forhold besvares på kjærlighet? Det er jo også mange norske som inngår det som ligner på fornuftsektenskap. Dette er gjerne de som forstår at det å treffe den perfekte partner er en livsfjern drøm. Ektenskap basert på fornuft er også mer stabile, slik at man får færre skilsmisser med tilhørende skilsmissebarn og lignende. Fordi at maktforholdet er totalt forskjøvet i slike arbeidsforhold, de har ingen fagforening i ryggen. Og den ene parten utnytter sin økonomisk overlegne posisjon. Hun må pent bli til oppholdstilatelsen er i orden. (og så er jeg ikke fan av kjøp av sex heller) Derfor har jeg ikke noe til overs for menn som henter seg postordrebrud, eller drar på ferie til Pattaya. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 3. august 2009 #69 Del Skrevet 3. august 2009 Ja det må være fantastisk å være et barn som vokser opp med to foreldre som ikke har følelser for hverandre. Man kan da ha følelser for hverandre selv om man ikke føler den enorme forelskelsen. Den enorme forelskelsen går jo uansett over etter en tid. Etter 15 år er det ikke sikker at følelsene paret som var forelsket og de som giftet seg som et fornuftsegenskap egentlig er så ulike. Grunnen til at det blir så mange partnerbrudd er jo nettopp at romantikerne ikke takler at følelsene svinner. For barnet er det bedre med stabile rammer, og for barnet selv merker det nok liten forskjell om noen om det er et fornufts eller følelsesekteskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 3. august 2009 #70 Del Skrevet 3. august 2009 Fordi at maktforholdet er totalt forskjøvet i slike arbeidsforhold, de har ingen fagforening i ryggen. Og den ene parten utnytter sin økonomisk overlegne posisjon. Hun må pent bli til oppholdstilatelsen er i orden. (og så er jeg ikke fan av kjøp av sex heller) Det blir jo det samme som norske kvinner som gifter seg opp i sosial status det. Dessuten, i fattige land er det fornuftsektenskap og ikke ektenskap av kjærlighet som er normen. Ja, slik det er idag så fødes det rett og slett ikke nok barn i de landene hvor kjærlighetsektenskap er det aller mest dominerende, så det spørs om ekteskap av kjærlighet i det hele tatt er en bærekraftig institusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #71 Del Skrevet 3. august 2009 Det blir jo det samme som norske kvinner som gifter seg opp i sosial status det. Dessuten, i fattige land er det fornuftsektenskap og ikke ektenskap av kjærlighet som er normen. Ja, slik det er idag så fødes det rett og slett ikke nok barn i de landene hvor kjærlighetsektenskap er det aller mest dominerende, så det spørs om ekteskap av kjærlighet i det hele tatt er en bærekraftig institusjon. ??? norske kvinner og menn har ett valg, de har mulighet for å forsørge seg selv, foreldrene blir forsørget og barna får skolegang. For det er for få mennesker som er ett problem for verden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanselot Skrevet 3. august 2009 #72 Del Skrevet 3. august 2009 Klart det blir ekte kjærlighet av å finne noen på en kjøp og salg side, chatte i tre måneder og møtes en uke i Thailand. Hva med en norsk jente en uke på msn, og møtes en helg i Nord-Norge? Er det bra nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 3. august 2009 #73 Del Skrevet 3. august 2009 ??? norske kvinner og menn har ett valg, de har mulighet for å forsørge seg selv, foreldrene blir forsørget og barna får skolegang. For det er for få mennesker som er ett problem for verden? For mange mennesker er kun et problem i de fattige landene, i den rike verden fødes det for få. Kvinnene fra Thailand har da også et valg, de sulter tross alt ikke ihjel der de bor og de har flere vestlige menn de kan velge mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 3. august 2009 #74 Del Skrevet 3. august 2009 Det er forresten mange kvinner fra Thailand som orienterer seg mot vestlige menn, fordi de er dritlei av å bli utnyttet av thaimenn. Ser ikke det store problemet i om de teamer opp med de norske gutta, som er drita lei av å bli utnyttet av norske kvinnfolk. - Felles skjebne, felles trøst. Ser heller ikke ulempen med å oppfostre unger under trygge stabile forhold, i en familie hvor kjærligheten vokser av gjensidig respekt, og hvor alle ungene på skolen kjenner hverandre, og omgås. Ser heller avkommet mitt i et forhold som er ment for evigheten, og hvor foreldrene samarbeider, enn å la dem oppfostres av den mor til enhver tid måtte ha et crush på. Tror ikke badboys og barnevern krafsende på døra gir de optimale oppvekstvilkår for å ansvarliggjøre og modne småsoppene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Been there don that Skrevet 3. august 2009 #75 Del Skrevet 3. august 2009 Pga jobb har jeg selv bodd en del i BKK og vært sammen med noen thaijenter i perioder. (man sier jo at: "If you try asian u never go back to caucasian") Må si at det alltid ble en nedtur å date norsk her hjemme. Å gå i detaljer orker jeg ikke, tror de fleste men som har vært sammen med en asiatisk/iie norsk jente skjønner hva jeg mener. man må heller ikke gå ut av Europa for å se hvor vanskelig norske kvinner er. det ble for et par år plukket ut 20 ekteskap mellom norske kvinner/menn og spanske kvinner/menn. Om jeg husker rett ble 9 av 10 ekteskap mellom spanske menn og norske kvinner skilt etter 5 år, mens kun 3 av 10 mellom norske menn og spanske kvinner ledd samme skjebne. I rest my case! Vi norske menn er kremen av menn i verden. Stort sett god oppdragelse og utdannelse, god økonomi, god helse, familiebevisst, setter kvinner i fokus og har stort sett en grei fremtreden. At norske kvinner er blitt så kravstore er et resultat av kvinnefrigjørelsen og de som kommer til å tape på sikt er jo norske kvinner, som aldri blir fornøyd og alltid vil ha mer og bedre (selvsagt med unntak). Spesielt med tanke på at verden er blitt mindre og vi menn nå endelig skjønt at det faktisk finnes kvinner der ute som setter pris på oss, selv om vi ikke er perfekte. Du må ikke reise lengre enn til Tyskland før du merker at vi norske menn fakisk har kvaliteter i toppklassen. Go get them! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 3. august 2009 #76 Del Skrevet 3. august 2009 Tråden er ryddet iht. KGs regler. Helen, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #77 Del Skrevet 3. august 2009 Man må heller ikke gå ut av Europa for å se hvor vanskelige norske kvinner er. Det ble for et par år plukket ut 20 ekteskap mellom norske kvinner/menn og spanske kvinner/menn. Om jeg husker rett, ble 9 av 10 ekteskap mellom spanske menn og norske kvinner skilt etter 5 år, mens kun 3 av 10 mellom norske menn og spanske kvinner led samme skjebne. I rest my case! Vi norske menn er kremen av menn i verden. Stort sett god oppdragelse og utdannelse, god økonomi, god helse, familiebevisst, setter kvinner i fokus og har stort sett en grei fremtreden. Statistikken du refererer vedrørende spansknorske ekteskap, viser bare at spanske menn i likhet med norske menn i bunn og grunn er drittsekker. Videre viser det at spanske kvinner dessverre er oppdratt til å underordne seg mennene i større grad enn norske kvinner gjør. De finner seg i at de norske mennene er vanskelige å leve sammen med. Dette viser ikke at norske menn er bedre enn spanske. Å påstå at norske menn er kremen av menn i verden, er uhemmet selvskryt som klart demonstrerer at norske menn er seg selv nok, og derfor sjelden noe å samle på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #78 Del Skrevet 3. august 2009 Pga jobb har jeg selv bodd en del i BKK og vært sammen med noen thaijenter i perioder. (man sier jo at: "If you try asian u never go back to caucasian") Må si at det alltid ble en nedtur å date norsk her hjemme. Å gå i detaljer orker jeg ikke, tror de fleste men som har vært sammen med en asiatisk/iie norsk jente skjønner hva jeg mener. man må heller ikke gå ut av Europa for å se hvor vanskelig norske kvinner er. det ble for et par år plukket ut 20 ekteskap mellom norske kvinner/menn og spanske kvinner/menn. Om jeg husker rett ble 9 av 10 ekteskap mellom spanske menn og norske kvinner skilt etter 5 år, mens kun 3 av 10 mellom norske menn og spanske kvinner ledd samme skjebne. I rest my case! Vi norske menn er kremen av menn i verden. Stort sett god oppdragelse og utdannelse, god økonomi, god helse, familiebevisst, setter kvinner i fokus og har stort sett en grei fremtreden. At norske kvinner er blitt så kravstore er et resultat av kvinnefrigjørelsen og de som kommer til å tape på sikt er jo norske kvinner, som aldri blir fornøyd og alltid vil ha mer og bedre (selvsagt med unntak). Spesielt med tanke på at verden er blitt mindre og vi menn nå endelig skjønt at det faktisk finnes kvinner der ute som setter pris på oss, selv om vi ikke er perfekte. Du må ikke reise lengre enn til Tyskland før du merker at vi norske menn fakisk har kvaliteter i toppklassen. Go get them! Har dere norske menn glemt hvem som har gitt dere en slik "krem"status som du her snakker om? Jo, det er gjerne deres NORSKE mødre......Er ikke det noe å tenke på? Hadde det ikke vært for kvinnebevegelsen tidligere, der holdninger og likeverdier ble kjempet for, så hadde dere norske menn mest sannsynlig hatt mer tradisjonelle holdninger som mange andre menn andre steder i verden. Da hadde dere ikke vært i deres "kremaktige" posisjon som du så fint snakker om. Antar at dersom du med din asiatiske kone får døtrer, så vil du nok oppdra henne til å bli selvstendig, og at hun skal kreve sin rett her i livet, og ikke bli en nikkedukke som varter opp mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #79 Del Skrevet 4. august 2009 Har vel sikkert noe med at norske kvinner er for kravstore å gjøre, og at mange menn ikke er giftematerial i norske kvinners øyne. Mann hører jo og ser det hele tiden. "jeg skal ha en mann med brad pitts muskler og kjeve, øynene til orlando bloom, pengene til bill gates og at han har personlighet som er akkurat som jeg vil." Så kan man også ta en tur på byen å se på hva som skjer der. De styggeste og feteste damene går etter de kjekkeste gutta, mens de minst attraktive av mannfolka går for noen på sitt eget nivå. Ser jo også hele tiden par der mannen som regel er den mest attraktive i forholdet, og det overrasker meg ikke. Men det er jo samfunnets skyld. Guttebarn får høre helt fra første skoledag at kvinnene er penere, snillere, smartere og mer verdt enn oss. Ikke rart mange jenter er innbilske og tror de kan få hvilken som helst mann de vil, mens guttene er mer tilbaketrukkende og tror de er sjangseløse på damer. Skjønner absolutt hvorfor norske menn velger utenldanske kvinner, da disse fortsatt har vettet i behold og skjønner at de ikke er guds gave til mannen. Selv er jeg halvt fransk og halvt svensk, men har giftet meg med en vakker dame fra Island. Til tross for at islendinger er veldig like nordmenn har de nok fortsatt et litt mer jordnært synd på seg selv enn norske kvinner, som lever på denne "blond og vakker" greia. Veldig synd for dere at da brunetter regnes som vakrere enn blondiner, blant annet fordi brunt hår gir en naturlig gylden glød til huden, så det ser ut som de er solbrune hele året, enn disse solbrente rosa-bleke blondinene fra norge. Lykke til på jakten etter drømmemannen:P han finns kun i deres eget forskrudde lille hode hahaha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kakefar Skrevet 4. august 2009 #80 Del Skrevet 4. august 2009 Jeg har reist mye rundt i verden, da spesielt i Europa og Europeiske damer er fantastiske. Slanke, olivenfarget hud, velkledde, dannede og generelt bare nydelige. Det er noe helt annet enn norske jenter. Her er jentene bleke, overvektige og kledd som billige horer. Jeg skal hvertfall skaffe meg utenldansk dame, helst sør-europeisk, men de fleste kvinner utenfor norge utklasserer norske damer, enten det er utseendemessig eller i personlighet og klesstil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå