Gå til innhold

Hva er det med disse thaidamene?

Gjest Gjest_Undrende_*

Anbefalte innlegg

Hva mente du nå, egentlig? Ser da ut sånn omtrentlig som landet forøvrig, den der...

Dessuten er ikke "Fremskrittspartiet" et skjellsord. Det er faktisk Norges største parti du snakker om, og du driter deg bare loddrett ut når du prøver å latterliggjøre flertallet av befolkningen, når du selv ikke har mer enn noen få bittesmå prosent i ryggen.

70% FRP og 50 åringer som skryter av å pule 18 åringer og sitter i Thailand og snakker om trygdemisbrukere, våre nye landsmenn og hvor forferdelig norge er. Bekrefter fordommene mine til fulle.

Fremskrittspartiet er ikke ett skjelldsord, men jeg har ett inntrykk av dem som stemmer FRP som sjelden blir avkreftet. Betyr ikke at alle er slik, men mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest A. Caron
Eg synast det er sundt å vere kritisk når menn henter koner der intensjonen er at dei skal ha ei som er " føyeleg og underdanig". Det er slike "ekteskap" eg trur kvinner er mest skeptiske til. Menn som finner ei thaidame og respekterar ho slik ho er, og lar ho leve eit same liv som han sjølv, ser eg inga problem med. Men ekteskap der mannen kun skal ha ei knulledokke, husmor og slave, er fy fy!

Egentlig sier det du skriver kun èn ting, nemlig at du anser "alle" slike forhold som at mannen kun ønsker seg "ei som er ei føyelig og underdanig knulledokke", er du klar over det?

Fordi, du kan ikke dokumentere/henvise til kilder der dette bekreftes, eller avkreftes, kan du vel?. Ergo er det kun dine egne fordømmende antakelser du ønsker å kritisere, og faktisk er det da heller intet nytt under solen at mange norske kvinner har nettopp ditt syn på saken. Vel, det bryr meg så mikroskopisk lite, nå som jeg har vært så ufattelig heldig og funnet en kvinne jeg virkelig elsker og ser opp til, respekterer og har det fulletsndig topp med på alle plan. Og bare for å ha sagt det, jeg har vært gift med ei norsk dame i mange år, så jeg er ingen mislykka stakkar ingen her på berget ville ha (heller motsatt).

Vi som har valgt å leve med ei thaidame har så absolutt våre grunner til det (uten at jeg skal si mer om det her, annet enn at vi blir stadig flere, og skal tro hvorfor???), og enten du tror det eller ei er de aller fleste slike forhold basert på nettopp respekt, der vi lar ho leve eit same liv som oss sjølv...

Så kan jo du/dere spekulere videre på hvorfor det er blitt slik at stadig flere norske menn velger thailandsk. Kanskje skjønner dere det etter noen år, når utvalget av menn er blitt så tynt at dere må bli lesbiske for å få dere et forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron
Jeg går ut i fra at jeg er en av de som imponerer deg i så fall, men kjøp og salg av mennesker blir ikke bedre fordi man kaller det kjærlighet ;)

Og hvor i hæ.... har du det fra at vi som har thaidame har KJØPT denne? Som en annen her kommenterte, du har ikke snev av peiling på hva du lirer av deg vesla, kun nedverdigende, lavmåls kjerringpreik av "beste" slag. En superrepresentant for gjengen av dere som kanskje utgjør en av grunnene for vårt valg av livsledsager, tenk litt over det du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har valgt å leve med ei thaidame har så absolutt våre grunner til det (uten at jeg skal si mer om det her, annet enn at vi blir stadig flere, og skal tro hvorfor???), og enten du tror det eller ei er de aller fleste slike forhold basert på nettopp respekt, der vi lar ho leve eit same liv som oss sjølv...

Hør hør!

Våre kjære fra Thailand lar menn være menn og damer være damer, og respekterer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron
En nabo flyttet til Russland for en tid siden. Hvorfor? fordi han var lei av all baksnakkingen og fordømmelsen han fikk for å ha funnet en noe yngre russisk kone.

Jeg lar med fremdeles fascinere av norske kvinners sinne mot de par som består av én stk norsk mann og en kvinne fra et fattig land. Et sinne som ikke kan komme av annet enn at norske kvinner føler seg truet når norske menn kan drite en lang i norske kvinner, og få det livet de vil med en annen bedre kvinne.

På sikt har norske kvinner "likestilt" seg ut i det evige singellivet.

Det der må være det beste innlegget jeg har sett her på KG. Et par små avsnitt som beskriver en avgrunn av sannhet og realiteter...

Videre kommentarer overflødig Brutal, takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker menn som foretrekker små, tynne, smale thaidamer uten former for å ha pedofile tendenser. Dette er det nærmeste man kommer pedofili uten at det er kriminelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistenker menn som foretrekker små, tynne, smale thaidamer uten former for å ha pedofile tendenser. Dette er det nærmeste man kommer pedofili uten at det er kriminelt.

Tåpelig. Asiatiske jenter ser ikke ut som barn. Asiater er litt anderledes i proporsjonene enn europeere, men en voksen thaidame ser definitivt ut som en voksen jente. Unntatt for de litt innskrenkede blant oss (som deg selv kanskje?) som definerer et barn som en kort person.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1 norsk kvinne
Det der må være det beste innlegget jeg har sett her på KG. Et par små avsnitt som beskriver en avgrunn av sannhet og realiteter...

Videre kommentarer overflødig Brutal, takker og bukker :)

Jeg har aldri følt meg truet av at noen menn velger kvinner fra andre land. Min svigerinne er fra et asiatisk land, i borettslaget mitt bor det tre norske menn med asiatiske koner samt at det bor et rent asiatisk par der. Har også andre slektninger, fjern og nær, som er gift med kvinner fra andre land. Jeg bryr meg ikke om hvor nordmenn finner sine ektefeller, hovedsaken er at de har det bra sammen. I løpet av de 15 årene jeg har bodd i mitt borettslag så har jeg ikke opplevd at noen har kritisert verkene mennene eller konene deres.

Jeg har dessverre vært borti et par duster fra ei bygd jeg bodde i tidligere som åpent gikk ut med grunnen til at de hentet seg damer fra Thailand, og den grunnen var ikke pen og jentene gikk på omgang i kameratgjengen. Men disse dustene er heldigvis ikke representative for de mennene som gifter seg med thailandske damer.

Jeg er lei av å bli satt i en gruppe jeg ikke kjenner meg igjen i, mulig noen eller kanskje mange norske kvinner er negative men den gruppen er ikke jeg i. Alle norske kvinner er ikke like selv om mange liker å gre dem med samme kammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 33
Denne siden bygger opp om mine fordommer, både mot karer som reiser til Thailand for å finne seg dame og de som gir stemmene sine til FRP.

Selv om det finnes fornuftige stemmer er de helt klart i mindretall.

Denne siden til Kaares Party Bar er ikke representativ for majoriteten som har partner fra Thailand.

På samme måte som de damene som snakker nedsettende om Asiatiske damer ikke er representativ for alle Norske damer.

Har selv lest en del av det som står på sidene til Kaares Party Bar og finner det rimelig avskyelig, bare så det er sagt. Mye av det vitner om et menneskesyn som ikke hører hjemme i dagens samfunn, men igjen så er dette noen få blant mange.

Noen fornuftige sjeler er der også som du sier, men ikke mange etter min mening heller.

Men la nå for all del ikke en useriøs forumside der noen lirer av seg det mest nedrige legge listen for resten av oss menn som har dame fra Asia.

Om dere vil lese mer om hva de fleste Norske menn tenker om sine Asiatiske partner så vil jeg anbefale å lese på www.asiaforum.no . Der vil dere se at de aller aller fleste nærer en dyp respekt for den de er glad i, noen har faktisk også tatt skrittet og flyttet til Asia da deres partner ikke trives i Norge.

Denne siden gir et mer representativt inntrykk av de som har partner fra et Asiatisk land. Forumet er mer basert på å støtte hverandre, gi løsninger og råd for hva man best skal gjøre når man først er sammen med en dame/mann fra Asia, eller et annet land utenfor Europa for den del.

Her er det menn med koner fra Thailand, Filipinnene, Kina osv. Kvinner som er gifte med Thailandske menn, kvinner som er forlovet med menn fra Afrika osv.

De aller aller fleste er oppegående mennesker som har benyttet de mulighetene som det ligger i at verden bare blir mindre og mindre. Noen har truffet sin kjære på ferie, andre på nett, andre igjen via venner osv. altså på akkurat samme måte som man treffer hvilken som helst Norsk dame. Men denne gangen var damen tilfeldigvis fra et annet land.

Jeg mener og tror at vi bare har sett starten på et mer internasjonalt samfunn i Norge, flere menn vil gifte seg meg damer fra andre land. Vi ser og tendensen til at flere damer treffer og gifter seg med menn fra andre land også.

Nordmenn og Nordkvinner reiser mer og mer for hvert år som går, så jeg ser det som en helt naturlig konsekvens at flere og flere finner seg internasjonal partner.

Ha et mer åpent sinn og ikke dømm alle for det noen få gjør, sett dere mer inn i fakta før man gjør seg opp en negativ mening og dømmer alle nord og ned.

Som jeg sa i mitt forrige innlegg så finnes det utrolig mange flotte Asiatiske damer, helt på lik linje med at det finnes utrolig mange flotte Norske damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 33
Jeg har aldri følt meg truet av at noen menn velger kvinner fra andre land. Min svigerinne er fra et asiatisk land, i borettslaget mitt bor det tre norske menn med asiatiske koner samt at det bor et rent asiatisk par der. Har også andre slektninger, fjern og nær, som er gift med kvinner fra andre land. Jeg bryr meg ikke om hvor nordmenn finner sine ektefeller, hovedsaken er at de har det bra sammen. I løpet av de 15 årene jeg har bodd i mitt borettslag så har jeg ikke opplevd at noen har kritisert verkene mennene eller konene deres.

Jeg har dessverre vært borti et par duster fra ei bygd jeg bodde i tidligere som åpent gikk ut med grunnen til at de hentet seg damer fra Thailand, og den grunnen var ikke pen og jentene gikk på omgang i kameratgjengen. Men disse dustene er heldigvis ikke representative for de mennene som gifter seg med thailandske damer.

Jeg er lei av å bli satt i en gruppe jeg ikke kjenner meg igjen i, mulig noen eller kanskje mange norske kvinner er negative men den gruppen er ikke jeg i. Alle norske kvinner er ikke like selv om mange liker å gre dem med samme kammen.

Det du sier her er helt korrekt etter min mening også, de aller fleste med kone fra Asia er flotte mennesker med de beste intensjoner. Det samme gjelder de Asiatiske damene som kommer til Norge.

At de søker et bedre liv er jo en selvfølge, det gjør jo alle som finner seg en partner. Man gjør jo ikke dette får å få det værre?!

At det finnes noen menn som finner seg en Asiatisk dame for å utnytte henne finnes dessverre, heldigvis så er dette i et absolutt mindretall.

Vil uansett oppfordre de som kjenner til slike tilfeller om å melde dette fra til Politi og UDI slik de kan ta grep i disse sakene, og hjelpe disse kvinnene ut av elendigheten de har havnet i.

Heldigvis så er reglene for besøk til Norge innstrammet de siste årene for å innskrenke muligheten til disse som utnytter mennesker. Dette gjelder begge veier der noen damer også utnytter den Norske parten for å få tak i mest mulig penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en pille ditt forskrudde vesen! Makan til søppel du klarer å lire ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 33

Mistenker deg for å være en bælfeit buddeie som er bitter fordi ikke noe mannfolk vil tørke svetten mellom valkene på ryggen din.

Det var vel hyggelig og høre?

Bli beskyldt for å være noe som jeg absolutt ikke kan vite at du er...

Nei, skal en debattere på et forum så bør man holde seg saklig mener jeg.

Slike kommentarer som noen menn og kvinner kommer med her er fullstendig lavmål, og hører ikke hjemme blant voksne mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 36årmann

Veldig mange i byen eg bur i har thai og chilenske damer..pga av det er industri her mennene får seg jobb. Damene flytter vekk for utdanning og jobb.

So mange finn utenlandske damer...såg forresten ein barndoms kompis hadde funne seg ei filipisnsk ei nu denne uka på facebook. Eg har inntrykk at dei fleste thai damene er ikke so steike fine da men...fy ho filipinske var skjønn.

Jobber forresten med 2stk thai damer, og ein nabo prøver å hitche meg med ei chilensk ei (han er derfra). og neste år skal 4-5 av guttegjengen til burma og thailand...ferie altså men skal no finne ut om thai damer er greie.

Snakka nettopp med ein tidligere arbeids kompis som var 4-5 uker i thailand for å treffe ei dame. Var avtalt..han prøver å få ho til norge. Men fekk inntrykk av at det er ein svært lang prosess.

Ser mange menn med thai damer stort sett kvar dag. Tenker ikke so spesielt ilt om dei. Ser dei er stødige, snille, kanskje enkle til tider.

Norske damer vil ha action og menn som tar dei med storm. Er ikke alle norkse menn som klarer det.

Eg har gitt opp norske damer, er vel over ok utseende...tipp topp helse og trening. Men det at eg er heimekjær øydelegg nok mye for meg. Er ikke glad i uteliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis så er reglene for besøk til Norge innstrammet de siste årene for å innskrenke muligheten til disse som utnytter mennesker. Dette gjelder begge veier der noen damer også utnytter den Norske parten for å få tak i mest mulig penger.

Fører ikke dette heller til at folk gifter seg alt for tidlig slik at de ikke rekker å se om partneren har slike hensikter før de gifter seg i utlandet og får opphold på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 33
Veldig mange i byen eg bur i har thai og chilenske damer..pga av det er industri her mennene får seg jobb. Damene flytter vekk for utdanning og jobb.

So mange finn utenlandske damer...såg forresten ein barndoms kompis hadde funne seg ei filipisnsk ei nu denne uka på facebook. Eg har inntrykk at dei fleste thai damene er ikke so steike fine da men...fy ho filipinske var skjønn.

Jobber forresten med 2stk thai damer, og ein nabo prøver å hitche meg med ei chilensk ei (han er derfra). og neste år skal 4-5 av guttegjengen til burma og thailand...ferie altså men skal no finne ut om thai damer er greie.

Snakka nettopp med ein tidligere arbeids kompis som var 4-5 uker i thailand for å treffe ei dame. Var avtalt..han prøver å få ho til norge. Men fekk inntrykk av at det er ein svært lang prosess.

Ser mange menn med thai damer stort sett kvar dag. Tenker ikke so spesielt ilt om dei. Ser dei er stødige, snille, kanskje enkle til tider.

Norske damer vil ha action og menn som tar dei med storm. Er ikke alle norkse menn som klarer det.

Eg har gitt opp norske damer, er vel over ok utseende...tipp topp helse og trening. Men det at eg er heimekjær øydelegg nok mye for meg. Er ikke glad i uteliv.

Ja, det er en vanvittig lang prosess for å få besøk fra ei dame fra Thailand eller Filipinene.

Kan ta meg selv som eksempel:

Før hun fikk innvilget besøksvisum så måtte jeg på 3 reiser for å besøke henne i Thailand, vi traff hverandre tilfeldigvis på den første turen.

For å få innvilget besøksvisum så måtte jeg dokumentere hele vårt forhold fra ende til annen, men bilder, kvitteringer fra hotell, hvem jeg hadde truffet i hennes familie osv osv osv.

Søknad om besøksvisum var på omtrent 70 sider.

Nå har vi kjent hverandre i omtrent 1 år, og hun har nettopp reist tilbake til Thailand etter endt visum hvor hun har vært her i 3mnd.

Eneste muligheten vi har nå for å være og bo sammen er å gifte oss, det finnes absolutt ingen mulighet for oss å bo sammen som samboere med dagens regelverk - selv om det hadde vært det mest ideele.

Det vi nå har gjort er å søke om forlovelsesvisum, denne er forøvrig på 150 sider.

Ved innvilget visum som kan ta opptil 6mnd å få, så kan hun oppholde seg i Norge inntil 6mnd før vi må gifte oss. Deretter må vigselsattest innleveres sammen med søknad om oppholdstillatelse pga gjenforening med ektefelle.

Skulle noe skje i løpet av oppholdet som gjør at vi ikke gifter oss må hun reise tilbake til Thailand.

For å få en dame fra Filipinene til Norge er en enda mer omstendelig prosess, normal behandlingstid er 4-12 mnd alt ettersom hvilket visum det gjelder.

Når det gjelder at noen menn er enkle, så ser jeg like mange og vel så det som er sammen med Norske damer.

Vil faktisk påstå at mange menn som finner seg dame fra Asia er mer eventyrlystne, de har ofte reist rundt og opplevd mye av verden.

De aller fleste som jeg har møtt som er kritiske har stort sett aldri satt sine bein i Asia, dette gjelder menn og kvinner. De har gjort opp sin mening etter noen håpløse artikler i vg eller dagbladet, eller rett og slett hørt på "sladrekjerringa" i bygda som vet best - hun/han har heller aldri satt sine bein utenfor bygda.

Når det gjelder skjønnheten til damene så er det utrolig mange flotte damer både i Thailand, Filipinene og vi må ikke glemme Norge eller resten av verden heller. Hva man foretrekker er helt individuelt, men å følge sitte hjerte er nok den beste løsningen så får din partner komme der han/hun kommer fra ;-)

"Valget" mitt ble tilfeldigvis Thai, men kunne like gjerne vært Norsk, Dansk, Tysk, Filipinsk, Mexikansk, Spansk osv osv.

Man får det så mye bedre når man bruker verden og aksepterer forskjellene folk imellom, ikke minst blir utvalget et helt annet ;-D. Dette gjelder for begge kjønn.

Uansett hvor din bedre halvdel kommer fra så er cluet og behandle hverandre med respekt, sette pris på de forskjellene man har og støtte din partner i de valg som blir tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 33
Fører ikke dette heller til at folk gifter seg alt for tidlig slik at de ikke rekker å se om partneren har slike hensikter før de gifter seg i utlandet og får opphold på den måten?

Det er faktisk et veldig godt spørsmål, har ikke noe fullgodt svar men kun mine egne teorier.

Når det gjelder og beskytte kvinnen fra å bli utnyttet så er dette bra, da en person som bare vil utnytte et menneske vil kvie seg fra å måtte gifte seg for å kunne gjøre dette. Har vedkommende hatt flere "gjester" tidligere der det er registrert vold e.l så vil søknad bli avslått.

Hver gang en kvinne søker visum så blir dette registrert, Ambassaden vil også sjekke med lokale myndigheter om søker har en lyssky fortid hos politiet.

De sjekker også om person har søkt andre steder enn til Norge. Dette for å sjekke om hun er en "golddigger".

Reglene er såpass strenge at det fordrer en del arbeid og inngå et forhold med en person fra Asia, men ikke så strenge at det ikke er mulig og gjennomføre. Så idag er det stort sett bare folk med ærlige hensikter som går igjennom denne byråkrati møllen dette er. Men uansett mengden med regler så er det noen som klarer og karre seg rundt de.

Men tror nok mange hadde sett et behov for å ha en lengre tid sammen før man gifter seg, derfor har det nå blitt mer og mer vanlig at folk søker om forlovelsesvisum før man gifter seg. Da får man i det minste bo sammen i 6 mnd før det er kroken på døra, eller man går til alters og får bo sammen.

Men du har helt rett i at det burde være andre og bedre muligheter før man eventuelt gifter seg, jeg tror en god løsning hadde vært og utvidet forlovelesvisument fra 6 til 9 - 12 mnd varighet. Det tar fort 3 mnd før man begynner og tilpasse seg hverandre i hverdagsrytme. Så da får man i alle fall bo sammen i normal rytme i 6 mnd før man tar det store skrittet.

Det er begrenset hvor mange år man orker å pendle til sin kjære:

Være sammen 2 uker, 3 mnd fra hverandre, sammen 2 uker, 3 mnd sammen i Norge, fra hverandre 3 mnd, sammen 2 uker osv osv.

Dette sliter på de aller fleste og går hardt utover lommeboken. Når det har gått 1-2 år så gifter de fleste seg, i de aller fleste tilfeller går dette bra da prøvelsene før har vært så intense.

Det er ikke store forskjellen på skilsmisse mellom norsk/norsk og norsk/asiatisk giftermål, tror det er ca 0,6 % differanse i negativ favør til norsk/asiatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest A. Caron
Alle norske kvinner er ikke like selv om mange liker å gre dem med samme kammen.

Vel, dette med å gre alle med samme kam blir stadig gjort i samfunnet. Ille for de som ikke befinner seg i den trufne gruppen, ja, men når TS bruker en overskrift som "Hva er det med disse thaidamene?", får man inntrykk av at det ligger noe nedlatende og negativt i uttrykket.

Da er det ikke så rart at vi som har valgt et samliv med en dame fra Thailand føler en viss trang til å kollektivt forsvare våre damer mot det vi oppfatter som skjeve blikk fra kvinner her til lands.

Når mange av oss i realiteten har valgt bort å leve med norske damer pga likestillingshysteri, urimelig høye krav, stor grad av egoisme osv osv, blir bildet av at disse egenskapene griper om seg blant en hel gruppe stadig tydeligere, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksen dame
Vel, dette med å gre alle med samme kam blir stadig gjort i samfunnet. Ille for de som ikke befinner seg i den trufne gruppen, ja, men når TS bruker en overskrift som "Hva er det med disse thaidamene?", får man inntrykk av at det ligger noe nedlatende og negativt i uttrykket.

Da er det ikke så rart at vi som har valgt et samliv med en dame fra Thailand føler en viss trang til å kollektivt forsvare våre damer mot det vi oppfatter som skjeve blikk fra kvinner her til lands.

Når mange av oss i realiteten har valgt bort å leve med norske damer pga likestillingshysteri, urimelig høye krav, stor grad av egoisme osv osv, blir bildet av at disse egenskapene griper om seg blant en hel gruppe stadig tydeligere, dessverre...

Der faller du i generaliseringsfellen selv. DU mener at den norske kvinnen er sånn, mens min mann ikke har den samme oppfatning av den norske kvinnen.

Jeg skulle ønske du kunne si at du fant deg en kone utenfor Norge fordi du ble glad i henne, og ikke begrunner valget med hvor forferdelige du syns norske kvinner er.

Men forøvrig spiller det ingen rolle hvor man finner sin hjertenskjære, hovedsaken er at man finner den personen - av alle de beste årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan man diskutere menn som henter seg koner fra fattige land opp og ned og i mente. Det finnes helt sikkert mange ulike intensjoner for å skaffe seg ei kone man knapt kjenner fra en helt annen kultur, men at det er uforholdsmessig mange med dårlige intensjoner, tror jeg ikke det er noen grunn til å diskutere en gang.

Hvordan jeg vet det?

Jeg har jobbet på både akuttmottak og krisesenter i mange år. De er fæle til å dunke borti skapdører og dette ned trapper, disse utenlanske damene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 33
Her kan man diskutere menn som henter seg koner fra fattige land opp og ned og i mente. Det finnes helt sikkert mange ulike intensjoner for å skaffe seg ei kone man knapt kjenner fra en helt annen kultur, men at det er uforholdsmessig mange med dårlige intensjoner, tror jeg ikke det er noen grunn til å diskutere en gang.

Hvordan jeg vet det?

Jeg har jobbet på både akuttmottak og krisesenter i mange år. De er fæle til å dunke borti skapdører og dette ned trapper, disse utenlanske damene...

Ærlig talt, makan til tull!

Store deler av min familie jobber innen Norsk Helsevesen, og de sier at det ikke er noen overrepresentasjon av kvinner fra Asia som blir mishandlet.

Det de derimot sier at det er dessverre en del kvinner fra Asia som opplever depresjoner da de savner sin familie, og dette er fullt forståelig da det er sterke bånd til familien i Asia. Depresjonene kommer ofte i sammenheng med graviditet, da de savner sin egen mor og støtte seg til. På samme måte som en norsk kvinne ønsker å snakke med sin egen mor under sin graviditet. Selv om dette behovet skiller seg fra person til person.

I så måte har mannen i dette tilfelle en viktig oppgave for at hun skal føle seg hjemme og være "varm", sørge for at hun kan besøke familien noen ganger i året osv. Har hun barn fra før oppfordre til at barna kan komme til Norge og bo sammen med dem.

Uansett, fysisk eller psykisk mishandling kan ikke forsvares på noen måte. Er man vitne til slikt så mener jeg man har plikt til å melde dette fra til politi og UDI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...