Gå til innhold

Hva er det med disse thaidamene?

Gjest Gjest_Undrende_*

Anbefalte innlegg

En nabo flyttet til Russland for en tid siden. Hvorfor? fordi han var lei av all baksnakkingen og fordømmelsen han fikk for å ha funnet en noe yngre russisk kone.

Jeg lar med fremdeles fascinere av norske kvinners sinne mot de par som består av én stk norsk mann og en kvinne fra et fattig land. Et sinne som ikke kan komme av annet enn at norske kvinner føler seg truet når norske menn kan drite en lang i norske kvinner, og få det livet de vil med en annen bedre kvinne.

På sikt har norske kvinner "likestilt" seg ut i det evige singellivet.

Man kan jo se det fra et helt annet perspektiv også. Hvorfor skulle din nabo velge å flytte til Russland om han ikke følte innerst inne at det var noe skamfullt over hans intensjoner om å finne en yngre russisk kone? Hadde han virkelig følt seg trygg på at han valgte fra hjertet, hadde han vel klart å møte omverdenen med rak rygg.

Jeg blir litt fascinert av at du uten videre sier at norske kvinner er sinte mot par av nevnte konstellasjoner. Det kan ikke heller tenkes at norske kvinner gjennomskuer agendaene til disse norske mennene? At det ikke er parene de reagerer på, men mennene? På samme måte som mange norske kvinner er oppgitte over de norske menn som oppsøker prostituerte. Norske kvinner fokuserer på situasjonen til de prostituerte, som ofte ender i prostitusjon pga. misbruk, lav selvrespekt, stoffavhengighet m.m. Norske kvinner blir ofte oppgitte over at norske menn ikke fokuserer på denne elendigheten, men bare er opptatt av å få tømt seg.

Norske kvinner er sikkert også oppgitte over at noen norske menn bare er opptatt av å ha en enkel og underdanig kone de lett kan få tak i fra deler av verden hvor kvinner lever under uverdige forhold.

Dette sinnet norske kvinner opplever, kommer nok IKKE fra at de føler seg truet. Men skuffelsen over hvor kyniske norske menn kan være mot medsøstre fra andre deler av verden, er ganske stor. Skuffelsen over at norske menn velger vekk likestilling bare for å repetere gamle mønstre som utvisker kvinners selvrealisering, er helt tragisk, og veldig lett å bli forbannet av.

Men disse mennene som innehar den type tankemønster, vil norske kvinner IKKE ha. At mennene får det livet de vil ha er nok sikkert. På bekostning av at enda et liv til en kvinne ikke blir realisert, men begrenset til en tradisjonell, selvutslettende eksistens. Singellivet er enkelt for norske kvinner sammenlignet med hvordan det er for norske menn. Norske kvinner kan f.eks. fint få barn på egenhånd. Noe norske menn vil ha langt større problemer med. Kvinner har et større sosialt nettverk enn hva norske menn har. Osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest::C::
Det er mye generaliseringer her, og jeg kan være enig i at jeg synes det er litt trist når jeg ser en norsk, stakkarslig mann i 60-årene gå hånd i hånd med en knock out av en asiatisk dame som ikke kan ha passert 23 ...

Men da ser jeg dem med mine øyne og Vestens kanskje til dels forvridde syn på hva kjærlighet egentlig er ...

Kanskje det finnes flere typer kjærlighet enn det vi i Vesten oppfatter som det eneste riktige? Kanskje det går an å ha et godt kjærlighetsforhold som oppstår på en annen måte eller på et annet grunnlag enn intens forelskelse?

Jeg vet ikke, men dersom disse parene er lykkelige og i tillegg greier å forsørge slekta på andre siden av jorda - så er vel det fint.

De fleste som kommer hit til Norge blir vel fort nok opplyst på hvilke rettigheter de har, og en del av disse blir skilt - helt sikkert med rette, uansett om grunnen er at de ikke elsker hverandre eller om det er hennes litt kyniske jakt på et bedre liv.

Veldig bra skrevet, er helt enig! Og vesten har kanskje ikke bare et forvridd syn på kjærlighet, men også utseende og alder... Kan jo være at jenter fra andre kulturer ser litt annerledes på det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo se det fra et helt annet perspektiv også. Hvorfor skulle din nabo velge å flytte til Russland om han ikke følte innerst inne at det var noe skamfullt over hans intensjoner om å finne en yngre russisk kone? Hadde han virkelig følt seg trygg på at han valgte fra hjertet, hadde han vel klart å møte omverdenen med rak rygg.

Jeg blir litt fascinert av at du uten videre sier at norske kvinner er sinte mot par av nevnte konstellasjoner. Det kan ikke heller tenkes at norske kvinner gjennomskuer agendaene til disse norske mennene? At det ikke er parene de reagerer på, men mennene? På samme måte som mange norske kvinner er oppgitte over de norske menn som oppsøker prostituerte. Norske kvinner fokuserer på situasjonen til de prostituerte, som ofte ender i prostitusjon pga. misbruk, lav selvrespekt, stoffavhengighet m.m. Norske kvinner blir ofte oppgitte over at norske menn ikke fokuserer på denne elendigheten, men bare er opptatt av å få tømt seg.

Norske kvinner er sikkert også oppgitte over at noen norske menn bare er opptatt av å ha en enkel og underdanig kone de lett kan få tak i fra deler av verden hvor kvinner lever under uverdige forhold.

Dette sinnet norske kvinner opplever, kommer nok IKKE fra at de føler seg truet. Men skuffelsen over hvor kyniske norske menn kan være mot medsøstre fra andre deler av verden, er ganske stor. Skuffelsen over at norske menn velger vekk likestilling bare for å repetere gamle mønstre som utvisker kvinners selvrealisering, er helt tragisk, og veldig lett å bli forbannet av.

Men disse mennene som innehar den type tankemønster, vil norske kvinner IKKE ha. At mennene får det livet de vil ha er nok sikkert. På bekostning av at enda et liv til en kvinne ikke blir realisert, men begrenset til en tradisjonell, selvutslettende eksistens. Singellivet er enkelt for norske kvinner sammenlignet med hvordan det er for norske menn. Norske kvinner kan f.eks. fint få barn på egenhånd. Noe norske menn vil ha langt større problemer med. Kvinner har et større sosialt nettverk enn hva norske menn har. Osv osv.

Dette er jeg helt enig i!! Du klarer å forklare hvorfor vi kvinner reagerer, og hva det er vi reagerer på/eller tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje norske menn begynner å bli litt kamptrette på at norske kvinner skal lage kjønnskamp av alt, og at hva enn en mann gjør, så blirt det feil fordi han er en mann. Det er også en form for undertrykkelse.

Jeg stikker ikke under en stol at der finnes utnyttelse. Det finns norske menn som banker samboeren sin, og norske kvinner som gjør det. Det finns kvinnelige golddiggers i Norge og i de fleste land, og det er like ille om en norsk mann utnytter ei thailandsk jente, som når norske kvinner utnytter afrikanske og tyrkiske menn. Det er noe fascinerende med all denne steinkastingen i glasshuset.

Likefult er dette du nevner ekstremtilfeller, og brorparten av dem dukker nok opp på skilsmissestatistikken. Men resten henger ikke på greip. Det finnes middelklasse i asia også, og de fattige jentene har annet å tenke på enn å skaffe seg internet.

Du sprer feilinformasjon innpakket som fakta. Og det bidrar ikke til annet enn å skape problemer for dem som rammes uskyldig av din dårlig skjulte agenda. Men det stjeler også fokus fra dem som trenger vår hjelp og støtte.

Det finnes alltid utskudd. Men hallo? ALLE VESTLIGE KVINNER spiser ikke barna sine, selv om ei i Texas gjorde det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om to stykker som har hentet kone i Thailand.

I det ene tilfellet var datteren til "thai-dama" ei venninne av meg. Mora hennes skilte seg, så snart hun fikk sjansen, krevde masse i skilsmisse oppgjøret. De hadde en sønn sammen som hun brukte / bruker til å få penger ut av eks-mannen. I tillegg hadde hun et voldsomt temperament, så venninnen min var helt fortvilt mange ganger.

Det andre forholdet virker som det fungerer bra, nå er han en mann i femti-årene som aldri har vært gift, og knapt hatt noe forhold før. Så han er jo akkurat sånn jeg ser for meg menn som henter koner i Thailand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden kjente folk heller ikke hverandre så godt da de giftet seg. Familien bestemte hvem de skulle gifte seg med. Og verden fungerte! Man kan finne seg partner på mange forskjellige måter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jeg helt enig i!! Du klarer å forklare hvorfor vi kvinner reagerer, og hva det er vi reagerer på/eller tenker på.

Så la meg gjette, -siden norske kvinner er så glad i kvinner fra andre land, - siden norske kvinner er så opptatte av andre lands kvinners ve og vel, - ja da regner jeg vel med at norske kvinner synes det er helt iorden at en fattig kvinne fra et fattig land flytter til norge?

Eller er det sånn at norske kvinner synes det er så flott og fint med utenlandske damer så lenge de holder seg til utlandet?

Kanskje sannheten er at norske kvinner egentlig driter i kvinner fra fattige land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke problemet. Om så den deiligste dama, den styggeste dama eller bestevenninna mi skulle falle for en mann som ikke snakker norsk så er jo det greit for meg. Ikke tar jeg det personlig på alle norske menns vegne at vi Normenn ikke er gode nok heller. Og om han så skulle være 10 år yngre eller eldre en henne så er det vel hennes sak og ikke min. Og om de blir skilt etter 4 år så kan det like gjerne skje om hun hadde valgt nabogutten der hun kom ifra også.

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ikke noe å gjøre med at dama er fra et annet land. Jeg tror det har mer med kjønnsroller og gjøre. For mange menn og kvinner fra norge kan lett møte og forelske seg i utenlandske personer, men da møtes de i såfall i en mer "normal" setting, de har ting å snakke om, felles interesser osv osv.

Men i tilfellene der eldre norske menn henter seg en kone fra f.eks thailand så møtes de ikke utifra de nevnte og vanlige kriteriene.

Og til grunn for et forhold burde det jo ligge noe slikt mener jeg, felles interesser, verdier, noe å snakke om, en kjemi osv osv, ikke bare et forhold av nødvendighet for å overleve.

Det er jo sånn det fungerer i norge, fordi kvinner i norge er selvstendige, har utdanning, jobb, interesser, et liv utenom forholdet, på lik linje med det mennene har. Med andre ord; vi er likestilte i stor grad. Kvinner er ikke avhengig av en mann til å forsørge seg.

MEN; i mange av de nevnte landene så er det ikke like vanlig at kvinner har denne friheten. Her preges forhold og normer av tradisjonelle kjønnsroller som vi også før i tiden i større grad hadde i norge. Mannen er ute å jobber, ute med "gutta" osv, mens kvinnen er hjemme med hus og barn. Punktum.

De vet ikke alltid bedre; de får det jo stort sett bra i norge med en rik mann (i deres skala), de får det de trenger.

Jeg syns det er ille at mange menn bare vil ha en dame som er pen og se på og som gjør som han sier og ikke gjør noe annet enn å stelle hjemme og diske opp for han.

Hva er galt med norske damer som er likestilt med mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg burde ikke skrevet Norge. Jeg burde skrevet de finner seg ikke dame. Punktum. Menn som må kjøpe seg dame er patetisk.

Det blir jo mange som ikke finner seg dame når damene kun vil ha de som tjener over en halv million i året og ser ut som mannlige modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ille at mange menn bare vil ha en dame som er pen og se på og som gjør som han sier og ikke gjør noe annet enn å stelle hjemme og diske opp for han.

Hva er galt med norske damer som er likestilt med mannen?

Man har da sett ei og annen hovedstadsbimbo, som kan være atskillig mer servil enn ei tøtte fra thaiand, hehe!

Hva får deg til å tro at dama kun steller i heimen? Myser vi på endel nettkontaktsider, er der jo side opp og side ned med utdannede og yrkesaktive kvinner. Tror du det er enklere for en thai-norsk famillie å greie seg på en inntekt, som en nissenorsk en? Det er stort sett driftige, positive og arbeidssomme kvinner. Og dere overdriver menns krav til et støvfritt hus. Du finner dem som ansatte på eldresentre, som renholdstersonell, og alle slags jobber de er kvalifiserte til å utføre.

Men de kommer fra et miljø hvor folk blir voksne før myndighetsalder. Og hva de kritiseres mest for, er jo at de ikke leker bort livet, som mange norske kvinner gjør. Vel, så har disse kvinnene barn og hus, men kanskje ikke noen sjefsstilling eller bråoppvåkning når det er på tide å roe seg ned når de er passert førti, fordi de ikke liker budskapet fra legen om at egglederne er tomme... - Ja, dette gjelder selvsagt samtlige norske kvinner, uten unntak. Og en mann på 45 blir vel ikke mer 45 om dama er tjue eller femti. Dette er et kunstig skille som kun betyr noe for folk som ikke har viktigere ting å snakke om enn hvilke musikkband som var hotte da de var unge, og hva jevnaldrende ører synes er kosher. :ler:

Skjønner ikke at det går an å hisse seg sånn opp over at mennesker som deler verdisyn finner hverandre, som mange i denne typen tråder? Utifra den logikken er jo alle utenlandske kvinner slaver, også om de gifter seg i hjemlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo mange som ikke finner seg dame når damene kun vil ha de som tjener over en halv million i året og ser ut som mannlige modeller.

Det er ikke nødvendig å være usaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig å være usaklig.

Det er da flere damer som skriver som om det er tilfelle. Tenker på når det er krise at en mann på 40 har litt tynt hår, ikke dyre nok klær eller littegrann mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_anonym_*
Utifra den logikken er jo alle utenlandske kvinner slaver, også om de gifter seg i hjemlandet?

ja fordi de har et annet kvinnesyn i mange av de nevnte landene enn vi har her i norge. derfor virker det rart for norske kvinner at norske menn ikke vil ha damer som ikke er "slaver" for mannen, hvis du vil bruke det uttrykket.

jeg syns uttrykket slave blir feil, men at det har med kjønnsrollemønster å gjøre er jo tydelig uansett.

Godt mulig at de kvinnene er fornøyd med sin rolle, men for oss damer i norge som har et helt annerledes syn på livet og kjønnsrollene så virker det rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ylva Virvla_*
Dere har ikke tenkt på at noen av disse asiatiske damene som dere sender stygge blikk faktisk kan være adopterte? Jeg gikk sammen med faren min på gata i Oslo her forleden og gud så mange stygge blikk vi fikk.

:Nikke:

Eller damene kan være biologiske døtre til de norske mennene. Jeg vet om et tilfelle hvor en mann hentet seg en kone fra Thailand for rundt 23 år siden. Datteren deres, på 22, og faren kan ikke gå på restaurant sammen, de får så mange stygge blikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig at de kvinnene er fornøyd med sin rolle, men for oss damer i norge som har et helt annerledes syn på livet og kjønnsrollene så virker det rart.

Norske kvinner vil da ha litt av det systemet selv, i og med at de stort sett foretrekker menn med høyere lønn enn seg selv. Er jo også slik at mannen har en "ordentlig jobb" mens kvinnen har en deltidsstilling i offentlig sektor eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er da flere damer som skriver som om det er tilfelle. Tenker på når det er krise at en mann på 40 har litt tynt hår, ikke dyre nok klær eller littegrann mage.

Det finnes nok en del menn som ikke vil ha damer på 40 år, med tynt hår og mage også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok en del menn som ikke vil ha damer på 40 år, med tynt hår og mage også.

Litt tynt hår er jo helt naturlig for menn, men ikke for damer, så det blir ikke det samme. Jeg tror at de aller fleste menn innfinner seg i at kvinner på 40 ikke er like perfekt som kvinner på 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tynt hår er jo helt naturlig for menn, men ikke for damer, så det blir ikke det samme. Jeg tror at de aller fleste menn innfinner seg i at kvinner på 40 ikke er like perfekt som kvinner på 20.

ok, så en rynkete, halvtjukk dame med celulitter, hengepupper og 2 barn fra tidligere ekteskap da. Det var ikke så mye bokstavelig ment som det var en betegnelse på at det finnes folk i 40åra som ikke er det optimale for det motsatte kjønn når det gjelder både menn og damer. Og jeg går også ut i fra at damer skjønner at menn i 40åra ikke har hårmanken og brystkassa til en 20åring like mye som menn skjønner at damer i 40åra ikke ser ut som kvinner på 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så en rynkete, halvtjukk dame med celulitter, hengepupper og 2 barn fra tidligere ekteskap da.

Er man normal så vil hva man liker tilpasse seg alderen. Når en mann på 40 ønsker en dame som ser ut som om hun er 20 år gammel så synes jeg det er like patetisk som kvinner med tilsvarende holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...