Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 1. august 2009 #1 Del Skrevet 1. august 2009 Mulig dette har vært tatt opp før her, men jeg spør nå likevel. Hva er det som får norske oppegående (?) menn til å dra til Thailand og gifte seg med ei de knapt kjenner? Jeg har en bekjent som jeg nå fikk vite har dratt til Thailand og giftet seg med ei han traff på nettet. De har snakket sammen på MSN i noen måneder, men møtte hverandrer i real life først nå. Han er en normalt oppegående norsk mann på 50 år. Har aldri vært gift, men har hatt flere forhold til norske jenter. Han sa rett ut til meg at han aktet å finne seg en thaidame. En kompis av han har giftet seg med ei, og hentet henne til Norge, og de har det fint sammen. Han sa han "er lei av norske damer, med utroskap (har visst opplevd noe av det), grådighet og dritt". Thaidamene er ifølge han mer ærlig, snillere, trofaste, hjemmekjære og hele pakka.. Jeg kan ikke annet enn å si at jeg reagerer sterkt på dette. Han drar til Thailand og henter ei dame, fordi HAN vil ha ei som er sånn og sånn. Høres ut som et kjøp spør du meg! En annen ting jeg tenker på er at dette er en oppegående mann som liker å diskutere saker og ting i samfunnet på et ganske høyt plan, mens hun han nå har giftet seg med, så og si ikke kan engelsk engang! Hvor godt kan en lære hverandre å kjenne da, når en knapt kan kommunisere? Jeg lurer også på en ting, til dere som kanskje kjenner forholdene litt. Hun er 34, altså 16 år yngre enn han. Hun har 2 barn på 6 og 9 år som bor hos faren sin. Når hun nå flytter til Norge, så er hun (og de) heldig hvis hun kan komme å besøke de annet hvert år. Hvilken kvinne er det som reiser fra barna sine på denne måten? Og hvor vanlig er det egentlig at det er faren som får foreldreretten til barna i Thailand? Jeg synes det høres merkelig ut... Selv har hun sagt at de ble boende hos faren når de ble skilt for det var lettere m.t.p skole o.l der han bor. Jeg lurer på hvordan andre, både kvinner og menn, ser på thailandske damer som gifter seg med "rike" norske menn, og hvordan dere ser på menn som vil ha dem fordi de er "små og søte, og enkle å ha med å gjøre"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulrichsen Skrevet 1. august 2009 #2 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg vet ikke helt...ser ikke helt at de er pene men. Jeg liker ikke asiatiske folk jeg da...kunne ikke falt for en asiatisk mann. Asiatiske menn og kvinner ser sinte ut og har lite fine manerer. Norske menn som vil ha disse asiatiske damene er vel menn som Pee Wee her i forumet da: en mann som aldri har dame men som betaler for de, slik som Robotkalle. Og alle er de samlet her. For en gjeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 1. august 2009 #3 Del Skrevet 1. august 2009 Thaidamer er akkurat som alle andre damer. De har mål og drømmer og visjoner om hva de vil med livet sitt, men med så mange kvinner i fattige land, så er det ikke alle som har muligheten til å komme seg noen vei. Det er ingen selvfølge med skoler og oppfølging i barndommen. Mange lever fra hånd til munn, og de kan velge å leve slik resten av livet eller gripe en mulighet til å komme seg bort fra fattigdommen. Jeg og tenker mitt når jeg ser menn med thaidamer, for jeg vet at de som oftest ikke kjenner personen de har valgt å gifte seg med, men illusjonen om at de er så perfekte og søte etc, er bare tull. Jeg har pratet med en del av disse jentene, og de fleste ser sitt snitt om å komme bort fra fattigdom. De finner en rik hvit mann, gifter seg med ham og får et norsk statsborgerskap. I mange tilfeller så skiller de seg fra mannen så fort de får muligheten. Mange av disse kvinnene er også utro(jepp...fordi de ikke elsker mannen de er sammen med, og fordi de gjerne vil føle lidenskap med en mann på sin egen alder), og noen av disse utvikler også følelser for mannen som ga de en mulighet til en ny start. 99% av disse kvinnene krever også at mannen må sende et viss beløp til familien deres hver mnd. så de vet at familien har det bra(tipper det er tilfellet med hun som har barn) Ingen av disse mennene tvinger disse jentene til å gifte seg med dem, det er en vinn vinn situasjon for begge parter. Han får seg et fast følge, og ja, for en stund har de en dame som tar seg av hus og hjem, men det tar ikke lang tid før disse jentene finner hverandre i Norge, danner klubber og deler hemmeligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #4 Del Skrevet 1. august 2009 Vil han gifte seg med en Thaidame, la ham gjøre det. Hvorfor MÅ en norsk mann gifte seg med en norsk kvinne? Thaidamer er som norske damer forskjellige og unike individer. Dumt og naivt å plassere alle i én gruppe. Og at man møtes gjennom internett, og det er landegrenser, so what??? Hva er forskjellen mellom en fra Oslo og en fra Bergen som treffes på nettet og en av dem flytter til den andre, og fra Norge og Thailand? Og aldersgrense? Jeg er 25 og dater en mann som er 39. Vi har det fint og driter i hva alle andre tenker om aldreren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 1. august 2009 #5 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg har en bekjent som er gift med en dame fra Thailand, de har en datter sammen og har vel vært gift i snart 10 år - på tide å droppe generaliseringene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #6 Del Skrevet 1. august 2009 Mulig dette har vært tatt opp før her, men jeg spør nå likevel. Hva er det som får norske oppegående (?) menn til å dra til Thailand og gifte seg med ei de knapt kjenner? Jeg har en bekjent som jeg nå fikk vite har dratt til Thailand og giftet seg med ei han traff på nettet. De har snakket sammen på MSN i noen måneder, men møtte hverandrer i real life først nå. Han er en normalt oppegående norsk mann på 50 år. Har aldri vært gift, men har hatt flere forhold til norske jenter. Han sa rett ut til meg at han aktet å finne seg en thaidame. En kompis av han har giftet seg med ei, og hentet henne til Norge, og de har det fint sammen. Han sa han "er lei av norske damer, med utroskap (har visst opplevd noe av det), grådighet og dritt". Thaidamene er ifølge han mer ærlig, snillere, trofaste, hjemmekjære og hele pakka.. Jeg kan ikke annet enn å si at jeg reagerer sterkt på dette. Han drar til Thailand og henter ei dame, fordi HAN vil ha ei som er sånn og sånn. Høres ut som et kjøp spør du meg! En annen ting jeg tenker på er at dette er en oppegående mann som liker å diskutere saker og ting i samfunnet på et ganske høyt plan, mens hun han nå har giftet seg med, så og si ikke kan engelsk engang! Hvor godt kan en lære hverandre å kjenne da, når en knapt kan kommunisere? Jeg lurer også på en ting, til dere som kanskje kjenner forholdene litt. Hun er 34, altså 16 år yngre enn han. Hun har 2 barn på 6 og 9 år som bor hos faren sin. Når hun nå flytter til Norge, så er hun (og de) heldig hvis hun kan komme å besøke de annet hvert år. Hvilken kvinne er det som reiser fra barna sine på denne måten? Og hvor vanlig er det egentlig at det er faren som får foreldreretten til barna i Thailand? Jeg synes det høres merkelig ut... Selv har hun sagt at de ble boende hos faren når de ble skilt for det var lettere m.t.p skole o.l der han bor. Jeg lurer på hvordan andre, både kvinner og menn, ser på thailandske damer som gifter seg med "rike" norske menn, og hvordan dere ser på menn som vil ha dem fordi de er "små og søte, og enkle å ha med å gjøre"? for å være ærlig må jeg at jeg reagerer mer på at norske menn gifter seg med dammer/jenter som har barn, men forlater dem hos slekninger (besteforeldre) hva sier det om mannen da? jeg kjenner tre ektepar som har barn på andre siden av jorden. trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shady Lady Skrevet 1. august 2009 #7 Del Skrevet 1. august 2009 Eg er veldig enig i mykje av det ts skriv her. Kjenner sjølv fleire som har "henta heim" damer frå Thailand, Fillipinene og Russland. Kjempekjekke og søte jenter, og eg har ingenting negativt å seie om dei. Det er parforholdet eg er skeptisk til. Veit sjølv kordan det er å hoppe inni eit forhold og innsjå etter nokre mnd at det der ikkje var heilt som ein hadde trudd. Då er det enkelt å gjere det slutt, og ferdig med det. Men å gifte seg med ein person ein kun har sett bilde av og prata med over nettet synast eg er heilt villt. Angreretten er plutseleg veldig begrensa. Når det i tillegg er kommunikasjon og kultur-problem ifht forskjellig morsmål, dårleg engelsk, ulike religionar og familieforhold...? Ja, då stussar eg litt altså. I dei tilfella eg kjenner til har det oftast vore menn som ikkje har funne seg dame i Norge. Menn som gjerne vil ha ei, men som har gitt opp å få sjans på ei norsk jente, og difor begynt å leite på nettet. Også ofte litt dominoeffekt der ein kompis har gjort det utan større problem, og andre føl etter. Eg kan på ein måte forstå at menn som ikkje har sett mulighetene i Norge må sjå seg om i utlandet. Dei får seg kone og gjerne barn som dei ønskar, og dama får eit nytt og forhåpentligvis bedre liv i Norge med ein snill mann. Vinn-vinn. Synast det er meir underfundig med menn som har draget og kan få seg dame på dagen i Norge, men som bevisst gjer valget om å få ei thaidame fordi ho er "enkel og lydig". Uff. Vart visst litt rotete det her. Interessant tema syns eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunis Skrevet 1. august 2009 #8 Del Skrevet 1. august 2009 Han sa han "er lei av norske damer, med utroskap (har visst opplevd noe av det), grådighet og dritt". Thaidamene er ifølge han mer ærlig, snillere, trofaste, hjemmekjære og hele pakka.. Desverre har han litt rett i dette. Norske damer er desverre stort sett for pene for sitt eget beste og har likevel ryggrad til å påstå at norske menn ikke er noe for dem, "de er for stygge" og "de har ikke baller", "de har ikke nok penger" osv. Så da finner de seg utenlandske menn i andre land i stedet, som f.eks Spa-nia eller Italia. Eller noen av disse utlendingene vi har her hjemme. Det aller meste jeg har opplevd at norske jenter de siste årene har vært en veldig, veldig vakkert innpakket pose med avføring. Jenter som ljuger seg til hva det enn måtte være de er ute etter, som bruker kroppen sin for å få det de vil ha og som manipulerer, skriker og bruker menn's stolthet mot dem for å få det som de vil. Jeg vet at menn kan være noen svin som voldtar og greier, men det kan jeg godt diskutere i en annen tråd siden det ikke var det som var tema nå. Poenget er at jeg kan forstå at han er sinnsykt lei akkurat nå og bare vil ha seg ett kvinnfolk med litt respekt for seg selv, som har nok mellom øra til å ønske han Velkommen hjem når han trår over dørstokken, sliten fra jobb og som kanskje til og med kan diske opp med noe ordentlig middagsmat en gang blant, uten å klage som en liten unge. Tradisjonelle verdier til tross, folkeskikk er faktisk noe man kan forvente av "kona" si ass, uansett hvor i verden ho måtte komme fra. Sikker på at mange av dere vrir kjeften i en ussel grimase nå, men det får så være. Hvis karen er 50 år og har det til hit -peker på halsen- med bortskjemte, hvite femmes kan jeg egentlig si jeg forstår hans engasjement. Svakere menn hadde sansynligvis bare godtatt ensomheten. Om de er lykkelige sammen er like individuelt som det er Thaifolk i Thailand. Du kan ikke si at det høres suspekt ut når du ikke aner hvordan de har det. Kanskje han behandler henne som hora si, kanskje de går hånd i hånd som to småbarn på førskolen. Ho er tross alt ett menneske til syvende og sist, ikke ei plastikkdokke med en bruksanvisning og "Made in China" lapp. Jeg syns du skal sette deg ned og drikke ett glass vann jeg, før du anklager noen for å prøve å finne lykken slik de ser den. På meg virker det nesten som om du er bekymra for at du ikke er attraktiv på markedet lengre, pga konkurransen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #9 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg syns du skal sette deg ned og drikke ett glass vann jeg, før du anklager noen for å prøve å finne lykken slik de ser den. På meg virker det nesten som om du er bekymra for at du ikke er attraktiv på markedet lengre, pga konkurransen. Det som eg egentleg blir mest provosert over er slike setningar som det der. Det må kunne gå an for folk(kvinner?) å kritisere ting, utan å bli møtt med komentarar som " bla bla bla, utseendet ditt, bla bla...". Det provoserar meg like mykje som folk som kallar folk som kritiserar islam for rassistar. Do you see? Eg synast det er sundt å vere kritisk når menn henter koner der intensjonen er at dei skal ha ei som er " føyeleg og underdanig". Det er slike "ekteskap" eg trur kvinner er mest skeptiske til. Menn som finner ei thaidame og respekterar ho slik ho er, og lar ho leve eit same liv som han sjølv, ser eg inga problem med. Men ekteskap der mannen kun skal ha ei knulledokke, husmor og slave, er fy fy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #10 Del Skrevet 2. august 2009 De er ikke dokker fra samme samlebånd, men mennesker med unike personligheter. Et forkastelig menneskesyn dere har som generaliserer. Rett og slett ekkelt. Hvis en mann vil gifte seg med asiatisk dame fordi han har lyst til det, må han nesten kontakte en asiatisk dame på en eller annen måte? Da blir det kanskje internett og hele pakka? Hva faen er problemet? Du som sier at de gifter seg etter å ha sett et bilde og chattet litt...de møtes faktsik før! Og velger ofte å droppe hele greien hvis de ikke liker hverandre. Hvorfor har mange problemer med å skjønne at menn faktisk liker asiatiske damer? Og nei, ikke alle disse mennene er 60 år. Det der blir for dumt å kommentere. Har en kompis som er 28, siviløkonom i et fancy firma i Oslo, høy, veldig kjekk, med 1000 venner, som JEG datet en gang før vi fant ut at vi passet best som venner (og jeg er hvit). Han fant seg en dame fra filipinene: kjempesøt, ung, utadvendt og har en eller annen utdannelse. Han er faktisk hodestups forelsket i henne og jeg er veldig glad for dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #11 Del Skrevet 2. august 2009 De er ikke dokker fra samme samlebånd, men mennesker med unike personligheter. Et forkastelig menneskesyn dere har som generaliserer. Rett og slett ekkelt. (...) Har en kompis som er 28, siviløkonom i et fancy firma i Oslo, høy, veldig kjekk, med 1000 venner, som JEG datet en gang før vi fant ut at vi passet best som venner (og jeg er hvit). Han fant seg en dame fra filipinene: kjempesøt, ung, utadvendt og har en eller annen utdannelse. Han er faktisk hodestups forelsket i henne og jeg er veldig glad for dem Det er litt som at når du slipper en sten så faller den nedover. Det er det du har erfart, og det er det du observerer. Det er ikke gitt at stenen vil falle nedover i alle situasjoner. Når majoriteten av slike ekteskap er mellom halvgammel norsk mann og ung jente, der mannen dro avsted for å kjøpe seg en ung brud og oppfylle drømmen om mor far og barn. Da vil desverre også minoriteten bli favnet under dette. Jeg synest det er greit å generalisere, slippe å ta med unntakene hver gang man skal si noe. Det betyr ikke at man utelukker sunne forhold, men at disse ikke er regelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 2. august 2009 #12 Del Skrevet 2. august 2009 Det er jo som oftest en grunn til at disse mennene ikke finner seg dame i Norge. Jeg synes synd på de jentene som må selge seg selv som kone og potensiell hushjelp til en mann som ikke klarer karre til seg et kvinnfolk gjennom andre måter en kjøp og salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #13 Del Skrevet 2. august 2009 Det er litt som at når du slipper en sten så faller den nedover. Det er det du har erfart, og det er det du observerer. Det er ikke gitt at stenen vil falle nedover i alle situasjoner. Når majoriteten av slike ekteskap er mellom halvgammel norsk mann og ung jente, der mannen dro avsted for å kjøpe seg en ung brud og oppfylle drømmen om mor far og barn. Da vil desverre også minoriteten bli favnet under dette. Jeg synest det er greit å generalisere, slippe å ta med unntakene hver gang man skal si noe. Det betyr ikke at man utelukker sunne forhold, men at disse ikke er regelen. Hvordan vet du det? Da må du i så fall kjenne ALLE par. Dere dømmer fra et par avisartikler som er beregnet på å vekke oppmerksomhet og selge aviser. De fleste blandete par jeg har møtt, har kaskje 70 % en vanlig normal historie bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #14 Del Skrevet 2. august 2009 Det er jo som oftest en grunn til at disse mennene ikke finner seg dame i Norge. Jeg synes synd på de jentene som må selge seg selv som kone og potensiell hushjelp til en mann som ikke klarer karre til seg et kvinnfolk gjennom andre måter en kjøp og salg. Jeg er norsk og føler ikke at jeg MÅ skaffe meg en norsk mann. Hvorfor kan jeg ikke velge en annen nasjonalitet? Og rase? Hvorfor tror du at dama MÅ være fra Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 2. august 2009 #15 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg er norsk og føler ikke at jeg MÅ skaffe meg en norsk mann. Hvorfor kan jeg ikke velge en annen nasjonalitet? Og rase? Hvorfor tror du at dama MÅ være fra Norge? Ok, jeg burde ikke skrevet Norge. Jeg burde skrevet de finner seg ikke dame. Punktum. Menn som må kjøpe seg dame er patetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #16 Del Skrevet 2. august 2009 Ok, jeg burde ikke skrevet Norge. Jeg burde skrevet de finner seg ikke dame. Punktum. Menn som må kjøpe seg dame er patetisk. mange av disse mennene har hatt dame før og har barn fra før. du vet ikke hva du snakker om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 2. august 2009 #17 Del Skrevet 2. august 2009 mange av disse mennene har hatt dame før og har barn fra før. du vet ikke hva du snakker om De blir ikke mindre patetisk av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #18 Del Skrevet 2. august 2009 Kjenner 3 mannfolk som har dratt dit og funnet seg dame. 2 av dem 3 har faktisk trodd dem har funnet kjærligheten,mens sannheten er at damene har skilt seg så fort som mulig dem har fått beinet innenfor papirmessig her i norge. Så er kansje ikke bare norske mannfolk som er kyniske oppi denna trafikken her. Det hender det går utover snille,litt enkle mannfolk her hjemme,som ikke får seg norsk dame,men som det ikke finnes noe vondt i.som faktisk savner en partner og ha en og dele livet med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Linn* Skrevet 2. august 2009 #19 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg vet ikke helt...ser ikke helt at de er pene men. Jeg liker ikke asiatiske folk jeg da...kunne ikke falt for en asiatisk mann. Asiatiske menn og kvinner ser sinte ut og har lite fine manerer. Norske menn som vil ha disse asiatiske damene er vel menn som Pee Wee her i forumet da: en mann som aldri har dame men som betaler for de, slik som Robotkalle. Og alle er de samlet her. For en gjeng. For meg så høres du veldig rasistisk ut!!!!! IKKE alle asiatiske menn og kvinner ser sint ut, IKKE alle har lite fine manerer!!! Det er MANGE flotte asiatiske menn og damer!!! Se deg litt mer rundt, før du dømmer den asiatiske rasen!!!! Skjerp deg!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 2. august 2009 #20 Del Skrevet 2. august 2009 Lar meg stadig imponere av KG-ernes utilslørte hat mot folk som velger bortenfor A4. Særlig hvis lupen avslører at de selv kommer til kort, på noen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå