Snabelsnuppa Skrevet 5. august 2003 #1 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg skal etter hvert begynne som dagmamma for to ett-åringer + min egen (også 1 år), og må si jeg grubler litt på hvordan jeg skal få dem til å sove samtidig? Skal jeg bare legge dem i en dunge og satse på at de sovner når de venner seg til det? Har jo bare èn seng, så det blir fellesmadrass på de andre to - eller alle tre? Eller er det bedre at de sover etter tur og orden? (Avhenger jo av når de blir trøtte, selvsagt.) Kanskje dumt å spekulere før man i hele tatt har fått dem i hus, men jeg liker å være forberedt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 5. august 2003 #2 Del Skrevet 5. august 2003 Jeg begyndte som dagmamma for en jente på 11 mnd da gutten min var 13 mnd... Jeg kjøpte en reiseseng som hun lå i inne på rommet med gutten min. De sovnet samtidig og våknet samtidig. Tror det går seg til av seg selv. Men jeg ville ikke ha lagt dem sammen - ei heller lagt dem rett på madrass rett på gulvet (da kan de selv stå opp når det passer dem...) Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #3 Del Skrevet 5. august 2003 Takk for svar, Mayamor! Jo, det er nok lurt å legge de små i en seng, men barnerommet er lite (de andre rommene også, for den sakens skyld...), og det er jo TO ekstra barn, og to reisesenger er det IKKE plass til! Detta ble vanskelig, gitt... :-? Jaja, jeg får diskutere det med mødrene og høre om de har noen gode ideer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 5. august 2003 #4 Del Skrevet 5. august 2003 Du kan jo avtale med mødrene at de prøver å kjøre dem på fast sovetid på forhånd. Hvis alle er vant til å slukne rundt 10 f.eks, så vil de vel fortsette med det. Det hjelper også å ta på dem varmt tøy (en ullgenser?) og ha rolig aktivitet når det leder mot sovetid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fortsatt Snabelsnuppa Skrevet 5. august 2003 #5 Del Skrevet 5. august 2003 Hvorfor jeg ikke svare på mine egne innlegg under brukernavnet mitt?? Får beskjed om at brukernavnet er i bruk. Que?? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fortsatt Snabelsnuppa Skrevet 5. august 2003 #6 Del Skrevet 5. august 2003 Og går det ikke an å redigere innleggene sine lenger? Mista visst et ord istad... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 5. august 2003 #7 Del Skrevet 5. august 2003 Du må logge deg inn - evt sett en melding til moderator under ris, ros, tips og informasjon... Det er kun som innlogget bruker du kan redigere dine egne innlegg. Ellers ville det vært en stort sammensurium dersom alle skulle kunne redigere alle gjester sine innlegg... Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabelsnuppa Skrevet 5. august 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 5. august 2003 Trodde jeg var logget på jeg... Jaja, mye ut og inn og forandret på profilen og greier, sikkert derfor. :blunke: Jeg har forresten snakket med den ene mammaen, og hun hadde ekstra seng jeg kan få ha her. Får prøve å skvise inn en reiseseng også, må bare ommøblere litt. Når det gjelder sovingen får jeg bare legge dem samtidig og la det stå til. Blir sikkert artig siden den ene gutten og min gjerne skriker seg i søvn av og til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #9 Del Skrevet 5. august 2003 Hos vår dagmamma har vi vognen stående, slik at barna blir lagt ned i de. Fungerer veldig greit det. Tror ikke hun har noen senger stående nei, da det står 5-6 vogner der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabelsnuppa Skrevet 5. august 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 5. august 2003 Det med vognene var ikke dumt, Merete, men jeg har begrenset med uteplass også, og slettes ikke noe tak over! Og vi bor i Bergen... Jeg får fylle opp rommet til sønnen min med senger og tenke på at dette er en midlertidig situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #11 Del Skrevet 5. august 2003 Dagmamman vår holder til i en sokkelleilighet og vognene står under verandaen til foreldrene som bor i andre etasje om natten. På dagtid når barna er der, sover de ikke under tak, men man bruker regntrekket mot regn og sludd. Mange foreldre tar også med vognene hver dag, slik at en ikke behøver å tenke på lagring av vognene om natten. Er det alt for kaldt eller for mye regn/storm står vognene i gangen. Blir jo trangt da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå