simba80 Skrevet 1. august 2009 #1 Skrevet 1. august 2009 Mistet mine symtomer for en uke siden, da var jeg 4+4. Var hos legen på onsdag, tok test som viste positiv. Hun mener at så lenge jeg ikke har blødd og testen viser pos så er alt bra. Fikk en henvisning til ul men har ikke fått time før om 3 uker. Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt og etter å ha lest om ma så er jeg veldig engstelig for at det har skjedd meg. Noen her som har opplevd det samme som meg og fremdeles vært gravid? Kan jeg bli sjekket på legevakta i helga eller er det bare bortkastet å dra dit siden jeg ikke har blødd?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #2 Skrevet 1. august 2009 Mistet mine symtomer for en uke siden, da var jeg 4+4. Var hos legen på onsdag, tok test som viste positiv. Hun mener at så lenge jeg ikke har blødd og testen viser pos så er alt bra. Fikk en henvisning til ul men har ikke fått time før om 3 uker. Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt og etter å ha lest om ma så er jeg veldig engstelig for at det har skjedd meg. Noen her som har opplevd det samme som meg og fremdeles vært gravid? Kan jeg bli sjekket på legevakta i helga eller er det bare bortkastet å dra dit siden jeg ikke har blødd? Bortkastet! Ingen blødning, ingen smerter..., 4 - 5 uker gravid... Jeg ville levd helt som vanlig og sluttet å bekymre meg for dette, alternativt kan du dra til en privat gynekolog,. da får du sikkert time på kort varsel, koster i underkant av 1000 kr. Legevakta har ikke utstyr til innvendig ultralyd. Problemstillingen er heller ikke relevant i legevaktsammenheng.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Ro deg ned og nyt heller graviditeten. Hysterisk
simba80 Skrevet 1. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2009 Så det er vanlig å ha masse symptomer i fire uker og så blir det "helt stille" i kroppen? Det er vanskelig å roe seg ned når man går fra å være en hormon-ball til seg selv på en dag.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #5 Skrevet 1. august 2009 Så det er vanlig å ha masse symptomer i fire uker og så blir det "helt stille" i kroppen? Det er vanskelig å roe seg ned når man går fra å være en hormon-ball til seg selv på en dag. Det er jo godt mulig du har rett, at fosteret er dødt, men ikke blitt utstøtt ennå. Kroppen ordner som regel opp selv. Det er ikke farlig, og ikke noe som haster og derfor ikke en sak for legevakta. Dersom du er veldig urolig, synes jeg du kan slå opp på gule sider på mandag og ringe rundt til de private gynekologene og dra til den som først kan tilby time. Da får du saken ut av verden. Det hender ganske ofte at fosteret dør tidlig, mem ikke støtes ut før uke 11 - 12. Det kan også være at man bærer på et anlegg som stopper å utvikle seg, slik at en ultralyd vil vise kun morkakematerial og ingen foster. Til sist: det kan likegjerne tenkes at du bærer på et levedyktig foster, selv om du ikke føler det slik Bare en ultralyd vil gi deg svaret
mca Skrevet 1. august 2009 #6 Skrevet 1. august 2009 Hei. Skjønner godt at du er redd. Jeg er 4 + 5 i dag, har bare hatt symptomer noen få dager, har ikke hatt de tre siste dagene, så er litt redd jeg også! Oppdater her inne hva som skjer a!! Jeg krysser fingrene for oss begge:)
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #7 Skrevet 1. august 2009 Ta det helt med ro.. Tror de fleste gravide som har kommet så kort på vei ikke kjenner symptomer hver eneste dag. Jeg kjente ingen symptomer i det hele tatt før i uke 7... det var vanskelig å forestille seg at jeg var gravid da, men jeg jo det likevel. Du kan jo ta en ny test hjemme hvis du ikke klarer å tro på det. Jeg ville ikke begynt med innvendig ultralyd osv. La den lille spiren være i fred du, så skal du se den vokser til.. symptomer får du sikkert mer enn nok av senere Og bestill deg en samtale med lege eller jordmor for å fortelle om bekymringen din, hvis du syns 3 uker er veldig lenge å vente. Men det er jo ikke så mye vits i å teste så mye mer.. det er jo ikke noe som tyder på at du har mistet babyen egentlig, som også legen sa til deg
Chiquita Skrevet 1. august 2009 #8 Skrevet 1. august 2009 Mistet mine symtomer for en uke siden, da var jeg 4+4. Så det er vanlig å ha masse symptomer i fire uker Er du nå 5+4, og har hatt masse symptomer i 4 av disse ukene??? Men ikke den siste uke? Er det sånn å forstå? Da kjente du masse symptomer før du ble gravid, før du hadde eggløsning og KUNNE bli gravid. Før embryoet festet seg i livmoren og kunne overføre signaler til kroppen din om at den faktisk er gravid... Dette er umulig! Så dine symptomer må være noe annet de første av disse ukene. Men kjekt å ha noe å skylde på når man er/har vært hormonbombe...
Saeria Skrevet 1. august 2009 #9 Skrevet 1. august 2009 (endret) Hei. Skjønner godt at du er redd. Jeg er 4 + 5 i dag, har bare hatt symptomer noen få dager, har ikke hatt de tre siste dagene, så er litt redd jeg også! Oppdater her inne hva som skjer a!! Jeg krysser fingrene for oss begge:) Symptomer kan komme og gå, og for de aller fleste av oss vil ikke evt. symptomer gi seg ordentlig til kjenne før rundt uke 6/7 i svangerskapet. Noen har faktisk ingen symptomer heller, uten at det er noe galt i det. Selv hadde jeg kvalme i en uke. Kvalme jeg kunne få bort med ingefærkapsler. Siden var det i det store og hele slutt. Var litt oppblåst i magen de kommende ukene, men jeg følte meg ikke gravid. Vet ikke helt hvordan det skal føles heller, og her er det snart fødetid. Signerer ellers Chiquita. Graviditetssymptomer kommer ikke på dag 1 i syklusen. Endret 1. august 2009 av Saeria
Gjest Gjest_Edlih_* Skrevet 1. august 2009 #10 Skrevet 1. august 2009 Mistet mine symtomer for en uke siden, da var jeg 4+4. Var hos legen på onsdag, tok test som viste positiv. Hun mener at så lenge jeg ikke har blødd og testen viser pos så er alt bra. Fikk en henvisning til ul men har ikke fått time før om 3 uker. Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt og etter å ha lest om ma så er jeg veldig engstelig for at det har skjedd meg. Noen her som har opplevd det samme som meg og fremdeles vært gravid? Kan jeg bli sjekket på legevakta i helga eller er det bare bortkastet å dra dit siden jeg ikke har blødd? Hei, Det er sikkert ikke noe galt siden du ikke har blødd. Jeg var gravid i ca 6-7 uke og hadde litt småblødninger. Nesten så jeg ikke kunne kalle det blødninger. Var på ferie så det var litt vanskeligere å dra til lege. Ble litt mer blødninger etterhvert og dro til lege så fort jeg kom hjem. Legen trodde alt var bra, men jeg ble sendt til sjekk likevel fordi jeg ønsket det. Fikk innvendig ul og det viste seg at det var dødt. MEN jeg hadde hatt litt blødninger da, så det er litt annerledes enn deg. Hvis det kommer blødninger så hadde jeg bedt om å få sjekket det, men hvis ikke det kommer noe så er nok alt bra. Prøv å slappe av, så skal du se at det går bra. Og OM det, mot formodning, ikke skulle det, så er det ingenting du kan gjøre med det. Testen var forresten positiv i over en uke etter at alt var ute. Dette er overhodet ikke for å skremme deg. Det går sikkert bra. Om du blør så kan du ta kontakt med legen igjen. Lykke til
Relativista Skrevet 1. august 2009 #11 Skrevet 1. august 2009 Hmm... leste du tilfeldig om missed abortion, eller søkte du det fram, fordi du syns det var så rart at du ikke hadde symptomer lenger? Om det første er tilfellet, så er vel det et kroneksempel på at økt informasjonstilgang også skaper problemer og unødvendig bekymring.
Gjest Chiffon Skrevet 1. august 2009 #12 Skrevet 1. august 2009 Om du har hatt symptomer i fire uker og er fire uker på vei, er det nok ikke symptomer på graviditet da de ikke kan komme før du faktisk er gravid. Sannsynligvis er alt bra, og det er ikke stort de kan se på UL nå heller.
Harlekin Skrevet 1. august 2009 #13 Skrevet 1. august 2009 Hvis du er 5+4 slik jeg tolker det (altså så lenge siden sist mens), så kan ikke symtomene dine ha vært graviditetssymptomer hvis de begynte for 4 uker siden. Det er helt vanlig å ikke ha symptomer så tidlig, så prøv å ikke bekymre deg. MA er ikke kjempevanlig, SA er vanligere, og de fleste svangerskap går helt fint.
simba80 Skrevet 1. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 1. august 2009 nei skrev feil, har hatt sympyomer i en uke, altså fra rundt 3+4 til 4+4. Litt stressa når jeg skrev.
Gjest Vampen Skrevet 1. august 2009 #15 Skrevet 1. august 2009 Det eneste du kan gjøre er egentlig å slappe av og se hva som skjer.. Så tidlig vil ikke legene kunne se noe særlig uansett. Og som de andre her sier, det er fortsatt såpass tidlig at symptomene kan komme og gå..
Nala Skrevet 1. august 2009 #16 Skrevet 1. august 2009 Jeg hadde ikke orket å bruke tid på å bekymre meg. Hvis du er bare litt over 5 uker på vei er det overhodet ikke uvanlig å være symptomfri. Høyst sannsynlig er alt i orden. Og er det ikke det er det lite du får gjort med det nå uansett. Krysser fingrene for deg
simba80 Skrevet 11. august 2009 Forfatter #17 Skrevet 11. august 2009 Da har jeg vært på ul idag, og alt står bra til:) Fikk også tilbud om ny ul om to uker.
Gjest Gjest_Sola_* Skrevet 12. august 2009 #19 Skrevet 12. august 2009 Hei! Jeg skjønner hvordan du har hatt det. Jeg ble gravid i juni i år, og hadde noen få symptomer til å begynne med.. litt vondt i brystene og litt mensmurringer. Når jeg var 4+6 forsvant de få symptomene jeg hadde hatt, og jeg ble bekymret. Tok en ny test og den var negativ(!) Begynte ikke å blø før 5+2... (Så det KAN være noe galt selv om man ikke blør.. *skummelt*) Nå er jeg gravid igjen. 6+5 (ble gravid på føste forsøk igjen ). Men jeg synes det er vanskelig å slappe av og ikke bekymre meg.. Symptomene har kommet og gått, og variert veldig i styrke. Blir overnervøs med en gang jeg ikke kjenner ømheten i brystene. Idag har jeg for eksempel tatt en 4. (!) graviditetstest for å skjekke at den er positiv og at jeg fortsatt er gravid. (Den var heldigvis positiv) Nei jeg håper jeg er like heldig som deg, får dra på ultralyd tidlig, og faktisk se at det er noe LEVENDE der inne! (Men har ikke legetime før om 2 uker... og ultralyden kommer engang etter det!) "Jeg tror det ikke før jeg får se det"!
flor Skrevet 12. august 2009 #20 Skrevet 12. august 2009 Merket ikke noe til graviditeten frem til uke 9 jeg. Spydd hver dag etter det Håper det går bra med deg, og at du kan nyte graviditeten. Lykke til :)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå