Gå til innhold

Underlivsopp

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Okei folk. Min situasjon: For ca 2 og et halvt år siden var jeg hos legen for å sjekke om jeg hadde klamydia, det hadde jeg heldigvis ikke,men jeg hadde fått et forferdelig utbrudd av underlivsopp!! Og jeg satte i gang med å smøre meg med canesten, både pille og krem, og det funka og jeg var glad:) Meen, så fikk jeg det tilbake ca 2 mnd etterpå, og jeg gjentok behandlig(gikk ikke til lege da). og det funket.. så møtte jeg verdens beste gutt som jeg er sammen med den dag idag:) Men altså den underlivsoppen min,den forsvinner aldri. og vi ble sammen for litt over 2 år siden, og har selvølgelig endel sex. Og soppen kommer tilbake nesten hver eneste måned, og jeg er så lei så lei.

Kan noen hjelpe meg??

Tro meg, jeg vet ALT omtrent om sopp,så ikke kom med svar som masse forhåndsregler, fordi jeg vet alt og gjør alt. går med ordentlig undertøy, ikke særlig trange bukser,, bruke nøytral såpe og alt det der:P har vært hos lege og gynekolog gjentatte ganger, men ingen som klarer å fjerne soppen fra kroppen min, er det noen der ute som har vært igjennom det samme og har fått en slutt på dette tullet?? er innmari fortvilet over dette her:/

Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg:)

Din partner må også behandles for sopp - ellers vil han bare smitte deg like raskt igjen - etter du har behandlet deg selv .

Bruk kondom - mens dere begge to behandler dere for sopp .

P-piller gjør deg extra utsat for sopp - siden miljøet i skjeden ser ut til å forandres av hormonprevensjon .

Selv var jeg også plaget av hyppige sopp infeksjoner da jeg gikk på p-piller .

Men etter jeg sluttet på p-piller og brukte kunn kondom som prevensjonsmiddel -har jeg ikke hatt sopp .Og det er nå sikkert minst 10 år siden ! Tenk 10 år ? Det er lenge siden det : )Deilig å være kvitt den plagen : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Din partner må også behandles for sopp - ellers vil han bare smitte deg like raskt igjen - etter du har behandlet deg selv .

Bruk kondom - mens dere begge to behandler dere for sopp .

P-piller gjør deg extra utsat for sopp - siden miljøet i skjeden ser ut til å forandres av hormonprevensjon .

Selv var jeg også plaget av hyppige sopp infeksjoner da jeg gikk på p-piller .

Men etter jeg sluttet på p-piller og brukte kunn kondom som prevensjonsmiddel -har jeg ikke hatt sopp .Og det er nå sikkert minst 10 år siden ! Tenk 10 år ? Det er lenge siden det : )Deilig å være kvitt den plagen : )

Skrevet

åj ble litt tull her, men selvfølgelig behandler vi oss begge to!! Kondom er ikke et alternativ,da kan jeg heller ha sopp..Kondomer er jo bare tull, og de fleste altfor små:P Da tror jeg nok heller at jeg bytter til p sprøyte eller lignende;);)

Gjest Gjest_Nia
Skrevet

Hvor lang tid har det tatt før dere har blitt bedre på utsiden, altså leppene/åpningen?

Jeg er snart ferdig med en 6-dagers kur og sist(flere år siden) var det liksom bedre med en gang syns jeg. Men nå er det mye bedre innvendig, men bare halvbra utvendig. Mulig jeg er litt utålmodig bare, men ville høre andres erfaringer :)

(Har vært hos lege og alt det der)

Skrevet

Jeg har også sopp. Har vært hos legen og fått Fluconazol, men synes ikke at det har hjulpet noe særlig ennå (tok én pille på onsdag, og skal ta en til neste uke). Det klør og svir, noe jeg vet at er vanlige symptomer. Men i tillegg føler jeg at jeg må tisse hele tida. Springer på do i ett sett. Det svir da også... Er dette vanlig ved sopp, eller er det noe annet galt?

Skrevet
Jeg har også sopp. Har vært hos legen og fått Fluconazol, men synes ikke at det har hjulpet noe særlig ennå (tok én pille på onsdag, og skal ta en til neste uke). Det klør og svir, noe jeg vet at er vanlige symptomer. Men i tillegg føler jeg at jeg må tisse hele tida. Springer på do i ett sett. Det svir da også... Er dette vanlig ved sopp, eller er det noe annet galt?

Jeg har aldri opplevd at det svir når jeg tisser,men tror ikke det er uvanlig. Hør med legen,det kan jo være noe annet!! kanskje urinveisinfeksjon eller noe!Alltid greit å sjekke ekstra for å være helt sikker;) Mange som tror de har sopp,men så har de klamydia i stede!!

Det tar jo ikke så lang tid før du føler deg bedre,men lurt og smøre noen dager etter at du ikke kjenner noe også;) For å være på den sikre siden;)

Skrevet
Henger meg på denne tråden!

så koselig:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...