Gå til innhold

Legg ned politiet


Relativista

Anbefalte innlegg

Politiet står maktesløse mot voldsbølgen som skyller innover landet. Slaggprodukter fra Øst-Europa står bak en enorm økning i brutal kriminalitet. Negere som voldtar jenter, fordi vi er horer alle sammen.

Hva mener jeg med "å legge ned politiet?" Hadde det ikke vært bedre med litt politi, enn ikke noe?

Nei.

Grunnen er enkel: De kriminelle skyr ingenting, og er villige til å inngå risikoen med å komme på kant med loven. Men dersom du som dame føler deg utrygg, og vil gå med kniv, så risikerer du straff fra lovens lange arm!! Pga politiet havner vi mellom asken og ilden. Det hadde sannsynligvis vært bedre å kvitte seg med politiet, og innføre hevnpatruljer som tok seg av kriminelt pakk mot betaling. En kunne til og med hatt gjenger som nattevaktene, basert på frivillig innsats, hvor folk gikk rundt med skjulte våpen i det daglige. Det ville ikke da vært noen til å hindre deg i å skyte ned og drepe rumenere som bestemte seg for å rane gullsmedbutikker, og slå ned gamle damer. La de få hva de fortjener.

Vekk med politiet. De er allerede halvveis borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Høres ut som hvordan loven ble håndhevet før 1800 tallet.

Problemet med det var at de som håndhevet loven ofte var drevet at et ønske om å tjene på dette. For.eks har du fengslene hvor fangene selv skulle betale for seg og hvor de ble sluppet ut for å rane nok til å betale for dagens opphold.

De som håndhevet loven uten at det var organisert var ofte privatpersoner som var like mye kjeltringer som de var politi. I England hadde en for.eks folk som var ransmenn og mordere i en by som ble utnevnt til magistrat eller prest i nabobyen.

Det vi trenger et et politi som ikke tar en akademisk utdannelse for å bli politi. 3 år på en høgskole er altfor lenge, og bare smør på flesk. De fleste politi er i operativtjeneste i omtrent 2-3 år(ofte mindre, er ikke uvanlig at folk går rett fra phs til en kontorstilling), for å så sitte på kontor og drive administrasjonsarbeid resten av sin karriere.

Det burde vært mer enn nok med et 6 måneder intensivt kurs, med betaling for å gjøre operativ tjeneste. Så kan en ta eksamener og nye kurs for å få spesialisering, og andre type oppgaver etter et satt antall år. Det burde være minst 3-4 sertifiseringer og kurs til for å komme seg ut av operativ tjeneste, minst 5-6 år på gata før en kommer seg vekk derfra. Et kraftig risikotillegg burde også gi de som arbeider i operativtjeneste. Problemet er fagforeningen som jobber i mot et tillegg for førstelinjetjenesten og i stedet gir et halvgreit tillegg til alle kontorrottene som sitter og henlegger saker.

Den dagen jeg forsto at politiet består kun av akademikere og byråkrater og ikke politifolk var den dagen jeg var på politistasjonen i Oslo og så at det var Securitas vektere som patruljerte utenfor og sjekket de som kom inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kommunist
Hadde det ikke vært bedre med litt politi, enn ikke noe?

Valget står altså mellom litt politi eller ikke noe politi i det hele tatt. Er du full? Hva med ingen av delene? Hva med mer politi samt strengere straffer for de kriminelle og avvisning på grensen/utvisning av kriminelle som ikke er norske statsborgere? I tillegg bør folk selvfølgelig få lov til å bevæpne seg og utøve selvforsvar uten å risikere å bli straffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget står altså mellom litt politi eller ikke noe politi i det hele tatt. Er du full? Hva med ingen av delene? Hva med mer politi samt strengere straffer for de kriminelle og avvisning på grensen/utvisning av kriminelle som ikke er norske statsborgere? I tillegg bør folk selvfølgelig få lov til å bevæpne seg og utøve selvforsvar uten å risikere å bli straffet.

Unnskyld, dette er kanskje litt offtopic, men ønsker du virkelig at det skal være lovlig å gå med våpen i norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kommunist
Unnskyld, dette er kanskje litt offtopic, men ønsker du virkelig at det skal være lovlig å gå med våpen i norge?

Selvfølgelig må folk få lov til å bevæpne seg slik at de kan forsvare seg mot kriminelle. Du mener vel ikke at selvforsvar skal være forbudt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig må folk få lov til å bevæpne seg slik at de kan forsvare seg mot kriminelle. Du mener vel ikke at selvforsvar skal være forbudt?

Nei, jeg mener ikke at selvforsvar skal være forbudt. Men å ty til våpen, mener jeg er en ganske ekstrem form for selvforsvar. Vil du at vi skal ha "rett til å bære våpen", slik som i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kommunist
Nei, jeg mener ikke at selvforsvar skal være forbudt. Men å ty til våpen, mener jeg er en ganske ekstrem form for selvforsvar. Vil du at vi skal ha "rett til å bære våpen", slik som i USA?

Nå er kanskje ikke USA det beste eksempelet, men hvorfor ikke? Det bør være lov å benytte de midler som er nødvendig for å kunne forsvare seg. Jeg mener ikke at folk skal gå rundt med maskinpistoler og nervegass, men en pistol bør være helt uproblematisk med tanke på hvordan samfunnet har utviklet seg. I tillegg bør vi selvfølgelig styrke politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå er kanskje ikke USA det beste eksempelet, men hvorfor ikke? Det bør være lov å benytte de midler som er nødvendig for å kunne forsvare seg. Jeg mener ikke at folk skal gå rundt med maskinpistoler og nervegass, men en pistol bør være helt uproblematisk med tanke på hvordan samfunnet har utviklet seg. I tillegg bør vi selvfølgelig styrke politiet.

Ikke søren om du er kommunist. Snarere liberalist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kommunist
Ikke søren om du er kommunist. Snarere liberalist.

Det er det mest idiotiske jeg noensinne har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kanskje ikke USA det beste eksempelet, men hvorfor ikke? Det bør være lov å benytte de midler som er nødvendig for å kunne forsvare seg. Jeg mener ikke at folk skal gå rundt med maskinpistoler og nervegass, men en pistol bør være helt uproblematisk med tanke på hvordan samfunnet har utviklet seg. I tillegg bør vi selvfølgelig styrke politiet.

Hvorfor ikke? Det vil kun føre til økt kriminalitet. Det er farlig å gi folk makt på den måten! Jeg er forøvrig enig i at vi bør styrke politiet i kampen mot kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det øyeblikket du går inn for å forsvare deg, er det samme øyeblikket som du går med på at rettsikkerheten din kompromitteres. (Nå fins ikke rettssikkerhet, men det er en annen sak). Du kan aldri være trygg på å ikke bli dømt for unødvendig brutal vold. Du kan aldri være sikker på at dommeren, som garantert ikke vokste opp i bydel furuset (nå bydel alna, ikke mener at du burde ha begrenset deg til litt bryting, i stedet for å stikke ut øynene på rumeneren som truet lillesøsteren din med kniv.

Selvfølgelig er mafiatilstander potensielt ubehagelige. Selvfølgelig vil kjøpepolitiet være mennesker som føler naturlig dragning til vold, og gjerne sadistiske av natur. Men det fins en rekke fordeler. Den største er at med spredning av våpen og frafall av offentlig rettsforfølgelse, vil kampen mot østblokkjævlene kunne føres som anonymous mot scientology. Dersom det ble vanlig at norsk ungdom skjøt og drepte litauere, polakker, rumenere, albanere, georgiere, somaliere og annet pakk som voldtar og plyndrer fredelige innbyggere, så ville risikoen være økt, og kanskje ville jævelskapet dratt til dannmark i stedet. De kan aldri være trygge på at ikke bestemor på hjørnet, som er vitne til et rumener-ran, drar opp uzien fra veska si, og gønner ned disse drittsekkene. Kall det å erstatte det tafatte politiet med vanlige folk som partisankrigere mot søppelet fra østen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kommunist
Hvorfor ikke? Det vil kun føre til økt kriminalitet. Det er farlig å gi folk makt på den måten! Jeg er forøvrig enig i at vi bør styrke politiet i kampen mot kriminalitet.

Når det gjelder rammene rundt må det selvfølgelig føres statlig kontroll med hvem som tildeles bæretillatelse. Folk med alkoholproblemer, voldsdømte og narkomane bør selvfølgelig ikke få lov til å eie eller bære våpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder rammene rundt må det selvfølgelig føres statlig kontroll med hvem som tildeles bæretillatelse. Folk med alkoholproblemer, voldsdømte og narkomane bør selvfølgelig ikke få lov til å eie eller bære våpen.

Narkisser som ikke har for sterke abstinenser, klarer også å skyte og drepe rumenere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder rammene rundt må det selvfølgelig føres statlig kontroll med hvem som tildeles bæretillatelse. Folk med alkoholproblemer, voldsdømte og narkomane bør selvfølgelig ikke få lov til å eie eller bære våpen.

Det var da voldsomt! Jeg syns det blir litt feil å skulle farliggjøre alle med sosiale problemer. Alkoholikere og narkomane er da nødvendigvis ikke mer utilregnelige enn andre folk. Det er farlig å gi våpen til mennesker, uansett sosial gruppering!

Det skal en god del til å kunne kontrollere disse forholdene, gjør man det tilgjengelig for noen så gjør man det mer tilgjengelig for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kommunist
Det var da voldsomt! Jeg syns det blir litt feil å skulle farliggjøre alle med sosiale problemer. Alkoholikere og narkomane er da nødvendigvis ikke mer utilregnelige enn andre folk. Det er farlig å gi våpen til mennesker, uansett sosial gruppering!

Det skal en god del til å kunne kontrollere disse forholdene, gjør man det tilgjengelig for noen så gjør man det mer tilgjengelig for alle!

Mennesker med store personlige problemer som ligger utenfor deres kontroll kan selvfølgelig ikke tillates å bære våpen. Å tillate dette er direkte uansvarlig. Jeg deler selvfølgelig din bekymring når det gjelder tilgjengelighet, og nettopp derfor må det føres streng statlig kontroll. Ute i distriktene, hvor voldskriminaliteten er lav, vil det for eksempel være unødvendig å gi bæretillatelse. Dette handler primært om å sikre folket mot ytterligere utbytting fra kriminelle i de pressområder hvor dette er et alvorlig problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kommunist
Narkisser som ikke har for sterke abstinenser, klarer også å skyte og drepe rumenere.

Anarkister har sjelden annet enn provokasjoner å komme med. Hva ønsker du å oppnå med sludderet ditt? Er du ute etter oppmerksomhet? Nå har du fått det, men mer enn dette får du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, dette er kanskje litt offtopic, men ønsker du virkelig at det skal være lovlig å gå med våpen i norge?

Nei, men en understreking i lovverket at enhver har rett til å forsvare sitt eget hjem med dødelig makt mot enhver inntrenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kommunist
Nei, men en understreking i lovverket at enhver har rett til å forsvare sitt eget hjem med dødelig makt mot enhver inntrenger.

Jeg mener at dette utgangspunktet er feil. Å forsvare en bygning kan vanskelig kalles selvforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...