Gå til innhold

The lightness of being

Chan.:.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trondheim. :hjerte:

Nynorsk var virkelig aldri min greie. Jeg var god i norsk skriftlig, og var generelt en snill og flittig elev, men når det kom til nynorsk, så ble jeg opposisjonell. Jeg ville rett og slett ikke lære meg nynorsk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nynorsk som hovedmål på barneskolen, og syntes det var naturlig helt til jeg ble tenåring og kul (= mente det de andre mente, nemlig at nynorsk var teit). Etter at jeg har funnet ut at nynorsken faktisk har blitt modernisert og ligner det ene talemålet mitt i større grad enn før, synes jeg også det er mer aktuelt.

Jeg er grinete over nettsiden www.iam.no, som kombinerer personopplysninger på nett og samler det i en "profil" - som også ser ut som om er opprettet av personen selv. Jeg liker ikke formuleringene, jeg liker ikke konseptet, jeg liker ikke at de ber en registrere seg hos deres tjeneste for å "få kontroll på profilen" (men du kan fortsatt ikke slette den). Jeg vil gjerne ha kontroll helt uten å registrere meg på noens nettside, takk. Dette er forøvrig dagens Twittertema, mange som reagerer, og det er jaggu BRA! Les mer f.eks. her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg fasttelefon!

Jeg vil kunne være ute og gjøre andre ting uten å forventes å kunne treffes hele tiden, jeg vil ikke være forpliktet til å ringe opp igjen bestandig, også vil jeg kunne sette meg ned og kose meg med en telefonsamtale når jeg er hjemme og har tid til det. Uten å fly rundt og gjøre alt annet samtidig, slik de fleste synes er praktisk.

:gammelmodig: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvordan klarte folk seg uten mobiltelefon før, mon tro?

Jeg merker at jeg savner fasttelefon-eraen, som gjorde at folk var mer tilstede der de var. Å prate mye i mobilen betyr vel at du hele tiden ønsker å være et annet sted enn det du er?

Jeg er veldig glad i å legge mobilen hjemme iblant, og kjenne både på frustrasjonen over å være en "øde øy" og friheten over at ingen får tak i deg. Spesielt på fjellturer. Det er jo der man bare er, som du forklarte så fint i turoppdateringen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, Kanei!

Mannen gadd ikke engang å svare da han spurte meg om jeg ikke snart skulle få meg ny mobil (min funker heller dårlig), og jeg svarte "nei, vil ikke ha, men vi kan kjøpe fasttelefon!" :ler: Nå skal man ikke bli for fanatisk heller, da (jeg har jo lett for å bli enten/eller - hehe), men uansett.

Vel. Rolig, fin fredagskveld i går. Fikk omsider kommet meg til frisør, men er ikke fornøyd, og det irriterer meg. Men okei, jeg overlever det. I dag skal vi til byen, og jeg skal kjøpe kjole hvis jeg finner. Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Travle bissniss-Imogen er innom og ønsker god kveld, på vei til å oppdatere meg. Håper du har det bra. :)

Endret av Imogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra en fantastisk ferieuke!

Egentlig var det ikke ferie, men det føltes sånn, og da er det det. :fnise:

Jeg begynner virkelig å bli glad i den byen igjen (jeg var litt lei da jeg flyttet derifra, og syntes det var for lite, men nå vil jeg heller ha det lite og stemningsfullt enn stort og hektisk). :hjerte: Kanskje det blir?

Jeg tror jeg dropper å prøve å beskrive den fine følelsen med ord, for det blir jo bare rot. Men jeg har hatt det helt topp, og det er nok en gang nedtur å komme tilbake igjen. Men, nå skal vi snart flytte herfra, så jeg får bruke energien på å glede meg til det fremfor å tenke negativt om å være her nå. For det går jo selvfølgelig helt greit.

Englefjes:

Jeg kjøpte Half & Half-kåpa i mørkegrå, og kjolen Plain Jane i svart/grått. Veldig veldig fornøyd! :hoppe:

Imogen:

Jeg har akkurat oppdatert meg i boka di. Flinka! Håper du også har det fint om dagen, selv om det er travelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem! Godt å høre at du har hatt en fin tur. :hjerte:

Half & half-kåpa er fantastisk. Jeg er så fornøyd med den! Var den på salg nå? Skjørtet var også knallstilig. Nå fikk jeg lyst på MM-klær igjen, gitt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe med det der. :ler:

Jeg skulle egentlig bare ha kjole, men så ... bare måtte jeg ha kåpa også. Fnis.

Jeg er riktignok i litt slækkishumør om dagen, og det vil også si slækkis-klesstil, men dette er jo klær jeg kommer til å ha lenge. Har du forresten kåpa i svart eller grønn? Jeg kjøpte den på salg, ja - ikke at det utgjorde den helt store forskjellen akkurat, men bittelitt billigere fikk jeg den.

Jeg gidder ikke være så omstendelig akkurat nå, men:

* Jeg må kjøpe ski!

* Jeg gleder meg til det kommer snø! (fantastisk stemning over fjellet i helga)

* Jeg digger Mannen!

Så det, så. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk!

Sitter i treningsklærne og skal ha første økt på over en uke.

Huhei, det kommer jeg til å kjenne, gitt. Satser på å prøve litt forsiktig løping på mølla, for å se om leggen holder. Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra oppsummering! :tommelsmil:

Jeg har kåpa i grønt. Jeg er faktisk bittelitt forelsket i den. :fnise: Og så er jeg imponert over avatarskiftetempoet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kåpa i grønt. Jeg er faktisk bittelitt forelsket i den.

Det forstår jeg godt! Det eneste jeg savner er å kunne lukke kragen i "stående posisjon" (skikkelig god forklaring - som vanlig) når det er kaldt. Men den er finfinfin!

Og så er jeg imponert over avatarskiftetempoet ditt!

Haha, ja, det ble noen bytter i dag før jeg ble fornøyd og fant noe som passet humøret.

Det kan være deilig det.

Og litt godt å se at det ikke er noe savn så lenge man har andre ting å være opptatt av.

Ferdig trent.

Intervall og lett styrke for å komme igang igjen. Fint, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også den lukkefunksjonen. Men kragen holder seg ganske bra oppe om man har skjerf innenfor som "fyller opp" kragen. Sjikkelig bra forklart, skjønte du det?

Dessuten liker jeg at man kan ha kragen opp bak, og lett nedfeldt foran; jeg føler meg som den onde dronningen i Snøhvit. :sjarmor:

Og så er jeg litt bekymret for at humøret ditt i dag tilsier at du skal ha en herretruse på hodet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ser Snøhvit-forklaringen. OG jeg skjønner forklaringen din. Skal prøves!

Men herretruse?! Jeg som trodde det var ei lue. Så feil kan man ta. :ler:

Eller, det vil si, jeg er sikker på at det er lue. LUE. Ikke truse. :snurt: Domma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...