mocci Skrevet 15. september 2009 #181 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg er sjokkert over hvor liten deltagelse det var ved valget, og jeg er sjokkert over at jeg kjenner flere som ikke stemte og som heller ikke ser problemet ved nettopp det. Ignorante utsagn som at "jeg er mest opptatt av mitt eget liv, jeg", "det hjelper ikke uansett" og andre lite kreative forklaringer blir jeg småkvalm av. Spesielt de som i tillegg klager etterpå. For ikke å snakke om unge Hanekamhaug fra Frp, som gjerne vil inn i kulturkomiteen, og som samtidig "ikke har tenkt på bøker som kultur". Og detta får hun vel en liten million i året for! Dæven. Jeg er så hjertens enig, veldig skuffet over valgdeltagelsen samt argumenter mot å stemme som ikke holder mål "ikke har tenkt på bøker som kultur" Frp på sitt beste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 15. september 2009 Forfatter #182 Del Skrevet 15. september 2009 Ja, virkelig! Også Sponheim, da. Jeg er vel en av de ganske få som har sansen for fyren (og partiet). Jeg er litt bekymra for miljøfokuset nå, men jeg håper det prioriteres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 16. september 2009 #183 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg leste Shantaram på tre dager (etter at du tipset meg, tror det var du, det var i allefall her inne), og jeg ble helt og fullstendig bergtatt. Så herlig med turer og orden på utstyret. Vi planlegger fjelltur til helga, det blir deilig. Høstværet er på sitt beste nå, så får håpe det holder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 16. september 2009 Forfatter #184 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg leste Shantaram på tre dager (etter at du tipset meg, tror det var du, det var i allefall her inne), og jeg ble helt og fullstendig bergtatt. Så gøy! Jeg er MYE tregere enn deg, og har akkurat begynt på del to, men det er ikke fordi jeg ikke liker boka. Det blir bare tildelt før-sove-tid, og da går det seint fremover. Men jeg liker den utrolig godt, og er egentlig veldig glad for at jeg har så mye igjen. Veldig artig å høre at den falt i smak hos deg! Så herlig med turer og orden på utstyret. Vi planlegger fjelltur til helga, det blir deilig. Høstværet er på sitt beste nå, så får håpe det holder seg. Ja, det håper jeg virkelig! Hvor har dere tenkt dere (hvis du vil si det her inne, da, forstår hvis ikke)? Håper det blir flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 16. september 2009 #185 Del Skrevet 16. september 2009 Også Sponheim, da. Jeg er vel en av de ganske få som har sansen for fyren (og partiet). Jeg er litt bekymra for miljøfokuset nå, men jeg håper det prioriteres. Jeg har vært venstrevelger i mange år, men i år skiftet jeg tilbake til "gamlepartiet" mitt, rett og slett fordi selve ideologien ligger nærmere meg. Når det er sagt, så er jeg også urolig for miljøfokuset, og har i det store og det hele veldig sansen for Venstres miljøpolitikk. Nettopp derfor var det vanskelig å ikke stemme Venstre for meg i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 17. september 2009 Forfatter #186 Del Skrevet 17. september 2009 Ja, litt samme greia her. Samtidig som at jeg ikke kunne stemme Venstre på grunn av en annen veldig viktig sak for meg. Supersliten i dag! Særdeles fint at det snart er helg, må jeg si. Nå sitter jeg sammen med Mannen i sofaen, og lytter til det nye albumet til Muse. HØYT. Ahhhhh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 17. september 2009 #187 Del Skrevet 17. september 2009 Nå sitter jeg sammen med Mannen i sofaen, og lytter til det nye albumet til Muse. HØYT. Ahhhhh. Ja det albumet er kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 21. september 2009 #188 Del Skrevet 21. september 2009 Hvordan gikk testinga av nytt turutstyr? Frøys du i den nye soveposen? Turoppdatering ønskes ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 21. september 2009 Forfatter #189 Del Skrevet 21. september 2009 Turoppdatering, ja! Det var fantastisk bra. Lørdag var det perfekt vær, helt skyfritt, sol og varmt. Vi bare ruslet innover hvor vi ville ut ifra kartet, satte etterhvert opp teltet, og gikk noen timer til uten oppakning. Teltet var knall, med god plass både inne og i forteltet (hadde med hund) og kjapt å sette opp. Posen holdt absolutt mål, men så var det jo også langt ifra nede i det som egentlig er komforttemperatur. Jeg frøs litt likevel, men det gjør jeg veldig fort, og det var ikke noe problem. Ullundertøy, ullsokker, ull-lue og posen strammet til rundt hodet, og det gikk brillefint. Søndag våknet vi til masse regn, så vi dro hjem litt fortere enn tenkt siden vi ikke hadde skikkelig regntøy med. Ikke noe problem, vi fikk en veldig fin tur i regnet på søndag også, på tur tilbake. Nydelige farger ute nå. Kjempekoselig å ha med hund også, det ga mersmak som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 21. september 2009 #190 Del Skrevet 21. september 2009 Det høres ut som en nydelig tur, Chan! Fjellet på denne tiden av året er bare helt fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 22. september 2009 #191 Del Skrevet 22. september 2009 Ja, lite som slår en god tur i fint høstvær Og regn er jo ikke så ille, når man uansett bare skal hjem og tørke seg etterpå! Hund på tur er helt fantastisk, det er liksom det de er ment for Vi har en hund på lån iblant, og merker hvor utrolig glad den blir når den får gå fritt i marka (det er dessverre bare om vinteren her i området hvor det er mye sau). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 22. september 2009 Forfatter #192 Del Skrevet 22. september 2009 Hund på tur er helt fantastisk, det er liksom det de er ment for Vi har en hund på lån iblant, og merker hvor utrolig glad den blir når den får gå fritt i marka (det er dessverre bare om vinteren her i området hvor det er mye sau). Nemlig! Jeg er ikke så interessert i en "sofahund" og småturer langs veien (uten at det er noe som helst galt i det - jeg synes bare ikke det er det store), men merker at jeg trives veldig godt med hund når jeg "bruker" den. Jeg vil ha en turkompis som gjerne kan bære litt selv, som ikke er pysete og som kan bo i teltet med oss - sofakompis har jeg allerede, liksåm. Er ikke plass til flere. Er hjemme fra trening, og det er jeg glad for siden motivasjonen var ganske lav. Det fikk sin vanlige effekt; jeg ble forvandlet fra et stressa, småsurt og hektisk hode til å roe meg og ikke se problemer over alt. Deilig. Det er ganske mye som skjer og som må gjennomføres i høst, og når jeg ikke har helt oversikt og full kontroll kan jeg freake litt ut. :dype pust: En eller annen gang til helga skal jeg kjøre tog i mange timer. Da skal jeg ha på fin musikk, ha med noe godt å tygge på og kose meg ihjel med Shantaram. Jeg liker egentlig å kjøre tog. All verdens tid til slike småting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 22. september 2009 #193 Del Skrevet 22. september 2009 Nemlig! Jeg er ikke så interessert i en "sofahund" og småturer langs veien (uten at det er noe som helst galt i det - jeg synes bare ikke det er det store), men merker at jeg trives veldig godt med hund når jeg "bruker" den. Jeg vil ha en turkompis som gjerne kan bære litt selv, som ikke er pysete og som kan bo i teltet med oss - sofakompis har jeg allerede, liksåm. Er ikke plass til flere. Jeg skjønner godt hva du mener med brukshund. (Og forsåvidt det med plass i sofaen også. ) Noen fisefin pinglehund er ikke noe for oss, tror jeg. Vi har fryktelig lyst på hund begge to, så vi får se hva det blir til etterhvert. Er hjemme fra trening, og det er jeg glad for siden motivasjonen var ganske lav. Det fikk sin vanlige effekt; jeg ble forvandlet fra et stressa, småsurt og hektisk hode til å roe meg og ikke se problemer over alt. Deilig. Det er ganske mye som skjer og som må gjennomføres i høst, og når jeg ikke har helt oversikt og full kontroll kan jeg freake litt ut. :dype pust: Så bra! Trening er virkelig balsam for sjelen for stressa kontrollfreak. En eller annen gang til helga skal jeg kjøre tog i mange timer. Da skal jeg ha på fin musikk, ha med noe godt å tygge på og kose meg ihjel med Shantaram. Jeg liker egentlig å kjøre tog. All verdens tid til slike småting. Tog. Jeg elsker å kjøre tog. Det er noe med at man ikke kan gjøre noe annet enn akkurat det du nevner. I tillegg er det så stressfritt (i motsetning til f.eks fly, som bare er pes synes jeg) der man vugger avgårde og ser landskapet passere forbi. Jeg elsker å være gammel dame på tog; jeg pakker med meg mengder med god mat og kaffe på termos, aller helst i et handlenett (jeg ønsker meg en kurv til dette formålet, det er enda bedre), og koser meg skikkelig. Tog. (Noen vil kanskje mene jeg har en noe glorifisert holdning til det å kjøøre tog, men jeg blir faktisk utrolig glad av å ta toget over lengre distanser. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. september 2009 #194 Del Skrevet 22. september 2009 Tog er herlig. Har noen togturer til Trondheim de siste par årene.... og jeg toget i Europa i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 22. september 2009 Forfatter #195 Del Skrevet 22. september 2009 :god og mett: (jeg er muligens enkel, men kyllingkarbiser og masse grønnsaker er snadder!) Vi er også litt avventende når det gjelder hund, det er endel som skal på plass først. Men jeg tenkegrubler selvfølgelig på rase. Har dere tenkt noe på det? Du er forresten veldig søt når du forteller om din forkjærlighet for tog. Fnis! Ooooog... Gjett hvor jeg skal, Skravla! Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 22. september 2009 #196 Del Skrevet 22. september 2009 :god og mett: (jeg er muligens enkel, men kyllingkarbiser og masse grønnsaker er snadder!) Vi er også litt avventende når det gjelder hund, det er endel som skal på plass først. Men jeg tenkegrubler selvfølgelig på rase. Har dere tenkt noe på det? Du er forresten veldig søt når du forteller om din forkjærlighet for tog. Fnis! Ooooog... Gjett hvor jeg skal, Skravla! Trondheim. Åhhhh... jeg vil også til Trondheim. Men dessverre ser det ikke ut til å være nok ledige helger igjen på denne siden av nyttår. Men jeg får besøk fra Trondheim om en uke da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 23. september 2009 #197 Del Skrevet 23. september 2009 Tog er så kos! Mamma vokste opp uten bil, og hvor enn familien reiste tok de tog fordi morfar jobbet i nsb. Og de reiste endel og. Så jeg må alltid ringe til min mormor når jeg tar toget for å fortelle at jeg tenker på henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 23. september 2009 Forfatter #198 Del Skrevet 23. september 2009 Åhhhh... jeg vil også til Trondheim. Men dessverre ser det ikke ut til å være nok ledige helger igjen på denne siden av nyttår. Men jeg får besøk fra Trondheim om en uke da. Så hyggelig, da! Du er trønder? Så jeg må alltid ringe til min mormor når jeg tar toget for å fortelle at jeg tenker på henne Åh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 23. september 2009 Forfatter #199 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg har fått lyst til å lære meg å skrive nynorsk igjen! Har hatt lyst lenge, men ikke fått det til. Ble inspirert igjen i dag, siden deler av Twitter har "nynorskdag". Og der var det mye rart! Irriterer meg litt at det skal være så vanskelig å få til, jeg lærte jo å skrive på nynorsk først. Men det blir lett veldig langt ifra min egen dialekt, samtidig som jeg vet at noen klarer å skrive nynorsk på en "mykere" måte, som virker mer naturlig for min del. Har lyst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 23. september 2009 #200 Del Skrevet 23. september 2009 Så hyggelig, da! Du er trønder? Neida....jeg er østlandsjente fra de dype skoger. Men har blitt veldig glad i Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå