Gå til innhold

The lightness of being

Chan.:.

Anbefalte innlegg

Jeg får heller ikke sove når jeg venter på mannen. Helt umulig.

Det gleder meg å høre, siden det føles litt patetisk. :ler:

Telttesting før man drar til fjells høres ut som en særdeles god plan. Hvilket telt endte dere opp med til slutt?

Det ble et telt fra Helsport, Fjellheimen Xtrem, tremanns.

Dessuten er jeg fjellmisunnelig. :grine: Dessverre tillater ikke formen min helt fjellturer om dagen. Selv om man selvfølgelig kan ta det litt "lett".

Det skjønner jeg! :troest:

Nå har jeg ikke vært så mye på fjellet jeg heller da, jeg snakker jo mest om det i mangel på utstyr :ler:, selv om det ble noe i sommer og mange dagsturer på vidda og i marka. Men dere bedriver vel mer toppturer enn vandring, så da trenger du ikke misunne meg likevel. :fnise:

Her er turmotivasjonen stor, skjønner jeg !

Synd dere ikke får til tur i helga, når det er meldt så fint vær. Men det holder seg forhåpentligvis fint en stund nå

Ja, vi får se. Er det skikkelig trasig vær blir det ikke noe av, men jeg håper det beste. :) Hadde virkelig vært fint med noen turer nå i høst.

Både liggeunderlag og sovepose er viktig for teltkomfort. Ikke noe som er verre enn å fryse på kjølige høstnetter... Men med gode ullklær i soveposen blir den jo betydelig varmere

Det er helt sant. Man kan gjøre mye der, men siden jeg hater å fryse har jeg planer om å investere i en litt god pose. Det er deilig å vite at man blir tørr og (nogenlunde) varm når man kommer frem, selv om man skulle bli våt og kald underveis. Takk for tips om OS, jeg skal undersøke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må jeg få lagt meg.

Tursekken er pakket klar, og kamerabatteriet ligger til lading. Håper jeg får tatt noen fine høstbilder i morgen. Forrige helg tok jeg med kameraet, men hadde glemt å lade batteriet, og det var bittelitt irriterende. Særlig for ham som måtte bære et ubrukelig kamera i sekken. Muhaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra nydelig tur i marka, med varmt vær og morsomme folk!

Vi var ute hele dagen, med en laaang, god pause midt på. Jeg lærte litt om sopp (har aldri plukket sopp før), og fikk tatt noen bilder, selv om det ble litt i farta - ikke de helt store kunstverkene akkurat. :fnise:

Godsliten i kroppen!

Ble en liten styrkeøkt da vi kom hjem også, men orket ikke stort og tok det lugnt.

Nå er det TV, fiksing av bilder fra tidligere på dagen, RØDVIN og god mat.

Og litt lesing i Shantaram. Liker den boka.

Ha en fantastisk helg, folkens. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markatur høres herlig ut! Og rødvin høres enda mer herlig ut. :fnise:

Ha en strålende fredagskveld, Chan! :hjerte:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Englefjes! Har du en fin kveld?

Jeg har spist alt for mye. Det er rett og slett ikke plass til så mye mat (spesielt ikke kjøtt) i magen, men jeg har spist det likevel. Jeg føler meg ganske langtgående gravid, og det gjør vondt. Er det mulig å bli så dum. :fnise: Man har det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for kvelden (siden Mannen er borte):

* Rydde i klesskapet. Der det var så fiiiint! :grine:

* Rydde i den store kurva og kaste alt jeg kan

* Finne plass til nytt utstyr :Hehe: (oppdateres i eget innlegg senere i dag)

* Skrive ned prioriteringsliste, inspirert av Imogen

* Finne ut av aktuelle plasser å dra på tur neste helg + mer detaljert planlegging

* Fikse mer med bildene fra i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens nyinnkjøpte:

Ulltopp fra Kari Traa: Smala Polo i grå. Elsker den! Utrolig god å ha på, sitter fint, og jeg digger faktisk de rosa sømmene. Kjøpte stillongs i samme serie, den er også utrolig god - endelig en ullstillongs som faktisk sitter riktig og ikke er ekkel å ha på.

Soveposen Alta fra Helsport. Akkurat dette var muligens ikke mitt beste kjøp, det er visst delte meninger om denne posen. Mange sier den er mye kaldere enn det som er oppgitt, og det er jo litt dumt. Får tro det holder med godt undertøy, lue og et godt liggeunderlag. Kan jo kanskje også bli soveposen for de dagene med plusstemperatur, så kan jeg investere litt bedre om det blir kaldere turer senere. Blir vel uansett ikke noe problem nå i år, tror jeg.

Har også kjøpt liggeunderlag + en sekk til, og litt ymse.

Vurderte sterkt en tur til Jotunheimen neste helg, men det utgår mest sannsynlig. Jeg tror vi velger et fjell litt nærmere, men som likevel blir en flott tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Rydde i klesskapet. Der det var så fiiiint! :grine:

* Rydde i den store kurva og kaste alt jeg kan

* Finne plass til nytt utstyr

* Skrive ned prioriteringsliste, inspirert av Imogen

* Finne ut av aktuelle plasser å dra på tur neste helg + mer detaljert planlegging

* Fikse mer med bildene fra i går

effektiv har jeg vært. Nå ser jeg Menn som hater kvinner på DVD, jeg leser gamle poster i Sulvisbloggen og linker derifra, som ender opp i sider som Listography og Listebloggen. Typisk. Knegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har hatt en veldig fin helg, Chan! Jeg kjenner jeg blir inspirert til å komme meg ut i skogen, ikke på telttur, men kanskje noen fine dagsturer?

Sulvistan er forresten en av mine favoritter også, faktisk før jeg fant ut hvem som stod bak. :) Og jeg havnet også videre på listeblogger av ulike slag. Naturlig nok, når man er listefan. Og så kan jeg meddele at jeg nå har laget med en flickrbruker. *stolt* Men jeg vet ikke helt om jeg har noen fine bilder å legge ut. Jeg har foreløpig satt den til "privat". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chan - du har vært utrolig effektiv sammenlignet med meg i dag, så jeg synes du skal klappe deg selv på skulderen for det du har fått gjort. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt blir jeg inspirert av Imogens dagbok, og vil formulere noen mål. Mål som jeg HAR LYST TIL å gjennomføre, sjølvsagt. ;) Siden vi er midt i september tenker jeg vi tar innen resten av september + oktober.

* Gå igjennom klesskapet og gi mye til Fretex. Sist jeg var innom fikk jeg vite at de også ønsker klær som ikke er helt tipp topp, siden "restene" (men som ikke er søppel, altså) blir eksportert. Det visste jeg ikke.

* Se Jenta som lekte med ilden på kino

* Overnattingstur på fjellet

* Bli enda flinkere til å passe på at lysene er slukket i rom som ikke brukes

* Kjøpe det fine ullundertøyet fra Kari Traa

* Kjøpe inn turutstyr

* Finne ut mer av innstillingene på speilrefleksen

* Leke meg mer i Photoshop

* Treffe K igjen

* Være med på jakt, og kanskje overnatte ute i skogen i samma slengen

* Dagsturer i marka

* Få startet på'n igjen med løpingen igjen! (krever at betennelsen går over)

* Til frisøren!

* Ta med Mannen på det som tidligere var favorittkafeen (jeg går aldri på kafé lenger), og sitte der en hel kveld og høre på musikk, prate og drikke vin

* Kjøpe inn yndlingsjuicen hver helg

* Besøke C, det er altfor lenge siden

* Få nok søvn

* Gjøre litt småtteri i leiligheten innimellom, så vi slipper de store skippertakene. Trenger ikke være så mye mer enn å dra over vask og speil når vi først er på badet, det hjelper mye det. Har vært flink til dette (i korte perioder :fnise: ) før, og det hjelper mye!

* Vi har oppdelte arbeidsoppgaver i heimen, men jeg skal prøve å bli flinkere til å hjelpe Mannen med hans greier innimellom, istedet for å sette meg på ræva når jeg er ferdig med mitt. Det er litt hyggeligere å hjelpe hverandre, selv om det fungerer veldig greit å i utgangspunktet ha fordelt det etter egne ønsker.

* Se Engelen på kino

* Legge fra meg PCn (inkludert slå den ned og sette den vekk) når jeg gjør andre ting, som å lese bok, se på TV, prate. Det kan virke som om den er limt til fanget mitt av og til. :rolleyes:

* Drikke mindre Pepsi Max

Også kom jeg på endel ting som jeg vil og må spare til senere i år, så hvorfor ikke skrive det ned mens jeg husker?

November/desember

* Kjøpe inn album og bestemme kategoriseringer

* Sortere bildene jeg vil ha med, og sende dem til fotobutikk

* Ta frem skiene og bruke dem

* Engasjere meg i fagforeningen

* Lage en slags adventskalender av noe slag

* Være tidligere ute med gavene enn vanligvis (yeah - right)

* Ønske meg en slik til jul

Endret av Chan.:.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner jeg blir inspirert til å komme meg ut i skogen, ikke på telttur, men kanskje noen fine dagsturer?

Ja, det er jo så nydelig. :hjerte: Det er jo absolutt ikke noe must å overnatte (jeg er bare gira fordi jeg vil teste utstyr og "komme igang" + at da kan man dra hvor man vil så lenge man vil, så og si), det viktigste er jo å komme seg ut og nyte den friske lufta.

Og så kan jeg meddele at jeg nå har laget med en flickrbruker. *stolt* Men jeg vet ikke helt om jeg har noen fine bilder å legge ut. Jeg har foreløpig satt den til "privat".

Hehe, ja, jeg og. Føler ikke akkurat for å vise hele verden mine spede forsøk og eksperimenter. :ler: Har du Photoshop? Jeg var så heldig å få det, og da ble det ekstra morsomt. Ikke fordi jeg er noe flink, men jeg synes ihvertfall det er veldig morsomt å ta bildene i råformat, for å fikse de helt i PS etterpå.

Chan - du har vært utrolig effektiv sammenlignet med meg i dag, så jeg synes du skal klappe deg selv på skulderen for det du har fått gjort. :tommelsmil:

Hehe, jo takk for det, da velger jeg å ta det for god fisk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe:

Tillegg til september/oktoberlista:

* Gjøre litt småtteri i leiligheten innimellom, så vi slipper de store skippertakene. Trenger ikke være så mye mer enn å dra over vask og speil når vi først er på badet, det hjelper mye det. Har vært flink til dette (i korte perioder :fnise: ) før, og det hjelper mye!

* Vi har oppdelte arbeidsoppgaver i heimen, men jeg skal prøve å bli flinkere til å hjelpe Mannen med hans greier innimellom, istedet for å sette meg på ræva når jeg er ferdig med mitt. Det er litt hyggeligere å hjelpe hverandre, selv om det fungerer veldig greit å i utgangspunktet ha fordelt det etter egne ønsker.

* Legge fra meg PCn (inkludert slå den ned og sette den vekk) når jeg gjør andre ting, som å lese bok, se på TV, prate. Det kan virke som om den er limt til fanget mitt av og til. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister er genialt. Eller, ihvertfall gøy. :fnise:

Jeg er sjokkert over hvor liten deltagelse det var ved valget, og jeg er sjokkert over at jeg kjenner flere som ikke stemte og som heller ikke ser problemet ved nettopp det. Ignorante utsagn som at "jeg er mest opptatt av mitt eget liv, jeg", "det hjelper ikke uansett" og andre lite kreative forklaringer blir jeg småkvalm av. Spesielt de som i tillegg klager etterpå. :sur:

For ikke å snakke om unge Hanekamhaug fra Frp, som gjerne vil inn i kulturkomiteen, og som samtidig "ikke har tenkt på bøker som kultur". Og detta får hun vel en liten million i året for! Dæven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om unge Hanekamhaug fra Frp, som gjerne vil inn i kulturkomiteen, og som samtidig "ikke har tenkt på bøker som kultur". Og detta får hun vel en liten million i året for! Dæven.

Det er temmelig skremmende at noen kan være så ignorante og likevel få betalt. :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...