Gå til innhold

The lightness of being

Chan.:.

Anbefalte innlegg

Du har så mange spennende planer fremover! Jeg liker selvfølgelig klatreplanen særdeles godt. :nigo:

Ja - selv om det nok ikke blir med det første. Mannen mener han egner seg like godt til klatring som han egner seg til ballett (fordi han er så tung), mens jeg prøver å overbevise ham om at knebøyrumpe- og lår sikkert er utmerkede til å sparke i fra med. :fnise:

Kanei:

Ja, kurs er smart, men det er jo mye tilgjengelig info på nett også. Se etter "solhilsen" for eksempel, den består av ganske få øvelser som ikke er så avanserte.

Når det gjelder intervallene så tar jeg kortere drag nå siden det er veldig lenge siden jeg har trent. Det er enklere og mer motiverende å ta kortere og hardere intervaller fremfor laaaaange (4 minutters løping føles lenge for en styrkenerd!). Før sommeren trente jeg blant annet slik du sier, og det har jeg tenkt å fortsette med. :) Jeg vil bare ta litt kortintervall i oppstarten, for å få litt futt tilbake i kroppen. Setter pris på innspill uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja - selv om det nok ikke blir med det første. Mannen mener han egner seg like godt til klatring som han egner seg til ballett (fordi han er så tung), mens jeg prøver å overbevise ham om at knebøyrumpe- og lår sikkert er utmerkede til å sparke i fra med. :fnise:

Nå kan ikke akkurat jeg sidestilles med mannen din sånn tyngde- og størrelsesmessig (:fnise:), men til å være jente så veier jeg mye til å drive med klatring. Jeg skylder også på knebøyrumpe- og lår. :sjarmor: Det samme gjør egentlig mannen også, spesielt når man tar høyden med i betraktning.

De fleste av de gode klatrerene er tynne og senete, men dette er ofte de som også er steingode i sportsklatring, der det virkelig er en stor fordel å være lett. For oss som "bare" vil kunne å klatre bra nok til å gå litt ekstra kule fjellturer går ekstra vekt på kroppen veldig bra.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[klagemur]

Faen i satans helvete altså, jeg blir gal! :bond:

Det er det noen flere grunner til, som jeg ikke skal gå inn på her, men én av dem er at skulderen min er så vond at jeg ikke får trent.

(Nå skal det sies at det faktum at jeg ikke får trent muligens får de andre tingene til å virke litt verre enn de ville gjort om jeg hadde fått min daglige treningsdose...)

Mirakelet er at det er løpe-/intervalløktene jeg savner, ikke styrketreninga! Jeg vil gjerne få gjort det også, men det er ikke det som trigger utålmodigheten. Jeg vil løpe meg gjennomsvett!

[/klagemur]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å klage, veit du!

Jeg hadde liksom ikke så mye vettugt å komme med. Er litt tom i hodet i kveld. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humøret er faktisk allerede litt bedre, det er utrolig hvordan man kan bruke tankemønsteret mot seg selv, så og si. I positiv retning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske utrolig hvordan man kan bruke det mot seg selv i negativ retning også, men det er ikke like oppløftende. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er oppfattet! :tommelsmil:

Her har fredagsroen senket seg. Rødvin i glasset og Fin Mann i sofaen.

Har hatt et møte ang. videreutdanning i dag, og det var godt å få gjort. Fikk vite litt mer om mulighetene, og har nok kommet litt nærmere hva jeg har lyst til. Spennende!

Om noen er innom denne noe bortglemte dagboka (for tiden) - ha en flott helg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.

Wohoooo! For en herlig dagbok! Hvorfor har ikke jeg fått med meg den før? Så mye bra prat, da!

treadmill-emoticon.gifreading-emoticon.gifchef-anim-chef-cook-food-smiley-emoticon-000273-large.gif

Trening, litteratur og mat, hva mer kan man ønske?

(Jeg har forresten et spørsmål til deg i en viss blogg vi begge frekventerer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjodor! Så hyggelig! :duskedame: (... jadda)

Jeg har svart på spørsmålet i den visse bloggen, og jeg skal snart bli en mer aktiv besøker på den andre bloggen.

Jeg er litt av-skrivehumør om dagen, og det henger kanskje litt sammen med at jeg ikke har overskudd til så mye annet enn å jobbe og trene for tiden. Da blir det ikke så mye spennende å skrive om, og heller ikke å tenke på, så det må jeg gjøre noe med.

Men, ihvertfall, jeg har bestilt bøker i dag! Fagbøker, men faget mitt er jo überinteressant, så jeg gleder meg som en unge, og det har selvsagt en viss sammenheng med at jeg leser dem helt frivillig. Det hjelper det, gitt. Jeg har veldig lyst til å lese Brødrene Karamasov og Krig og fred også. Rettelse: jeg har veldig lyst til å HA lest dem. :ler: Står klare i bokhylla, men konsentrasjonen er ikke helt på plass, så jeg lurer på om jeg skal komme igang igjen med den nye til Jo Nesbø. Jeg elsker jo Harry Hole-bøkene, men jeg elsker også pocketutgavene, siden jeg jo ikke sitter rett-opp-og-ned og leser. Jeg ligger i merkelige stillinger på merkelige steder, og koser meg glugg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjodor D.
Fjodor! Så hyggelig! :duskedame: (... jadda)

Jeg har svart på spørsmålet i den visse bloggen, og jeg skal snart bli en mer aktiv besøker på den andre bloggen.

Jeg er litt av-skrivehumør om dagen, og det henger kanskje litt sammen med at jeg ikke har overskudd til så mye annet enn å jobbe og trene for tiden. Da blir det ikke så mye spennende å skrive om, og heller ikke å tenke på, så det må jeg gjøre noe med.

Men, ihvertfall, jeg har bestilt bøker i dag! Fagbøker, men faget mitt er jo überinteressant, så jeg gleder meg som en unge, og det har selvsagt en viss sammenheng med at jeg leser dem helt frivillig. Det hjelper det, gitt. Jeg har veldig lyst til å lese Brødrene Karamasov og Krig og fred også. Rettelse: jeg har veldig lyst til å HA lest dem. :ler: Står klare i bokhylla, men konsentrasjonen er ikke helt på plass, så jeg lurer på om jeg skal komme igang igjen med den nye til Jo Nesbø. Jeg elsker jo Harry Hole-bøkene, men jeg elsker også pocketutgavene, siden jeg jo ikke sitter rett-opp-og-ned og leser. Jeg ligger i merkelige stillinger på merkelige steder, og koser meg glugg ihjel.

:rulle: Dagens!!!

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Hehe:

(Det er ikke bare fordi det er kult å briefe med altså, jeg har lyst for min egen del også - jeg er altfor, altfor lat til å lese bøker jeg ikke liker. :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å lese Brødrene Karamasov og Krig og fred også. Rettelse: jeg har veldig lyst til å HA lest dem. :ler: Står klare i bokhylla,

Herlig. :ler: Akkurat som mannen her i huset. Han har en del mursteiner i hylla, noen på vent og noen allerede lest. Fordi det er klassikere. En sommer lå han på stranda med Snorres kongesagaer, forøvrig i en praktutgave som på avstand antagelig kunne forveksles med bibelen. Men jeg liker menn som leser. :)

men konsentrasjonen er ikke helt på plass, så jeg lurer på om jeg skal komme igang igjen med den nye til Jo Nesbø. Jeg elsker jo Harry Hole-bøkene, men jeg elsker også pocketutgavene, siden jeg jo ikke sitter rett-opp-og-ned og leser. Jeg ligger i merkelige stillinger på merkelige steder, og koser meg glugg ihjel.

Jeg har fulgt ditt eksempel i disse hektiske og ukonsentrerte tider, og er nå i gang med Flaggermusmannen. Jeg synes det tok litt tid før det begynte å skje noe, først i går følte jeg at jeg ikke ville legge den bort når jeg måtte sove. Men mannen mener å huske at det ikke var den beste av bøkene, hva synes du?

Synes forresten jeg kan se deg for meg, liggende på gulvet med bena i sofaen eller noe sånt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Herlig. :ler: Akkurat som mannen her i huset. Han har en del mursteiner i hylla, noen på vent og noen allerede lest. Fordi det er klassikere. En sommer lå han på stranda med Snorres kongesagaer, forøvrig i en praktutgave som på avstand antagelig kunne forveksles med bibelen. Men jeg liker menn som leser. :)

Herlig! :ler:

Jeg har også lyst til å ha lest de store klassikerene, men kommer jeg meg til å gjøre det? Nope: Jeg har innsett at de virkelig tunge bøkene ikke er noe særlig for meg, så fremt det ikke er faktabøker. Jeg sluker ofte historiebøker, men sliter med tunge romaner. :sjenert:

Jeg liker så godt å lese, men har så mye uro i kroppen at jeg sliter med å komme i gang med bøker. Har jeg ført kommet i gang, blir jeg stort sett oppslukt (i og med at jeg ikke gidder å lese bøker som ikke engasjerer meg). Så jeg tror jeg får kjøre på med krim igjen, det pleier å fungere for å få i gang lesenerven min.

Uansett så synes jeg Aslak Sira Myhre sier det veldig bra i dette intervjuet i Dagbladet:

— Har du lagt merke til en ting? Hvis du spør folk om hva de leser, begynner de alltid med «jeg skulle lest mer» eller «jeg leser egentlig ikke krim». Lesing er blitt en prestasjonsgreie, noe du skal være flink i. Det ødelegger for litteraturen, tar vekk glede og gjør folk små — det er en psyke vi må komme unna. Det er ingen motsetning mellom å lese krim og å lese Kjartan Fløgstad — jeg gjør begge deler. Skillet mellom å nyte finkultur og folkekultur er en konstruksjon.

Blablabla.

Jeg har fulgt ditt eksempel i disse hektiske og ukonsentrerte tider, og er nå i gang med Flaggermusmannen. Jeg synes det tok litt tid før det begynte å skje noe, først i går følte jeg at jeg ikke ville legge den bort når jeg måtte sove. Men mannen mener å huske at det ikke var den beste av bøkene, hva synes du?

Flaggermusmannen begynte jeg også på, men den klarte ikke helt å engasjere meg. Men det er ikke umulig at jeg la den fra meg for tidlig, heller.

Synes forresten jeg kan se deg for meg, liggende på gulvet med bena i sofaen eller noe sånt. :ler:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg leste meg ihjel på krim for en tid tilbake, går fortsatt Jo Nesbø ann. Flaggermusmannen var den første jeg leste, men Snømannen har virkelig vært den beste av de jeg har lest...

Prøver iblant å lese bøker bare for å ha lest de. Sist var det 1984 av Orwell, og takket være den var jeg skikkelig nedbrutt en uke... Altså en lite hyggelig bok, men en som virkelig satte spor.

Men den beste leseropplevelsen min i det siste var faktisk Twilight-serien :flau:

Ikke var de fantastisk skrevet, og historien var i overkant klisje, men likevel klarte jeg ikke legge de fra meg!

Best å lese bøker i begge ender av skalaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere mobber den wannabe-beleste litt vel mye her! :cry3::ler: Jeg har selvsagt ikke lest et ord siden sist jeg skrev her.

Men, nå er det fredagskveld, kjole på og snart rødvin. :hjerte:

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å ha fri!

I dag har jeg kjøpt boka Shantaram av Gregory D. Roberts, har begynt og liker. Endelig lesero. :hjerte:

Rødvin i kveld også, jeg har kjøpt ukens Morgenbladet og senere i kveld blir det film. Vurderer å ta en tur på kino i morgen, men er absolutt ikke oppdatert. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...