Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
De tallene er jo per 100gram, men et knekkebrød veier jo mye mindre enn en brødskive... derfor har et knekkebrød ca 40 kcal og ei brødsklive ca 100 kcal (avhengig av type brød og størrelse...)

Det er ikke om man spiser knekkebrød eller brødskkive som er viktig når man slanker seg. Så lenge man finner mat som er god, sunn og man blir mett av så er det lettere å holde seg til opplegget :)

Selv er jeg veldig glad i knekkebrød, og synes det er lettere og få til kaloriunderskudd når jeg spiser det istedet for grovbrød ;)

Skrevet

Uff da, uff da, uff da.... I går fant jeg badevekta i alt flytterotet. Den viste meg et uhyggelig tall. Trodde det ikke stod så dårlig til; 62,2 kg. Så da er beviset her og jeg bretter genseren lenger opp på armene. 5 kg ned - deretter 5 kg til. Mer trening og slutt på snopet (inkludert øl) i ukedagene.

Til uka skal jeg på 2-dagers møte med jobben og da blir det øl og vin. Det er bedre enn å få gravid-stempel i panna. Men jeg kan jo trene før jeg entrer baren, det høres ut som en grei løsning ;)

Det blir sykkeltur i kveld. På sti og grus. Etter regnet i går, blir dette en herlig gjørmete, sleip og artig tur. Gleder meg allerede!

Skrevet

Hva spiser dere til middag når dere vil gå ned 5kg??

Jeg har brukt opp alle mine middagstips. :sukk:

Skrevet

I dag har jeg svømt 2000 m. I går gikk jeg nesten 1 mil i raskt tempo og trente 30 min styrke.

Jeg ligger på ca 1600 kalorier om dagen nå. Tror det er greit, kan vel ikke ligge på mindre da jeg trener omtrent hver dag.

Har ikke fått veid meg ennå, får vel kjøpe batterier i morgen.

Skrevet

Jeg slenger meg med! Målet er egentlig 8 kilo til november, men nå har jeg i overkant av 6 igjen. Er nå rundtish 76,5 og vil gjerne under 70-grensa. Tenk å kunne si at jeg er seksti og noe kilo, dit vil (og bør) jeg gjerne igjen.

Skal trene 4 ganger i uka. SKAL. Og kutte ut ALL alkohol. Godteri i moderate mengder bare på lørdag. Ikke frossenpizza og kebab til middag.

Fører opp treningene her mens jeg trener, uke for uke :)

Tirsdag: 1 time styrke (puh, jævli) + 2 km mølle, inkludert litt rask gange som oppvarming. Lekte meg med Incline-funksjonen i dag. Den må jeg si var effektiv. Prøvde å løpe 250 meter med 4,5% og 250 meter 0% i ca 8 km/t, men det holdt ikke mer enn litt over 1 km. Tungt!!!

Målet er å begynne å jogge ute. Det har jeg aldri gjort mye av. Men nå har jeg flytta halvveis på landet, så mulighetene er bedre :)

Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

Dette er jeg med på,

hadde tenkt til dette uansett..

Gått opp et par kilo i ferien grunnet ingen trening, for mye karbo ift protein og grønt samt ramla av pottis-vogna...

Tdligere har jeg hatt god fremgang med lavkarbo og trening, så dette fortsetter jeg med. Jeg trener på helsestudio 2-3 gg i uka, da jeg jeg enten på diveres sal-partier eller på spinning. Fin fettforbrenning! har holdt på med dette siden desember - med unntak av tre ukers ferie - har en helt utrolig effekt på formene. Jeg har ikke gått ned noe særlig kun grunnet trening. Men fy fillern for en effekt allikevel, jeg har fått tilbake midjen min og fått mye penere skuldre og armer. Anbefales!

Typisk dag for meg:

frokost: salatblanding, men mye protein i form av kylling, egg, skinke eller annet. ingen dressing.

lunsj: samme som frokost.

middag: går mye i kylling og fisk, masse grønnsaker ved siden av og en liten porsjon fullkornspasta, fullkornsris eller potet. Litt saus på, enten fløte- eller smørbasert, eller pesto. Lager sausene selv for å kontrollere saltinntak.

kvelds: Litt frukt sammen med kylling eller skinke, eller yoghurt med 4korn.

ellers har jeg mellommåltider hvor jeg spiser litt nøtter, litt gulrot, eple e.l. Jeg drikker også grønn te, tre store kopper om dagen.

Ovennevtne opplegg har funket bra på meg, og jeg tok av 8 kilo på det. men er ikke ferdig og prøver på 5 til nå.

Lykke til til oss :-)

Skrevet
I dag har jeg svømt 2000 m. I går gikk jeg nesten 1 mil i raskt tempo og trente 30 min styrke.

Jeg ligger på ca 1600 kalorier om dagen nå. Tror det er greit, kan vel ikke ligge på mindre da jeg trener omtrent hver dag.

Har ikke fått veid meg ennå, får vel kjøpe batterier i morgen.

Så flink du har vært :)!!

Skrevet
Hva spiser dere til middag når dere vil gå ned 5kg??

Jeg har brukt opp alle mine middagstips. :sukk:

En god kyllingsalat med litt pinjekjærner oppi

grove pannekaker fylt med kyllingkjøttdeig og grønnsaker

Lasanje med karbonadedeig og cottage cheese

Laks med sjampingnong(?)tomat, persille og basillikum - legges i ildfast for i ovnen

Steinbit med pesto og salat til

Finnes mange gode oppskrifter på sunn mat på nettet ! Eller så er det jo: grønnsaker, magert gjerne hvitt kjøtt, fullkorns rist, pasta.

Har også blitt veldig glad i GROV KOSKOS :jepp:

Skrevet

Tynn form med paprika, squash, gulrot, løk, chili og brokkoli, evt blomkål, kylling på toppen, krydre med paprika og pepper, smekk i ovnen i en liten halvtime mens man dusjer etter treninga ;)

Skrevet

I går ble det sykling i skogen en time, så styrke 30 min. I dag har jeg sykla 4 mil tilsammen. Først to mil i terreng, hard trening, så 2 mil på asfalt med datteren min, lett trening. Men kjenner jeg er sliten nå.

Ligger ca på 1600 kalorier, ble vel 1800 i går, men med all treninga mi børr det gå bra. Fortsatt ikke kjøpt batterier til vekta, kanskje jeg ikke vil vite hva jeg veier.

Til middag, spiser jeg ganske normalt, men spiser veldig lite ris, potet og pasta, ofte ikke sånnt. Masse grønnsaker, ellers fisk, kylling og magert kjøtt.

Skrevet
Ligger ca på 1600 kalorier, ble vel 1800 i går, men med all treninga mi børr det gå bra. Fortsatt ikke kjøpt batterier til vekta, kanskje jeg ikke vil vite hva jeg veier.

Synes det hørtes fornuftig ut å ikke veie deg jeg. Heller se på hvordan du trives i din egen kropp, så slipper du å streve etter ett tall :jepp:

Skrevet (endret)

Enig i at vekt er en dårlig måte å følge med framgangen på :) Prøver å veie meg toppen en gang i måneden.

Tirsdag: 1 time styrke (puh, jævli) + 2 km mølle, inkludert litt rask gange som oppvarming. Lekte meg med Incline-funksjonen i dag. Den må jeg si var effektiv. Prøvde å løpe 250 meter med 4,5% og 250 meter 0% i ca 8 km/t, men det holdt ikke mer enn litt over 1 km. Tungt!!!

Torsdag: Fremdeles dritstøl etter tirsdag, men presset meg gjennom 0,5 km rask gange på 4,5 % incline. 3 km annenhver 250 m 5% incline og 0,5 % incline ca 8 km/t. 10 min styrke på skuldre og biceps.

Fredag:Støl, men orka ca 3 km vekslende tempo og incline på mølle + oppvarming. Til sammen ca 35 min.

Spørs om jeg må droppe trening i mårra, har fremdeles problemer med å gå...

Edit: La til fredag siden ingen hadde postet siden sist.

Endret av Annikken
Gjest XxXx09
Skrevet

må bare skryte litt av meg selv her nå! har nemlig spist sunt i dag.. og etter min lørdagsmiddag, som var sunn by the way! så spiste jeg frukt til dessert..:) selv om jeg hadde sjokolade i skapet mitt! ikke har jeg sånn fryktelig lyst på den nå heller :)

så sparer den til i morgen, hvis jeg vil ha den da! er bare en liten sjokolade.. og jeg har satt meg som mål å bare spise godis i helga. men skal jo ikke hive inn på med masse greier da, en liten sjokolade holder :)

Skrevet
må bare skryte litt av meg selv her nå! har nemlig spist sunt i dag.. og etter min lørdagsmiddag, som var sunn by the way! så spiste jeg frukt til dessert..:) selv om jeg hadde sjokolade i skapet mitt! ikke har jeg sånn fryktelig lyst på den nå heller :)

så sparer den til i morgen, hvis jeg vil ha den da! er bare en liten sjokolade.. og jeg har satt meg som mål å bare spise godis i helga. men skal jo ikke hive inn på med masse greier da, en liten sjokolade holder :)

Så flink du er! :)

Skrevet

Jeg slenger meg med her. Men kommer nok ikke igang før etter fadderuka.

Gjest XxXx09
Skrevet
Så flink du er! :)

takk! :) men må innrømme at treningen har ikke vært på topp! har begynt med skole, og jobb etter skole denne uka.. så har vært for sliten etterpå.. gikk en tur på en time en dag, men det er det.. men kommer vel bedre i gang etterhvert! må komme i gang litt mer med ting først.. og få inn litt rutiner :)

Skrevet

jeg vil være med! eller er det for sent?

jeg er allerede godt på vei da.

har ikke mulighet til å trene så mye, av diverse grunner, men prøver å gå en liten tur når jeg klarer og litt styrketrening og sånn.

i dag har jeg vært flink. en kilo mindre i dag enn i forrige uke, hurra!

Skrevet

Uke 32

Torsdag: Fremdeles dritstøl etter tirsdag, men presset meg gjennom 0,5 km rask gange på 4,5 % incline. 3 km annenhver 250 m 5% incline og 0,5 % incline ca 8 km/t. 10 min styrke på skuldre og biceps.

Fredag:Støl, men orka ca 3 km vekslende tempo og incline på mølle + oppvarming. Til sammen ca 35 min.

Søndag: 2,5 km (20 min) oppvarming mølle + 1 time utholdende styrke.

Trening var MYE lettere i dag!! Det går utrolig raskt framover :bolledeig:

Skrevet

På lørdag svømte jeg 2000 m, på søndag så sykla jeg 5 mil. Så ser faktisk en bra fremgang med treningen min raskt, noe som er utrolig gøy.

I dag skal jeg nok bare ut å gå tur en times tid, så trene styrke. I morgen blir det nok sykling og regner med det samme på torsdag.

Så på torsdag reiser jeg en uke til Tyrkia, der blir det til att jeg svømmer ca 1000 m hver morgen, ellers ikke noe trening. Men i den varmen som er der, så blir det ikke for mye mat, og godterie orker man ihvertfall ikke. Var der en uke i juli da gikk jeg ned en kilo, selv om jeg festa en del og. Men nå skal jeg ikke feste da jeg drar med datteren min.

Jeg veier meg fortsatt ikke, men føler magen min har blitt mindre, puppene og har vel blitt litt mindre, noe de ikke trenger, de er allerede veldig små.

Så håper dette fortsetter. Målet mitt er vel ikke å få en slank kropp fortest mulig. Jeg ønsker meg en sterk, stram kropp.

Gjest Gjest_ellie_*
Skrevet

Jeg hiver meg også på her!!

Sjekket min BMI.. og det er ikke hyggelig.

Jeg er 1.64 og veier rundt 66 kilo. Ikke feit, har pæreform, så hofter har jeg.. også har jeg litt uøsnket fett som har bosatt seg på mageregionen.

Min BMI er 24,5 !!! Og Overvekten er 24,9.

JEg vet at men skal ta dette med en liten klype salt, men sannheten er at jeg MÅ trene og jeg MÅ ned i vekt. For det tærer på selvtilliten.

Mitt ønsket mål er gjerne 59-60 eller noe. Bare jeg kommer meg under 66 kilo:P

Noen som har noen råd?

Jeg trener så ofte jeg kan, både styrke og kondisjon. Spise sundt er noe jeg også prøver på. Ligge unna brød og andre ting som sies å være usundt.

Men er det noen andre tips ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...