Gå til innhold

Ned 5 kg


buttergirl

Anbefalte innlegg

æsj, har ikke gått så bra som forventet, har skeiet ut både med mat og trening... men skal begynne på trerningssenter fast to ganger i uken nå da .

Har skadet foten så får ikke jogget heller, men håper den er bedre om noen dager !

I dag har jeg spist en sunn frokost. glemmte lunsj, og pizza til kveldsmat, ble vel litt for mange pizzastykker :(

Vekten ligger på 69,6 kg ikke særlig stor framgang akkurat...

Men da tar vi bare en ny start fra i dag! I begynnelsen er det vel lettere å skli litt ut av det.

Kjempebra att du skal starte på treningsenter da!

Jeg bruker mylog. no som motivasjon nå, der får man registrere mat, de regner ut kalorier for deg og hvor mye proteiner, karbohydrater og fett. Så registrerer man all trening ogå, den kommer opp på en liste med de andre sin trening. Så trener man mye en måned kommer man på topp på lista. Er ihvertfall bra motivasjon for meg.

Så jeg har ny start fra i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*
Spiste seks knekkebrød i morrest med, noen med brunost og noen med hvitost og majones (majones er sikkert fyfy men må til når det er hvitost).

Til "middag" spiste jeg tre brødskiver med kaviar..

Det er utrolig nok bare det jeg har spist idag, men sånn blir det når jeg jobber fra tre og til nå.

De dagene jeg er hjemme i normaltid så lager jeg digre måltider med sambo :S

Også har jeg den uvanen at jeg veier meg hver dag :P

Får se hva morgendagen bringer..

Ost er temmelig mye fett i, så jeg vil anbefale deg å kutte ned mest mulig på det. Brunost inneholder like mye kalorier som sjokolade faktisk.

Pølser er heller ikke noe ideelt om du ønsker å gå ned i vekt...

Jeg anbefaler deg å ta med deg en skikkelig matpakke på jobben også, da det ikke er noe undskyldning å ikke spise på arbeidsplassen. Ta deg iallefall en 10 minutter der du får i deg noe næring :)

Em god dagsplan er:

Frokost:

2-4 knekkebrød med magert kjøttpålegg og agurk eller

1 stor smoothie *Nam* eller

1 porsjon havregrøt med litt brunt sukker og kanel(2,5 dl kokt på 5 dl vann er 2 porsjoner, perfekt å ta med andre halvdel på jobb til lunsj*)

Lunsj:

*Havregrøt med litt brunt sukker og kanel el.

4 knekkebrød med magert pålegg

Mellom:

1 liten frukt/nøtt pose

Middag:

1 kyllingfilet med en neve grov pasta med pastasaus(holder med et halvt glass) eller jasmin ris, gjerne med litt soya saus eller teryaki evt. med grønnsaker i tillegg

Kvelds:

1 smoothie eller et par knekkebrød

Dette er masse mat, men i små porsjoner, og alt dette holder på metthetsfølelsen lenge, samt at du holde blodsukkeret stabilt.

Drikk et stor glass vann til alle måltider.

Blir du dulten i mellom her, ta deg en frukt eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celine86
Gratulerer! Er jo kjempebra resultat!

Takk! I dag viste vekta 61,9 kg :D

I dag har jeg spist:

frokost: 2 knekkebrød med kalkunskinke, avocado og sitronpepper, 1 banan og 1 kopp iskaffe

lunsj: 1 nutrilett bar og 1 kopp grønn te

middag: 2 vårruller

mm: 1 nutrilett bar og 1 kopp kaffe mocca

kvelds: 2 knekkebrød med henholdsvis lett nøkkeøst og peanøttsmør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en sykkeltur på 32 km asfalt med bakkedrag og tempo på to sletter. OK, la oss si ei slette Den siste sletta ble prega av at jeg skulle opp en seig bakke rett etterpå og da fikk jeg ikke opp tempo... ;) Men en sykkeltur er bedre enn ingen, og neste gang skal jeg ta en tur på grus og sti. Det er mye morsommere!

Om jeg har merka noe særlig på vekta, vet jeg ikke ennå. Må finne vekta i flyttelasset og det kan jo være smart når tanken er bedre kondis og ned i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! I dag viste vekta 61,9 kg :D

I dag har jeg spist:

frokost: 2 knekkebrød med kalkunskinke, avocado og sitronpepper, 1 banan og 1 kopp iskaffe

lunsj: 1 nutrilett bar og 1 kopp grønn te

middag: 2 vårruller

mm: 1 nutrilett bar og 1 kopp kaffe mocca

kvelds: 2 knekkebrød med henholdsvis lett nøkkeøst og peanøttsmør

Flotte resultater!

Men du bør prøve å få i deg litt grønnsaker til middag :) To våruller er ikke særlig med mat, og du har sikkert hørt om spaarebuss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen er tilbake !

Jeg var på kino igår, og klarte å holde meg unna alt som heter godteri.

Sålangt i dag har jeg spist:

Frokost: Omelett av 2 egg, løk, stangselleri, 1/2 tomat, 2 ss lettmelk

Grønn te

Lunsj: 1 kopp smoothie ( banan, frosne bringebær og appelsinjuice)

Kyllingsalat ( Salat, kylling, stangselleri, tomat)

1 knekkebrød med makrell i tomat

Forslag på en god middag tas i mot med glede :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god dagsplan er:

Frokost:

2-4 knekkebrød med magert kjøttpålegg og agurk eller

1 stor smoothie *Nam* eller

1 porsjon havregrøt med litt brunt sukker og kanel(2,5 dl kokt på 5 dl vann er 2 porsjoner, perfekt å ta med andre halvdel på jobb til lunsj*)

Lunsj:

*Havregrøt med litt brunt sukker og kanel el.

4 knekkebrød med magert pålegg

Mellom:

1 liten frukt/nøtt pose

Middag:

1 kyllingfilet med en neve grov pasta med pastasaus(holder med et halvt glass) eller jasmin ris, gjerne med litt soya saus eller teryaki evt. med grønnsaker i tillegg

Kvelds:

1 smoothie eller et par knekkebrød

Dette er masse mat, men i små porsjoner, og alt dette holder på metthetsfølelsen lenge, samt at du holde blodsukkeret stabilt.

Drikk et stor glass vann til alle måltider.

Blir du dulten i mellom her, ta deg en frukt eller to :)

Høres ut som en veldig god plan.

Istedet for sukker i havregrøten er det godt med eplebiter, rosiner, banan, jordbær og bringebær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få være med??? Føler sommeren har spist seg inn på meg i år, for mye is og for lite aktivitet...hvordan gjør dere dette? Før jeg kan sette opp en slagplan, vil jeg identifisere det som gjør at jeg har lagt på meg:

  • Spist is flere ganger i uken
  • spist potetgull flere ganger i uken
  • grillings en gang i uken
  • snop - selv om jeg vil lure meg selv til å tro det er sjelden, så er det for ofte...
  • trening har blitt så som så, fra 1 til 4 ganger i uken, men for lite struktur
  • spiser for mye halvfabrikat og karbo, fordi det er så lettvint....

Ønsker:

  • Ønsker å trene fast 3 ganger i uken
  • ønsker å syke til jobb
  • ønsker å kutte ut karbo og lettvinte løsninger
  • ønsker å bli kvitt "jeg fortjener jo denne isen/kaken osv" fellen jeg går i støtt og stadig
  • ønsker å bli kvitt suget etter potetgull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Ser mange spiser knekkebrød, bare vær obs på at ett knekkebrød og en brødskive er det samme!

Knekkebrød har mindre vann og metter mindre, så å spise 3-4 knekkebrød istede for 2 brødskiver er bare dumt.

Spis heller få og grove brødskiver. (skikkelig grovt, ikke "grovt")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, søren, søren. Jeg har vært på en ukes hyttetur med min onkel og tante, og hva har skjedd? Jo, jeg er gått opp to kilo. Nå blir det slanking for alle penga. I dag har jeg jogget i 35 minutter, og gått en tur ca. like lenge. Skal gå enda en tur senere. Har dessverre spist snop i dag, noe jeg skammer meg over. Det jeg irriterer meg mest over nå er at jeg bor hjemme. Her får jeg mistenksomme blikk hvis jeg spiser mindre enn jeg pleier, så dette skal ikke bli enkelt. For jeg vet jeg må spise litt mindre for å få dette til. Gleder meg til å få egen leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celine86
Flotte resultater!

Men du bør prøve å få i deg litt grønnsaker til middag :) To våruller er ikke særlig med mat, og du har sikkert hørt om spaarebuss ;)

Takk :) Tror ikke det skal være fare for sparebluss, ligger på 1300 - 1500 kcal ukedagene og 1600 - 1800 i helgene :) Vet jeg burde få i meg mer grønnsaker, men jeg hater å lage mat så blir gjerne noe kjapt som bare kan puttes i ovnen :P

I dag:

Frokost: to knekkebrød med kalkunskinke, avocado og sitonpepper + en banan

MM: nutrilett bar

Lunsj: fire knekkebrød med lettost og en kopp grønn te

MM: nutrilett bar

Middag: to vårruller

Kvelds litt senere blir: en banan og en kopp grønn te

Tilsammen ca 1460 kcal :)

PS: veide meg ikke i dag pga mensen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange spiser knekkebrød, bare vær obs på at ett knekkebrød og en brødskive er det samme!

Knekkebrød har mindre vann og metter mindre, så å spise 3-4 knekkebrød istede for 2 brødskiver er bare dumt.

Spis heller få og grove brødskiver. (skikkelig grovt, ikke "grovt")

Eh :klø: Et knekkbrød er ca 40 kcal, en brødskrive ca 100. You do the math! Og har det slått deg at noen av oss faktisk foretrekker knekkebrød anyway?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Jeg har som mål å gå ned 8 kg. før neste sommer. Jeg vet at jeg kan klare det hvis jeg bare er bevisst og viljesterk nok (har gått ned 5 kg. før, men la de + litt til på meg igjen). Men jeg kjenner at jeg ikke er helt klar enda, så imellomtiden kikker jeg litt i denne tråden for inspirasjon. Jeg sliter veldig med inspirasjonen noen ganger, og tenker ofte "det er jo så mange som er større enn meg.." Men jeg vet at det er farlig å tenke sånn, for nåla på vekta går bare sakte oppover og oppover, og jeg spiser altfor usunt og trener ikke noe for tiden, så jeg er nødt til å tenke litt på helsa nå. Jeg har også tenkt til å begynne på 30 days, men vil ikke gjøre det før jeg vet at jeg kommer meg på trening også. Jeg vil prøve å få best mulig utbytte av det.

Håper det er i orden at jeg "snoker" litt her inne før jeg er klar selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :) Tror ikke det skal være fare for sparebluss, ligger på 1300 - 1500 kcal ukedagene og 1600 - 1800 i helgene :) Vet jeg burde få i meg mer grønnsaker, men jeg hater å lage mat så blir gjerne noe kjapt som bare kan puttes i ovnen :P

Da tenker jeg det går greit ja :) ett tips er å kutte opp masse grønnsaker, legge de i en boks i kjøleskapet evnt. fryse dem en dag du har tid, så har du sunn mat for resten av uka :)

Idag har jeg spist:

Frokost: omelett (300 kcal)

MM: Knekkebrød m pålegg (100 kcal)

Middag: fiskekake + grønnsaker (350 kcal)

MM: Smoothie (150 kcal)

= 1000 kcal

da blir det vel 350 kcal til kvelds :)

Blir nok ikke noe trening, bortsett fra gåtur og kanksje litt rockering !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*
Søren, søren, søren. Jeg har vært på en ukes hyttetur med min onkel og tante, og hva har skjedd? Jo, jeg er gått opp to kilo. Nå blir det slanking for alle penga. I dag har jeg jogget i 35 minutter, og gått en tur ca. like lenge. Skal gå enda en tur senere. Har dessverre spist snop i dag, noe jeg skammer meg over. Det jeg irriterer meg mest over nå er at jeg bor hjemme. Her får jeg mistenksomme blikk hvis jeg spiser mindre enn jeg pleier, så dette skal ikke bli enkelt. For jeg vet jeg må spise litt mindre for å få dette til. Gleder meg til å få egen leilighet.

Ikke stress :) Det er ikke 2 kilo med fett, men vann og vomfyll...spiser du og trener normalt igjen så er det 2 "kiloene" borte på en uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*
Motivasjonen er tilbake !

Jeg var på kino igår, og klarte å holde meg unna alt som heter godteri.

Sålangt i dag har jeg spist:

Frokost: Omelett av 2 egg, løk, stangselleri, 1/2 tomat, 2 ss lettmelk

Grønn te

Lunsj: 1 kopp smoothie ( banan, frosne bringebær og appelsinjuice)

Kyllingsalat ( Salat, kylling, stangselleri, tomat)

1 knekkebrød med makrell i tomat

Forslag på en god middag tas i mot med glede :spise:

Så flink du er :)

Jeg skal også på kino ikveld...men skal først spise middag(asiamat...mmmmmm) Får se om jeg klarer å ikke spise godis på kinoen, men er veeeeldig glad i godt og blandet...så kanskje noen gram av det i løsvekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Maja*
Høres ut som en veldig god plan.

Istedet for sukker i havregrøten er det godt med eplebiter, rosiner, banan, jordbær og bringebær:)

Men det er så GODT med litt brunt sukker på....minner meg som risengryngrøt da :) Spiser så lite sukker ellers, at jeg unner meg det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Vel, andre tabeller sier noe annet. Men at man LIKER knekkebrød er en annen sak. ;)

Matportalen sin side.

Mel og melprodukter

Energi pr 100 g spiselig vare

Kcal Kj

All-Bran flakes 320 1339

Brød,fullkorn 254 1063

Byggmel 296 1238

Cookies 517 2163

Cornflakes 366 1531

Havregryn 314 1314

Hvetekli 130 544

Hvetemel 332 1389

Hvetemel, grovt 304 1272

Julekake 321 1343

Knekkebrød 310 1297

Loff 259 1084

Lomper/potetlefse 165 690

Maismel 357 1494

Mariekjeks 438 1833

Napoleonskake 309 1293

Pannekaker 182 761

Pasta 348 1456

Peppernøtter 453 1895

Potetmel 322 1347

Puffet ris 371 1552

Ris 343 1435

Risgrøt 75 314

Riskaker 368 1540

Rugmel 310 1297

Skolebrød 286 1197

Smultringer 465 1946

Vafler 220 920

Wienerbrød 381 1594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Overnevnte innlegg skulle være svar på dette:

Eh :klø: Et knekkbrød er ca 40 kcal, en brødskrive ca 100. You do the math! Og har det slått deg at noen av oss faktisk foretrekker knekkebrød anyway?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tallene er jo per 100gram, men et knekkebrød veier jo mye mindre enn en brødskive... derfor har et knekkebrød ca 40 kcal og ei brødsklive ca 100 kcal (avhengig av type brød og størrelse...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...