Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uke 33

Tirsdag: 1 time styrke.

Uke 32

Tirsdag: 1 time styrke (puh, jævli) + 2 km mølle, inkludert litt rask gange som oppvarming. Lekte meg med Incline-funksjonen i dag. Den må jeg si var effektiv. Prøvde å løpe 250 meter med 4,5% og 250 meter 0% i ca 8 km/t, men det holdt ikke mer enn litt over 1 km. Tungt!!!

Torsdag: Fremdeles dritstøl etter tirsdag, men presset meg gjennom 0,5 km rask gange på 4,5 % incline. 3 km annenhver 250 m 5% incline og 0,5 % incline ca 8 km/t. 10 min styrke på skuldre og biceps.

Fredag:Støl, men orka ca 3 km vekslende tempo og incline på mølle + oppvarming. Til sammen ca 35 min.

Søndag: 2,5 km (20 min) oppvarming mølle + 1 time utholdende styrke.

Skrevet

Anniken så flink du er!

Her har jeg fortsatt ikke vekt. Men i dag kom målebåndet fram, og det viser ned, jeg måler bare liv og lår, lår er 2 cm ned, liv er hele 4 cm ned. Så må jo bare si meg utrolig fornøyd.

I går sykla jeg 2 mil, brukte 1,5 time, halvparten var i terreng og andre halvparten på asfalt.

Nå skal jeg snart ut å sykle med minstemann i sykkelvogn, blir da 1.6 mil og vi bruker nok en time. Kanskje litt styrke etterpå og.

Jeg reiser til Tyrkia i dag, men der blir det lett å leve sunt, blir mindre trening da, men samtidig ikke noe godteri eller mye mat. Men 30 min svømming hver morgen skal jeg få til.

Skrevet

Jeg har ikke sett denne tråden før nå. Min kjære begynte en sunnere livsstil for 3-4 måneder siden. Trener rolig, men ofte og tenker gjennom hva han spiser, velger mat med lavt kaloriinnhold. Han har nå gått ned ca 15 kg.

Jeg som spiser samme mat som min kjære stort sett og fikk meg pulsklokke i gave i begynnelsen av juni, har allerede gått ned 5 kg. Og det uten noe særlig stress. Er blitt veldig bevisst på å ikke ha for høy puls når jeg trener. Om pulsen er for høy, forbrenner kroppen kalorier i musklene i stedet for i det overflødige fettet, fordi kroppen trenger så mye energi ved veldig intensiv trening. Så når jeg er ute og trener, enten går turer, er på joggetur eller går på tredemølle, så har jeg puls på rundt 150.

Tidligere i uken hadde vi oss en fantastisk fin joggetur i snakketempo :) Det hadde jeg ikke trodd hverken om meg selv eller min mann.

Om noen er veldig sugen på noe søtt, kan jeg anbefale dere å kjøpe frossen frukt og bær og lage smoothie. Kjempe godt og kjempe sunt. Eller lage hjemmelaget is

Gjest sjokolademons
Skrevet

Har gått ned 7 kg siden påske. Er nå 165 cm og 66 kg, så har fortsatt mer å ta av...

Trener jevnt hele året (2 ganger i uka på studio; kondis/styrke), men har hatt sommerferie derifra siden juni.

Jeg har aldri klart å gå ned i vekt ved trening. Det er bare matinntaket som gjør utslag. Dvs. slutte med brus / godteri (iallfall på ukedagene), + tenke litt over hva en spiser.

Bruker frukt som mellommåltid. Ellers 1 brødskive til frokost, to knekkebrød eller salat til lunsj, 1 potet og kjøtt/fisk + grønnsaker til middag og frukt/nøtter til kvelds. Litt sjokolade og nøtter, evt. kake, i helga.

Har lyst til å gå ned litt til, men vet av erfaring at det bruker å stagnere på rundt 65 kg. Var nede i 62 kg for noen år siden, men jeg klarer ikke holde meg der dessverre.

Skrevet
Anniken så flink du er!

Takk!! :smilbla:

Uke 33

Torsdag: 1 time styrke. 4 km på mølle, intervaller med stigning 2 av dem.

Uke 32

Tirsdag: 1 time styrke (puh, jævli) + 2 km mølle, inkludert litt rask gange som oppvarming. Lekte meg med Incline-funksjonen i dag. Den må jeg si var effektiv. Prøvde å løpe 250 meter med 4,5% og 250 meter 0% i ca 8 km/t, men det holdt ikke mer enn litt over 1 km. Tungt!!!

Torsdag: Fremdeles dritstøl etter tirsdag, men presset meg gjennom 0,5 km rask gange på 4,5 % incline. 3 km annenhver 250 m 5% incline og 0,5 % incline ca 8 km/t. 10 min styrke på skuldre og biceps.

Fredag:Støl, men orka ca 3 km vekslende tempo og incline på mølle + oppvarming. Til sammen ca 35 min.

Skrevet

Jeg er så med på denne! Skal være kvitt 5 kilo innen 2-3 mnd. Og det er så greit å henge seg på her, for føler faktisk det hjelper en god del på motivasjonen:)

Skal terne 4-5, og kanskje 6 ganger i uken. Og kostholdet skal hovedsakelig bestå av salat. Kyllingsalat, skinkesalat, eggesalat, osv! Er student, så kommer sikkert til å bli ensformig. Selv om ikke det er så bra da..

Skrevet

Damn, vet ikke om jeg klarer 4 dager denne uka. Men neste uke skal jeg trene kanskje 5 timer, da senteret jeg trener på begynner med høsttimeplanen sin.

Uke 33

Torsdag: 1 time styrke. 4 km på mølle, intervaller med stigning 2 av dem.

Lørdag: 3,5 km mølle, 1 time dans

Uke 32

• 2 uker senere...
Skrevet

Lenge siden jeg skrev her... altfor lenge.

Det har gått litt bra og litt dårlig med trening de siste ukene, men har løpt en tur hver uke. Det er mer overlevelse enn vedlikehold, desto mindre trening for bedre form. Jeg ser vel på meg selv som en som liker å holde meg i form, men når jeg leser om treningsfantomene i dette forumet, er jeg mer som en sofasliter. Motivasjon er tungt - det er ei mil til joggeskoa. Selve joggeturen går bra :)

I dag skal mannen trene, så da er det min tur i morgen igjen.

PS: gikk ned 1/2 fattig kg på to uker. Her er det potensial !!

Skrevet

Jeg har begynt å poste på treningsdagbok-sidene istedenfor.

Men jeg er ned 2 kg - 3 kg to go :smilbla:

Skrevet

I går løp jeg ca 1 mil. Det er flere år siden sist, så jeg er støl som bare det i dag. Men det er greit nok. Satser på styrketrening i morgen og så er det veiing til helga. Det kan bli gøy!

Skrevet

Har vist glemt denne tråden helt jeg !

Men går veldig bra for tiden, motivasjonen er på topp, har meldt meg inn på treningsstudio og går tur eller jogger hver kveld. Kostholdet er greit, men har blitt litt mye lyst brød for meg for tiden.

Har for øvrig gått ned til 66 kg og kondisen er tydelig forbedret :)

(startet på 70, 169 cm høy)

Merket noen resultater andre her ?

Skrevet

Lenge siden jeg har skrevet her. Men treningen går det veldig bra med, men var på ferie i Tyrkia nå og da ble det litt usunnt, men klarte å få inn trening fordet.

Jeg har fortsatt ikke skaffet batteri til vekta, men veid meg andre steder og den står stille. Men jeg har misten noen cm her og der, så tror nok treningen allikevel strammer litt opp.

Men nå er motivasjonen på topp både med trening og mat, men jeg skal gå ned sakte uansett da jeg trener så mye, så jo kroppen ha mer næring og. Men 1 kg i måneden hadde vært fint. Men cm er sefølgelig viktigst.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Enda 1,5 kg ned her, da har jeg 1,5 igjen til 5 kg. Er ikke superopptatt av vekt, men det er moro å ta fram tråden og se at jeg har fått det til på en fornuftig måte! (Trening, trening, trening)

Startvekt: 78 (August)

Nå: 74,5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...