Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig funnet motivasjonen til å gå ned 5 kg.

Jeg er 169 cm og veier 70 kilo.

Mitt mål er 65 kg + komme i bedre form.

Jeg har trent litt i ny og ne, men vil gjerne bli flinkere. Planen er å jogge hvertfall 3 dager i uken. Pluss at jeg har skaffet meg en Rockering, som jeg vil prøve å bruke hver dag f.eks 30 minutter. Kostholdet har vært opp og ned, jeg skal ikke være ALT for streng, da jeg har opplevd å sprekke så utrolig mange ganger.

Jeg vil legge vekt på å spise grovt, fiberrikt, proteinrikt og kalorifattig kost. Planen er å holde meg rundt 1500 kcal om dagen.

Noen andre som har lyst til å bli med meg å gå ned i vekt?

Eller som har gode tips på veien? :)

Gjest summergirl
Skrevet
Jeg har endelig funnet motivasjonen til å gå ned 5 kg.

Jeg er 169 cm og veier 70 kilo.

Mitt mål er 65 kg + komme i bedre form.

Jeg har trent litt i ny og ne, men vil gjerne bli flinkere. Planen er å jogge hvertfall 3 dager i uken. Pluss at jeg har skaffet meg en Rockering, som jeg vil prøve å bruke hver dag f.eks 30 minutter. Kostholdet har vært opp og ned, jeg skal ikke være ALT for streng, da jeg har opplevd å sprekke så utrolig mange ganger.

Jeg vil legge vekt på å spise grovt, fiberrikt, proteinrikt og kalorifattig kost. Planen er å holde meg rundt 1500 kcal om dagen.

Noen andre som har lyst til å bli med meg å gå ned i vekt?

Eller som har gode tips på veien? :)

Skrevet

Jeg er med! Jeg trenger et kick for å komme i gang med treninga etter late sommerdager... og med trening blir færre kilo :)

Jeg er utrolig flink til å lage unnskyldninger for ikke å trene og å belønne meg med snop for små ting på hverdager. Dette er jo ikke bra - ja, jeg vet det :)

Sånn ser min oppskrift ut:

Trene 2-3 ganger i uka - sykle, jogge, gå tur

Kutte ut snop i hverdagene

Drikke mer vann

Kaffen min holder jeg fortsatt hardt på selv om den også er i meste laget. Kan jo ikke kutte alt på en gang. Her er unnskyldningene i gang igjen, men noen gleder må jeg ha før kondisen er på et respektablet nivå. Jeg vet hvor hardt det blir de første ukene - har vært her før...dessverre.

Jeg er klar for en forpliktelse og jeg er klar for å sykle og jogge igjen.

Jeg er 158 høy, men vekta vet jeg ikke nøyaktig. Det jeg vet er at 5 kg ned er en begynnelse og kanskje 5 kg til etter det. Da er jeg nok i mål.

Klar ferdig gå!!

Gjest ~VanDora~
Skrevet (endret)

Jeg er med!! :jepp:

5 kg hadde vært perfekt for meg også!

Selv har jeg en sykkel inne (bruker den for å henge jakker på), men har også fått med meg at rockering er tingen.

Desverre er jeg elendig når det gjelder mat, elsker mat, men har virkelig ikke peiling på hva som er sunt.

Da tenker jeg ikke på knekkebrød osv. men på vanlige middagsretter.

Er biff sunt? Karbonader? Lapskaus?

Vel, godt er nå alt det der uansett *s*

P.s

Jeg er 182 cm høy og veier ca 79 kg.

75 kg ville vært perfekt. :)

Endret av ~VanDora~
Skrevet (endret)
Jeg er utrolig flink til å lage unnskyldninger for ikke å trene og å belønne meg med snop for små ting på hverdager. Dette er jo ikke bra - ja, jeg vet det :)

Sånn ser min oppskrift ut:

Trene 2-3 ganger i uka - sykle, jogge, gå tur

Kutte ut snop i hverdagene

Drikke mer vann

Kaffen min holder jeg fortsatt hardt på selv om den også er i meste laget. Kan jo ikke kutte alt på en

Så bra at du er med !

synes det høres ut som et fint opplegg du har, nå er det bare å sette igang!

Tror heller ikke kaffe er så farlig når det gjelder vektnedgang, har hørt at det er masse antioksidanter i det blant annet :) Så lenge du dropper melk og sukker da såklart....

Endret av buttergirl
Skrevet
.

Desverre er jeg elendig når det gjelder mat, elsker mat, men har virkelig ikke peiling på hva som er sunt.

Da tenker jeg ikke på knekkebrød osv. men på vanlige middagsretter.

Er biff sunt? Karbonader? Lapskaus?

Vel, godt er nå alt det der uansett *s*

Da er vi to matelskere her!

Som middag er det jo alltid sunt med grønnsaker og salat :)

Pasta og ris bør være av slaget fullkorn.

Kylling, kalkun, egg, fisk er veldig sunt. Men du kan bruke biff også, bare pass på å ikke stek i hauger av smør . . .

Karbonadedeig istedet for vanlig kjøttdeig :)

høres da ikke så ille ut? :ler:

Skrevet

Jeg er så gjerne med. Det her er nøyaktig hva jeg trenger nå. Har blitt mer late dager nå i sommer, både med mat og trening.

Jeg er 1,63 høy og veier 64-65 kilo, er ikke helt sikker. Så minus 5 kilo ville være helt perfekt.

Jeg skal gjøre dette ved sunn mat, den har jeg allerede inne. Men jeg må kutte ut is og sjokolade, det er mine store syndere.

Ellers skal jeg trene minst 3 dager i uke, kan fort bli mer og. Der trener jeg sykling, svømming, jogging og pilates. Til høsten blir det nok også trening på senter og yoga.

Håper vi kan dele masse tips her og ha en fast veiedag i uka. Jeg må bare ut å kjøpe batteri til vekta mi.

Gjest ~VanDora~
Skrevet

Kan du gi eksempler på slik mat?

Hvis det er noen av dere som har en liste evt. meny som dere følger så er jeg veldig interessert i å se på den.

Skrevet
Så bra at du er med !

synes det høres ut som et fint opplegg du har, nå er det bare å sette igang!

Tror heller ikke kaffe er så farlig når det gjelder vektnedgang, har hørt at det er masse antioksidanter i det blant annet :) Så lenge du dropper melk og sukker da såklart....

Det er ingenting galt i å drikke kaffe så lenge at man ikke overdriver. Kaffe innholder jo en del coffein noe som er kjent for å vekke appetitt hos mennesker :P altså så er det veldig vanlig å føle seg mer sulten når man f.eks drikker kaffe eller andre drikker med coffein som f.eks coca cola, pepsi max osv.

Skrevet

Jeg er med! Jeg er 157 høy og veier 51 kilo. Jogger annenhver dag, og går en-to lange turer for dagen. Har lovet meg selv å ikke spise snop i hveredagene, og kun spise en porsjon til middag (er fæl med å spise to.) Skal også drikke mer vann, ikke fordi det nødvendgvis hjelper så mye på vekten, men fordi jeg er så utrolig lite flink til det, og ofte får vondt i hodet. Dermed er det greit å ta det med. Har skaffet meg almanakk som jeg skal føre inn hva jeg spiser og drikker i (drikker alltid vann, så sistnevnte blir ikke noe problem. Brus liker jeg ikke.)

Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg er med :)

Jeg er 165 og veier 70 kilo sånn ca.

Jeg skal ned 7 kilo.

Jeg kutter ut alt av sukker. Ingen ferdigposer ala toro, ingen gjærprodukter (inkludert alkohol),produkter med mye stivelse,ingen melkeprodukter (ink ost så klart)

Jeg har vært på denne dietten i tre uker og ser en merkbar forrandring allerede, så jeg vil anta jeg har gått ned et par kilo. (gått ned fra størrelse 42 i bukser til 40/38 og fra 85 til 80 i BH størrelse..:D. Størrelse 36 i bukser er drømmen!)

Jeg mistet desverre kontrollen nå i ferien da jeg og sambo var ute å reiste (veikro mat...grøss!!) Men nå tar jeg tilbake kontrollen.. :)

Mitt tips til dere er..LEIRGRYTE!! kjøtt og grønnsaker koker på egne safter, UTEN olje og smør. Resultatet er en sunn vitaminbombe av en middag. Kutt ned på stekingen i olje, og gå for ovnsbakt i stedet. Mye bedre og mye sunnere. :)

Gjest Celine86
Skrevet

Jeg er med! :) Er 170 høy og veier pr i dag 62,8 kg. Vil gjerne ned ca 5 kg. Håper ingen gir meg pepper for dette, jeg har sped benbygning og idealvekta mi er ca 10% mindre enn "normalt." Jeg har kommet et stykke på vei hva kosthold angår, men har fortsatt litt jobb igjen. Trening skal jeg begynne med for fullt når skolen starter igjen.

Her er min dag i dag:

Frokost: 2 knekkebrød med kalkunfilet, avocado og sitronpepper + 1/2 banan

Lunsj: mellomgrovt rundstykke med lett nøkkelost + 1 kiwi

MM: nutrilett bar

Middag: risengrynsgrøt (fy fy.. :P)

Hva som blir til kvelds vet jeg ikke helt enda.

Lykke til alle!

Skrevet (endret)

Fiberrik mat er : Grønnsaker, frukt, grovt brød og knekkebrød

Proteinrik mat er : Kyllingfilet, cottage cheese, Mager kesam, bønner

Dette er også kalorifattig :)

Ble ikke en suveren dag for meg, men har gjort så godt jeg kunne!

Frokost: 1 skive grovbrød m/ eggerøre agurk tomat

1 gulrot

Lunsj (På restaurant): 2 Polarbrød m kylling og ruccola

Middag: Kyllingsalat

Dessert: Vannmelon

Trening: Yoga/pilates

15 min tredemølle

Kvelds: grønnsaker med mager kesam dipp :popcorn:

3 ruter kokesjokolade...

Endret av buttergirl
Skrevet
Jeg er med :)

Jeg er 165 og veier 70 kilo sånn ca.

Jeg skal ned 7 kilo.

Jeg kutter ut alt av sukker. Ingen ferdigposer ala toro, ingen gjærprodukter (inkludert alkohol),produkter med mye stivelse,ingen melkeprodukter (ink ost så klart)

Jeg har vært på denne dietten i tre uker og ser en merkbar forrandring allerede, så jeg vil anta jeg har gått ned et par kilo. (gått ned fra størrelse 42 i bukser til 40/38 og fra 85 til 80 i BH størrelse..:D. Størrelse 36 i bukser er drømmen!)

Jeg mistet desverre kontrollen nå i ferien da jeg og sambo var ute å reiste (veikro mat...grøss!!) Men nå tar jeg tilbake kontrollen.. :)

Mitt tips til dere er..LEIRGRYTE!! kjøtt og grønnsaker koker på egne safter, UTEN olje og smør. Resultatet er en sunn vitaminbombe av en middag. Kutt ned på stekingen i olje, og gå for ovnsbakt i stedet. Mye bedre og mye sunnere. :)

Så flink du har vært til å gå ned i vekt !!

Lykke til med å fortsette :)

Gjest hun som muligens kan det, hvis h
Skrevet

Er gjerne med jeg, veier selv 66 kg og i underkant av 1,70 høy. :) får ta meg skikkelig i sammen nå så burde det gå av temmelig greit. men det spørrs hvor sterk i viljen jeg er for tiden ;) hjelper hvis mannen reiser bort litt, litt for enkelt å skeie ut når han er hjemme....

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan skal vi som ønsker være med deg på dette få det til ? Møtes? Men er det noen som har hørt/prøvd eplecidereddik ? Hørt 2 ss. før frokost og middag skal hjelpe og holde magen/tarm i orden - hjelper det for oppblåst mage ? Hører vel fra noen som hvet

Gjest Kraftig
Skrevet

Jeg blir også med.Har vært usunn i dag ,men skal skjerpe meg i morgen.

Skrevet
Hvordan skal vi som ønsker være med deg på dette få det til ? Møtes? Men er det noen som har hørt/prøvd eplecidereddik ? Hørt 2 ss. før frokost og middag skal hjelpe og holde magen/tarm i orden - hjelper det for oppblåst mage ? Hører vel fra noen som hvet

Tror det kan bli vannskelig å møtes siden vi sannsynligvis bor på forskjellige kanter av landet hele gjengen ..

Men bare det å skrive inn hvordan det går, hva man har spist/trent er jo motivasjon i seg selv :)

Så kan vi jo dele tips og erfaringer.

Har prøvd epleedikk, merket ikke noe forskjell, men du kan jo prøve deg frem og se om det funker for deg!

Skrevet

Jeg er med ;)

Tror jeg veier 74 kg nå, skal ned til 69 i første omgang, deretter vil jeg ned mer også..

Målet er 64 kg ;)

Gjest ~VanDora~
Skrevet

Spiste seks knekkebrød i morrest med, noen med brunost og noen med hvitost og majones (majones er sikkert fyfy men må til når det er hvitost).

Til "middag" spiste jeg tre brødskiver med kaviar..

Det er utrolig nok bare det jeg har spist idag, men sånn blir det når jeg jobber fra tre og til nå.

De dagene jeg er hjemme i normaltid så lager jeg digre måltider med sambo :S

Også har jeg den uvanen at jeg veier meg hver dag :P

Får se hva morgendagen bringer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...