Gå til innhold

Vurderer tatovering, kom med innspill!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, jeg skjønner selvfølgelig det :) Jeg vil jo ikke få dere som jobber med det ut av arbeid heller :)

Det er bra tatovøren vil gjøre det i studioet da, jeg var litt usikker på hvordan det funket.. Spennende!

Videoannonse
Annonse
Gjest Grafica
Skrevet

En tatovør er jo stolt av yrket sitt og en (god!) tatovør vil helst hjelpe deg med å personliggjøre motivet ditt slik at det passer deg best mulig :)

Skrevet

Ja, du har vel rett i det! :jepp:

Jeg får ta meg en prat med de som jobber på Buzz når jeg kommer til Bergen igjen tenker jeg :)

Gjest Gjest
Skrevet
Som Grafica sa, det er ikke en tatovør som har tegnet den.

Gah.. jeg vet det ikke er en tatovør som har tegnet skissen. For å spore av helt her skal jeg omformulere meg: Skaff en tatovør som klarer å tegne rettere streker enn det som er gjort på skissen, og slik strekene på tatoveringen på det andre bildet gir inntrykk av å være.

Skrevet

Heisann!

Jeg tok min første tatovering i april i år og nr.2 i dag. Begge er tatt hos samme tatovør og jeg er _meget_ fornøyd. :)

Jeg fikk henne anbefalt fra en venninne og sjekket ut hjemmesiden hennes nøye samt leste i gjesteboken på den siden. Hun er veldig dyktig og veldig trivelig. :)

Jeg har tegnet (mer eller mindre) begge tatoveringene mine selv, mens Kari har "rensket" dem og sammen har vi fått dem nøyaktig slik jeg ville ha dem. :)

Jeg kan så absolutt anbefale http://www.memento-tattoo.com/index.htm - Hun gjør for det meste "prikketatoveringer" (se nøye på bildene), men også den mer tradisjonelle typen.

Du trenger ikke å kunne tegne, du trenger ikke å være kreativ, bare tenke litt på hva du selv syns er fint, hva som betyr noe for _deg_ og forklar litt for den tatovøren du velger deg hva du tenker rundt tatoveringen, så tegner de for deg og endrer helt til det blir sånn at du tenker - "WOW, jeg kan ikke vente med å få den foreviget på meg!!" Sånn hadde jeg det med mine og jeg er så glad for at jeg valgte steder som jeg kan se dem selv på samtidig som andre kan se dem. :)

På oversiden av venstre underarm:

post-28912-1248881872_thumb.jpg

På undersiden av høyre underarm:

post-28912-1248882054_thumb.jpg

Lykke til og gled deg!

- Mvh G

Skrevet

Å. Prikketeknikk er så nydelig. :love:

Skrevet
På undersiden av høyre underarm:

post-28912-1248882054_thumb.jpg

Det er meningen at den skal se ut som en ankh? Fet tattis :)

Skrevet

Tusen takk for fint svar Galadr1el :) Fine tatoveringer du har! Jeg regner med at prikketatovering egentlig sier seg selv hva det er, men bare for sikkerhetsskyld; hvordan foregår det? :) Hva er forskjellen på det og "vanlig" tatovering? Hehe, du skjønner kanskje at jeg er rimelig blank på dette området, jeg ser bare for meg en nål jeg i grunn :fnise:

Skal absolutt sjekke ut linken du gav meg :)

Skrevet

En vanlig tatovering består av helt utfylte området, omtrent som tusje/pennestreker med nålen, mens prikketeknikken utføres av.. vel, prikker. I stedet for streker er det prikker, i stedet for utfylling er det prikker. Du kan se mer om det hos kunst med puls.

Skrevet

Ok! :)

Er det noen spesiell grunn til at jeg burde velge vanlig tatovering fremfor prikker, eller omvent? Blir det bedre resultat med fks. prikker?

Gjest Grafica
Skrevet

Kun forskjell i det visuelle utrykket.

Skrevet (endret)

Vel, det kommer jo helt an på motivet ditt. Ikke alle motiv passer til prikking. Personlig synes jeg godt utført prikking er skamstilig, så sant motivet passer til det. That said, så kan de fleste motiv prikkes, men enkelte vil nok gjøre seg vel så bra i normal stil som i prikking. Altså, prikketeknikker er hverken mer eller mindre smertefulle, men smerten er litt annerledes, har jeg fått høre. Jeg tror nok at med mindre du har et ønske om prikketeknikk etter å ha sett arbeid utført i stilen så vil du være mer enn fornøyd med en godt utført vanlig tatovering. :)

Edit: For å oppsummere kjapt, det er ikke noe for eller i mot, det er personlig smak. Ta en kikk på galleriet til Kunst med Puls, de er de flinkeste prikkerne i Norge, og liker du stilen, er det nok verdt å satse på.

Endret av Eplefe
Skrevet

Okei.. ;) Utrolig hva man lærer, trodde selvfølgelig at det bare var "vanlig" tatoveringer som fantes jeg, hehe :lete:

Skrevet
Det er meningen at den skal se ut som en ankh? Fet tattis :)

Jepp! Jeg strevde en stund med å bestemme meg for om jeg ville tatovere en drage eller en Ankh. I et plutselig lyst øyeblikk kom jeg på idéen om å kombinere dem. :)) Rimelig fornøyd med meg selv, kan du si. ;)

Skrevet (endret)
Edit: For å oppsummere kjapt, det er ikke noe for eller i mot, det er personlig smak. Ta en kikk på galleriet til Kunst med Puls, de er de flinkeste prikkerne i Norge, og liker du stilen, er det nok verdt å satse på.

Kari på Memento er opplært av de på Kunst med Puls. :)

Grunnen til at jeg ikke gikk til dem er at de holder til i Fredrikstad og jeg gadd ikke reise dit. ;)

Prikking valgte jeg fordi jeg syns det så pent ut og jeg ser i etterkant at hvis jeg skulle hatt dragen i vanlig stil, så ville hele vært helt sort og det ville blitt veldig massivt. Nå er den litt mer "luftig".

Vanskelig å forklare. *knøvle*

Endret av Galadr1el
Skrevet

Sier ingenting stygt om Memento, jeg bare sier at KmP er de flinkeste i Norge, og det står jeg ved. Det er ikke dermed sagt at Kari er dårlig. Synes tatoveringen din var velutført, jeg. :)

Skrevet
Sier ingenting stygt om Memento, jeg bare sier at KmP er de flinkeste i Norge, og det står jeg ved. Det er ikke dermed sagt at Kari er dårlig. Synes tatoveringen din var velutført, jeg. :)

Oh, ikke sånn ment. :) Jeg ville bare opplyse om det til de som ikke visste det eller ikke kan reise til Fredrikstad e.l. Og Kunst med puls er fabelaktige, har 4 venninner som går fast der når de tatoverer seg og det er rett og slett stunning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...