Gjest Miam Skrevet 28. juli 2009 #1 Skrevet 28. juli 2009 Hei, jeg driver å vurderer å ta tatovering. Har egentlig hatt lyst på en i mange år, men har følt at jeg har vært for ung, og at det hadde vært dumt om jeg angra på den senere. Føler meg litt mer moden og "klar" for en nå, men er fortsatt usikker Jeg og samboeren skal til London i september, og jeg tenker at kanskje det hadde vært en idé og tatt den der borte? Er det noen som har peiling på om det er noe bedre både med tanke på renslighet og artistene der borte? Nå tenker jeg selvsagt generelt Motivet jeg tenker på er en liten, middels stor note på innsiden av håndleddet, altså, på armen, litt oppom der årene er. Hehe, litt vanskelig å forklare! Dere må gjerne komme med ideer til andre motiv, men jeg er veldig glad i musikk, og jeg føler at en note eller noe lignende avspeiler personligheten min ganske bra
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #2 Skrevet 28. juli 2009 Når det gjelder tatovør er det lurt å gjøre litt research, for det finnes mye rart av tatovører der ute, så ikke velg noen du ikke har hørt om eller sett arbeider av fra før. Jeg spurte rundt hos de jeg kjenner som har tatoveringer, og fant ut at mange hadde tatoveringer fra samme damen, og alle som hadde blitt tatovert av henne var fornøyde - da var valget mitt klart
Gjest Miam Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Det har du helt sikkert rett i Men det har seg slik at jeg ikke kjenner så mange som har tatt tatovering før, hehe. Og de jeg kjenner har tatt i utlandet, bare et par stk har tatt her hos lokale tatovører. Jeg synes det er en skikkelig jungel! Tips om gode internettsider/hjemmesider hadde vært supert om noen kjenner til noen sånne
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #4 Skrevet 28. juli 2009 En venninne av meg var i London og tatoverte akkurat et note på innsiden av håndleddet. Har sett utrolig mange med det, er visst veldig populært. Vet ikke hva tatovøren sa da, men er nok lik standard som i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #5 Skrevet 28. juli 2009 En venninne av meg var i London og tatoverte akkurat et note på innsiden av håndleddet. Har sett utrolig mange med det, er visst veldig populært. Vet ikke hva tatovøren sa da, men er nok lik standard som i Norge. Jeg mente ikke "SA", men "HET"
Gjest Miam Skrevet 28. juli 2009 #6 Skrevet 28. juli 2009 Åh, er det det altså? Hehe, har ikke sett noen som har slik tatovering før skjønner du. Jeg kjenner nok litt for få med tatto Men det går jo an å gjøre en liten vri på den da, slik den ikke blir slik som 1000 andre sin vel. Er det okei å spørre tatovøren om han/hun vil gjøre sin personlige vri på en idé man har?
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2009 #7 Skrevet 28. juli 2009 itte for å drive reklame for noen, men oslo bodyart(meiner je) er meget dyktige i vafall! når du ska plukke motiv så må det vara no som er viktig for deg. om det så er noe mange har så gjør jo itte det noen ting. Den er spesiell for deg og dermed basta Lykke til!
Gjest Miam Skrevet 28. juli 2009 #8 Skrevet 28. juli 2009 Takk for fint svar! Setter pris på alle som gidder å komme med noen ord, jeg synes jo det er en viktig avgjørelse
Eplefe Skrevet 28. juli 2009 #9 Skrevet 28. juli 2009 Åh, er det det altså? Hehe, har ikke sett noen som har slik tatovering før skjønner du. Jeg kjenner nok litt for få med tatto Men det går jo an å gjøre en liten vri på den da, slik den ikke blir slik som 1000 andre sin vel. Er det okei å spørre tatovøren om han/hun vil gjøre sin personlige vri på en idé man har? Jeg skal ta det litt fra start til slutt her. 1: Du burde tatovere deg i Norge, helst så nærme hjemmet ditt som ditt ønske for kvalitet tillater. Dette av flere grunner, og hygiene kommer faktisk ikke så høyt opp som man skulle tro. Det finnes mange seriøse aktører utenfor Norge, men (!) en tatovering vil ofte blekne litt og ha noen "hull" i blekket når første avskalling av hud er over og groperioden er ferdig. En tatovør i nærområdet ditt (så du slipper å betale turen til London på nytt) vil gi deg en gratis touch-up (altså at han/hun "finpusser" tatoveringen og fyller ut der det mangler farge). 2: Noter er veldig, veldig populære, men det er jo din tatovering, og du skal ikke tenke på å være fullstendig nyskapende og original. Det er din kropp, og den utsmykker du som du selv ønsker. 3: En tatovør ville som oftest føle seg beæret over å få sette sitt personlige preg på den tatoveringen du ønsker. Om du gir en god tatovør en idé om hva du vil ha (hvor stort, tema etc) så vil de kunne komme med forslag til deg bedre enn noen av folkene her inne kan. itte for å drive reklame for noen, men oslo bodyart(meiner je) er meget dyktige i vafall! når du ska plukke motiv så må det vara no som er viktig for deg. om det så er noe mange har så gjør jo itte det noen ting. Den er spesiell for deg og dermed basta Lykke til!<- Det der er bullshit fra ende til annen, og du må for all del ikke nærme deg Oslo Bodyart. Ikke faen. :|
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #10 Skrevet 28. juli 2009 Du kan absolutt komme med egne forslag og spørre om tatovøren vil gjøre en vri på tatoveringen du ønsker. Da jeg tok tatovering i Sverige tegnet han flere forslag for meg før jeg bestemte meg.
Gjest Miam Skrevet 28. juli 2009 #11 Skrevet 28. juli 2009 Tuusen takk for at dere gidder å svare! Supert innlegg Eplefe. Det er sikkert best å gjøre det i Norge ja, det var bare en idé fra min side om å gjøre det der borte, hehe Jeg holder jo til i Bergen mesteparten av året, så kanskje noen vet om flinke artister der? Var inne på Oslo Body Art sin side, og ble litt skeptisk til den. Leste at de tillater folk under 18 å bli tatovert, det synes ikke jeg er noe særlig!
Gjest Grafica Skrevet 28. juli 2009 #12 Skrevet 28. juli 2009 Artister, resnlighet osv er ikke noen forskjell fra land til land... Det finnes dritgode studioer i Norge og urenslige, useriøse studioer i Norge. Samme i London. Ikke spør andre etter idéer til motiv... Ærlig talt, det er DIN kropp som skal merkes for resten av livet. Jeg er blant de som mener at en tatovering skal ha en viss betydning for den som tar den hvertfall; jeg tatoverer ikke en tribal bare for å tatovere meg... Det trenger ikke å være en dyp mening; du er glad i musikk og da er en note passende. Variasjoner av den er f.eks. å finne notene til en favorittsang og velge en strofe derfra, en g-nøkkel eller noe lignende disse: http://i21.tinypic.com/2hyj8lx.jpg http://th02.deviantart.net/fs18/300W/i/200...by_playthis.jpg http://farm1.static.flickr.com/70/19891793...1f02e38.jpg?v=0 http://farm4.static.flickr.com/3147/270704...e2d2f10.jpg?v=0 Sånn hvis du ønsker mer enn kun én note. Det går også ann å ta inspirasjon fra den stjerne-tatoveringen og bygge opp én store note fra mange små, bygge den opp av linjer noe ala dette... Mange muligheter. Har ingen studioer å anbefale i London da jeg ikke vet om noen, men om du sier hvor i lanet du holder til så kan jeg hjelpe deg med navn på gode norske studioer jeg har hørt positivt om
Gjest Grafica Skrevet 28. juli 2009 #13 Skrevet 28. juli 2009 Ser du er i Bergen. Let's Buzz er de jeg kommer på i farta, og hvis du ser i denne tråden er det anbefalinger på flere studioer i Bergen. Jeg kan gå god for at disse anbefalingene er til å stole på
Eplefe Skrevet 28. juli 2009 #14 Skrevet 28. juli 2009 Tuusen takk for at dere gidder å svare! Supert innlegg Eplefe. Det er sikkert best å gjøre det i Norge ja, det var bare en idé fra min side om å gjøre det der borte, hehe Jeg holder jo til i Bergen mesteparten av året, så kanskje noen vet om flinke artister der? Var inne på Oslo Body Art sin side, og ble litt skeptisk til den. Leste at de tillater folk under 18 å bli tatovert, det synes ikke jeg er noe særlig!Let's Buzz er stedet. De har lang ventetid, men om du er villig til å bli tatovert av lærlingen deres (hun er rimelig flink, og siden du ikke skal ha noe stort kan det tenkes at hun får lov å tatovere deg) kan det være at det korter ned ventetiden litt.
Gjest Gjest_tine_* Skrevet 28. juli 2009 #15 Skrevet 28. juli 2009 Du bure virkelig ikke dra til Oslo Bodyart, hvis det er den i Gamlebyen dere snakker om. De er virkelig ikke seriøse, tatoverte to av vennene mine når de bare var 15 år (!). Dessuten er de ganske dyre, og de grodde tatoveringene jeg har sett som har blitt tatt der, er fryktelig dårlige. Rart stedet fortsatt er oppe...
Gjest Miam Skrevet 28. juli 2009 #16 Skrevet 28. juli 2009 Takk for svar dere! Den stjernetatoveringen oppbygd av noter var jo kjempestilig! Du satte litt ting i perspektiv Eplefe, jeg har liksom bare sett for meg en enkelt note. Hehe, jeg er ikke så fryktelig kreativ som du kanskje skjønner Tror jeg skal sette meg ned å google litt Takk for super link Grafica, skal sjekke ut den!
aline Skrevet 28. juli 2009 #18 Skrevet 28. juli 2009 jeg driver å vurderer å ta tatovering. Har egentlig hatt lyst på en i mange år, men har følt at jeg har vært for ung, og at det hadde vært dumt om jeg angra på den senere. Føler meg litt mer moden og "klar" for en nå, men er fortsatt usikker Hei. Jeg er veldig glad i mine tattoveringer, og ville ikke vært de foruten, og planlegger flere, så jeg er ikke en skeptiker til tattoveringer. Men, jeg vil råde alle som ikke er helt sikre, til å vente! Det kan være lett å ha litt lyst, og la seg rive med, men mitt råd er å vente med å gjøre noe inntil du faktisk føler deg helt trygg på at dette er noe du ønsker og føler deg sikker på at det også er noe du kommer til å føle deg komfertabel med om 10 og 20 år frem i tid. Så mitt tips; ikke ta noen tattovering før du er kvitt usikkerheten! Det er mye lettere å angre på at du ikke har tatt den (da kan du jo bare ta!!), en det er å angre på å ha tatt... Bortsett fra det, ville jeg som andre sier, valgt å ta det i norge, nærmest mulig deg, om du finner noen du finner gode. Motiv er viktigst at er noe du føler er deg, og som du ser av flere gode linker, så er det mange muligheter. Ta deg tid til å finne ut om du vil, og om du vil, hva du vil ha, som du ser for deg at du kan føle er deg også når du er i helt andre livsstadier en du er nå.
Gjest Miam Skrevet 28. juli 2009 #19 Skrevet 28. juli 2009 Takk for fint og informerende svar Aline Jeg skal nok tenke meg veldig godt om før jeg gjør noe som helst ja! Tror jeg skal google opp et par alternativer også henge de på kjøleskapet eller noe en stund for å se om jeg fortsatt liker de etter en stund Eplefe, er den siden som et slags album eller? Skjønte ikke helt det som stod på forsiden
aline Skrevet 28. juli 2009 #20 Skrevet 28. juli 2009 (endret) Takk for fint og informerende svar Aline Jeg skal nok tenke meg veldig godt om før jeg gjør noe som helst ja! Tror jeg skal google opp et par alternativer også henge de på kjøleskapet eller noe en stund for å se om jeg fortsatt liker de etter en stund Det er bra, tror litt for mange har kastet seg ut i det, hatt litt lyst, også latt seg rive med. Og jeg tror det er de som angrer etterpå, ikke de som virkelig har tenkt igjennom det og VET at de vil. Endret 29. juli 2009 av Pasha
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå