Gå til innhold

Klokkeslett for vielsen

Chiquita

Når er deres vielse?  

1. 1. Når er deres vielse?

• - 12.00
      3
    • 12.01 - 13.00
      6
    • 13.01 - 14.00
      19
    • 14.01 - 15.00
      21
    • 15.01 - 16.00
      9
    • 16.01 -
      3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi gifter oss klokken 13.00

Var tidlig ute med å bestille kirken så da blir vi de første som blir viet den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er deilig å kunne sove til 0900 slappe av i mange timer med mine forlovere frisør' date=' frokost champagne etc.....[/quote']

Jeg tror jeg skulle vært dopet bra ned for å kunne klare å sove til 9 den dagen. Kommer sikkert til å ligge å vri meg i senga fra kl 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det var akkurat det som skjedde på dagen vår! Da var det også ekstra godt å skulle være hos frisøren allerede klokka 08.00 og slippe å vente helt til ettermiddagen på vielsen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gifter oss kl. 14. Vi må dessverre til fotograf før vielsen for jeg bor på en øy og det tar litt tid med ferga....Skulle gjerne hatt det litt tidligere, men to er jo ikke styggseint. Vi kan rangle vi! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi måtte ha vielse kl. 12 (bestemte bryllupet ganske raskt, og det var eneste ledige bortsett fra kl 17, som var altfor sent), og det var ALTFOR tidlig på dagen for oss ihvertfall. Det perfekte hadde vært ca. 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha vielse kl. 15:00 - synes det er passe, for da blir ikke middag så tidlig. Jippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

synes det er viktig å det litt utpå dagen.. å komme i et bryllup alt i 12 tiden for så å skulle holde ut til over midnatt.. høres veldig slisomt ut!!

tror det er noe i uttrykket "leave them wanting more" også når det gjelder brylluper.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh - var litt for kjapp med å stemme, jeg. Vår vielse er kl. 15.00, men jeg stemte på alternativet for 15.01-16.00. Hvem vet - kanskje den blir ett minutt forsinket? :wink:

Marilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Jeg har vært i noen vielser kl. 13 og vil bare komme med mitt synspunkt. Jeg synes ikke vielser bør være noe tidligere enn dette (og helst senere...) fordi man som gjest får det så stress. Vi våkner ikke nødvendvis grytidlig og så skal man ha tid til å pynte seg og ikke minst komme seg til kirken. Man får såklart mye fest ut av dagen når man starter tidligere, men man blir også veldig sliten, det går jo fort 12-14 timer på et bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*

Ser for meg følgende tidsplan:

Sermoni kl 1430 etterfulgt av fotografering på samme sted

Middag kl 1700 - ca 2000

Kaffe og kaker - ca 2130

Skal ha sermonien og festen på samme sted, så det blir ingen farting mellom steder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg var ute i god tid,valgt jeg fra øverste hylle.

Valgte 13.00 med tanke på gjestene faktisk.

Halvparten er tilreisende,og frister tilværelsen i en campinghytte,så min tanke var at det ville bli en enda lenger dag hvis det ikke skjedde noe før seeeent..

Tror jeg tør å satse på at de henger på en stund utover allikevel,ingen av de som er kjent for å trekke inn årene tidlig liksom.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har vært i noen vielser kl. 13 og vil bare komme med mitt synspunkt. Jeg synes ikke vielser bør være noe tidligere enn dette (og helst senere...) fordi man som gjest får det så stress. Vi våkner ikke nødvendvis grytidlig og så skal man ha tid til å pynte seg og ikke minst komme seg til kirken.

Øhhh.. tips til deg: vekkerklokke! Fin oppfinnelse. Ser ikke helt at man skal ta sen vielse fordi gjestene vil sove til tolv.. :roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gjestene møtes til lunch kl.14. Vielse er kl.16. Så følger en times båttur, og så er det middag kl.19. Tror middagen vil vare i ca 3 timer. Da har vi 2 timer til å skjære bryllupskaken, spise kaker og ha kafè avec, før bryllupsvalsen som tradisjonelt skal danses før midnatt! :D

Vi har valgt å ha vielsen kl.16, fordi vi ikke ønsker en tidlig middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jasså, vekkerklokke, ja det var et praktisk tips :wink:

Står fortsatt for det jeg skrev om at tidlige vielser kan bety en travel morgen for gjester og jeg må jo si det er ekstra "morsomt" når folk blir så "provosert" at de tyr til usakelige kommentarer. Da har jeg mer sans for jamjams innlegg som viser at de faktisk har tenkt på gjestene og ikke bare på seg selv.

"Det er jo vår dag" - joda, men det skader ikke å tenke litt på sine medmennesker likevel. Det er ingen som sier at man skal gjøre verken det ene eller det andre, men nå fikk dere i hvertfall vite hvordan en (liten?) andel av potensielle gjester tenker.

Brudeparet får jo ofte litt ekstra energi som kanskje ikke er tilfelle for alle gjestene. Har dere tenkt på hvor mye bryllupsdag man kunne fått hvis man startet kl. 9?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha vielse ett vi, og er fornøyd med det. Vi har også tenkt på gjestene. Driver nå og planlegger hva vi skal arrangere for de mellom vielse og middag. Synes bare det hørtes mektig teit ut at du trengte lengre tid til å pynte deg og ville sove lenge. Selvfølgelig skal man tenke på gjestene også. Det er ikke bare vår dag, vi vil også gjerne at alle skal ha det hyggelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vært i bryllup kl. 13 flere ganger og selvfølgelig går det helt greit. Men jeg har tenkt (i hvert fall en gang) at det var for tidlig fordi det ble stress. Og tro det eller ei, men jeg er verdensmester i å dusje og pynte meg på ti minutter og jeg kjører heller ikke ekstremt sakte til kirka + er utstyrt med vekkerklokke. Men av og til skjer det ting som gjør at man skulle hatt bedre tid, f.eks. når det snør i mai ol og i slike tilfeller hadde det vært greit med litt mere slingringsrom.... Ingen vil jo komme til kirka etter bruden...Og jeg har faktisk venninner som også uttrykte at det syntes kl. 13 var i tidligste laget. Nå kan det hende at jeg og vennene mine er en spesiell populasjon :-? .

Ingen trenger å forsvare overfor meg eller andre (!) hvorfor de velger som de gjør. Jeg vet at det er mange hensyn å ta og av og til kan en ikke velge fritt heller. Hvis dere har valgt kl. 13 og synes at det er flott, fint for dere. Men hvis jeg hadde bedt til bryllup kl. 19 og du syntes det var sent måtte jo du få lov til å mene det uten at jeg skulle føle meg såret av det. Jeg blir noen ganger overrasket over hvor såre enkelte ting kan være, spesielt siden man på internett ikke kjenner de man diskutere med. Jeg kan jo være en dåsete-syvsover-med-flere-timers-sminke - og-hårprogram-før-jeg-går-til-postkassa for alt dere vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke såret hvis det er meg du sikter til. Synes bare argumentasjonen var rar. Beklager hvis jeg såret deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...