Gå til innhold

Hvor (u)attraktiv er jeg som partner?

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Hjemmeværende ja, han vil ha redusert arbeidstid for han vil at det skal komme en inntekt fra henne også. Men pensjonspoengene sine får hun ordne selv, har flere ganger forsøkt å spørre om han da oppretter en pensjonsforsikring for henne for å kompensere for inntektstapet, men det er han ikke interessert i å svare på.

Jeg vil at hun skal ha redusert arbeidstid i en periode, fordi jeg tror det må bli dørgende kjedelig for et oppegående menneske å være totalt hjemmeværende i 7-10 år.

Hvis jeg skal opprette forsikringer og støtteordninger i det tilfellet at det blir samlivsbrudd, så antar jeg at jeg kan få særeie på alt jeg eier og kjøper med mine penger også, da, ettersom det å posisjonere seg og planlegge et fremtidig samlivsbrudd er så fortreffelig?

Blir det samlivsbrudd og man har felleseie, vil jo min fremtidige (eks-)kone få de midlene jeg har samlet gjennom arbeid mens hun har vært (delvis) hjemmeværende. Da blir hun rikelig kompensert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, det tror jeg faktisk ikke er det rette å gjøre, ettersom en IQ-test ikke sier noe om hvor SMART en person er. Ibsen for eksempel var en taper på skolen, men han kom seg jo opp. Mange som har vært tapere på skolen men som har kommet set høyt opp likevel. Betyr dette at de er mindre intelligente? Tviler sterkt.

Du misforstår. I norske skoler blir ikke IQ-tester brukt til noe som helst.

Hadde Ibsen tatt en IQ-test ville han garantert fått en meget høy score, hvilket beviser at det var skolevesenet det var noe feil ved.

IQ-tester er som sagt et BEDRE verktøy for å fastsette intelligens (dvs. hvor smart en person er) enn karakterene fra skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at høy IQ er utslagsgivende. Kanskje for noen.

Statestikk viser en korrelasjon mellom IQ og suksess i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil at hun skal ha redusert arbeidstid i en periode, fordi jeg tror det må bli dørgende kjedelig for et oppegående menneske å være totalt hjemmeværende i 7-10 år.

Hvis jeg skal opprette forsikringer og støtteordninger i det tilfellet at det blir samlivsbrudd, så antar jeg at jeg kan få særeie på alt jeg eier og kjøper med mine penger også, da, ettersom det å posisjonere seg og planlegge et fremtidig samlivsbrudd er så fortreffelig?

Blir det samlivsbrudd og man har felleseie, vil jo min fremtidige (eks-)kone få de midlene jeg har samlet gjennom arbeid mens hun har vært (delvis) hjemmeværende. Da blir hun rikelig kompensert!

Det handler da ikke bestandig om skilsmisse fordi om man vil sikre seg nok pensjon. Det handler også om pensjonsalderen hvor dere begge vil ha nytte og glede av maks inntekt. Så ikke vær så ensporet og kun tenke på samlivsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler da ikke bestandig om skilsmisse fordi om man vil sikre seg nok pensjon. Det handler også om pensjonsalderen hvor dere begge vil ha nytte og glede av maks inntekt. Så ikke vær så ensporet og kun tenke på samlivsbrudd.

Men da blir det et spørsmål om økonomisk planlegging og ikke et spørsmål om å sikre kvinnen sin egen inntekt. Jeg er av den oppfatning at et ekteskap er et fellesskap der begge ektefellene (til en viss grad) legger sin samlede inntekt i "potten" og bruker det i fellesskap i samråd med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statestikk viser en korrelasjon mellom IQ og suksess i arbeidslivet.

Intelligens har ingenting med hvor klok man er. Ta den svenske jenta som fikk sin 16 årige kjæreste til å begå et drap. Toppelev. Tydeligvis ikke så smart likevel. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intelligens har ingenting med hvor klok man er. Ta den svenske jenta som fikk sin 16 årige kjæreste til å begå et drap. Toppelev. Tydeligvis ikke så smart likevel. :-p

Nå blander du IQ og moral, dessuten var det nok følelser inne i bildet. Handlinger foretatt i affekt har en tendens til å være impulsive og lite gjennomtenkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Professoren

Personlig synes jeg at det er merkelig at en såpass intelligent kvinne skriver her inne på KG og spør om hun er attraktiv. Jeg synes innlegget virker som det reneste tøv.

Ingen med en høy intelligens hadde skrevet at en hadde hatt høy intelligens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest guest_igjen
Jo, det er nettopp det det gjør. IQ = Intelligenskvotient, dvs. en måte å tallfeste en persons intelligens.

Feil, feil, feil!

IQ består av mange forskjellige bestanddeler, f.eks. evnen til å forstå matematikk, even til å forstå språk osv.

Det betyr selvfølgelig ikke at den totale IQen, som en samleverdi for en persons totalte intelligens, ikke er verdifull.

IQ-tester er faktisk et så viktig verktøy at en slik test er mer egnet til å gi en indikasjon på hvor bra en person vil gjøre det som student enn karakterene fra videregående.

De som forsøker å bestride IQ-testers fortreffelighet er som regel folk som selv har lav IQ (de vil gjerne trøste seg selv. De samme folkene forsøker ofte å argumentere for at utdannelse og karakterer fra skolen ikke er viktig også) og sosialister. Sosialister lider av en vrangforestilling om at alle er født like, og forsøker gjerne å bortforklare den enorme tsunamien av bevis som dokumenterer at folks personlighet og intelligens i stor grad er medfødt.

Meh. Det er ikke evnen til å forstå i seg selv som blir testet, men evnen du har til å lære, dvs at hele testen er basert på at noen har tatt seg bryet med å lære deg det testen spør om.

Ikke overraskende kommer mennesker med lese-skrivevansker, kognitive forstyrrelser og uhm..."mindre priviligerte" familier dårlig ut på standardtestene.

Denne, "IQ-tester er faktisk et så viktig verktøy at en slik test er mer egnet til å gi en indikasjon på hvor bra en person vil gjøre det som student enn karakterene fra videregående" , sier seg selv av mitt forrige avsnitt.

Alt i alt er ikke en vanlig iq test mer enn et verktøy for akademisk smarte for å bekrefte for fortreffelige de er.

(Og ja, jeg har faktisk høy utdanning og høy iq score. Alikevel er jeg dum som et brød :P).

Til TS.

Du er overvektig, du har vært hore, og det virker som du tror at å briefe med iq og utdannelse "rettferdiggjør" at du har vært det.

Summasumarum. Du trenger ikke en kjæreste, du trenger en psykolog.

En ekte psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh. Det er ikke evnen til å forstå i seg selv som blir testet, men evnen du har til å lære, dvs at hele testen er basert på at noen har tatt seg bryet med å lære deg det testen spør om.

Ikke overraskende kommer mennesker med lese-skrivevansker, kognitive forstyrrelser og uhm..."mindre priviligerte" familier dårlig ut på standardtestene.

Denne, "IQ-tester er faktisk et så viktig verktøy at en slik test er mer egnet til å gi en indikasjon på hvor bra en person vil gjøre det som student enn karakterene fra videregående" , sier seg selv av mitt forrige avsnitt.

Alt i alt er ikke en vanlig iq test mer enn et verktøy for akademisk smarte for å bekrefte for fortreffelige de er.

Jeg konstaterer at dine påstander ikke stemmer med den rådende oppfatning i det psykologiske fagmiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syns er skremmende er at en kvinne som har så liten selvtillit skriver et innlegg her, og får bekreftet akkurat det hun er usikker på.

Det at du ikke orker at folk puster på deg når du har sex, kan jo faktisk ha sammenheng med at du har solgt sex og fått litt avsmak for den intime delen, hvorpå du kompenserer med å deep-throate og drive på med alt mulig annet.

Du fokuserer veldig på hvor mye du veier, men hvor tykk du egentlig ikke er. Det vitner for meg om usikkerhet og utrygghet.

Jeg vil råde deg til å jobbe med å bli glad i deg selv, trygg på deg selv, utvide vennekrets og få flere venninner (?)

Før man elsker seg selv vil det være vanskelig for andre å elske en, og det er et utrolig viktig moment å ta med seg i jakten på partner.

Ikke tenk så mye, du funderer og fabulerer og sier ting som: "Skjule godt" osv, du overanalyserer deg selv. Slutt med det... Den dagen du treffer mannen, så vil alt det du analyserer masse bli en bagatell. Ikke alle menn vil være sammen med ei som har solgt sex, men da er det ikke de mennene du skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konstaterer at dine påstander ikke stemmer med den rådende oppfatning i det psykologiske fagmiljøet.

Nå er vel ikke psykologer de som er de mest oppegående i verden, man kan jo bli gal av å lese psykologi. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke psykologer de som er de mest oppegående i verden, man kan jo bli gal av å lese psykologi. :-p

Jeg studerte psykologi i et års tid og er ganske så pling i bollen. Ante ikke at det muligens var en sammenheng der. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Hadde Ibsen tatt en IQ-test ville han garantert fått en meget høy score.

Er det ikke slik at IQ-tester er basert på matematikk/tallforståelse? Dette var vel ikke Ibsens spesialfelt, så alle oss som ikke er spesielt glade i naturvitenskap vil score dårlig på standard IQ-tester slik vi kjenner dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at IQ-tester er basert på matematikk/tallforståelse? Dette var vel ikke Ibsens spesialfelt, så alle oss som ikke er spesielt glade i naturvitenskap vil score dårlig på standard IQ-tester slik vi kjenner dem?

Korrekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Guest_*

Nå er ikke det "psykologiske fagmiljøet" spesielt kjent for å være unisont , og ting som iq tester kan vel diskuteres i det uendelige. Derimot, at det ikke er evnen til å lære blir testet , den er ny.

Over og ut. :)

(Rett og slett fordi jeg ser hvor du står og jeg gidder ikke kaste bort tida mi på en slik diskusjon når jeg ikke vet hvem jeg diskuterer med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om noen er attraktiv som partner er noe bare enkeltpersoner kan svare på for sin egen smak. for eksempel det med at du ikke ønsker barn er et stort minus for noen og et stort pluss for andre. er enig med de som skriver at du virker usikker, og denne posten er nok ikke den lureste veien til bedre selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IQ-tester er sammensatte og (blant annet) av figurforståelse og språklig forståelse, i tillegg til matematikk og tallforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nettopp det det gjør. IQ = Intelligenskvotient, dvs. en måte å tallfeste en persons intelligens.

Feil, feil, feil!

IQ består av mange forskjellige bestanddeler, f.eks. evnen til å forstå matematikk, even til å forstå språk osv.

Det betyr selvfølgelig ikke at den totale IQen, som en samleverdi for en persons totalte intelligens, ikke er verdifull.

IQ-tester er faktisk et så viktig verktøy at en slik test er mer egnet til å gi en indikasjon på hvor bra en person vil gjøre det som student enn karakterene fra videregående.

De som forsøker å bestride IQ-testers fortreffelighet er som regel folk som selv har lav IQ (de vil gjerne trøste seg selv. De samme folkene forsøker ofte å argumentere for at utdannelse og karakterer fra skolen ikke er viktig også) og sosialister. Sosialister lider av en vrangforestilling om at alle er født like, og forsøker gjerne å bortforklare den enorme tsunamien av bevis som dokumenterer at folks personlighet og intelligens i stor grad er medfødt.

Jeg avslutter denne belæringen med å henvise til William S. Sidis, mannen med den høyeste IQen noensinne målt:

William James Sidis (født 1. april 1898, døde 17. juli 1944) var et amerikansk vidunderbarn og matematiker. Han blir av noen forskere[1] regnet som tidenes største geni. På bakgrunn av hans angivelige IQ på rundt 250 blir det sagt at han var kapabel til å blant annet lese Homer på gresk som fireåring, og å forelese på Harvard som 11-åring.

http://no.wikipedia.org/wiki/William_James_Sidis

Sidis lærte seg selv latin i en alder av tre år, for øvrig.

IQ-tester favoriserer matematikk og realfag. Å skore høyt på IQ-tester gjør en ikke nødvendigvis klok eller særlig intelligent. Selv er jeg meget intelligent, men min styrke ligger innenfor mykere fag som humaniora og samfunnsvitenskaper. Å løse matematiske gåter kan jeg ikke.

Historier som William James Sidis er rett og slett ikke relevante for 99,9999 % av jordens befolkning. Å forelese på Harvard som 11-åring er ikke min idé om en lykkelig barndom og kan neppe være sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...