Gå til innhold

Hvor (u)attraktiv er jeg som partner?

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Gjest Christian
Altså, syns du virka som ei bra jente jeg.

Eneste minuset er at du virker som en veldig pertentlig dame, type perfeksjonist og det er det jo ingen som liker spesielt i et forhold.

Hjelpes....du er en som virkelig tar alt, hva.

TS er ikke helt god og labil. Ikke bra saker det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo kjipt og hjemmeværende bør opparbeide seg pensjonspoeng, helt klart. Det endrer imidlertid ikke det faktum at jeg ønsker en kvinne som er villig til å gå ned i stillingsprosent i noen få år mens barna er små.

Med tanke på at jeg tjener såpass bra som jeg gjør vil nok disse tapte pensjonspoengene i alle tilfeller kun ha en symbolsk effekt på vår økonomi.

Om ekteskapet ryker (hvilket dessverre kan skje), har hun mistet betydelige deler av sin pensjonsinntekt fordi hun var hjemme med barna.

Om ekteskapet holder, skal du bare gi henen penger da, som hun kan bruke, og reise for og annet, som kompensasjon for den tiden hun mistet av sin inntekt og pensjonspoeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Susanne_*

En får pensjonspoeng for å være hjemmeværende med barn frem til barna er 7 år, til opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ylva Virvla_*

Så og si alle kan få seg en kjæreste.

Det er ikke sånn at bare de "beste" eller mest attraktive folka får det.

Som nevnt, handler det om kjemi.

En fyr kan være kjempepen, ha fin kropp, høy intelligens, høy intekt og være hyggelig uten at jeg er interessert i ham som partner. Han må ha et vesen som tiltrekker meg for at jeg skal like ham.

Dessuten er det jo vesentlig å finne en som ønsker noe av de samme tingene som deg, og som, kanskje, er litt lik deg.

"Konservativ Mann" skriver at det er negativt at du ikke er glad i barn. Men med en mann som heller ikke har lyst på barn eller ikke er veldig opptatt av det, vil ikke det spille noen rolle (Jeg vil forresten tro at Konservativ Mann er en del eldre enn deg).

Angående vekten, bør du ta av rundt 10 kg, ikke minst av helsemessige grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får pensjonspoeng for å være hjemmeværende med barn frem til barna er 7 år, til opplysning.

Bra! Da er det ingen problem for kvinnen med noe hjemmetid, hun mister ikek poeng til sin pensjon. Har du link til lovverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja så lenge alt er fryd og gammen i heimen ja... Men hva skjer den dagen ekteskapet kanskje ryker?

Å gi kvinner som går ned i stillingsprosent for å gjøre det de ble satt til verden for å gjøre (føde og ta seg av barn og stelle i hjemmet) pensjonspoeng er en oppgave for politikerne. Jeg kan vanskelig gi min fremtidige kone dette. :)

Videre forundrer det meg ikke at så mange ekteskap ender i skilsmisse, når kvinnene planlegger hvordan de best skal komme ut av et eventuelt samlivsbrudd fra dag 1.

Det sitter utrolig mange kvinner rundt om med sykt dårlig råd fordi de ofret seg slik at mannen kunne jobbe døgnet rundt og skape seg en karriere mens hun tok seg av hus, barn, klesvask, matlaging, osv. Det er en flott arbeidsfordeling (hvis hun trives hjemme og han trives med å gjøre karriere) helt til de evnt blir skilt. Da sitter hun igjen som den store taperen. Finnes litt for mange eksempler på dette rundt om :(

Tull og tøys!

Ekteskapsloven § 31:

Eiendeler som erverves av begge ektefellene, blir sameie mellom dem. For slike eiendeler gjelder lov 18. juni 1965 nr. 6 om sameie dersom ikke noe annet er bestemt eller følger av det særlige forholdet mellom ektefeller.

Ved vurderingen av hvem som har ervervet eiendeler som har tjent til ektefellenes felles personlige bruk, som felles bolig og vanlig innbo, skal det legges vekt på en ektefelles arbeid i hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kvinne_*
Jeg svarer at dette er fryktelig. Etter min smak er det helt feil...for mye kilo, for guttete, for mye eksperimenter emd sex, for maskulin, for nedete, for guttete og maskulin...og veldig kjedelig som ikek liker fest og et glass vin i blant.

Du passer ikke inn i min omgangskrets....og kan skremme vannet av menn

Jeg er kvinne, så jeg er kanskje ikke den rette til å uttale meg. Men jeg er helt enig med deg! Ikke rart at mennene blir skremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år med halvhjertet leting etter kjæreste vil jeg gjerne høres deres mening på hvor (u) attraktiv jeg egentlig er som partner. Vil også gjerne vite hva det er som hindrer meg i å komme dit :)

Utseende:

160 høy, halvlangt brunt hår, grønne øyne. Betegnes som en søt og allminnelig pen jente av andre. 23 år. 80 kg, men likevel ganske fast i fisken (med unntak av magen) ettersom jeg visstnok har langt mer muskler enn det som er vanlig for kvinner i følge en kroppsscanning på treningssenteret mitt.

Personlighet og personlige egenskaper.

Emosjonelt stabil uten humørsvingninger, ikke et utpreget følelsesmenneske. Ambisiøs, men likevel familiemenneske. Stort sett selvsikker, ikke sjalu eller nevrotisk av meg. Folk sier jeg har masse humor og at jeg alltid får dem til å le. Jeg er veldig åpen, verken innadvendt eller utdadvendt og føler meg mye eldre enn det mine år skulle tilsi da jeg først og fremst har venner i slutten av 20-årene. Har jobbet veldig med mine svake sider (leser masse psykologi blant annet), og har stort sett eliminert de fleste åpenbare feila mine nå.

Utdannelse/jobb:

Ca 135 i IQ, noe som visstnok gjør meg ganske så smart. Fullfører 5-årig utdannelse med svært høye karakterkrav for å komme inn om ca 1,5 år. Har i mellomtiden blitt selvstendig næringsdrivende og kan dermed gå rett ut i full jobb med rundt en mill i årslønn, avhengig av hvor mye jeg gidder å jobbe.

Interesser:

Stort sett litt guttete interesser: Er glad i kampsport og trening, men også data, dataspill, brettspill, dypere diskusjoner med venner også videre. Glad i å lese, kino, museum, reise og ikke minst i å lære nye ting. Veldedig arbeid er viktig for meg, og det er viktig for meg å gi til de som ikke har det så bra som meg.

Sex:

Elsker sex og vil helst ha minst tre ganger i uken selv i langvarige forhold, gjerne mer. Har lest sexbøker siden jeg var 14 og har alltid hatt en spesiell interesse innenfor dette temaet. Kan gi en mann fire forskjellige typer orgasmer etter å ha vært på sexkurs blant annet;)

I senga er jeg med på det aller meste, har ingen hemninger av betydning, og vil gjerne utforske masse. Har lagt ned mye innsats i å lære meg hvordan jeg kan tilfredsstille en mann, og kan få de aller fleste menn til å komme bare ved å være inne i meg uten at de støter ved å bruke musklene nedentil. Deep throat kunne jeg da jeg var 16, så det er ikke noe problem. Sex er definitivt en hovedinteresse, for å si det sånn.

Minuser:

- Freakishly god luktesans. Dette innebærer at jeg ikke liker å bli pusta på under sex, fordi jeg kan lukte maten som ligger igjen i tennene hans og mister tenningen av det.

- Jeg nekter å smake på meg selv under sex. Dvs at jeg kysser ham ikke etter oralsex. Er ellers med på alt.

- Jeg liker ikke barn noe særlig, men skjuler det veldig godt. Kan godt ha noen etter hvert dog, så satser på at morsinnstinktet kicker inn da.

- Jeg drikker nesten ikke alkohol. Jeg synes vann smaker bedre, så hvorfor tvinge i meg noe jeg synes ikke er så godt?

- Jeg er ikke noe glad i fester, og vil heller finne på andre ting. Lar gjerne en kjæreste dra på fest på egen hånd.

- Har jobbet som stripper tidligere (før jeg gikk opp i vekt). Ble en del sexsalg til kunder i denne perioden. Ikke noe jeg ville gjort igjen. Ellers ingen emosjonell bagasje av betydning, og synes ikke denne perioden lenger er noen problem heller. Alle valgene jeg har tatt har gjort meg til den personen jeg er, og det er en person som jeg faktisk liker ganske godt.

- Har hatt 30 sexpartnere (derav 15 faste kunder). To langvarige forhold bak meg, resten var pulekompiser over lang tid. Ingen fylle-ons. ALLTID brukt kondom (i forhold har vi brukt kondom helt til begge har fått testa seg hos legen), og har aldri hatt en eneste kjønnssykdom. Jeg regner egentlig ikke dette som et minus, men vet andre ville gjort det og derfor havner det her.

- Har en kronisk sykdom som av og til gjør at jeg har litt smerter i kroppen, men jeg ignorerer smertene slik at jeg ikke legger merke til dem. Klarer fint å leve med det, merker ofte ikke noe til det i ukesvis av gangen.

Så...er det i det hele tatt sjans for at det positive veier opp for det negative? :lete:

Du høre for feit ut. og prostituert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdannelse/jobb:

Ca 135 i IQ, noe som visstnok gjør meg ganske så smart.

Hvis du har tatt en seriøs IQ-test og fått 135 betyr det ar du er et geni eller deromkring (grensen går visst på rundt 135-140, mener jeg å huske).

Å ha en høy IQ betyr ikke at en nødvendigvis er intelligent eller smart. Har møtt mange som har høyere IQ enn det, men du verden for noen idioter.

Å si hvor mye en har i IQ, virker ikke helt smart ettersom det finnes mange forskjellige IQ'er, og den "vanligste" ikke sier noe om hvordan man takler andre ting. Så egentlig er det bortkastet å skrive hva man har i IQ. Det er ikke dét som betyr noe.

Det virker bare briefete. Ikke spesielt attraktivt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha en høy IQ betyr ikke at en nødvendigvis er intelligent eller smart.

Jo, det er nettopp det det gjør. IQ = Intelligenskvotient, dvs. en måte å tallfeste en persons intelligens.

Å si hvor mye en har i IQ, virker ikke helt smart ettersom det finnes mange forskjellige IQ'er, og den "vanligste" ikke sier noe om hvordan man takler andre ting.

Så egentlig er det bortkastet å skrive hva man har i IQ. Det er ikke dét som betyr noe.

Det virker bare briefete. Ikke spesielt attraktivt for min del.

Feil, feil, feil!

IQ består av mange forskjellige bestanddeler, f.eks. evnen til å forstå matematikk, even til å forstå språk osv.

Det betyr selvfølgelig ikke at den totale IQen, som en samleverdi for en persons totalte intelligens, ikke er verdifull.

IQ-tester er faktisk et så viktig verktøy at en slik test er mer egnet til å gi en indikasjon på hvor bra en person vil gjøre det som student enn karakterene fra videregående.

De som forsøker å bestride IQ-testers fortreffelighet er som regel folk som selv har lav IQ (de vil gjerne trøste seg selv. De samme folkene forsøker ofte å argumentere for at utdannelse og karakterer fra skolen ikke er viktig også) og sosialister. Sosialister lider av en vrangforestilling om at alle er født like, og forsøker gjerne å bortforklare den enorme tsunamien av bevis som dokumenterer at folks personlighet og intelligens i stor grad er medfødt.

Jeg avslutter denne belæringen med å henvise til William S. Sidis, mannen med den høyeste IQen noensinne målt:

William James Sidis (født 1. april 1898, døde 17. juli 1944) var et amerikansk vidunderbarn og matematiker. Han blir av noen forskere[1] regnet som tidenes største geni. På bakgrunn av hans angivelige IQ på rundt 250 blir det sagt at han var kapabel til å blant annet lese Homer på gresk som fireåring, og å forelese på Harvard som 11-åring.

http://no.wikipedia.org/wiki/William_James_Sidis

Sidis lærte seg selv latin i en alder av tre år, for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeværende ja, han vil ha redusert arbeidstid for han vil at det skal komme en inntekt fra henne også. Men pensjonspoengene sine får hun ordne selv, har flere ganger forsøkt å spørre om han da oppretter en pensjonsforsikring for henne for å kompensere for inntektstapet, men det er han ikke interessert i å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gi kvinner som går ned i stillingsprosent for å gjøre det de ble satt til verden for å gjøre (føde og ta seg av barn og stelle i hjemmet) pensjonspoeng er en oppgave for politikerne. Jeg kan vanskelig gi min fremtidige kone dette. :)

Hvorfor vil du ikke være med og sikre dere en god inntekt som pensjonister? Det skjønner jeg ikke. Du vinkler det hele opp mot en skilsmisse, men det er da vel viktig og fint å ha en samlet inntekt som sikrer dere og som gjør det mulig for dere å gjøre hyggelige ting sammen når dere blir gamle.

Videre forundrer det meg ikke at så mange ekteskap ender i skilsmisse, når kvinnene planlegger hvordan de best skal komme ut av et eventuelt samlivsbrudd fra dag 1.

Tull og tøys!

Jeg tror ikke de fleste planlegger hvordan de best skal komme ut av et samlivsbrudd, men idag er naivt å tro at skilsmisser ikke forekommer og derfor må man også planlegge for de dårlige dagene. Selv om du helst vil tro annet så er det faktisk en del kvinner som opplever at det er mannen som ber om skilsmisse.

Ekteskapsloven § 31:

Eiendeler som erverves av begge ektefellene, blir sameie mellom dem. For slike eiendeler gjelder lov 18. juni 1965 nr. 6 om sameie dersom ikke noe annet er bestemt eller følger av det særlige forholdet mellom ektefeller.

Ved vurderingen av hvem som har ervervet eiendeler som har tjent til ektefellenes felles personlige bruk, som felles bolig og vanlig innbo, skal det legges vekt på en ektefelles arbeid i hjemmet.

Det er den eldre generasjonen det ble lagt mest vekt på ektefellens arbeid i hjemmet, det gjøres forsåvidt i dag også men i tillegg legges det vekt på kvinnens alder og at hennes evne og muligheter til å kunne forsørge seg selv. Så hun er ikke garantert halvparten i boet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joakim
Det at du TS i det hele tatt kommer opp med å skrive om dette på KG er avskrekkende.

Er det verre på KG enn andre steder? Syns hun er ærlig jeg og modig som ber om tilbakemeldinger på om hun er aktuell eller ikke som partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
De som forsøker å bestride IQ-testers fortreffelighet er som regel folk som selv har lav IQ (de vil gjerne trøste seg selv.

Man sa før at for å klare Exphil på universitetet, måtte man ha 125 i IQ.

Forøvrig finnes det en mengde forskjellige IQ tester ute, jeg selv har alt mellom 127 og 155. :-p

Definitions of IQ

IQ-tester er faktisk et så viktig verktøy at en slik test er mer egnet til å gi en indikasjon på hvor bra en person vil gjøre det som student enn karakterene fra videregående.

Eh, det tror jeg faktisk ikke er det rette å gjøre, ettersom en IQ-test ikke sier noe om hvor SMART en person er. Ibsen for eksempel var en taper på skolen, men han kom seg jo opp. Mange som har vært tapere på skolen men som har kommet set høyt opp likevel. Betyr dette at de er mindre intelligente? Tviler sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er nettopp det det gjør. IQ = Intelligenskvotient, dvs. en måte å tallfeste en persons intelligens.

Feil, feil, feil!

IQ består av mange forskjellige bestanddeler, f.eks. evnen til å forstå matematikk, even til å forstå språk osv.

Det betyr selvfølgelig ikke at den totale IQen, som en samleverdi for en persons totalte intelligens, ikke er verdifull.

De som forsøker å bestride IQ-testers fortreffelighet er som regel folk som selv har lav IQ (de vil gjerne trøste seg selv. De samme folkene forsøker ofte å argumentere for at utdannelse og karakterer fra skolen ikke er viktig også) og sosialister. Sosialister lider av en vrangforestilling om at alle er født like, og forsøker gjerne å bortforklare den enorme tsunamien av bevis som dokumenterer at folks personlighet og intelligens i stor grad er medfødt.

Jeg avslutter denne belæringen med å henvise til William S. Sidis, mannen med den høyeste IQen noensinne målt:

William James Sidis (født 1. april 1898, døde 17. juli 1944) var et amerikansk vidunderbarn og matematiker. Han blir av noen forskere[1] regnet som tidenes største geni. På bakgrunn av hans angivelige IQ på rundt 250 blir det sagt at han var kapabel til å blant annet lese Homer på gresk som fireåring, og å forelese på Harvard som 11-åring.

http://no.wikipedia.org/wiki/William_James_Sidis

Sidis lærte seg selv latin i en alder av tre år, for øvrig.

Menn dropper intelligens for skjønnhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...