Gjest Gjest_anna_* Skrevet 31. juli 2009 #141 Del Skrevet 31. juli 2009 Men hvorfor gjør dere det slutt hvis personen er en så utrolig fantastisk match? Der henger jeg ikke helt med rett og slett. Fordi han er 9 år yngre enn meg. Vi er på ulike steder i livet. En jente på hans alder har vært forelsket i han lenge. De er i samme vennegjeng. De var ungdomskjærester. Hun er en nydelig jente, og de passer veldig bra sammen i det praktiske liv. Vårt forhold er kun bygd på veldig sterk kjemi, vi er ingen god match i det praktiske liv (vet det fordi vi har vært samboere to ganger). Han vil ha både henne og meg. Det funker ikke. Derfor må jeg gi slipp - både for min del og for hans del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 31. juli 2009 #142 Del Skrevet 31. juli 2009 Fordi han er 9 år yngre enn meg. Vi er på ulike steder i livet. En jente på hans alder har vært forelsket i han lenge. De er i samme vennegjeng. De var ungdomskjærester. Hun er en nydelig jente, og de passer veldig bra sammen i det praktiske liv. Vårt forhold er kun bygd på veldig sterk kjemi, vi er ingen god match i det praktiske liv (vet det fordi vi har vært samboere to ganger). Han vil ha både henne og meg. Det funker ikke. Derfor må jeg gi slipp - både for min del og for hans del. Ja, i hvert fall for din egen del! Han høres ut som egoistisk jævel spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anna_* Skrevet 31. juli 2009 #143 Del Skrevet 31. juli 2009 Ja, i hvert fall for din egen del! Han høres ut som egoistisk jævel spør du meg. Enten har jeg ikke klart å beskrive hvor bra han er - eller så forstår du ikke hvor bra han er fordi du er på en helt annen frekvens... Mitt poeng var: Det er ingen selvfølge at man passer sammen i det praktiske liv selv om kjemien er perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 31. juli 2009 #144 Del Skrevet 31. juli 2009 Mitt poeng var: Det er ingen selvfølge at man passer sammen i det praktiske liv selv om kjemien er perfekt. Det er helt sant. Og mitt poeng var at en fyr som vil ha 2 jenter samtidig er en egoistisk jævel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 2. august 2009 #145 Del Skrevet 2. august 2009 Det er helt sant. Og mitt poeng var at en fyr som vil ha 2 jenter samtidig er en egoistisk jævel. Steinar, Steinar, Steinar... STEINAR! Hvilken slags logikk er det du bruker nå da? Du MÅ ikke alltid være så snusfornuftig, vet du.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 2. august 2009 #146 Del Skrevet 2. august 2009 r interessert i er en soulmate (den rette) som jeg får til noe fornuftig sammen med i praksis, og da heller 0 soulmates som jeg ikke kan få til noe fornuftig i sammen med. Sånt snakker en som nok aldri hittil egentlig har møtt noen soulmate... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. august 2009 #147 Del Skrevet 2. august 2009 Steinar, Steinar, Steinar... STEINAR! Hvilken slags logikk er det du bruker nå da? Du MÅ ikke alltid være så snusfornuftig, vet du.. :gjeiper: Jeg bruker min "empati-logikk" som jeg sikkert har fått mer enn nok av hehe Jeg ser det rett og slett i fra denne jentas side eller ståsted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. august 2009 #148 Del Skrevet 2. august 2009 Sånt snakker en som nok aldri hittil egentlig har møtt noen soulmate... Korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Christa_* Skrevet 2. august 2009 #149 Del Skrevet 2. august 2009 Har fulgt temaet og diskusjonene her med interesse, og jeg skjønner veldig godt hva Liselotte snakker om. Hun forklarer det bare så mye, mye bedre enn jeg hva jeg kan. Jeg har opplevd å finne min soulmate, og følt denne inderligheten, samhørigheten og intimiteten i en annen. Denne dragningen som er så sterk at den overlever avstand og tid. Man vet at den andre har det på samme måte, at en forstår hverandre uten at så mye er sagt, man kjenner en ro og tilhørighet, en følelse av å ha kommet "hjem".... Det foregår på et høyere plan. man føler virkelig hva det vil si å elske noen. Tilhørigheten, spenningen, og dragningen er både på det mentale og det fysiske plan. "Alt" stemmer. Høres ut som en floskel, men det er slik det er. Etter å ha opplevd det slik, er det vanskelig for noen ny å få innpass. Man vet hvordan det kan være, og den neste som krysser vegen vil lett bare bli "nest best". Hvorfor man ikke får hverandre kan ha mange årsaker, en er i ulike livsfaser, en tør ikke å gå for det i frykt for hva andre sier og hvilke følger det kan få for familier, det kan være aldersforskjell... Mange praktiske ting som kan stoppe en i å gå videre. Poenget mitt er at det er mulig å finne en slik soulmate. Men har man først opplevd det, vil man søke videre på leit etter det samme, og det er som å leite etter nåla i høystakken. Jeg fikk ikke min soulmate (han var opptatt i et annet forhold). Jeg har prøvd å være rasjonell og tenke at da må det vel finnes andre, og gå ned på Steinar sin måte å tenke på: At fungerer det i hverdagen, så må det duge. Men det er ikke nok. Jeg følte jeg sviktet både meg selv og partneren når jeg egentlig ikke var helt med. Kanskje er det slik at vi som ikke finner noen søker noen på et mye dypere nivå enn folk flest. Vi tar ikke noen for å ha noen, men søker etter følelsen av å ha kommet hjem. Trolig vil vi ikke finne det, og kommer til å gå alene med drømmene og håpet om at en dag...... Jeg vet ikke. Jeg syns iallefall det var en trøst å vite at her er flere som har det slik som jeg, som tenker som meg og søker det samme :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 2. august 2009 #150 Del Skrevet 2. august 2009 Det er helt sant. Og mitt poeng var at en fyr som vil ha 2 jenter samtidig er en egoistisk jævel. Egoistisk ja, jævel? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. august 2009 #151 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg fikk ikke min soulmate (han var opptatt i et annet forhold). Jeg har prøvd å være rasjonell og tenke at da må det vel finnes andre, og gå ned på Steinar sin måte å tenke på: At fungerer det i hverdagen, så må det duge. Men det er ikke nok. Jeg følte jeg sviktet både meg selv og partneren når jeg egentlig ikke var helt med. Jeg tror du har misforstått det jeg har skrevet her. Det jeg har skrevet (eller ment) det er at "folk flest" syns det stort sett er greit nok i et forhold så lenge det fungerer praktiskt og man har nytte av hverandre. Jeg derimot - jeg personlig ønsker meg noe mye "dypere". Om jeg noen gang får oppleve det er en helt annen sak. Jeg opplevde faktisk nylig noe som kanskje kunne ha blitt det for meg, men det var dessverre altfor mange problemer i veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. august 2009 #152 Del Skrevet 2. august 2009 Egoistisk ja, jævel? Nei. Jeg brukte bare "jævel" som et kraftuttrykk her. Ettersom jeg ikke kjenner ham personlig så kan jeg selvfølgelig ikke påstå hverken at han er en jævel eller at han ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Christa_* Skrevet 2. august 2009 #153 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg tror du har misforstått det jeg har skrevet her. Det jeg har skrevet (eller ment) det er at "folk flest" syns det stort sett er greit nok i et forhold så lenge det fungerer praktiskt og man har nytte av hverandre. Jeg derimot - jeg personlig ønsker meg noe mye "dypere". Om jeg noen gang får oppleve det er en helt annen sak. Og det er vel nettopp dette at vi søker noe dypere som gjør at vi fortsatt er single........... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Christa_* Skrevet 2. august 2009 #154 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg er ny i dette her og skjønner ikke alt enda. Hvordan klarer dere å klippe ut sitatene til andre for så å kommentere dem?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 2. august 2009 #155 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg er ny i dette her og skjønner ikke alt enda. Hvordan klarer dere å klippe ut sitatene til andre for så å kommentere dem?? Trykker bare på "svar" knappen og skriver i vei nederst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Christa_* Skrevet 2. august 2009 #156 Del Skrevet 2. august 2009 Trykker bare på "svar" knappen og skriver i vei nederst Takk! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. august 2009 #157 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg er ny i dette her og skjønner ikke alt enda. Hvordan klarer dere å klippe ut sitatene til andre for så å kommentere dem?? Du må ikke fjerne noe med "quote". Og ellers har du sikkert rett i at det er mye vanskeligere å finne noen når man leter etter "den rette". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 2. august 2009 #158 Del Skrevet 2. august 2009 *masse tekst om finning av soulmate og slik* Jeg har to soultmates (som jeg vet om). Hun første tror jeg "hatet" meg for å se rett igjennom henne og å lese hver minste lille tanke hun hadde. Jeg elsker henne, men har lagt henne bak meg. For mange ting ble feil over tid til at jeg kunne forholde meg til henne med selvrespekten i behold. Hun andre hadde jeg hatt kontakt med via MSN i et års tid før tilfeldighetene ville at vi skulle møtes. Jeg våknet i sengen hannes neste morgen og tenkte "Helvete!". Jeg visste der og da hvor knyttet jeg var til henne og at hun nok var det samme til meg. Livssituasjoner med mere har gjort det umulig for oss å ha kontakt. Jeg elsker henne, men har lagt henne bak meg. Når og hvor neste soulmate dukker opp vet jeg ikke. Men om en ikke legger de forrige bak seg og tør slippe dem, så vil det aldri skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Christa_* Skrevet 2. august 2009 #159 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg har to soultmates (som jeg vet om). Hun første tror jeg "hatet" meg for å se rett igjennom henne og å lese hver minste lille tanke hun hadde. Jeg elsker henne, men har lagt henne bak meg. For mange ting ble feil over tid til at jeg kunne forholde meg til henne med selvrespekten i behold. Hun andre hadde jeg hatt kontakt med via MSN i et års tid før tilfeldighetene ville at vi skulle møtes. Jeg våknet i sengen hannes neste morgen og tenkte "Helvete!". Jeg visste der og da hvor knyttet jeg var til henne og at hun nok var det samme til meg. Livssituasjoner med mere har gjort det umulig for oss å ha kontakt. Jeg elsker henne, men har lagt henne bak meg. Når og hvor neste soulmate dukker opp vet jeg ikke. Men om en ikke legger de forrige bak seg og tør slippe dem, så vil det aldri skje. Jeg leste en bok en gang om akkurat dette å gi slipp, og være åpen for det som ligger foran en. "Elsk din skjebne" heter den. Den går på akkurat dette at du møter noen som krysser veien din, de lærer/viser deg noe du skal ta lærdom av akkurat da, men så vandrer du videre....Du må slippe dem og tenke at dette er et steg på vegen til dit du virkelig skal..... Om det er slik, vet jeg ikke. Men det hjelper å tenke slik. Jeg blir jo litt nysgjerrig, jeg, Brutal mann. Virker som du er litt redd for å slippe noen helt inn til deg? Du setter opp en vegg, og later som om du er knallhard og ugjennomtrengelig.... Du er jo ikke det?? Den største frykten vi mennesker har, er å bli avvist av en som er spesiell for oss. Det handler om egen usikkerhet og følelsen av utilstrekkelighet. Du rådet meg til å være tydelig på at jeg trenger mannen jeg er sammen med. Jeg tror jeg vil råde deg til å vise mer av din sårbare side til din kvinne. Vi liker å se den myke og sårbare siden også , vet du :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 2. august 2009 #160 Del Skrevet 2. august 2009 Du rådet meg til å være tydelig på at jeg trenger mannen jeg er sammen med. Jeg tror jeg vil råde deg til å vise mer av din sårbare side til din kvinne. Vi liker å se den myke og sårbare siden også , vet du :-) Med tanke på hva det har resultert i tidligere så tror jeg nok ikke at det skjer Som jeg har sagt på andre for og i andre tråder; Jeg hører dere (kvinner) sier det, men jeg har til gode å se det i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå