Gå til innhold

Halvnakne barn på kjøpesenter!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Var på kjøpesenteret i byen idag, og gjorde store øyne.

Der gikk en mor med to barn: Gutt ca. 3 år og med ei jente ca. 5 år.

Jenta gikk inne på senteret i bare trusa og sandaler! Moren gikk ikke og bar på tøyet til jenta, så det så ut som de kom slik. Herregud, tenkte jeg. Slik hadde aldri jeg latt min datter (om jeg hadde hatt noen, vel og merke) gått!

Hadde du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette noe og ta på vei for da?

Synes igrunn ikke det var så galt jeg. De kan jo ha kommet rett fra stranda, eller at de ikke var kledd for varmen. slik at de bare tok av seg. vi vet jo ikke hvorfor.

Nei jeg hadde nok ikke snudd meg engang.

Barn er barn, :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

med tanke på alt det ekle folk som ferdes rundt i dag hadde jeg vel kanskje ikke latt min datter 5 år gå i truse på kjøpesenter, men hun kan jo ha blitt våt eller noe.. er litt dumt å dømme sånn som du gjør, for jeg har selv 2 jenter, 2. og 5 år, og det er mange uforutsette ting som hender i løpet av en dag som fører til blant annet at klær må av og lignende..

ikke vær så kjapp i å kritisere, spesielt ikke visst du ikke vet hva du snakker om.. det gjør du tydligvis ikke visst du selv ikke har barn..

men det skal være sagt at jeg er helt enig i kritikken din dersom jeg 100 prosent sikkert hadde visst at moren kun hadde kledt jenta sånn når de skulle på kjøpesenter..

my opinion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Har moren kledd henne slik for at hun skal på kjøpeseenter er en ting.

Men dette vet vi jo ikke, enig med gjest her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vær så kjapp i å kritisere, spesielt ikke visst du ikke vet hva du snakker om.. det gjør du tydligvis ikke visst du selv ikke har barn..

men det skal være sagt at jeg er helt enig i kritikken din dersom jeg 100 prosent sikkert hadde visst at moren kun hadde kledt jenta sånn når de skulle på kjøpesenter..

my opinion

Tja, ikke det beste antrekket for en butikktur, men jeg hadde nok ikke løftet på så mange øyebryn :blunke:

Men det skal også være sagt gjest, at vi som ikke har barn, kan likevel ha noe å komme med i saker om barn.

Selv er jeg barnløs, med har mange års erfaring med barn gjennom jobb.

Jeg VET faktisk hva jeg prater om, når jeg er med i diskusjoner om barn.

Man blir nemlig ikke eksepert på barn, pga en fødsel. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

nei ekspert pga av fødsel blir man langt ifra, men med 2 barn som er langt forbi fødsel vet man jo kanskje litt mer om det å ha småbarn i hus enn en som ikke har..

men alle har lov å ha en mening, og min mening er at når man forhåndsdømmer så grundig som i dette tilfelle er det ganske tydelig at en ikke har tenkt på at det kan være grunner for at barnet bare går i truse og at det ikke egentlig er mors drømmesituasjon..

Men vi er alle forskjellige og ingen har forsåvidt mer rett enn andre, men i dette forum er det vel meningen at man kan være litt uenige og få litt tanker om hva andre syns om tenker om ting..

HEI HEI :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåndsdømmer????????

Wow.....da bør du lese igjenom en gang til!

Årsaken til at jentungen gikk sånn veit jo ingen av oss, men uansett om om jeg hadde ei datter, og hun av en eller annen grunn ikke kunne gått i klærne sine på kjøpesenteret, ja da hadde jeg gått inn på en av klesbutikkene og kjøpt en kjole e.l. til henne.

Kall meg gjerne dømmende, sneversynt o.l. men om jeg kunne forhindret det, hadde jeg aldri latt min datter gå rundt slik.

Man vet aldri hva slags mennesker som går forbi og ser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Husker en gang jeg var på en campingplass. Der var det ei lita jente som drev å stupte kråke..hun hadde kort kjole, men ingen truse på! Dette kunne man jo tydelig se. De voksne som var rundt henne så ikke helt gode ut..Må si at jeg ble litt sjokkert..og nesten uvel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ikke latt min datter gå slik, men kan ikke si jeg reagerer så voldsomt på at andres barn går slik. De kom kanskje fra stranda, skulle inn å handle litt mat før de reiste hjem, ser ikke noe problem med det. Der jeg jobber ser jeg derimot ofte voksne folk som kommer inn halvnakne for å handle, hun i bikini, og han i mini-mini badebukse :o Må si jeg reagerer mer på det! (men jeg tenker aldri at damer ikke bør gå slik på butikken med tanke på alle potensielle voldtektsmenn som også er tilstede... :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en rast på Dombås i ferien. Et eldrorado for mennesker som ønsket å gå kledd slik du beskriver. Inni gatekjøkken og matbutikker. Dette er visst helt greit. Riktignok ikke truser, men bittesmå og trange shortser.

Snakker jeg om barn? Nei, jeg snakker om voksne menn.

Vi er blitt å utekkelige i vår fremferd her oppe på berget at jeg blir helt matt.

Og dreier det seg om barn, vet man ikke hvordan mennesker rundt reagerer. Nakenheten er en ting, sikkerhet en annen. Dessverre kan ikke små barn gå nakne på stranden lenger en gang. Det gjorde vi da vi var små. Så deilig det er for småtasser å få luftet stumpen sin!

Dette var kanskje ikke svar på førsteinnlegg, men noen tanker om nakenhet i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok si meg enig med de fleste her, jeg ville ikke reagert på det, men jeg hadde heller ikke latt min datter gå i trusa på kjøpesenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hadde ikke latt min datter gå sånn kledd på butikken, kjører en viss stil, selv om jeg ikke er noen snobb. Men jeg hadde nok ikke lettet på et øyebryn av å se andre unger slik.....Er så mye som er enda rarere og enda verre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor varmt det er, går det an å ha en shorts oppå trusa, og en t-skjorte.

Jeg ville heller aldri latt min datter gå sånn på et kjøpesenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ble helt sjokkert her en dag. Skulle ta toget til Skien og på en av stasjonenene stod en hippi-pappa og hans nakne datter og vinket til noen som gikk på toget. Tipper datteren var en 4-5 år og stod der splitter naken med sko på....

Jeg følte meg ydmyket på hennes vegne...Hele toget kjørte jo forbi og det var ikke bare jeg som la merke til det.. Flere damer nedover i kupeen kommenterte det..

Da synes jeg man tråkker over noen grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjelder ikke bare barn. Synes også det er uanstendig når voksne går "halvnakne" på senteret og i butikker. Kvinner i bikini-overdel, og menn i en minimal shorts og bar overkropp, kulemage og svarte lange hår over hele overkroppen. Er det så vanskelig å ta på seg en t-skjorte når du skal inn og handle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uansett hvis jeg skal ute blandt folk, skal barna ha på shorts/skjørt og

t-shorte. Kommer aldri til å drasse med meg barna nakne eller bare med trusa. Det er jo ren å skjær folkeskikk det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de hadde kommet fra stranden så kunne vel moren knytt et håndkle eller noe rundt ungen?

Vet ikke om jeg hadde reagert så veldig.Men hadde nok ikke latt mine løpt rundt sånn nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...