Eve Luna Skrevet 28. juli 2009 #21 Skrevet 28. juli 2009 Hvis jeg stryker mine klær, så spør jeg ham om han har klær som han ønsker stryket. Ellers så stryker han sine egne klær. Han stryker de etter hvert som han bruker de. Ingen av oss er særlig begeistret for stryking.
Kari-Kari Skrevet 28. juli 2009 #22 Skrevet 28. juli 2009 jeg stryker mitt, han stryker sitt! Fungerer utmerket.
Norbertine Skrevet 28. juli 2009 #23 Skrevet 28. juli 2009 Jeg hater å stryke, og gjør det bare om det er ytterst nødvendig. Mannen greier ikke å stryke selv, det blir jo bare tull, så da har det altså hendt at jeg har gjort det for han. Men da er det snakk om julaften eller at vi skal i konfirmasjon. T-skjorter, dongeribukser eller andre hverdagsklær blir definitivt ikke strøket. Nå bruker mannen min skjorter stort sett daglig, så tidligere måtte han altså bruke strykefrie skjorter, eller gå med de ustrøket. Men det siste året har han ordnet seg klippekort på et renseri, han betaler vel 2100 kr for å få 100 skjorter vasket, strøket og brettet. Vel anvendte kroner er vi enige om.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. juli 2009 #24 Skrevet 28. juli 2009 Dere som har menn som bruker mye skjorter, stryker dere dem for ham? Jeg stryker skjorter, t-skjorter og dongeribukser for min kjære. Jeg får intrykk fra venninner om at deres menn må stryke selv, om de vil ha det gjort... Så nå tenkte jeg at jeg skulle spørre litt her på KG om hva dere gjør. Tror ikke jeg får mannen til å stryke selv uansett, bare syns det hadde vert morsomt å vite hva andre gjør Hva gjør DU? Tror ikke jeg får mannen til å stryke selv uansett Vil han ikke stryke selv, får det bli hans problem om han går i krøllete skjorter. Stryke t-skjorter og dogeribukser??? :klø:
Gjest Smaragd Skrevet 28. juli 2009 #25 Skrevet 28. juli 2009 Tror ikke jeg får mannen til å stryke selv uansett Vil han ikke stryke selv, får det bli hans problem om han går i krøllete skjorter. Stryke t-skjorter og dogeribukser??? :klø: Ja, jeg stryker T-skjorter og dongeribuksene også Nå har det seg slik at mannen jobber i en bedrift der de har mye kundemøter. De må kle seg bra til en hver tid. De får lov å gå i dongeri og t-skjorte, men da må det se bra ut, ikke vere slitte bukser og knurvete t-skjorter. Han har mørke, ensfargede dongeribukser uten slitte partier, og da ser det ikke bra ut med de "stripene" som blir på beina etter den har vert sentrifugert i vaskemaskinen. Da flyr jeg bare over med dampstrykejernet på hver fot, og vips så er de borte på ca 15 sekunds "arbeid"! La det vere sagt at jeg stryker ikke dongeribukser og t-skjorter som bare brukes hjemme og strykefrie skjorter, blir aldri bra nok med å bare henge de fint opp, selv om jeg skrur ned sentrifugeringen når jeg vasker de. Jeg har opplevd at de faktisk kan vere vanskligere å stryke enn "vanlige" skjorter!! Jeg stryker nok i ca 1 time hver uke vil jeg tro. Av og til hoper det seg opp, og jeg må ta igjen endel, men sånn er det vel bare. Jeg kan fint ta på meg klær som ikke er strøket, men mange topper blir MYE flottere om de blir strøket! Det er liksom motivasjon i seg selv selv synes jeg, å se hvor flotte de blir etterpå Jeg pleide alltid å stryke jobb-skjortene til pappa da jeg bodde hjemme, så jeg har nå vert vandt til å stryke fra jeg sikkert var 13-14 år. Men la det nå vere sagt at det er ikke det morsommeste jeg gjør! Og det siste halvåret har jeg vert litt plaget med ryggen, så jeg har vert mye mere slurvete i det siste, men det går greit alikevel. Jeg har lært meg hva som trenger å strykes, og fyker kjapt over plaggene og da går det ganske fort egentlig vil tro jeg bruker under ett minutt på hvert plagg, skjortene noe lenger men ikke mye Nei, han stryker ikke selv, men så er han kjempeflink ellers i huset! Han støvsuger, legger sammen klær, vasker klær, rydder, tørker støv, lager middag, vasker do og så holder han begge bilene våre rene og pene til (nesten) enhver tid Dette er noe jeg velger å gjøre for ham. Klart jeg kan stoppe, og be ham lære det selv, men hva får jeg igjen for det tror dere? Jo, en mann som da lettere setter seg på bakbeina om jeg spør ham om noe.. Og jeg er generellt veldig glad for å slippe å vaske bilene. DET hater nemlig jeg! Alt vi gjør for mennene, tror jeg egentlig vi får igjen andre steder. Men så er dette min ting da, er ikke så mye annet jeg gjør for ham
Vingedama Skrevet 29. juli 2009 #26 Skrevet 29. juli 2009 Jeg er oppvokst med en mor som brukte timer på stryking hver uke og ALT skulle strykes, og selvsagt satte jeg igang med det selv. Men det ble heldigvis slutt på det. Mannen er ikke så flink til å respektere min innsats for tellekanter i skapet, så det føltes ganske bortkastet. Nå er strykejernet bare fremme i forkant av høytidelige anledninger. Mannen får stryke selv hvis han er nøye på det.
Gjest No wonder women Skrevet 29. juli 2009 #27 Skrevet 29. juli 2009 Ja, jeg stryker T-skjorter og dongeribuksene også Nå har det seg slik at mannen jobber i en bedrift der de har mye kundemøter. De må kle seg bra til en hver tid. De får lov å gå i dongeri og t-skjorte, men da må det se bra ut, ikke vere slitte bukser og knurvete t-skjorter. Han har mørke, ensfargede dongeribukser uten slitte partier, og da ser det ikke bra ut med de "stripene" som blir på beina etter den har vert sentrifugert i vaskemaskinen. Da flyr jeg bare over med dampstrykejernet på hver fot, og vips så er de borte på ca 15 sekunds "arbeid"! La det vere sagt at jeg stryker ikke dongeribukser og t-skjorter som bare brukes hjemme og strykefrie skjorter, blir aldri bra nok med å bare henge de fint opp, selv om jeg skrur ned sentrifugeringen når jeg vasker de. Jeg har opplevd at de faktisk kan vere vanskligere å stryke enn "vanlige" skjorter!! Jeg stryker nok i ca 1 time hver uke vil jeg tro. Av og til hoper det seg opp, og jeg må ta igjen endel, men sånn er det vel bare. Jeg kan fint ta på meg klær som ikke er strøket, men mange topper blir MYE flottere om de blir strøket! Det er liksom motivasjon i seg selv selv synes jeg, å se hvor flotte de blir etterpå Jeg pleide alltid å stryke jobb-skjortene til pappa da jeg bodde hjemme, så jeg har nå vert vandt til å stryke fra jeg sikkert var 13-14 år. Men la det nå vere sagt at det er ikke det morsommeste jeg gjør! Og det siste halvåret har jeg vert litt plaget med ryggen, så jeg har vert mye mere slurvete i det siste, men det går greit alikevel. Jeg har lært meg hva som trenger å strykes, og fyker kjapt over plaggene og da går det ganske fort egentlig vil tro jeg bruker under ett minutt på hvert plagg, skjortene noe lenger men ikke mye Nei, han stryker ikke selv, men så er han kjempeflink ellers i huset! Han støvsuger, legger sammen klær, vasker klær, rydder, tørker støv, lager middag, vasker do og så holder han begge bilene våre rene og pene til (nesten) enhver tid Dette er noe jeg velger å gjøre for ham. Klart jeg kan stoppe, og be ham lære det selv, men hva får jeg igjen for det tror dere? Jo, en mann som da lettere setter seg på bakbeina om jeg spør ham om noe.. Og jeg er generellt veldig glad for å slippe å vaske bilene. DET hater nemlig jeg! Alt vi gjør for mennene, tror jeg egentlig vi får igjen andre steder. Men så er dette min ting da, er ikke så mye annet jeg gjør for ham Høres ut som dere har det perfekt. Dere utfyller hverandre godt.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #28 Skrevet 29. juli 2009 Hvis du rister dongeriene og de strykefrie skjortene og glatter dem ut før du henger dem til tørk slipper du stryking. Både jeg og mannen har jobber hvor man må være pen i tøyet, og vi har ikke strykejern engang.
Vera Vinge Skrevet 29. juli 2009 #29 Skrevet 29. juli 2009 Stryking gjøres så sjelden som mulig her i huset. Og vi pleier å stryke våre egne ting. Evt. stryke for den andre når vi først er i gang. Har ingen faste rutiner på stryking.
Rosalie Skrevet 29. juli 2009 #30 Skrevet 29. juli 2009 Nei vettu hva... hvis mannen på død og liv skal ha skjorter, så får han stryke dem selv. Evt. betale et renseri for å gjøre det.
Eliza Doalot Skrevet 30. juli 2009 #31 Skrevet 30. juli 2009 Jeg stryker hans klær og han stryker mine. Vi stryker dessuten det meste, bare med unntak av undertøy, håndklær ol.
Gjest Smaragd Skrevet 30. juli 2009 #32 Skrevet 30. juli 2009 Jeg stryker hans klær og han stryker mine. Vi stryker dessuten det meste, bare med unntak av undertøy, håndklær ol. Jeg har endel jeg ikke stryker og da. (sengetøy, undertøy, håndklær, treningsklær, hjemme-klær) Men sant plaggene blir mye flottere når en stryker!!? Det er hele motivasjonen min for å stryke! Noen ganger, om jeg har en kjole som er skikkelig skrukkete etter vask, stryker jeg bare halve kjolen, for så å holde opp kjolen og tenke "Tenk at noen går med denne sånn, og ikke utnytter potensialet til kjolen fullt ut" ! Da smiler jeg for meg selv, og stryker glad videre... Mannen føler det samme når han vasker bilene "Bilen blir jo så mye flottere nyvasket, "pleier han å si til naboer som lurer på om han er petimeter. Som om man er petimeter om man vasker bilen sin annenhver uke!!! Petimeter er dem som tar av seg skoene før de setter inn i bilen, og som vasker bilen etter hver gang man har kjørt den! (Vi kjenner en eldre kar som er sånn nemlig!)
Antagonist Skrevet 30. juli 2009 #33 Skrevet 30. juli 2009 Vi har ikke strykejern en gang, jeg bretter mitt strykbare tøy slik at det blir glatt, og mannen har ikke så mange skjorter. Han har imidlertid ytret ønske om strykejern til noen penskjorter, men da får han anskaffe det selv, og ikke minst - stryke skjortene selv også.
Gjest norah Skrevet 30. juli 2009 #34 Skrevet 30. juli 2009 hahaha......hæ?? her i huset går det ca slik for seg: jeg stryker bunadsskjorta mi ca 1-2 ganger i året(etter hurtigmetoden), og som oftest kjøper han seg ny skjorte til hver anledning. jeg mistenker det er av mangel på gidd til å stryke, han mener han kan skimte gule flekker. tror aldri en mann ville finne på å hverken tro eller spørre om jeg kan stryke klærne... jeg er bare husmor i den grad det innebærer ting jeg(og andre) kan spise, fortrinnsvis kaker
Hedda-78 Skrevet 30. juli 2009 #35 Skrevet 30. juli 2009 Stryker lite her i huset. Det er vel egentlig duker, bundadskjorte og mannens skjorte de få gangene i året han bruker dress. Han synes nok ikke det er nødvendig å stryke skjortene sine, men jeg insisterer og maser til han gjør det. Enten får han stryke selv, eller så får han be meg om å gjøre det, og det har han enda ikke gjort. Jeg stryker ikke hans klær uoppfordret, nei.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #36 Skrevet 30. juli 2009 Dere som har menn som bruker mye skjorter, stryker dere dem for ham? Jeg stryker skjorter, t-skjorter og dongeribukser for min kjære. Jeg får intrykk fra venninner om at deres menn må stryke selv, om de vil ha det gjort... Så nå tenkte jeg at jeg skulle spørre litt her på KG om hva dere gjør. Tror ikke jeg får mannen til å stryke selv uansett, bare syns det hadde vert morsomt å vite hva andre gjør Hva gjør DU? Hallo, vi er yrkesaktive begge to, så skal jeg stå er i fritiden min å stryke klærne hans? jeg har vist nok annet å ta meg til. når han tregerskikkelig skjorte på, så tar jeg frem strykjernet, for jeg vet han ønsker jeg tar den. heldigvis har han få sånne skjorter, da de fleste er strykefri. Så det er kansje en g pr år
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2009 #37 Skrevet 30. juli 2009 Dere som har menn som bruker mye skjorter, stryker dere dem for ham? Jeg stryker skjorter, t-skjorter og dongeribukser for min kjære. Jeg får intrykk fra venninner om at deres menn må stryke selv, om de vil ha det gjort... Så nå tenkte jeg at jeg skulle spørre litt her på KG om hva dere gjør. Tror ikke jeg får mannen til å stryke selv uansett, bare syns det hadde vert morsomt å vite hva andre gjør Hva gjør DU? du har forlite å gjøre. damper du ullsokkene også. Ikke glem trusene.... hva den dagen du går lei, får for mye å gjøre. du skjemmer han bort...en dag angrer du.
Inx Skrevet 30. juli 2009 #38 Skrevet 30. juli 2009 Jeg er singel og mann og stryker mine egne skjorter. Kommer til å fortsette med det i et forhold også. Pusser skoene mine selv gjør jeg og
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #39 Skrevet 31. juli 2009 Liker å stryke jeg. Samboeren min har ikke peiling på hvordan strykejernet fungerer, så jeg gjør alt som har med det og gjør. Så må det sies at jeg er av den gamledagse typen.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #40 Skrevet 31. juli 2009 Mange hyperfeminister her. "Nei vet du hva!" - haha :le:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå