Gå til innhold

Stryke klær til mannen

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd
Skrevet (endret)

Dere som har menn som bruker mye skjorter, stryker dere dem for ham?

Jeg stryker skjorter, t-skjorter og dongeribukser for min kjære.

Jeg får intrykk fra venninner om at deres menn må stryke selv, om de vil ha det gjort... Så nå tenkte jeg at jeg skulle spørre litt her på KG om hva dere gjør.

Tror ikke jeg får mannen til å stryke selv uansett, bare syns det hadde vert morsomt å vite hva andre gjør :)

Hva gjør DU? :popcorn:

Endret av Smaragd
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Min mann stryker klærne sine selv.

Skrevet

Jeg stryker ikke klærne hans uten videre (og iallefall ikke dongeribuksene hans), men hvis han spør meg om å gjøre det fordi han ikke har tid til å gjøre det selv så gjør jeg det gjerne. Han stryker gjerne mine ting også :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Det hender. Hvis vi først stryker klær, så tar vi hele bunken med strykeplagg. Da er det hipp som happ hvem som trår til med strykejernet. :)

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Her er det veldig lite klær som trenger stryking - det er helt mine og de foretrekker jeg å stryke selv.

Mannen bruker sjeldent skjorter - så og si kun til fest eller når vi skal dra på ferie - og da stryker jeg dem også sammen med mine og barnas.

Skrevet

Nei vettu hva... hvis mannen på død og liv skal ha skjorter, så får han stryke dem selv.

Skrevet (endret)

Mannen min bruker så og si aldri skjorter, rent bortsett fra når han skal bruke dress. Da stryker jeg dem stort sett for ham, siden jeg stort sett skal stryke noe selv uansett. Dessuten er jeg mye flinkere og kjappere til å stryke enn ham, akkurat som at han er mye kjappere enn meg til å vaske opp. :)

Da han jobbet i et firma der han brukte mer formelle antrekk med skjorte hver dag, strøk han skjortene selv.

Endret av -Englefjes-
Gjest antigartner
Skrevet

Han må stryke det som trenger stryking selv. Jeg stryker også mine egne klær. Siden ingen av oss er særlig begeistret for strykejernet, er vi ganske fleksible på hva som egentlig trenger stryking.

Gjest Gjest
Skrevet

Har ingen mann enda, og håper jeg aldri pådrar meg det. Men kan fortelle hva jeg er vant til fra oppveksten. Pappa strøk alltid sine egne klær, og han vasket sine egne klær.

Gjest D-shol
Skrevet

Jeg stryker INGENTING bortsett fra kostymer. Han bruker mest strykefrie skjorter.

Skulle nok klart det om det var en stort behov hos ham, men det er det heldigvis ikke.

Skrevet

Stryker du virkelig t-skjorter og dongeribukser?

Skrevet

Mamma stryker klærne til karn sin :fnise:

Jeg stryker aldri klær, fordi jeg syns ikke at klærne mine trenger det og de jeg bruker mest ligger uansett i en bag når de er rene..

Men er det noe spesielt, til en spesiell anledning og slikt så er det jo fint å stryke klærne, og om dama da gjør det for mannen sin eller motsatt er vel bare fint!

Om kjæresten min trenger å stryke noen skjorter har jeg ikke noe imot å gjøre det, men det blir vel en stund til jeg må begynne å stryke klær :ler:

Gjest Gjest_krølla_*
Skrevet

Jeg hakke peil på hvordan man stryker mine egne klær engang.

Skrevet

Han stryker sine egne skjorter. Jeg stryker minst mulig, kan ikke fordra det.

Gjest Gjest
Skrevet

Om han insisterer på å kjøpe klær som må strykes, får han værs'go stryke dem selv. Det finnes strykefrie skjorter, vettu. Og stryker du helt alvorlig t-skjorter og dongeribukser?? Hvorfor i alle dager? Det er jo slikt som slett ikke trengs å strykes, med mindre du har knørvet dem sammen i en tett bylt mens de har tørket. Hvorfor lage seg mer husarbeid enn nødvendig?

Det eneste jeg har som må strykes er bunadskjorten, og den insisterer min mor på å stryke for meg, for hun er så redd jeg skal ødelegge den :P

Gjest Gjest
Skrevet

Jøss, nå kjente jeg et gufs fra en fjern fortid her. Men alle må selvsagt velge selv hva de ønsker å gjøre, bare husk at slike vaner aldri gir seg så når den første romantiske tiden har lagt seg og det har gått en 11-27 år, er det ikke sikkert det er like gøy...

Men altså, nei, selvsagt stryker jeg ikke klærne hans som en fast rutine. Dvs vi har noen klær vi stryker, bunadsskjorter og av og til noe annet som en linskjorte, eller linbukse og en krøllete penskjorte til sønnen vår. Dette gjelder oss begge og den som har tid gjør det.

Ellers går det i strykefrie skjorter her i huset, pene topper og gensere og for meg et det helt utenkelig å stryke t-skjorter og jeans.

Skrevet

Av og til stryker jeg hans klær, av og til stryker han mine klær. At jeg skulle stryke hans klær som en "enveisjobb" hadde vært fullstendig utenkelig.

Skrevet

De få gangene han skal ha på seg en nystrøken skjorte så stryker en av oss.

Ikke noe automatikk i at jeg skal gjøre det, han gjør det like fint som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...