Gå til innhold

Harrytur blir svindyr

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Greier ikkje å hissa meg opp over det. Bompengar er ikkje akkurat eit ukjent begrep for meg...

(Jaja, OK. Litt på generelt grunnlag kanskje, men når det no er ein måte å finansiere utbygging på så er det ikkje noko verre når det skjer der som det gjer andre stadar.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 15 kroner velter handlegleden, da har man et problem.

Og jeg betaler 15 kroner i Oslo hver dag... jeg lever og har gleder i livet mitt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - fra Oslo til Strømstad - det blir noen bom-turer, det, hvis alt blir som planlagt.

1.bom - hvis du bor på feil side av Oslo, så du må betale inn for å komme ut

2.bom - Moss

3.bom - Svinesund

4.bom - Strømstad

..... med retur

Blir rask ei flaske, det.........

Så da får man vurdere som det lønner seg. Tipper noen smarte folk finner en løsning også her, dersom grensehandelen dabber drastisk av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest celine

Syns det egentlig er ganske greit, jeg.

Veien oppgraderes på begge sider av grensa pluss at det kommer en ny bro, ergo betaler man ikke for ingenting.

Jeg foretrekker heller at den som bruker betaler fremfor at alle skattebetalere belastes for en utgift som bare noen av oss benytter oss av.

Var i Sverige en tur i helgen, og selv om jeg ikke sparte en krone når jeg tar i betraktning ALLE utgiftene, var det en veldig hyggelig handletur. Artig å ha stort og annerledes utvalg samt å komme seg litt bort noen timer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør meg ingenting...

Det vil likevel lønne seg å handle i Sverige.

Hva det koster i bompenger osv er egentlig helt uvesentlig for meg,jeg KOSER meg på sånne turer.

-Og det er det viktigste!

Da får jeg en flott dag med enten mann eller ei venninne,og den kvalitetstiden kan ikke måles i penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier ikkje å hissa meg opp over det. Bompengar er ikkje akkurat eit ukjent begrep for meg...

(Jaja, OK. Litt på generelt grunnlag kanskje, men når det no er ein måte å finansiere utbygging på så er det ikkje noko verre når det skjer der som det gjer andre stadar.)

trodde veiavgiften skulle gå til finansiering av utbygging og forbedring av veiene, eller er jeg helt på villspor her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bor i Oslo så kan man kjøre (utenom bomringen i Oslo) bomveifritt til Charlottenberg og Arvika.

Hva man skal lage problem av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Det som plager meg med det, er at jeg i år betalte 3x2500,- i veiavgift. Ganger man seg frem via antall avgiftspliktige biler, vektavgift på lastebiler/busser - så tror jeg de kunne finanisert mange ganger verdien av det veiprosjektet over den tiden det tar å bygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Trøsten må jo være at jo flere bommer, desto dyrere og dermed også mer statusbefengt blir det å være harry!

Blir det dyrt nok, vil kanskje også Spionheim med sin gode økonomi iføre seg grilldressen og futte nedover Østfold. Varsku her!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen kasserolle! Er omtrent aldri i Sverige og handler uansett, selv om vi bor i riktig retning, for å si d sånn...Ikke fordi jeg er noen snobb, men fordi d tar for lang tid, og jeg HATER de laaaaaaaaangsomtgående bilkøene!!! Bensinen koster jo litt også!

Men bompenger på kr. 15,- hadde jeg nok uansett ikke latt stoppe meg, bompenger stopper meg ikke fra å dra andre steder heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøffelhelten - det var et skremmende scenario du tegnet....

Skulle det bli realiteten, tror jeg at jeg må flytte på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...