thumbalina Skrevet 2. desember 2009 #521 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg føler meg ganske elendig for tida egentlig jeg... slapp, trøtt, kvalm, svimmel, kaldsvetter.. og føler blodet forsvinner fra hodet.. selv når jeg sitter nede... noen andre som har det sånn? Mulig det kan være jernmangel eller noe? Har spesielt merket det når jeg har stått mye, eller vært å handlet.. men nå i det siste så har jeg vært konstant "lett i hodet", småkvalm og uggen.. og varm! Trenger liksom konstant frisk luft føler jeg... litt småekkelt å føle seg sånn.. skal til kontroll 8 desember, så får ta det opp med JM da.. frøkna inni her er i alle fall aktiv som aldri før, så alt ser ut til å være i orden der i alle fall! og jeg går fortsatt opp i vekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 3. desember 2009 #522 Del Skrevet 3. desember 2009 Jeg føler meg ganske elendig for tida egentlig jeg... slapp, trøtt, kvalm, svimmel, kaldsvetter.. og føler blodet forsvinner fra hodet.. selv når jeg sitter nede... noen andre som har det sånn? Mulig det kan være jernmangel eller noe? Har spesielt merket det når jeg har stått mye, eller vært å handlet.. men nå i det siste så har jeg vært konstant "lett i hodet", småkvalm og uggen.. og varm! Trenger liksom konstant frisk luft føler jeg... litt småekkelt å føle seg sånn.. skal til kontroll 8 desember, så får ta det opp med JM da.. frøkna inni her er i alle fall aktiv som aldri før, så alt ser ut til å være i orden der i alle fall! og jeg går fortsatt opp i vekt.. Uff, hørtes slitsomt ut. Får håpe du finner ut av hva det er. --------------- Her er vi på bedringens vei av forkjølelsen. Har vært helt utslitt. Er 30 fullgåtte uker på lørdag, føler det virkelig begynner å nærme seg nå. Tenk at i neste mnd kan lillegutt melde sin ankomst Denne mnd kommer hvertfall til å fly avgårde med jul, nyttår og masse kjekke aktiviteter. Nå skal vi lage oss taco her i heimen :gjeiper: Håper det går fint med dere andre gravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 3. desember 2009 #523 Del Skrevet 3. desember 2009 Tror det har noe med jernbalansen å gjøre jeg... har spist masse leverpostei og drukket mye appelsinjucie, og syns det har hjulpet! så krysser fingrene for at bare var det =) Veldig mye aktivitet inni her for tiden... spes på kveldene! Mye boksing og sparking på gang! Kan ikke fatte hvor fort tiden går jeg! rundet 33 uker allerede! Litt over seks uker igjen bare... helt vilt! (evnt rundt 5 uker dersom det blir ks..! ):rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 3. desember 2009 #524 Del Skrevet 3. desember 2009 På lørdag runder jeg 36 uker, og syns tiden går noe vanvittig fort. Ikke har vi laget til senga, ikke funnet frem vognbagen, bilstolen er ikke klar (må finne igjen spedbarnsinnlegget), mangler litt klær og bagen er ikke pakket. Så om noe hadde skjedd i natt hadde mannen fått mye å gjøre Må få gjort litt av dette nå i helgen. Føler jeg har dårlig tid siden snuppa kom på 37+5. Og jeg er heller ikke ferdig med julegavene Føler ikke jeg har kommet så langt som jeg er heller, så blir vel overrasket den dagen fødselen starter. Og på kontroll denne uken klarte ikke jormor å kjenne hvordan han ligger. Så vi tar utgangspunkt i at han ligger med rumpa ned, så skal vi sjekke igjen om to uker. Ellers var alt bra. Så satser på at han blir der inne et par uker til og legger seg rette veien. Bekkenet er krasj, men er lite jeg får gjort med det. Forebygger som best jeg kan, men med ei på snart 2, blir det litt belastninger i løpet av dagen uansett hva jeg gjør. Og hvertfall når hun blir hysterisk hver gang jeg prøver å sette henne i vogna. Men jeg orker ikke løpe etter henne og hente henne tilbake på vei hejm fra barnehagen. Hun vil jo bare gå i motsatt retning hele tiden. Og sier jeg 'hadet', vinker hun bare og går videre feil vei. Så da orker jeg ikke bruke en halvtime hjem, når det tar fem minutter om hun sitter i vogna. Ellers koser jeg meg med magen. Er veldig masse liv. Og stadig en fot og sånn som stikker ut i siden. Selv om jeg gleder meg masse til å bli kjent med knøttet inni der, kommer jeg til å savne magen og det å kjenne spark :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 4. desember 2009 #525 Del Skrevet 4. desember 2009 Ja, da nærmer det seg Capricorn, spennendes tider Pasha:Du er vel også rundt 36 uker på vei, ingen føding enda vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 4. desember 2009 #526 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg er 36 uker på vei neste mandag.. så litt tid igjen til det enda.. og forhåpentligvis minst 4 uker igjen til fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 4. desember 2009 #527 Del Skrevet 4. desember 2009 36 uker ja! Da begynner det virkelig å nærme seg her! Sprøtt å tenke på! Er fullmåne på nyttårsaften, så blir spennende å se om noen lar seg påvirke der :gjeiper: Blir et rotterace om å få nyttårsbarnet her i gården! Satser bare på at det ikke blir meg! (hvis hun ikke finner ut at hun vil snu seg først da, da er det ok... ) Satt å tenkte på det i går at nå har vi det aller meste på plass faktisk. Fikk tak i vognbagen på finn.no for et par uker siden, så nå har vi komplett vogn. Senga er kjøpt, men står flatpakket.. og jeg må få hentet ei vugge jeg skal låne. Stellekommoden står på barnerommet, og må bare trilles inn på badet når den tid kommer. Har litt tøy i str 50, og noe i 56 - så den delen er ok tror jeg. I alle fall til vi finner ut hvilken str vi trenger, og hvilke plagg det går mest av. Får vi ei gulpehøne så går det vel mer tøy enn ellers... Har faktisk brystpumpe og ei Dr Browns flaske også... og har kjøpt 10 tøybleier til å prøve ut. Regner med å bruke papirbleier på nyfødt stadiet ettersom det er så mange skift hele tida da, og tviler på at One Size passer en nyfødt.. Har fått gavekort fra Rema 1000 på ei bleiepakke + ei på Kiwi også.. Så må bare få hentet de egentlig.. så har vi til første uka i allefall.. Det jeg mangler er i grunn flanellskluter og helseteppe, og muligens en sutt...satser litt på at det kommer under juletreet jeg.. typisk grei gave fra overivrige mormor Så gidder ikke kjøpe sånne ting før i januar.. Babycall og meitai står på ønskelista for julegave til meg selv... så håper nissen kommer med de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 4. desember 2009 #528 Del Skrevet 4. desember 2009 Her er det 8 uker og ei helg igjen! Har det meste i orden, tror jeg, hvis hun skulle finne på å komme for tidlig, men er hun lik mammaen og pappaen sin så er det bare å smøre seg med tålmodighet! Vogga er ennå i bruk til min 9 uker gamle nevø og vi har sprinkelseng i kjelleren. Mangler kanskje litt sengklær, men er usikker på hva som følger med vogga når vi får den. Klær, hånduker, og gulpekluter har nok av og må bare vaskes. Bilstolen må prøves i bila og stellekommoden settes sammen. Og kommoden på soverommet må flyttes ut, sånn at vi får plass til vogga. Må kjøpe Quadroliften til vogna, men det tror jeg blir gjort til uka. Skal ta en skikkelig runde på utstyret rett etter jul. Fikk to sekker til med barneklær i ymse størrelser i går og siden søskenbarnet hennes bare er noen måneder gamlere, arver vi mye derfra. Utstyret vi måtte levere tilbake er levert tilbake og nå er det god plass i boda igjen! To barnevogner, to bilstoler m.m. tar plass! Skal hente to gavepakker (Libero og Pampers) i dag. Og til jul får vi både gavekort og penger til ting vi evt. trenger til litja. Har ikke skaffet meg brystpumpe enda. Fått tips om se an behov, samt at jeg kan få arve og låne. Skal prøve å få tak i noen enkle ammesingletter i dag. Er visst kjekke de, har jeg hørt. Hvis du har vanlig topp over så er det bare å brette den opp og ammesingletten ned, så slipper en å flashe magen. Har passet på at topper innkjøpt i det siste er ammevennlige. Tviler på at jeg kommer til å kjøpe noe særlig meg ammeoverdeler... Ellers er fødselskurs i to deler gjennomført. Syntes vi fikk mye ut av kurset og skal lese på litt selv etterhvert. Har vel skulle forberdt oss tildligere, men jeg har kanskje vært litt for avslappet, samt at de siste to månedene har gått bort til andre ting. Men jenta skal ut etterhvert, så det er vel like greit å forberede seg på det! :gjeiper: Jeg har i allefall vært å lurkikket på Føden, så jeg vet i allefall hvor vi skal gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 4. desember 2009 #529 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg er litt kontrollfreak av meg så kunne godt tenkt meg en omvisning på føden, men de har stengt pga svineinfluen... kjipt.. liker å ha oversikten over ting, føler meg litt roligere da... men er i grunn ikke noe nervøs for fødselen.. så lenge de får sjekket ut at bekkenet mitt er stort nok, så er det greit =) Så må en bare ta det som det kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 4. desember 2009 #530 Del Skrevet 4. desember 2009 Hei og hopp. Her er det fire uker og en dag igjen. Begynner faktisk å grue meg litt. Men satser på at jeg framover blir så lei at jeg bare vil ha henne ut. Og med tankte på auauen jeg har så kan det hende at jeg snart ønsker meg 2009-barn. Stort sett alt er i hus her. Vi mangler en vogge som er mamma sin, men den er lånt til en venninna av henne, og vi skal få den midten av desember. Så da må jeg kjøpe madrass til den. Tror det er det eneste. Syns rommet hennes begynner å bli knallfint. Burde kjøpt nye gardiner, men jeg finner ingen som jeg liker. Vil ikke ha rosa med prinsesser på. Håper alle får en fin helg uten fødsler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 4. desember 2009 #531 Del Skrevet 4. desember 2009 Ja nå går det fort fremover! Tenk at dere som er kommet lengst bare er et par uker unna termin hvis man tenker termin som termindato +/- 2 uker! Selv har jeg ikke passert 30 uker ennå, men føler likevel at jeg har kommet kjempelangt! Bare 11 uker igjen Vesla sparker og vrir seg kjempemasse og på forrige legebesøk lå hun midt på streken på symfysemålet. Ellers er jeg en del plaget med kynnere. De kommer veldig ofte, spesielt mens jeg går eller når jeg reiser meg. De er ikke vonde da, men synes det er litt sært at det skal være så mange av de og at de er såpass kraftige allerede! Da jeg fortalte det til legen sa hun at jeg måtte ta det litt med ro når jeg kjente de for det var litt tidlig med fødsel ennå.. Ellers har vi fått vogn, bilstol og voksipose i hus! I tillegg har vi et par klesplagg i str 50/56, men kommer nok ikke til å kjøpe noe mer før etter nyttår og heller ønske oss babyting som seng, babycall, stellebord osv til jul. I dag er det fredag! Ønsker alle en riktig fin adventshelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtussa Skrevet 4. desember 2009 #532 Del Skrevet 4. desember 2009 Her er det bare 5 uker igjen til termin, og jeg gleder meg så sinnsykt!! Vi har det meste i boks, men alt er "kastet inn" på barnerommet, så der er det fullstendig kaos enn så lenge. Grunnen er rett og slett at vi må finne andre steder å plassere det som står der inne, blant annet en fryser!! Tror vi blir nødt til å pakke den bort, og bare bruke den som er til kjøleskapet. Ikke lett å få plass til alt i en leilighet på 65 kvm.. Ellers er alt av klær og sengetøy vasket, så det er egentlig bare å få skrudd sammen møblene der inne, og få plassert alt sammen. Skal hente en kommode i morgen også, som vi fikk kjøpt på Finn.no. Formen rent graviditetsmessig er ganske bra, har jernmangel så knasker piller da, men ellers går det fint. Er kun betennelsene i hoftene som stopper meg. Merker vel at jeg har blitt høygravid da. Jeg har jo så mye planer om alt jeg skal gjøre her hjemme, men når jeg får kommet igang, så blir jeg kjempesliten med en gang. Glemmer liksom at jeg har litt ekstra å drasse på.. Også har vi endelig bestemt oss for hva vesla skal hete! En deilig følelse, og plutselig ble hun enda mer en person for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 5. desember 2009 #533 Del Skrevet 5. desember 2009 Koselig å lese om planleggingen og tankene deres Her har nok bekkenløsningen kommet - kan ikke skjønne hva annet det kan være. Så og si bare på høyre side da. Ellers begynner ting å komme på plass her! Mangler base til bilstolen, stellebord og litt klær. Og litt stellesaker da.. Har fått så mange gratispakker at vi har bleier til flere dager, så gidder ikke kjøpe det før hun har kommet i hus Rart å tenke på at det begynner å nærme seg for mange av oss.. 6 uker igjen i går og i morgen er jeg høygravid Trodde aldri jeg skulle komme hit, og tror det vel egentlig ikke nå heller Spent på de kommende ukene - hva jeg kjenner i kroppen osv. Og så er jeg kjempeglad for at det er jul, den ventetiden som kommer nå kunne jo ikke vært mer beleilig plassert på året :gjeiper: Ønsker dere alle en koselig lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 5. desember 2009 #534 Del Skrevet 5. desember 2009 Også har vi endelig bestemt oss for hva vesla skal hete! En deilig følelse, og plutselig ble hun enda mer en person for meg! Koselig!! :D Hemmelig..? Har visst det en stund vi og gleder meg sånn til hun kommer og vi kan gi henne navnet på ordentlig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 5. desember 2009 #535 Del Skrevet 5. desember 2009 Vi står mellom to navn enda.. klarer ikke helt å bestemme oss... tror ikke jeg klarer det før jeg ser henne, og skjønner på ordentlig at det er en ordentlig liten person... jeg syns fortsatt det er så abstrakt å ha en person inni der, så klarer ikke helt å se henne for meg.. kommer sikkert til å få sjokk når jeg får henne opp til meg etter fødselen... Tror jeg skal mase meg til et rønkten bilde, eller ekstra UL av bekkenet mitt for å sikre meg at det er stort nok til å føde vaginalt. Er litt skeptisk siden snuppa ikke viser noen tegn til å snu seg, så tenker at det kanskje er noe strukturelt med bekkenet mitt..? Må jo være en grunn til at hun ligger den veien enda... har ikke lyst til å ha en vanlig fødsel dersom jeg ikke vet sikkert om det er fysisk mulig. Mamma har trangt bekken, og måtte ha dyttehjelp fra fødselslegen for å få oss ungene ut.. og jeg ble tatt med tang i tillegg.. så har jo litt å slekte på der.. Vi er ellers veldig like i kroppen sånn bygningsmessig.. Er det noen av dere foressten som har tenkt å ha adapter til bilstol, slik at den kan settes på vognunderstellet? Har tenkt at det er veldig praktisk hvis hun sover i bilen, og vi skal inn å handle på senter eller noe sånn, og ikke vil våkne henne... men samtidig så varer vel ikke den første stolen såå lenge? Maxi Cosi stol.. Noen som har noe erfaring med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 5. desember 2009 #536 Del Skrevet 5. desember 2009 Er det noen av dere foressten som har tenkt å ha adapter til bilstol, slik at den kan settes på vognunderstellet? Har tenkt at det er veldig praktisk hvis hun sover i bilen, og vi skal inn å handle på senter eller noe sånn, og ikke vil våkne henne... men samtidig så varer vel ikke den første stolen såå lenge? Maxi Cosi stol.. Noen som har noe erfaring med det? Vi har et slikt adapter. Har både emmaljunga vogn og bilstol, så da kjøpte vi adapteret til et par hundrelapper i tillegg. Ser for meg at det kan bli praktisk siden vi ikke har så veldig stor bil og bagen kan ta opp ganske stor plass. Mener bilstolen er opp til 13 kg så vi kommer vel til å bruke den iallefall i ett år tenker jeg dersom ikke mini vokser i rakettfart da! Å nå gleder jeg meg sånn til å treffe den lille! Hvilken hårfarge får hun? Sambo er lys mens jeg er mer kommune/brunhåret. Og øyenfarge? Sambo har helt fantastisk fine blå øyne mens jeg har en blanding av blå/grå/grønn-ish. Er det virkelig en liten jente eller en litt sjenert gutt? Å, jeg har så mange spørsmål og gleder meg så utrolig mye til å bli kjent med henne! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 5. desember 2009 #537 Del Skrevet 5. desember 2009 Vi har ikke noe adapter til bilstolen. Hadde ikke bruk for det sist. Hvis hun sovnet i bilen, tok vi bare en ekstra handlevogn og satte setet oppi der. Ellers har hun alltid hatt då godt sovehjerte, at hun ikke våknet om vi tok henne ut og bar henne med oss heller. Så det var jo veldig greit. Og skulle hun brukt setet til hun oversteg vektgrensa, hadde hun nok sittet i babysetet lenge enda Det går jo til 13 kg, og hun var 10,2 kg for en mnd siden. Her er navnet på lillegutten bestemt, men det er hemmelig. Og det meste er igrunn klart. Har ihvertfall gjort det viktigste nå, så får vi ta resten etterhvert. Gleder meg veldig til fødselen nå da :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 5. desember 2009 #538 Del Skrevet 5. desember 2009 her kan i prinsippet 2åringen sitte i babysete enda.. hun er jo bare 11kg. men hun er nok litt for lang til det... og hadde neppe godtatt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nybegynneren Skrevet 6. desember 2009 #539 Del Skrevet 6. desember 2009 Er i uke 31 nå og begynner og slite med kvalmen igjen. det begynte i det små,men har blitt verre og verre. Idag hjelper hverken mat eller cola på kvalmen,så da blir det litt slitsomt. Noen som har noen gode råd? Regner med ar det er flere der ute som har begynt og slite med litt kvalme igjen...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 6. desember 2009 #540 Del Skrevet 6. desember 2009 Er i uke 31 nå og begynner og slite med kvalmen igjen. det begynte i det små,men har blitt verre og verre. Idag hjelper hverken mat eller cola på kvalmen,så da blir det litt slitsomt. Noen som har noen gode råd? Regner med ar det er flere der ute som har begynt og slite med litt kvalme igjen...? Ja jeg begynte igjen uke 28 ca... dessverre hjelper ikke mat eller andre ting på kvalmen i denne omgangen.. det eneste som funker er å legge meg ned på sofaen og slappe av.. og puste skikkelig ut... helst litt kaldt rundt meg.. er skikkelig irriterende det der.. Skjønner ikke helt at det skal være et tegn på å slappe av mer heller.. føler jo at jeg ikke gjør annet enn å ta det med ro.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå