Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010

Nótt

Anbefalte innlegg

Pirking ja.. kjennes ut som hun driver å trykker på blæra mi med fingrene av og til.. skikkelig ekkel følelse! kjenner også bevegelser på mange plasser åp en gang nå i forhold til før.. er nok blitt tranger om plassen inni der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære mamma

Ville bare si at jeg er her

Kjenner du at jeg sparker litt i deg?

Håper det ikke gjør vondt,

jeg ville bare gi beskjed om at alt er bra her inne.

Av og til glemmer jeg meg av,

å sparker deg kanskje ikke på en stund.

Da er det bra at du dytter litt i meg

så jeg får si ifra om at alt er fint.

Jeg skal ikke sparke deg mer når jeg kommer ut,

mamma.

Jeg lover.

Unnskyld for at jeg gjorde at du ble så kvalm, mamma.

Jeg gjorde det ikke med vilje.

Skulle ønske jeg kunne trøstet deg når du kastet opp

og var dårlig.

Jeg er så glad det endelig er over.

Jeg er også lei meg for at bekkenet ditt gjør vondt, mamma.

Men jeg må jo ut,

og det er ikke plass til at jeg skal komme meg gjennom..

Jeg synes det er dumt at du blir så trøtt og sliten

av å ha meg inni magen

Men jeg har ikke så mye energi, mamma.

så da må jeg låne litt av din,

og det er ganske slitsomt å bli til en baby skal jeg si deg.

Jeg tror jeg får den beste mamman i verden!

En mamma som går gjennom 9 mnd med vondter

bare for min skyld.

Og som i tillegg sier hun gleder seg så masse.

For jeg har hørt at du og pappa snakker om meg,

og at dere allerede er glad i meg,

og gleder dere til å treffe meg.

Jeg er så glad for at du har pappa.

Snille pappan min som trøster deg

når du gråter uten å vite helt hvorfor.

Hjelper det hvis jeg kiler deg litt?

Blir du glad da?

For jeg hører at du plutselig begynner å le

når jeg beveger meg.

Vi må være flinke til å hjelpe hverandre gjennom fødselen,

for jeg tror det kommer til å være ganske vondt

for oss begge.

Men så når vi får se hverandre

og ligge tett inntil hverandre

så blir alt bra igjen.

Alt vi har å se frem til du og jeg, mamma...

:grine::hjerte::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, det var søtt, Puserjenta!

Sist jeg var hos JM fant de ut at litja lå med hodet nesten ned i bekkenet. Jeg har etter det kjent mest bevegelse fra rett nedenfor navlen og nedover, og noen ganger godt bakover. Har lurt fælt på om hun rett og slett ligger å stanger meg. :fnise: Denne uka fant de ikke ut hvordan hun lå og mente basert på bevegelsene hennes at hun har snudd seg og ligger med bena nedover. Må egentlig si at jeg er litt lettet over det! Det er myyyyye bedre at hun sparker meg enn nesten bare ligger å "header" meg! :ler: Kunne veldig gjærne tenkt meg å kunne se hva hun holder på med innimellom! Spesielt når magen begynner å bule i den ene og den andre retningen.

I dag har jeg hengt opp julegardiner og baket brød og julekjeks. Har kost meg i timesvis på kjøkkenet, noe jeg virkelig kjenner i bekkenet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skulle gitt mye for å hatt ei luke inn til ho og kikke hva som foregår.. er jo nesten umulig å kjenne forskjell på boksing og sparking syns jeg.... hun driver med noen voldsomme spenntak av og til... kjennes nesten ut som hun prøver å komme gjennom, enten gjennom magen eller ryggen for den saks skyld... :gjeiper:

Merker de dagene hvor jeg har gått oppe mye så er det akkurat som magen blir høyere - kjennes ut som hun stikker hodet (eller rompa) opp inn under ribbeinet mitt...

hehe akkurat nå er magen min høyere oppe på høyre side... helt skjeivt og merkelig.. skal ikke på kontroll før om halvannen uke, så får ikke vite så mye før det... håper jordmora kan kjenne litt mer hva som skjer inni der sånn stillingsmessig.. synd jordmor ikke har UL på kontoret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ta æren for det diktet. Fant det på en blogg, men syns den var så rørende og sann. Klarer ikke lese uten å grine...hehe

Idag skal vi sette beltebasen i bilen. Enda ett skritt nærmere å være helt klar (eller blir man egentlig helt klar???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at man skal kjenne mindre liv etterhvert som det blir dårligere plass.Når er isåfall det begynner og bli dårligere plass?

Er i uke 30 nå og syns jeg litt brått kjenner mindre liv.

Vet liksom ikke om jeg skal bli bekymret eller ei.

Kjenner at han vrir seg,rører på seg,pirker på meg liksom,men ordentlig spark har jeg ikke kjent på 3-4 dager nå.

Rolige dager har han hatt hele tiden,og konklusjonen min da har vært att det må være måten han ligger på.

Er det forsatt mulig at han kan legge seg i en stilling der man ikke kjenner bevegelsene så godt,eller er han såpass stor nå så jeg burde kjenne det uansett?

Håper jeg får noe beroligende nå,og ikke den "desperate og kjappe" om og ringe føden... :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at man skal kjenne mindre liv etterhvert som det blir dårligere plass.Når er isåfall det begynner og bli dårligere plass?

Er i uke 30 nå og syns jeg litt brått kjenner mindre liv.

Vet liksom ikke om jeg skal bli bekymret eller ei.

Kjenner at han vrir seg,rører på seg,pirker på meg liksom,men ordentlig spark har jeg ikke kjent på 3-4 dager nå.

Rolige dager har han hatt hele tiden,og konklusjonen min da har vært att det må være måten han ligger på.

Er det forsatt mulig at han kan legge seg i en stilling der man ikke kjenner bevegelsene så godt,eller er han såpass stor nå så jeg burde kjenne det uansett?

Håper jeg får noe beroligende nå,og ikke den "desperate og kjappe" om og ringe føden... :lete:

Jeg har ikke hatt harde spark på ganske lenge, men kjenner godt at hun er der. Særlig pga hikking nederst i magen og at hun dytter rumpa ut sånn at magen ser helt deformert ut. Hos meg så er det antageligvis så trangt at det er vanskelig å gjøre bråe bevegelser. Eller at hun ligger litt rart til noen ganger. Men jordmor sa til meg at det er veldig viktig å kjenne liv hver dag.

Vet ikke om dette hjelper deg da jeg er nybegynner på :gravid: selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de store harde sparkene kan man nok ikke regne med etterhvert nei.. men man skal kjenne at babyen er her da..

ikke noe problem her i gården.. magen forandrer stadig utsende den :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det og kjenne liv kan jo være så mangt. Så lenge det er både hikking og vridninger så teller jo det som liv... de store sparkene kommer ikke lengre her heller.... eller av og til - men da har hun vridd seg til slik at hun får til å rette ut beina litt...

Men vanligvis kjenner jeg dunking med armene opp under ribbeinet på høyre side - og dunking/boksing/pirking nedover ved bekkenet på samme side... tror hun ligger mye med rompa/ryggen utover også.. da kjenner jeg bare spenninger... rundt navleområdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

kjenner igjen det dere skriver.Syns lixom det kom litt over natta,istedefor litt og litt.

har jo kjent at han rører seg,men ikke så mye spark og så voldsom som han pleier og være.

Skal vel egentlig ikke savne at han ikke er så voldsom da man ofte skvetter og utbryter au..Enkelte ser jo rart på en :ler:

Kjente ista at han flyttet seg litt,så nå kjenner jeg han bedre igjen, så da er vel alt bare bra med han :) :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker godt at babyen merker og reagerer på mine følelser.. Da jeg skulle ta vaksinen gruet jeg meg utrolig, og hun tok virkelig salto inni der og var max urolig. og jeg følte meg ikke mindre kvalm når hun gnurte på alle indre organer inni der..

Og nå hvis mannen stryker meg på ryggen eller masserer beina mine eller noe sånn - så spreller hun skikkelig! Ganske morsomt at sånne ting påvirker helt inn til de i magen der. Må være noen hormoner/stoffer vi skiller ut i blodstrømmen som går rett inn til babyen.

Noen andre som merker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rareste jeg har registrert er at han alltid begynner og røre seg/sparke litt når jeg driver og lager mat.Slår så og si aldri feil.

Samme om det er middag eller ei brødskive.

Skulle tro han luktet mat :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mageboern min har også roet ned aktiviteten litt. Dvs. jeg tror hun er like aktiv, om ikke mere, men det er mye lengre mellom de skarpe sparkene/slagene, og mer store "forsiktige" bevegelser. Jeg kan kjenne at "noe" skjer, som om hun gnur forsiktig rompa eller ryggen over magen min, og litt etter kan jeg se at magen begynner å bule lett ut. Har også store "jordskjelv" innimellom hvor hele magen rører kjapt og hardt på seg, og gjør at pupper og lår også rister.

Hun har begynt å bli veldig aktiv når jeg ligger på siden og dytter og dulter både på den siden jeg ligger på og den andre. Jeg vet ikke om hun protesterer eller om jeg ligger sånn at jeg kjenner henne bedre. Det er nesten sånn jeg tror hun legger seg på tverra når jeg legger meg på siden. Jeg vet ikke hvor trangt det er til henne ennå og om det er mulig at hun flytter så mye på seg... Gud, hvor kjekt det hadde vært med et lite kikkehull inn til henne! :fnise:

Hun har også nå funnet blæra mi! Jeg har ikke kjent noe særlig til det tidligere, men i helga har jeg hatt et konstant press på den og følt at "nå er det like før det går galt", selv rett etter jeg har vært på do.

Kan til tider kjenne at mitt humør og det som skjer utenfor magen påvirker henne. Dagene etter pappa døde var hun innmari aktiv, og når vi var på teateret forrige uke kunne jeg nesten tro at hun ville være med i oppsetningen. Ganske snedig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de lukter i allefall mat når de kommer ut..

slå aldri feil med førstejenta det... hver gang vi skulle spise middag våknet hun.. og jeg endte opp med å spise middag med baby på puppen.. evt kald middag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de lukter i allefall mat når de kommer ut..

slå aldri feil med førstejenta det... hver gang vi skulle spise middag våknet hun.. og jeg endte opp med å spise middag med baby på puppen.. evt kald middag :ler:

:fnise:

Akkurat sånn var det her og..hver eneste gang jeg skulle spise, våknet hun. Var jo greit når det var 'ammevennlig' mat som kan spises med en hånd, mens jeg holdt ungen i andre hånda. Ikke like lett med koteletter f.eks :fnise:

Så jenter; nyt maten (varm) mens dere kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mageboern min har også roet ned aktiviteten litt. Dvs. jeg tror hun er like aktiv, om ikke mere, men det er mye lengre mellom de skarpe sparkene/slagene, og mer store "forsiktige" bevegelser. Jeg kan kjenne at "noe" skjer, som om hun gnur forsiktig rompa eller ryggen over magen min, og litt etter kan jeg se at magen begynner å bule lett ut. Har også store "jordskjelv" innimellom hvor hele magen rører kjapt og hardt på seg, og gjør at pupper og lår også rister.

Hun har begynt å bli veldig aktiv når jeg ligger på siden og dytter og dulter både på den siden jeg ligger på og den andre. Jeg vet ikke om hun protesterer eller om jeg ligger sånn at jeg kjenner henne bedre. Det er nesten sånn jeg tror hun legger seg på tverra når jeg legger meg på siden. Jeg vet ikke hvor trangt det er til henne ennå og om det er mulig at hun flytter så mye på seg... Gud, hvor kjekt det hadde vært med et lite kikkehull inn til henne! :fnise:

Hun har også nå funnet blæra mi! Jeg har ikke kjent noe særlig til det tidligere, men i helga har jeg hatt et konstant press på den og følt at "nå er det like før det går galt", selv rett etter jeg har vært på do.

Kan til tider kjenne at mitt humør og det som skjer utenfor magen påvirker henne. Dagene etter pappa døde var hun innmari aktiv, og når vi var på teateret forrige uke kunne jeg nesten tro at hun ville være med i oppsetningen. Ganske snedig!

Blæra mi har vært brukt som fotball i mange uker nå.

Når man akkurat har dratt på seg buksa,kan man sette seg rett ned igjen.

Syns jeg har vært sånn nesten hele svangerskapet,men litt verre nå siste ukene.

Dem sier jo det at har du sovet lite,er trist eller er litt deppa skal barnet bli mer urolig.

Her er det omvendt.Han jeg bærer på blir roligere.

Han lar meg være ifred når ikke humøret er på topp virker det som..

Er jeg i veldig godt/lett humør en dag er det jo sirkus nedi her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker også det der med at babyen våkna hver gang vi skulle til å spise :fnise:

Har vært hjemme fra jobb i dag jeg, litt små forkjøla og tappet for energi. Har jo vært en del forkjølelse siden lillejenta begynte i bhg så er nok hun som har smittet meg nå også. Og så tuller hun en del på natta og da blir det ikke mye søvn. Så jeg har ligget å slappet av helt til nå.

Snart på tide vel at dere som nærmer dere termin får dere sladris, eller hva? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sladris??

At en avtaler med en eller annen på forumet om å informere oss andre her inne når ting er på gang. Dere gir tlf. til hverandre så skriver sladrisen her inne når det skjer ting. Er jo bare om man vil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...