thumbalina Skrevet 16. november 2009 #461 Del Skrevet 16. november 2009 Bestemt liten dame!? redd for det ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nybegynneren Skrevet 16. november 2009 #462 Del Skrevet 16. november 2009 Kjenner igjen den at man får ligget kun på en side ja.. Legger jeg meg på høyre side får jeg ofte ett drag i magen, og junior blir temmelig urolig. Man får ganske vondt i kroppen av og ligge i samme stilling så mange timer da.I tillegg da til og slite med rygg og bekken blir det ofte slitsomme netter. Bra jeg ikke er den eneste som begynner og bli kvalm igjen. Kjent det siste ukene nå,men siste dagene nå har vært mindre morsomme syns jeg. Begynt og slite med svimmelhet igjen i tillegg. Svimmelhet og kvalme har gått litt hånd i hanske her. Flere som har litt smerter nederst i magen.akkurat som skinnet er så stramt nå,så det er på sprekkegrensa lixom? også akkurat som voksesmerter i lysken har jeg følt siste dagene. Flere? Junior er så urolig idag,så jeg blir småsliten av all vriing og sparking.Man skal ikke klage men.. Noen dager hyper,og noen dager veldig rolig. Har dere det sånn,eller føler dere det er ganske likt vær dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 17. november 2009 #463 Del Skrevet 17. november 2009 Det strammer ganske så godt nederst i magen ja, men tror jeg har stramminger på rare plasser ettersom hun ligger litt rart til.. Det er som regel kjempestramt i bunnen der uansett når på døgnet det er, men det øker på utover dagen og kvelden (sikkert når jeg har fått fyllt opp magesekken) Når kynnerene kommer så blir liksom alt hardt, men ellers er det ganske hardt hele tida egentlig.. er bare på morgenen at magen er helt myk og avslappet.. Er heller ikke kjempefan av den kvalmen altså.. og skikkelig løs mage.. tror jeg skal spise litt blåbær i dag! Kjenner dere at babyen "rister" av og til?? Kjennes jo nesten ut som epletiske anfall men tror et er noe muskelkramper eller noe sånn... kjennes skikkelig rart ut i alle fall.. Her går bevegelsene i ganske likt tempo hver dag.. hadde noen dager forrige uke som det var veldig stille - men så tok det seg opp igjen nå.. tror det var fordi jeg sto opp til helt forskjellige tider hver dag.. varierte fra syv til elleve, og da tror jeg at jeg forstyrret søvnmønsteret hennes.. Hvordan ligger dere an med strekkmerker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nybegynneren Skrevet 17. november 2009 #464 Del Skrevet 17. november 2009 Kjenner igjen det der med strammere mage jo lenger utpå dagen/kvelden man kommer. Litt utpå kveldene har jeg følt meg så strammet opp og full at jeg rett og slett blir annpusten for og føle at man får nok luft. Kjenner også igjen den ristninga du nevner ja.Er ubehagelig. ubehagelig når han hikker også syns jeg.Man sitter og venter på neste hikk,som det var man selv som hikker Løs mage har ikke jeg merket noe til.er heller litt hard i magen,så litt løs mage hadde ikke gjort meg noe. Er så sår nederst i/på magen på høyre side. tror dette har en sammenheng med at han ofte som regel sparker/boxer meg der døgnet rundt + noe annet.Litt over der ligament/voksesmertene sitter. skal til jordmor imorra,så får prøve og nevne det da. Mye klaging her nå altså men er litt sliten av og ha vondt om dagen tror jeg. .Og har jo en stund igjen også. Får trøste seg med at det blir sannsynlighvis bedre igjen. Det går jo litt opp og ned detta. Har ikke fått noen strekkmerker faktisk. Har en tatovering på magen som har strekt seg mye,og begynner og bli enorm da . Har dere andre fått strekkmerker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 17. november 2009 #465 Del Skrevet 17. november 2009 Ingen strekkmerker her heller Syns også hikkingen er ubehagelig/slitsomt, sånne små dunk nedi der Ellers har jeg hatt mye stikkinger i livmorhalsen i det siste, mest øverst der kanskje. Men det er vel normalt at sånt kan begynne ganske tidlig.. Koser meg med masse liv og ser "knoker" som glir rundt inni magen innimellom! Merker at hun tar større plass nå, presser opp i ribbeina til tider Nå skal jeg snart sette på første vask med babyklær :rødme: Ha en god dag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 17. november 2009 #466 Del Skrevet 17. november 2009 Ingen strekkmerker her heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 17. november 2009 Forfatter #467 Del Skrevet 17. november 2009 Ingen strekkmerker her heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 17. november 2009 #468 Del Skrevet 17. november 2009 Hei jenter Her er formen fin og ingen strekkmerker. Masse liv i magen hver eneste dag, risting og hikking Syns bare den hikkingen er koselig jeg. Satt i går og smålo for meg selv da han hikka. Følte hele magen hoppa ogg og ned. Koser meg med graviditeten, men kjenner nå at det skal bli godt når det er over også. Er litt utolmodig, gleder oss sånn til lillebror kommer og så skal det bli deilig å få kroppen tilbake. Begynner å bli tungt nå syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 17. november 2009 #469 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg nyter og være gravid. litt vemodig å tenke på at dette sannsynligvis er siste gangen også er det jo veldig greit å vite hvor babyen er til enhver tid da er jo noe helt annet når den er ute og lever sitt eget liv. Gleder meg masse til hun kommer, men samtidig er det jo et helt nytt kapitell i livet og det er litt skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 17. november 2009 #470 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Sånn sett er jeg kanskje heldig med at hun ligger på tvers.. slipper sure oppstøt, press på lungene og spark i såre ribbein.. men ser jo litt merkelig ut da.. buler ut på sidene, ser ut som jeg har anlagt meg skikkelig sideflesk I dag har ryggen virkelig oppført seg, men har vært skikkelig kvalm.. så blir nok sofaen påmeg rsten av ettermiddagen.. skikkelig kjipt hvis det skal bli sånn fremvr.. satser på at det bare er en periode nå.. har sendt mld til mannen m han kan kjøpe med sesg hjem salt chips..det er det eneste jeg kunne tenke meg å putte i munnen akkurat nå.. Heldigvis ingen strekkmerker her helle enda.. blir spennende å se hvorda det går etterhvert.. Endret 17. november 2009 av thumbalina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 18. november 2009 #471 Del Skrevet 18. november 2009 Har heldigvis ikke truffet hormonheksa som kommer med strekkmerkene enda. Jeg fikk en del strekkmerker i puperteten, samme som svigerinnen min. Hun har født to nå, og ikke sett ett (nytt) strekkmerke. Håper det samme gjelder meg! Jeg har kjent den der "epileptiske ristingen" og må bare le litt hver gang hun gjør det. Det er som om hun rister pelsen som hundene gjør etter de har badet! Noen bevegelser er så sterke at nesten hele overkroppen min rister. Har jeg PC`en på fanget rister den også bra. Jeg koser meg veldig med beveglsene til litja og selv om jeg ikke hadde noen forestillinger om hvordan det kom til å bli, er jeg overrasket over hvor mye forskjellig hun gjør, hvor det kjennes og hvor forskjellig det kjennes ut. :rødme: Hun hikker ikke like mye som før. Noen dager er hun mere aktiv enn andre, men det kan også ha litt med mammaen å gjøre. Det er vel lettere å legge merke til "magegymnastikken" når jeg slapper av på sofaen, enn når jeg renner ærend hele dagen. Men hun er ofte aktiv til samme tid hver dag. Jeg kjenner også at det er trangt og til tider vanskelig å puste til kvelds. Greit å få kneppet opp trange klær og slappe av da! Ellers nyter jeg også å være gravid. Det positive veier opp for de negative tingene mange ganger! Gleder meg til å bli kjent med mageboern min, men kommer også sikkert til å savne å ha henne i magen min. Vel, det sprøs vel litt på hvor tung og svær, og lei jeg blir i løpet av januar! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 19. november 2009 #472 Del Skrevet 19. november 2009 Hvor i magen er det dere kjenner hikkingen? Jeg prøver å finne ut hvordan frøkna ligger - skjønner liksom ikke opp og ned på denne ungen jeg Kjenner i grunn bare bevegelse fra navlen og ned, og ut på sidene - men hikkingen er liksom nede på venstre side, helt nede ved lysken... men på sist kontroll mente jordmor at hodet var på høyre side... men klarer liksm ikke helt å skjønne hvordan hun ligger? Med hodet til høyre og ryggen ned mot lysken på venstre side, og beina krøllet opp mot navlen? slik at bevegelsene jeg kjenner ved navlen er sparking - og bevegelsene lengre til høyre er boksing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 19. november 2009 #473 Del Skrevet 19. november 2009 mest nede på høyere side trur jeg.. :klø: men egentlig litt over alt.. skjønner heller ikke hvordan ungen ligger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtussa Skrevet 19. november 2009 #474 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg kjenner henne som regel på venstre side, sånn i navlehøyde når hun hikker. Syns det er ordentlig sjarmerende å ligge å kjenne på det.. :rødme: Ingen nye strekkmerker her nei..men jeg har en del fra før av, både fra puberteten, og etter at jeg la på meg veldig mye for mange år siden. Etter at jeg kvittet meg med en del av de kiloene igjen, så ble strekkmerkene hvite, og lite synbare. Det beste er at de fortsatt er hvite..Tydelig at jeg har litt hud å ta av da, nå når jeg vokser igjen. I går og i dag har det vært mye press nedover føler jeg. Vet ikke om hun er i ferd med å legge seg til skikkelig nå, eller hva det er. Litt ubehagelig er det, for jeg føler jeg ikke får bøyd meg, lent meg fremover og lignende. Men men, det er vel sånn det skal være! I går var jeg på fødselsforberende samtale på sykehuset. Litt tidlig, men i desembe var visst nesten alle timene opptatt allerede. Var greit å få tatt samtalen egentlig, selv om jeg vel visste mye av det fra før av. Det som var kjekt, var å få høre litt rundt det praktiske på sykehuset. Jeg har hele veien vært bestemt på at jeg helst ikke vil ha noe smertestillende i form av "medisiner" (epidural, morfin etc), så var fint å vite at de tilbyr både badekar, akupunktur og massasje. Hadde håpet på lystgass, men det har de dessverre ikke. For en uke siden malte mannen min endelig denne stellekommoden vår. Han malte med oljemaling, og den har stått inne på barnerommet hele tiden, med døra igjen og vinduet oppe. Kommoden er tørr, men det lukter jo fortsatt litt maling. Lurer på når jeg kan begynne å bevege meg litt mer inne på rommet der, og få gjort det istand? Hva tror dere? Hadde vært gøy å fått begynt å vaske alle klærne vi har kjøpt, men er vel ikke noe lurt å legge de i kommoden ennå, siden det lukter maling.. *klør i fingrene*...!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 19. november 2009 Forfatter #475 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg ville ventet til kommoden er ferdig med å lukte maling før jeg puttet noe ned i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtussa Skrevet 19. november 2009 #476 Del Skrevet 19. november 2009 Ja du har nok rett i det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 20. november 2009 #477 Del Skrevet 20. november 2009 Her er det ingen strekkmerker. Vetlo ligge nederst i magen til høgre. Ho sparker mykje nedover, noko som til tider er svært ubehagelig. For nokon veker siden var det svært vanskelig å puste og hadde masse hosteannfall, føler at dette er bedre no. Kjenner ingen hikking eg?? Kjenner berre nokon hakkete eller spasmelignande bevegelser av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 20. november 2009 #478 Del Skrevet 20. november 2009 Ikke lett med den malingen nei! Vi malte med lady 10 for snart to uker siden, og har hatt vinduet på gløtt der inne siden da.. og syns fortsatt det lukter maling der inne... var hos kiropraktor i dag, og frøkna er fortsatt på tvers her.. og hun kunne ikke kjenne noen spenninger eller sener eller noe som skulle til si at hun blir "tvunget" i tverrleie.. så mest sannsynlig er det noe med formen på bekkenet mitt som gjør det... men fortsatt noen uker igjen å snu seg på her... krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 20. november 2009 #479 Del Skrevet 20. november 2009 Lillebebis sparker meg konstant i blæra, springer på do hele tiden. Tynger veldig Begynner 3. og siste trimester i morgen jeg, ikke såå lenge igjen nå. Gleeder meg sånn Og med juletid i vente går nok desember fort. Nå skal vi kose oss med litt mat og se på tv. God helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annepålandet Skrevet 23. november 2009 #480 Del Skrevet 23. november 2009 Heisann! Titter innom for å spørre om dere har begynt å pakke sykehusbagen enda?? Leste et sted at rundt uke 30 var tiden for det Synes kanskje det er litt tidlig jeg da men.... Noen som har gode tips og erfaringer å komme med?? Have a nice day!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå