Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes små kjølebager i tøy som ikke er stort større enn en matboks.

Spiser du tunfisk? Jeg er synes det er godt og mettende å blande en boks tunfisk med en boks kikerter. Ha i noen grønnsaker også: tomater, løk, og hva du ellers måtte ha. Ha på en vinaigrette, og gjerne noen urter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips! Det ser ikke ut til at det blir så mye pendling som jeg hadde trodd, og jeg fant en ganske stor matboks i Tupperware i skapet som jeg bruker. Den har bare ett rom, men det får holde i første omgang - går fint med enten wraps, middagsrester eller en stor salat oppi!

Tunfisk liker jeg dessverre ikke. :(

Skrevet

Hva med å lage pizzasnurrer eller fylte horn og ta de ut av fryseren på morgenen?

Eller kjøpe skikkelig godt surdeigsbrød, fryse ned i skiver, ta ut frosne skiver av fryseren og legge på godt pålegg. Det vil da holde seg godt og ikke bli svett. Hvis du spiser ost er det jo godt med mozarella, chevre eller brie med tomat, ruccola og pesto eller grillede grønnsaker (paprika, squash, sopp) med fetaost, ruccola og pesto. Soltørkede tomater er også godt på.

Eller lage foccatia brød med fyll.

Jeg liker også å ha fruktsalat med meg i steden for bare et eple.

Bruker da f.eks. kiwi, ananas, melon, appelsin, druer i biter, ja det som er sesong og holder seg litt godt.

Skrevet

Hm, er fylte horn godt om de fylt med krydrete, stekte grønnsaker, tro?

Skrevet

Jeg vil tro det er godt med tomatsaus og sopp og ost.

Skrevet

Jeg er ikke så veldig glad i sopp, men squash, paprika og løk i tomatsaus, kanskje med ost, burde funke.

Skrevet
Jeg er ikke så veldig glad i sopp, men squash, paprika og løk i tomatsaus, kanskje med ost, burde funke.

Squash, paprika og løk i tomatsaus funker veldig bra. Jeg har laget snurrer med sånt fyll flere ganger. Hvis du i tillegg har litt moste kikerter i sausen får du i deg litt proteiner også, i tillegg til at sausen blir tykk og du kan ha mer saus, da blir de saftige uten at det bare blir klin.

Skrevet

Takk for tips! Du sier du lager "snurr", da tenker du mer som en "kanel i svingene", med fyll i stedet for kanel og sukker? Ikke fylt horn?

Skrevet
Takk for tips! Du sier du lager "snurr", da tenker du mer som en "kanel i svingene", med fyll i stedet for kanel og sukker? Ikke fylt horn?

Ja, har laget både snurrer og horn jeg. Snurrene lager jeg ved å kjevle ut et rektangel og smøre på saus/legge på fyll og rulle sammen fra langsiden. Så skjærer jeg i skiver og legger på stekebrett. Greit med variasjon i fasongen også ;)

Skrevet

Nam, må prøves!

Skrevet

Jeg lagde risotto til middag i dag, da kom jeg på at risottorester funker veldig bra som sånn hornfyll. Da får vi se om jeg rekker å bake horn i morra da, med traktkantarellrisotto i :) Da vet jeg om en mann som blir glad for å få med horn i matpakka si i hvertfall.

Skrevet

Jeg lurer på om bønnestuing kan brukes til fyll i noe, enten wraps eller horn.

Skrevet

Kjempebra, jeg må prøve noe av dette etterhvert. Takk for masse gode tips alle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...