Gå til innhold

Trenger lunchtips


Tabris

Anbefalte innlegg

Jeg skal pendle to dager i uka fra høsten av, og har da en togreise som er knappe tre timer hver vei. Jeg kunne tenkt meg noe god og sunn lunchmat som er enkel å spise frem og tilbake på toget. Må innrømme at jeg er litt lei brødmat, så har dere noen tips til vegetarmat som er greit å ha med seg på lange togturer?

Jeg tenkte selv på salat, men holder den seg noen timer på toget? Nøtteblanding er greit å tygge på, men er ikke akkurat et måltid i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wraps! De er enkle å lage og enkle å transportere. Og helt fint brukbart for en vegetarianer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var et godt tips. Så kan jeg ha litt av hvert oppi - takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgur- og linsesalat. Den holder seg fint i lunsjboksen, men ha gjerne f.eks tomater og urter separat fra salaten helt frem til du skal spise den, da smaker den friskere. :)

Ellers: ulike pastasalater med f.eks tofu eller egg f.eks?

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende oppskrift. Har ikke smakt bulgur selv, så det kan være interessant å prøve. Ja, er glad i pastasalat med f.eks bønner, oliven, rødløk og peanøtter. Jeg lurer bare på hvor lenge slikt holder seg i romtemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleide å jobbe ute noen dager i uka, da hadde jeg med en matboks med flere avdelinger. Hadde f.eks. pastasalat (den greier seg fint i noen timer), kjøttboller, baby gulrøtter, foccaccia med fyll, lefser, cherry-tomater, oliven, stekte poteter, stekte kjøttpølser, you name it:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert et svært dumt spørsmål, men hvor får jeg kjøpt slike matbokser med flere avdelinger? Har de slike i vanlige kjøkkenutstyrs-butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et svært dumt spørsmål, men hvor får jeg kjøpt slike matbokser med flere avdelinger? Har de slike i vanlige kjøkkenutstyrs-butikker?

det er ikke dumt i det hele tatt. Jeg har bestilt min og mannen sin fra Japan. Prøv www.jbox.com. Du kan også google bento box, og da får du enda flere gode ideer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt om bento lunch. Men må jeg bestille slike bokser fra utlandet? Blir ikke det fryktelig dyrt? :klø:

Takk for mange gode tips, i hvertfall! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende oppskrift. Har ikke smakt bulgur selv, så det kan være interessant å prøve. Ja, er glad i pastasalat med f.eks bønner, oliven, rødløk og peanøtter. Jeg lurer bare på hvor lenge slikt holder seg i romtemperatur.

Jeg synes ulike pastasalater etc. holder seg fint i noen timer i romtemperatur, jeg har det til lunsj veldig ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hørt om bento lunch. Men må jeg bestille slike bokser fra utlandet? Blir ikke det fryktelig dyrt? :klø:

Takk for mange gode tips, i hvertfall! :sikle:

joda, men du bestiller bare en gang, tenk hvor mye penger du kommer til å spare av å ha hjemmelaget lunch hver dag. Min box kostet 48 dollar, og det ble ikke så dyrt siden jeg bestilte flere ting samtidig og betalte frakt bare 1 gang:)

Bare hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, 25 dollar var ikke særlig dyrt, men vet ikke hva frakt og eventuell toll kommer på. ;) Men skal absolutt se meg om etter en lunchboks med flere rom i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du betaler ikke toll når verdien er under 200 kroner, så det slipper du med den til 25 dollar. Helt geniale de boksene, jeg har en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye blir frakten på? Jeg så de hadde tre ulike måter å sende pakkene på, alt etter hvor fort man ville ha dem, men det sto ingen fraktpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Economy Air (SAL) - $5.30

Delivery time 3-5 weeks in most cases (up to 8 weeks near Christmas).

First Class Air (Europe) - $7.60

First Class Air/Priority mail shipping option for our customers in Europe. Delivery should be 7-10 days.

Seamail (printed materials only) - $10.80

6-10 week delivery time. Delivered by ship. Slow but economically priced if ordering many heavy books. Only printed materials can be sent via this shipping method. Note that seamail can be more expensive than other shipping methods depending on the total weight.

EMS (Europe/International) - $17.00

Fastest shipping available, approx. 4 business day delivery time. Packages can be tracked online, and insurance up to US$200 is included in the shipping price.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

La meg bare få si at jeg laget wraps til togturen i går - fylt med stekt og krydret squash, løk, paprika, oliven og ruccola. Utrolig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...