EmmaK Skrevet 4. august 2003 #1 Del Skrevet 4. august 2003 Hei! Drar til Egypt med en venninne i vinterferien, og vi gleder oss masse. Andre som har vært i Sharm El Sheik? Er det noe spesielt vi bør få med oss? Vi satser på snorkling og kamelsafari..Flere tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elinia Skrevet 4. august 2003 #2 Del Skrevet 4. august 2003 Slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elinia Skrevet 4. august 2003 #3 Del Skrevet 4. august 2003 Slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elinia Skrevet 4. august 2003 #4 Del Skrevet 4. august 2003 Hvis du har muligheten til å sette av ca 2000kr vil jeg anbefale å ta dykkerlappen. Rødehavet er helt utrolig å dykke i. Ellers er det ikke noe problem å bare være med dykkerbåtene for å snorkle og kose seg på dekk. I tilegg går det turer til det såkalte "Moses-fjellet" hvor Moses skal ha hatt sitt møte med Gud. Å se soloppgangen her skal være veldig fint. Kjøre gjennom ørkenen og se hvordan beduinene lever er også spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elinia Skrevet 4. august 2003 #5 Del Skrevet 4. august 2003 Hvis du har muligheten til å sette av ca 2000kr vil jeg anbefale å ta dykkerlappen. Rødehavet er helt utrolig å dykke i. Ellers er det ikke noe problem å bare være med dykkerbåtene for å snorkle og kose seg på dekk. I tilegg går det turer til det såkalte "Moses-fjellet" hvor Moses skal ha hatt sitt møte med Gud. Å se soloppgangen her skal være veldig fint. Kjøre gjennom ørkenen og se hvordan beduinene lever er også spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 5. august 2003 #6 Del Skrevet 5. august 2003 Dette skrev jeg i mitt forrige innlegg om Sharm el sheik: Jeg var der i fjor, og det var kjempe flott!! Dere drar med Pyramidene Reiser eller? De arrangerer båtturer og det bør dere absolutt være med på. Snorklinga var bare helt fantastisk. Da jeg var der var det 43 grader, så bussturer hit og dit var ganske uaktuelt. Mange skrøt av utflukten til Mosesfjellet (mens noen ikke syns noe om det). Hvilket hotell skal dere bo på? Hvis dere skal bo på Crown Plaza så har dere noe å glede dere til, for det var et helt ubeskrivelig bra hotell :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 5. august 2003 #7 Del Skrevet 5. august 2003 Lei en taxi en hel dag (billig, og en opplevelse i seg selv...) og reis gjennom ørkenen til Dahab! Dahab er et utrolig sjarmerende lite sted hvor du virkelig får roen. Det ligger masse kafeer rett ved havet med hver sin strandlinje og badetrapp ned til sjøen. Masse deilig og fersk sjømat, vennlige mennesker og mye rart å se. Ellers ville jeg ikke vært alt for mye i selve sentrum av Sharm, jeg fikk i hvert fall helt sjokk av stinkende dyrekadavre og skabbete hunder, masete mannfolk og søppel... Men deler av Sharm er svært hyggelig! Apropos mannfolk; lokalbefolkningen i Sharm består omtrent bare av menn. Det er fordi de kommer fra andre deler av Egypt i turistsesongen og jobber, for så å reise hjem til familiene sine ellers i året. Drømmen til mange av disse mannfolka, særlig de unge, er å gifte seg med en norsk jente og flytte til Norge - fordi de tror lykken finnes her. Et par uker etter at jeg kom hjem var det faktisk en servitør fra Hard Rock Café som tok fly til Norge, for å flytte til meg! :o (hadde ikke engang lagt opp til noen ting, og det var ingen romantikk mellom oss.) Jeg gikk rundt og gjemte meg et par uker og holdt meg innendørs for å ikke støte på ham... Så ble han visst lei av alt regnet og dro hjem igjen... Uansett; gled deg til et spennende feriemål! (Husk snorkling, som noen andre nevner her, og ikke flørt - med mindre du ønsker noen beilere) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #8 Del Skrevet 6. august 2003 Var der også i fjor og bodde faktisk også på Crowne Plaza. Kjempebra hotell. Vil anbefale en tur til Kairo og se på Pyramidene. Men dersom dere bare skal være der en uke, så kan det bli litt stress... Ellers er båt/dykketur å anbefale samt en tur til Mosesfjellet. Jeg er en av dem som synes det var verdt slitet i mørket for å komme opp å se en fantastisk soloppgang! Gled dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 10. august 2003 #9 Del Skrevet 10. august 2003 Gå på helsestasjonen og spør om hva dere kan ta for å forebygge feriemage der nede.. Bakteriefloraen er veldig annerledes og det er mange som har blitt liggende på hotellet der.. Ha med våtservietter eller håndrens som er spritbasert og bruk det hver gang dere har tatt i pengene der. Dette er viktig!! Det er et kjempefint sted og dra til. Gled dere!! Men vær obs på det jeg skrev. Jeg tror de andre fikk med seg hva dere må få med dere! God tur! XSiljeX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 10. august 2003 #10 Del Skrevet 10. august 2003 Gå på helsestasjonen og spør om hva dere kan ta for å forebygge feriemage der nede.. Bakteriefloraen er veldig annerledes og det er mange som har blitt liggende på hotellet der.. Ha med våtservietter eller håndrens som er spritbasert og bruk det hver gang dere har tatt i pengene der. Dette er viktig!! Det er et kjempefint sted og dra til. Gled dere!! Men vær obs på det jeg skrev. Jeg tror de andre fikk med seg hva dere må få med dere! God tur! XSiljeX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå