Eliza Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #241 Skrevet 18. juni 2004 Nærmer meg slutten på uke 36! Går inn i uke 37 i morgen, og dermed siste uke før fødselspermisjonen min starter. Gleder meg vilt til å være hjemme og "psyke meg opp" til å bli mamma! I går var jeg på apoteket og kjøpte ammeinnlegg (engangs fra Avent - har visst blitt kjempepopulært). Senere på dagen kjøpte vi også zinksalve og badesåpe til babyen. Tenkte å kjøpe en pakke bleier også, men er litt usikre på om vi skal kjøpe Libero eller Pampers. Vet at mange sverger til Libero, men et vennepar av oss anbefalte Pampers til den første tiden, for de sugde visst opp bæsjen mye bedre enn Libero sine. Men de har jo Libero på sykehuset, så da får vi jo testet dem. I sykehusbagen min ligger det nå en pakke nattbind, en lypsyl og en eske ammeinnlegg. Videre skal jeg fylle den opp med et par slippers, 3-4 ammeBH'er, en joggebukse, en god skjorte eller treningsjakke, noen t-skjorter, lesestoff, XL1-tabletter, Bisc & Twix, toalettsaker og litt tøy til babyen. Pappa'n for ansvaret for fotoapparat, videokamera, mobiltelefoner og sånne ting. Vi bor uansett ikke mer enn 15 min kjøring fra sykehuset, så det er jo ikke akkurat krise hvis vi glemmer noe... I går fikk jeg vite at en jeg kjenner som har termin dagen for meg nettopp har født! Da fikk jeg meg en tankevekker gitt. Det kunne jo vært meg! Føler meg ikke heeeelt klar for å føde enda akkurat... Men det nærmer seg! Bare 1 mnd. igjen til termin nå! God helg alle sammen! Hilsen Eliza, klar for helg!
cappocino Skrevet 18. juni 2004 #242 Skrevet 18. juni 2004 Så spennende tid du går i møte nå Eliza Har fulgt med deg fra starten og det har gått så utrolig fort!!!! Kos deg i permisjonen og med den lille prinsessen!!!
Eliza Skrevet 29. juni 2004 Forfatter #243 Skrevet 29. juni 2004 Endelig har permisjonen startet! Dette er den andre dagen min som hjemmeværende husmor, og foreløpig storkoser jeg meg! I dag skal jeg bl.a. bake en kake, vaske klær, strikke litt og lage middag til mannen min! Men 3 uker blir kanskje litt lenge for en utålmodig skjel som meg, så lillejenta må gjerne komme snart... Men foreløpig er det svært lite som tyder på noen fødsel. Hverken hyppige kynnere eller slimpropp her i gården! Hun kommer vel når hun kommer! Er 37+3 i dag, så enda er det jo nesten 5 uker til man vil vurdere å sette i gang en fødsel... Håper vi slipper det iallfall! Yes, da skal jeg innta kjøkkenet for litt kakebaking!
hanni Skrevet 29. juni 2004 #244 Skrevet 29. juni 2004 Permisjon allerede. Det høres herlig ut. Selv har jeg sommerferie og koser meg med å gjøre ingenting. Jeg tenkte jeg skulle begynne litt forberedelser riktignok da. Jeg håper du koser deg masse de neste tre ukene. Og jeg håper at lille beibien kommer akkurat når du håper den skal komme Lykke til. kos deg med permisjonen! Klem fra hanni
Eliza Skrevet 30. juni 2004 Forfatter #245 Skrevet 30. juni 2004 Takk for hilsen Hanni! Tredje permisjonsdag, og jeg har ikke kjedet meg et sekund enda! I dag har jeg vært på jobb et par timer (fy Eliza), og etterpå var jeg på kontroll hos legen. Han trodde ikke det var sannsynlig med fødsel denne uka, for hodet var ikke festet enda og kunne fremdeles komme lenger ned i bekkenet. Så da blir jeg litt overrasket om det skjer noe de første dagene. Var på kino i går og så "Troja" (guri malla så mange lekre mannebein), og da trodde jeg virkelig at det var noe på gang. Fikk kraftige kynnere med ca. 10-15 minutters mellomrom, selv om jeg satt helt i ro. Men når vi kom hjem etterpå så var de borte igjen... :-? Det var vel bare Frøken Livmor som øvde seg litt igjen. I dag er det endelig såpass vær at det går an å sitte på verandaen. Har kjøpt et nytt strikkeprosjekt, så nå blir det sparkebukse i mosegrønt til bebisen. Tror jeg hopper ut i sola igjen jeg! So long 8)
Eliza Skrevet 5. juli 2004 Forfatter #246 Skrevet 5. juli 2004 38+2, andre permisjonsuke. Begynner allerede å bli litt lei av å ha fri... :-? I dag har jeg gjort absolutt ingenting! Sto opp halv ti, spiste frokost, dusjet, har surfet litt på nettet og brettet litt tøy. That's it... Huff, får skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke har gjort noe mer fornuftig. Men jeg får ta det igjen til kvelden. Bruker å få mer energi da. Skal iallefall få bakt et par brød og kanskje noen boller. Må jo ha fryseren full til barselbesøkene setter i gang! Men jeg begynner å bli skikkelig klar for fødsel nå altså. Litt kjedelig å bare gå og vente, kan jo ikke reise bort noen dager heller. Huff, det ble mye klaging gitt. Har det jo egentlig ikke så verst da, er fortsatt i fin form og føler meg ikke altfor tung heller. Men vi begynner jo å lure veldig på hvordan den lille inne i magen ser ut da... En ting er iallfall sikkert: Vi gleder oss vanvittig til det nye livet som familie på tre!
hanni Skrevet 6. juli 2004 #247 Skrevet 6. juli 2004 hehe... høres ut som en av mine dager for tida. Og jeg er bare 23 + 5 og har sommerferie
Eliza Skrevet 9. juli 2004 Forfatter #248 Skrevet 9. juli 2004 Hurra - endelig en ny dag med pent vær i Trondheim! Hvorfor sitter jeg da inne og surfer på nettet? Godt spørsmål... Men det blir litt varmt å sitte ute lenge av gangen med den store magen min! Holder faktisk på å beise ute på terrassen (vet det ikke er helt bra å male, men jeg står jo utendørs, og tar meg lange pauser innimellom). Deilig å bruke tiden til noe fornuftig iallefall. I går var jeg på jobb nesten hele dagen (hadde noen greier jeg måtte gjøre ferdig før de andre tok ferie), og da var jeg helt pumpa etterpå. Ble bare sittende i sofaen resten av dagen, så det var nok ikke så lurt å jobbe. Men nå SKAL jeg ikke tilbake på jobb mer. Var til legen i går også, og nå har hodet endelig festet seg. Det har antageligvis ikke noe å si for når det blir fødsel, men da trenger jeg iallefall ikke å bekymre meg hvis vannet går. I går kveld trodde jeg virkelig at det var noe på gang, for jeg fikk så innmari mye kynnere. Hadde kynnere (nesten) konstant fra kl 18 til 23, men de ga seg igjen når jeg la meg. Men disse kynnerne er vel uansett med på å modne livmorhalsen, og det er jo bra. Min egen menstermin er nå førstkommende mandag, mens UL-terminen er en uke etter det igjen. Blir spennende å se hvem som får mest rett... Klem fra Eliza, 38+6
havsulen Skrevet 9. juli 2004 #249 Skrevet 9. juli 2004 Så spennende, Eliza! Dette går superutroligfort, synes jeg! Håper du klarer å lade opp batteriene så mye som mulig selv om du synes det begynner å bli litt kjedelig å gå hjemme. Har hørt at det er mer sannsynlig at kroppen setter i gang fødselen når mor er uthvilt. Og - du MÅ ikke ha fryseren full til barselbesøkene kommer! Synes de skal ha med kaker til deg, jeg!
Eliza Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #250 Skrevet 11. juli 2004 Takk for hilsen, Havsulen! Jeg har faktisk ikke tenkt å bake så mye mer nå - og i tillegg har jeg og mannen begynt å snaske litt av varene i fryseren allerede... :oops: Har nå gått inn i uke 40 (!), er nemlig 39+1 i dag. Det er ganske utrolig å tenke på, synes egentlig tiden fra vi fant ut at vi var gravide i november har gått utrolig fort! Og det er enda mer sprøtt å tenke på at fødselen kan begynne når som helst nå... Jeg føler meg på en måte klar for fødsel, men 100% klar kan man vel aldri bli? Har mye vondt i symfysen nå, og blir fort trøtt, så det skal bli deilig å få kroppen over i "normaltilstand" igjen. Men da begynner vel puppene å vokse og sprute melk, så det blir vel ikke helt som normalt likevel! Nå har mannen begynt ferie også, så den siste permisjonsuka mi skal vi kose oss sammen og gjøre de aller siste forberedelsene til babyen kommer. Hvis den ikke kommer i natt da - min grandtante sa nemlig at hun kunne føle på gikta at babyen vår kom til å få fødselsdag 12.juli... Så vi får se!
Eliza Skrevet 15. juli 2004 Forfatter #251 Skrevet 15. juli 2004 39+5! Termindatoen er nå bare tre dager unna, og sjansen for fødsel øker dag for dag... Alle sammen har jo gått og sagt til meg at "ja, nå kan det jo skje når som helst" helt siden jeg gikk ut i permisjon for snart tre uker siden, så jeg har liksom gått og ventet på fødsel helt siden da... Men her skjer det ingenting. Kikker på papiret hver gang jeg har vært på do om det skulle være noe slim eller blod der, men blir like skuffet hver gang. Veslejenta er fremdeles overraskende aktiv i magen, noe som av og til resulterer i akutt smerte der nede når hun gjør at en eller annen nerve kommer i klem. Men det er heldigvis bare en sånn smerte som varer i ett sekund eller noe før den går over. Går hele tiden og kjenner etter murringer nederst i magen og korsryggen, men som oftest skyldes det bare luft... Og hver morgen når jeg våkner i 11-tida (jada, ikke noe galt med sovehjertet er i gården) så er jeg like skuffet over at jeg ikke har begynt å få rier enda. Men - jeg er frisk og rask fremdeles, og det er jo tross alt det viktigste. I dag skal jeg til frisøren og fikse håret litt. Det blir sikkert en stund til jeg orker å gjøre det neste gang. Jeg håper bare at jeg slipper å gå så fryktelig lenge over termin, men tror jeg er mentalt forberedt på å gå iallefall en uke over... Kommer riktignok til å gå på veggen før den tid, men det blir nok verst for den stakkars mannen min (som naturlignok er minst like utålmodig som meg)! I går kjøpte vi inn det aller siste til babyen. Sengetøy, gulpekluter, smokker og bleier. Tenkte det kunne være med og lokke henne ut. Men nei, hun har det visst greit der inne i hulen sin hun!
Eliza Skrevet 18. juli 2004 Forfatter #252 Skrevet 18. juli 2004 40+1, og ingen baby... Hadde en del kynnere i går kveld, men de forsvant (som vanlig) igjen når jeg la meg. Nå har jeg dusjet og spist frokost, og har tenkt meg ut på en laaang tur, skal prøve å gå litt fort og få opp pulsen, da det er en viss mulighet for at dette kan sette i gang rier...
Eliza Skrevet 21. juli 2004 Forfatter #253 Skrevet 21. juli 2004 T+2... I går trodde jeg virkelig at det var fødsel på gang. Var såååå skuffa når vi våknet i morgest og kunne konstatere at det aldri ble noe mer av "riene" mine. Hadde hyppige kynnere i hele går, helt fra lunsjtider og hele dagen igjennom. I går kveld målte jeg tiden mellom hver kynner, og da målte jeg 14 stykker med 7-15 minutters mellomrom. De var ikke vonde, men ganske kraftige. I tillegg kom det noen små "slimklumper" på papiret hver gang jeg var på do i går. Er litt usikker på om det var etterlatenskaper etter sengekosen til meg og mannen på mandag, men det har da aldri brukt å se sånn ut før.. :oops: Etter at vi hadde lagt oss kom det 2-3 skikkelig kraftige kynnere som kjentes godt ned mot bekkenet og i ryggen, og da tenkte jeg: Nå! Nå skjer det endelig! Men så sovna jeg, og så var det borte når jeg våknet igjen et par timer senere. Så det var min første "nær-fødsel-opplevelse"! Kynnerne har begynt å komme tilbake igjen nå, så jeg regner med de tar seg opp igjen utover dagen. Fremdeles en del slim på dopapiret, men ikke noe blod. I kveld kommer svigers på besøk. De er på ferie her i strøket uansett, og hadde håpet de kunne time Trondheimsbesøket med fødselen til sitt første barnebarn. De skal vel være her i 3-4 dager, så jeg håper for deres del at det skjer noe i løpet av disse dagene. Tiden går i det minste litt fortere når vi får besøk, så da blir vi kanskje litt mindre utålmodige! I mellomtiden får jeg vel bare sette meg på verandaen i godværet og få litt sol på kroppen!
Salamandra Skrevet 21. juli 2004 #254 Skrevet 21. juli 2004 Takk for koselig hilsen i dagboken min.. Jeg føler virkelig med deg, hadde det akkurat på samme måten for to uker siden. Hadde fått beskjed av legen om at det var modent der nede og at fødselen kunne skje når som helst, og jeg hadde en del kynnere og masse verking som det aldri ble noe mer ut av... Var forberedt på at det skulle være tungt på slutten av svangerskapet, men jeg trodde at det skulle være slitsomt fysisk. Det var det jo, men den stadige skuffelsen hver morgen når jeg våknet etter kvelder og netter med kynnere og verking var verre.. Selv om det er slitsomt nå er du jo så nære målet da.. Baby blir det veldig snart uansett.. Lykke til med fødselen..
Eliza Skrevet 22. juli 2004 Forfatter #255 Skrevet 22. juli 2004 Takk for oppmuntrende ord, Salamandra! Jeg vet jo at det er større og større sjanse for fødsel for hver dag som går, men har likevel begynt å få en ganske irrasjonell holdning til hele greia... For hver da hvor det ikke blir noen fødsel så mister jeg liksom mer og mer troen på at det kommer noen baby! Litt koko måte å tenke på, men man blir vel litt småtussete sånn på slutten... Er T+3 i dag, og har for en gangs skyld hatt en lang og god natts søvn. Kanskje det betyr noe? Hadde nesten ingen kynnere i går, men i dag kjenner jeg at de kommer ganske hyppig og kraftig igjen. Håper bare det utvikler seg til noe mer i løpet av dagen. Mine svigerforeldre er på besøk hos oss nå, og mannen min har nettopp tatt de med på tur i skogen. De skulle gå opp på en ganske høy topp, så jeg meldte pass i dag. Skal heller sette meg ned med en bok på verandaen og nyte varmen (sikkert 25 grader her i dag). Noen gamle damer i familien har tippet fødsel på lørdag, for da "tipper" månen over mot riktig side igjen (dvs. den vokser mot fullmåne fram mot neste helg). Vi får håpe de har rett!
Eliza Skrevet 27. juli 2004 Forfatter #256 Skrevet 27. juli 2004 Noen dager siden sist jeg skrev nå... Fremdeles status quo her, er nå 8 dager over termin. Har virkelig mistet troen på at denne fødselen skal komme i gang av seg selv! I går hadde jeg time til legen igjen, og han var heldigvis så grei at han rekvirerte en time til UL for meg selv om jeg egentlig ikke har krav på det før 14 dager over termin. Fikk komme inn på St. Olavs med en gang, og fikk en nøye UL-undersøkelse med mål av babyen og fostervannsmengde. Alt så greit ut, men det begynner jo naturligvis å bli litt lite fostervann. Ble sendt videre til poliklinikken, og hadde derfor håpet på en GU for å se på modning osv., men det fikk jeg ikke. Siden alt så greit ut på UL og blodtrykk og urin også var normalt, ble jeg bare bedt om å bestille en time til overtidskontroll til T+14. Dersom fødselen ikke kommer i gang av seg selv innen den tid, så blir det foretatt CRT-registrering og underlivsundersøkelse da. Og da er jo neste steg igangsetting. Håper bare jeg slipper det... Hadde enda en "nær-fødsel-opplevelse" i går kveld. Hadde regelmessige kynnere hele kvelden, og fikk et par kraftige etter at jeg hadde lagt meg. Akkurat den samme opplevelsen hadde jeg jo i forrige uke også, men det ble altså ikke noe mer av det denne gangen heller. I dag har jeg også hatt jevnlige sammentrekninger i magen, og jeg og mannen gikk oss derfor en tur i skogen for å få litt fortgang i sakene. Men det har ikke skjedd noe mer enda... Ellers er formen bra, og jeg sover rimelig greit om nettene. Men dagene er lange nå som vi bare går og venter. Har iallefall hatt enorm fremgang på alle strikkeprosjektene mine i det siste, har faktisk fått gjort ferdig flere av dem! Får vel bare smøre oss med tålmodighet. Det er iallefall en trøst at om en uke er jenta her, for da har vi mest sannsynlig blitt satt i gang!
havsulen Skrevet 28. juli 2004 #257 Skrevet 28. juli 2004 Om en uke er dere sammen! TENK på det! Jeg synes du er kjempeflink til å holde motet oppe! Nå fortjener du å spise noe deilig: (bringebær med vaniljesaus?), og kose deg i sola. Snart skal dere få møte jenta deres, og det vil være verdt all venting i hele verden!
Eliza Skrevet 30. juli 2004 Forfatter #258 Skrevet 30. juli 2004 Takk for hilsen Havsulen! Her er det bare en ting å si: T+11 og drittlei!!!
havsulen Skrevet 31. juli 2004 #259 Skrevet 31. juli 2004 Forslag til koselige ting å gjøre mens du venter: http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...ead.php?t=91442 Håper dere har det bra!
hanni Skrevet 6. august 2004 #260 Skrevet 6. august 2004 Eliza - nå er jeg spent Siden du ikke har skrevet på en uke, regner jeg med at lille beibien har ankommet... Håper du oppdaterer så fort du har overskudd Klem fra hanni
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå