Gå til innhold

Vask av BH`er!

Gjest Dolphina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Hindrer i alle fall spilene i å ødelegge vaskemaskina dersom de skulle finne på å stikke seg ut plasser der de ikke skal være.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BH'ene blir fortsatt litt mere ødelagte enn om du vasker dem for hånd. Så jeg vasker ikke mine fineste BH'er i maskin, selv med splitterny maskin og vaskepose. Men jeg vasker de fleste andre i maskin, og unngår dyre reprasjoner takket være vaskposene. Nå skal det nevnes at det vel er ca. to ganger spiler har stukket seg ut og ligget i vaskeposen etter vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Blir jo litt beskytta inni der, men ikke så pent som ved håndvask nei. Vel, jeg vaska et par inni der i går, og det gikk fint i alle fall.

Har ikke egentlig så mange jeg er så veldig redd for (annet enn at om alle dem jeg ikke er redd for blir ødelagte, så må jeg på shopping gitt...) så dete engster meg ikke så masse. Ikke akkurat et "hardt program" og inni en sånn pose... mi maskin har jo til og med et "håndvaskprogram", men det har jeg ikke brukt enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men maskina der jeg leier er litt tvilsom, synes nå jeg... Den eneste gangen jeg har vasket bher i den, spratt spilen ut, og det er første gang det har skjedd på mine bh'er. Så det har jeg ikke prøvd flere ganger.

Forøvrig høres det ut som vaskemaskina er på tur opp trappa når det er i gang, så jeg vet ikke helt om jeg tør prøve, selv med vaskepose... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Hehe, det kan kanskje lønne seg emd litt "forsiktigere" maskiner ja.

Gikk helt fint da jeg for første gang vasket dem i maskin i alle fall...

En annen ting er hvordan det gikk med den strømpa (stay-up-sak)som hadde forvilla seg inn i maskina sammen med helt annen klesvask.... han lurte på hvorfor der var EN sånn da han hengte dem opp, og jeg påpekte at den skulle jo aldri vært der i det hele tatt.... Jeg har ikke turt se på den enda, SLIKE vasker jeg alltid for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske bh-er uten vaskepose kan fort bli dyrt!!!

Skjønner ikke at dere tør jeg :o

Du er selvsagt ikke helt garantert at spilene ikke ramler ut når du bruker vaskepose, dessverre...

Et tips: ikke vask bh-er i full maskin.

Da er sjansen større for at spillene ramler ut (blir pressa mot sideveggene).

Et annet tips (ang. vaskepose):

Har du et plagg som nupper, putt den i vaskeposen. *

--------- " ---------- fort kommer ut av fasong, putt den i vaskeposen.

--------- " ---------- av ull eller silke, putt den i vaskeposen.

--------- " ---------- småplagg som ofte havner mot glasset, og aldri blir skylt ordentlig (f.eks ammeinnlegg), putt den i vaskeposen.

* Fjerner ikke nupper, men forhindrer at det blir nupper når plagg gnisser mot plagg. Bruk nuppefjerner først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Takk for gode råd, denne vaskeposen skal jeg nok bruke en del fremmover! GOD investering det, den var ikke akkurat dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...