Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 25. juli 2009 #1 Del Skrevet 25. juli 2009 Hei på dere! Nå har jeg fått ny jobb, og tilsammen tjener jeg og mannen min rundt 450.000 kr i året. Vi er 24 og leie bolig. Er egentlig fornøyd med det for tiden. Jeg lurer på om nå kan jeg endelig skaffe meg en skikkelig bil. Tenke til ca 300.000 kr eller noe... Vi har litt egenkapital men må ta opp lån for å få råd til resten. Selvfølgelig taper bilen bare verdi...lån er aldri lønnsomt osv... Men hadde dere gjort det? Er dette vanlig? Gjerne svar fra begge side av kampen! Hilsen Hilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kjersti_* Skrevet 25. juli 2009 #2 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg ville ha kjøpt en tre år (stor verdireduksjon de første årene) gammel bensingjerrig europeisk bil. Det er ikke nødvendig å spare 300 000. En Skoda Octavia 2005-modell koster mellom 100 og 200 000, alt etter kilometerstand. Du må tenke gjennom om du trenger stasjonsvogn (typisk familiebil) eller en mindre kombibil med to dører f.eks. Små todørs egner seg godt i byområder og er alltid rimeligst. Hvordan er parkeringsmulighetene dine? Har du behov for en statusbil à la Audi eller bare en driftssikker bil som f.eks. Ford Focus? Er motor viktig, eller er det viktigere at bilen er en minst mulig belastning for miljøet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skvaldersjura Skrevet 26. juli 2009 #3 Del Skrevet 26. juli 2009 Det du kan si om det meste som kjøpes, er at du får relativt akkurat det du betaler for! Kjøper du et vrak til 2000, får du rep.utgifter osv. Og kjøper du splitter ny, går det meste på garanti, OM noe går istykker. I din situasjon, med begge i jobb, er det fristende og slå på stortromma, og fleske til ikke sant? Men jeg fraråder det og heller gå for en brukbar bil til 100 - 150 tusen. Pass på km.stand, olje og væskelekkasjer, og få hellst en tilstandsrapport FØR dere bestemmer hvilken dere skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2009 #4 Del Skrevet 2. august 2009 kan kjøpe v70=) er en super bil=) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18360714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå