Gå til innhold

Hvordan ta på en kvinne..

Miss X

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mann_*
Nei, men jeg mener at enkelte ting kan man ikke lese seg til. Da blir det bare kunstig og rart.

Man finner vel best ut hva som funker gjennom erfaring. Jeg kunne f.eks ikke lese meg til hvordan man kjører bil, der var det prøving og feiling bak rattet på en ordentlig bil.

Likeledes lærer man hvordan man skal behandle andre mennesker ved å være sammen med andre mennesker.

Hvorfor ikke kombinere teori og praksis?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_mann_*
Enig, likte spesielt godt der det sto noe sånt som "pet her on the head, I haven't met a woman who hasn't enjoyed being stroked over the hair."

Hvis en mann hadde begynt å klappe meg på hode som om jeg var et barn eller en katt hadde jeg vel ikke blitt særlig imponert.

Menn må jo ikke tro at kvinner er vesener fra en annen planet (selv om enkelte jo kan virke sånn :fnise: ). Dere kan ikke lese dere til hva som funker. Mye av det som står i sånne artikler er uansett tull. Folk er forskjellig og det som står i en sånn artikel blir aldri allmengyldig.

Tror det handler mest om evnen til å lese den andre personens reaksjoner. Fordi folk er forskjellig og har forskjellige preferanser. Det som jeg syns er greit er det ikke sikkert at andre liker. Jeg kan godt legges i bakken og holdes nede. Andre vil reagere veldig negativt på det. Derfor er det mer viktig å forstå den du "skal ta på" enn å ha lest deg til en masse teori.

Blir litt vanskelig når kvinner faker, overdriver og lyver over en lav sko for å være "hyggelig"(når ble løgn hyggelig)?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
= Å stryke. :) Det hadde jeg likt, hvertfall.. :rødme:

Er jo hva det betyr også da...noe alle som kan britisk vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo hva det betyr også da...noe alle som kan britisk vet.

Strike?! OK, count me in! :pisk:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig handler det om kommunikasjon, et forhold kan jo ikke fungere uten det. Ikke forventer jeg at menn skal være tankelesere heller.

Som tidligere sagt syns jeg ikke det er noe særlig å bli strykt over hodet, og fortalt hvor søt jeg er (og da mener jeg sånn stryke fra panne til nakke med flat hånd og si åh-så-søt-pike, som om til en hund). Men da komuniserer jeg at jeg ikke liker det ved å vri hodet unna, og lage en misfornøyd lyd. Eller sier "pusk heller i nakken". Og da regner jeg med at disse signalene blir oppfattet.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri viser overdreven begeistring for ting jeg ikke liker. Men samtidig sier jeg sjelden i fra om at dette er forferdelig. Nettopp for ikke å såre. Alikevel tror jeg at jeg er så pass tydelig, at jeg blir lett å lese. Det er mulig at jeg dermed går ut ifra at flertallet av jentene er som meg, selv om de ikke er det. Når jeg tenker meg om så er jeg blitt fortalt at jeg er så ukomplisert å ha meg å gjøre (er det bra eller dårlig - you tell me)

Problemene kommer når menn skal lese "hvordan ta på en kvinne", og kvinner leser "slik tilfredstiller du mannen" - for så å gjøre sånn som de har lest, og tenker at det er sånn det skal være. Og ikke sier noe om hva de egentlig mener. Og så går alle rundt å tror at alt er så komplisert og vanskelig, istedet for å slappe av og kose seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemene kommer når menn skal lese "hvordan ta på en kvinne", og kvinner leser "slik tilfredstiller du mannen" - for så å gjøre sånn som de har lest, og tenker at det er sånn det skal være. Og ikke sier noe om hva de egentlig mener. Og så går alle rundt å tror at alt er så komplisert og vanskelig, istedet for å slappe av og kose seg.

Ja, uten kommunikasjon så blir det bare misforståelser. Det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig handler det om kommunikasjon, et forhold kan jo ikke fungere uten det. Ikke forventer jeg at menn skal være tankelesere heller.

Som tidligere sagt syns jeg ikke det er noe særlig å bli strykt over hodet, og fortalt hvor søt jeg er (og da mener jeg sånn stryke fra panne til nakke med flat hånd og si åh-så-søt-pike, som om til en hund). Men da komuniserer jeg at jeg ikke liker det ved å vri hodet unna, og lage en misfornøyd lyd. Eller sier "pusk heller i nakken". Og da regner jeg med at disse signalene blir oppfattet.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri viser overdreven begeistring for ting jeg ikke liker. Men samtidig sier jeg sjelden i fra om at dette er forferdelig. Nettopp for ikke å såre. Alikevel tror jeg at jeg er så pass tydelig, at jeg blir lett å lese. Det er mulig at jeg dermed går ut ifra at flertallet av jentene er som meg, selv om de ikke er det. Når jeg tenker meg om så er jeg blitt fortalt at jeg er så ukomplisert å ha meg å gjøre (er det bra eller dårlig - you tell me)

Uffameien da! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...