Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2009 #41 Skrevet 26. juli 2009 Tilpasse meg og gi dem den fasaden de krever. Har alle jentene du dater gitt uttrykk for at de kun vil ha deg om du har penger?
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juli 2009 #42 Skrevet 26. juli 2009 Har alle jentene du dater gitt uttrykk for at de kun vil ha deg om du har penger? Tja. Jeg har blitt bedratt og forlatt til fordel for menn med merkbart bedre økonomi enn meg, samt alle dater forsvinner etter at min økonomiske situasjon har vert diskutert. Jeg klarer ikke tro at det er bare tilfeldig.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2009 #43 Skrevet 26. juli 2009 Tja. Jeg har blitt bedratt og forlatt til fordel for menn med merkbart bedre økonomi enn meg, samt alle dater forsvinner etter at min økonomiske situasjon har vert diskutert. Jeg klarer ikke tro at det er bare tilfeldig. Men du har jo vært gift, så noen ville jo ha deg? Mener du at du tjener vesentlig mindre enn de damene du treffer?
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juli 2009 #44 Skrevet 26. juli 2009 Men du har jo vært gift, så noen ville jo ha deg? Mener du at du tjener vesentlig mindre enn de damene du treffer? Nei, jeg har tjent mer enn dem alle sammen. Unntatt hun ene jeg var på date med, men der avsluttet vi begge datingen etter første date uten at penger hadde blitt diskutert. Men jeg har ikke egen leilighet, jeg har ikke råd til to syden ferier i året, jeg har ikke råd til bedre bil en den jeg har (en kjip 2004 modell stasjonsvogn med liten motor), jeg ha ikke råd til ny fet flatskjerm, jeg har ikke råd til hytte på fjellet, jeg har ikke råd til HTH kjøkken og hvitevarer fra Miele. Enkelt og greit, jeg har ikke råd til den materielle luksusen kvinner i dag krever.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2009 #45 Skrevet 26. juli 2009 Nei, jeg har tjent mer enn dem alle sammen. Unntatt hun ene jeg var på date med, men der avsluttet vi begge datingen etter første date uten at penger hadde blitt diskutert. Men jeg har ikke egen leilighet, jeg har ikke råd til to syden ferier i året, jeg har ikke råd til bedre bil en den jeg har (en kjip 2004 modell stasjonsvogn med liten motor), jeg ha ikke råd til ny fet flatskjerm, jeg har ikke råd til hytte på fjellet, jeg har ikke råd til HTH kjøkken og hvitevarer fra Miele. Enkelt og greit, jeg har ikke råd til den materielle luksusen kvinner i dag krever. Men tror du ikke at du har andre ting å tilby, som måten du behandler en kvinne på, følelsen du gir henne av å være sammen med deg, felles opplevelser med mer? Har du byttet jobb i det siste, eller er du i en fase der du har gått ned i standard? Eller er det helt nytt for deg dette? Var det slik at eks'en din tjente veldig bra og nå når du er alene merkerk du det?
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juli 2009 #46 Skrevet 26. juli 2009 Men tror du ikke at du har andre ting å tilby, som måten du behandler en kvinne på, følelsen du gir henne av å være sammen med deg, felles opplevelser med mer? Har du byttet jobb i det siste, eller er du i en fase der du har gått ned i standard? Eller er det helt nytt for deg dette? Var det slik at eks'en din tjente veldig bra og nå når du er alene merkerk du det? Jeg trodde jeg hadde nadre ting å tilby. Jeg trodde at det å elske og begjære en kvinne ville føre langt i et forhold. Jeg trodde at om en opptrådde kjærlig og tillitsfullt at det ville være riktig. Jeg trodde at en var stolt over sin jobb og faglige dyktighet appelerte. Jeg trodde at genuin interesse for samfunnsspørsmål var et pluss. Jeg trodde å være tilstede for sine barn ble ansett som positivt. Jeg trodde en bred kulturell interesse ville gi romfor samtaler utover hva en skal ha til middag. Jeg trodde at det å se og alltid søke muligheter ville være tiltrekkende. Er noen år siden jeg byttet jobb, og fasen er mer oppadgående slik sett enn nedadgående. Og jeg har alltid tjent betydelig mer enn mine ekser. Eneste fellestrekket jeg finner er at alle menn jeg har blitt forlatt til fordel for er menn med hus, bil, penger på bok osv. Ja, og så er de høyere enn meg.
Miss X Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #47 Skrevet 26. juli 2009 (endret) Fordi du om du fullfører vil ha høyere utdanning enn han så er du ikke sikker på om du vil satse på et forhold? Fordi han er eh.. dum? Nei det visste du ikke... Hvor gammel er du egentlig? Dette her blir for dumt i mine øyne, hold deg unna han. For han sin skyld, han fortjener mye bedre enn en som hele tiden vil se ned på han fordi hun har høyere utdanning enn han. Jeg vil da ikke la være å satse på det på grunn av utdanningen! Ærlig talt! Dette var bare et spørsmål om det vil fungere, rent praktisk. Jeg ville høre om noen hadde erfaringer med slike forhold og hvordan det har gått, enkelt og greit. Endret 26. juli 2009 av Miss X
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juli 2009 #48 Skrevet 26. juli 2009 Jeg vil da ikke la være å satse på det på grunn av utdanningen! Ærlig talt! Dette var bare et spørsmål om det vil fungere, rent praktisk. Jeg ville høre om noen hadde erfaringer med slike forhold og hvordan det har gått, enkelt og greit. Min erfaring er at mannen må være den sterke på alle felt i et forhold for at det skal fungere.
Gjest lille_kvinne Skrevet 26. juli 2009 #49 Skrevet 26. juli 2009 Jeg vil da ikke la være å satse på det på grunn av utdanningen! Ærlig talt! Dette var bare et spørsmål om det vil fungere, rent praktisk. Jeg ville høre om noen hadde erfaringer med slike forhold og hvordan det har gått, enkelt og greit. Jah for det gjorde det jo SÅ mye bedre... Hva om du var mann og han kvinne? Ville du brydd deg da?
Miss X Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #50 Skrevet 26. juli 2009 Jeg trodde jeg hadde nadre ting å tilby. Jeg trodde at det å elske og begjære en kvinne ville føre langt i et forhold. Jeg trodde at om en opptrådde kjærlig og tillitsfullt at det ville være riktig. Jeg trodde at en var stolt over sin jobb og faglige dyktighet appelerte. Jeg trodde at genuin interesse for samfunnsspørsmål var et pluss. Jeg trodde å være tilstede for sine barn ble ansett som positivt. Jeg trodde en bred kulturell interesse ville gi romfor samtaler utover hva en skal ha til middag. Jeg trodde at det å se og alltid søke muligheter ville være tiltrekkende. Er noen år siden jeg byttet jobb, og fasen er mer oppadgående slik sett enn nedadgående. Og jeg har alltid tjent betydelig mer enn mine ekser. Eneste fellestrekket jeg finner er at alle menn jeg har blitt forlatt til fordel for er menn med hus, bil, penger på bok osv. Ja, og så er de høyere enn meg. Så det har ikke falt deg inn at de kanskje forlot deg på grunn av det du krever og hvordan du oppfører deg? Du krever praktisk talt å få sitte alene og se på TV under EM og VM mens hun rydder hus og lager mat. Det kan hende de mennene med bedre hus, bil og mer penger faktisk hadde en fantastisk personlighet også.
Miss X Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #51 Skrevet 26. juli 2009 Jah for det gjorde det jo SÅ mye bedre... Hva om du var mann og han kvinne? Ville du brydd deg da? Jeg ville brydd meg litt uansett, fordi jeg mener utdanningen KAN (altså - ikke nødvendigvis) si noe om et menneske. Om hvor målrettet vedkommende er, hvor høye ambisjoner han har osv. Selvfølgelig er ikke det det avgjørende punktet. Som sagt - ville bare ha erfaringer. Hadde ikke tenkt til å la hele greia gå til himmelen eller til helvete på grunn av hva folk skrev her, men jeg ville lagret det i bakhodet. Hverken mer eller mindre.
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 26. juli 2009 #52 Skrevet 26. juli 2009 Jeg ville brydd meg litt uansett, fordi jeg mener utdanningen KAN (altså - ikke nødvendigvis) si noe om et menneske. Om hvor målrettet vedkommende er, hvor høye ambisjoner han har osv. Selvfølgelig er ikke det det avgjørende punktet. Som sagt - ville bare ha erfaringer. Hadde ikke tenkt til å la hele greia gå til himmelen eller til helvete på grunn av hva folk skrev her, men jeg ville lagret det i bakhodet. Hverken mer eller mindre. Hvis diskusjonen skal ha noen som helst mening, så må den vel gå på hvor møblerte folk blir i hodet av høyere utdannelse, og ikke ambisjonsnivå?! En finner da rikelig med ambisjoner blant de som ikke har gått på universitet og høyskole. Minst like mye, har jeg inntrykk av. Skal dette med utdannelse være en vesentlig faktor i forhold til partnervalg, så må det jo gå på at den ene parten har et så til de grader mer veluktviklet begrepsapparat og vidsyn enn den andre, slik at de har vanskelig for å leve med hverandres nivåer.. For øvrig fant forfatterinnen og kulturesset Vigdis Hjorth seg en bilselger, og har visst aldri vært så fornøyd med en partner før.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2009 #53 Skrevet 26. juli 2009 Jeg trodde jeg hadde nadre ting å tilby. Jeg trodde at det å elske og begjære en kvinne ville føre langt i et forhold. Jeg trodde at om en opptrådde kjærlig og tillitsfullt at det ville være riktig. Jeg trodde at en var stolt over sin jobb og faglige dyktighet appelerte. Jeg trodde at genuin interesse for samfunnsspørsmål var et pluss. Jeg trodde å være tilstede for sine barn ble ansett som positivt. Jeg trodde en bred kulturell interesse ville gi romfor samtaler utover hva en skal ha til middag. Jeg trodde at det å se og alltid søke muligheter ville være tiltrekkende. Er noen år siden jeg byttet jobb, og fasen er mer oppadgående slik sett enn nedadgående. Og jeg har alltid tjent betydelig mer enn mine ekser. Eneste fellestrekket jeg finner er at alle menn jeg har blitt forlatt til fordel for er menn med hus, bil, penger på bok osv. Ja, og så er de høyere enn meg. Du møter vel også kvinner som er lavere enn deg? Og det med hus og bil: man skal ikke tjene fryktelig mye for å ha sin egen bil og leilighet? Jeg tror nok det finnes kvinner som vil ha deg som kjæreste, men det kan bli vanskelig når du har låst deg fast og bestemt for alle andre.
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 26. juli 2009 #54 Skrevet 26. juli 2009 Min erfaring er at mannen må være den sterke på alle felt i et forhold for at det skal fungere. Hvordan får du dette til å harmonere med at det er damene som styrer i de fleste forhold... ?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2009 #55 Skrevet 26. juli 2009 For øvrig fant forfatterinnen og kulturesset Vigdis Hjorth seg en bilselger, og har visst aldri vært så fornøyd med en partner før. Flott for henne. Hun er sikkert ikke alene.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2009 #56 Skrevet 26. juli 2009 Hvordan får du dette til å harmonere med at det er damene som styrer i de fleste forhold... ? Er det? Slike forhold er ikke jeg i. Merker jeg at jeg kan styre mannen, kjeder jeg meg og melder pass. Mannen må være sterkere.
Gjest Gjest_OsloMann Skrevet 26. juli 2009 #57 Skrevet 26. juli 2009 Er det? Slike forhold er ikke jeg i. Merker jeg at jeg kan styre mannen, kjeder jeg meg og melder pass. Mannen må være sterkere. Hvis mannen må være sterkere, så betyr det vel at du ikke stoler helt på deg selv, eller ikke liker å ta valg selv, helst? Kvinner styrer det meste som er viktig i norske forhold, så som barneoppdragelse og kjøp av hus, samt innredningen i det huset. Vi snakker hovedregel her.
Steinar40 Skrevet 26. juli 2009 #58 Skrevet 26. juli 2009 Er det? Slike forhold er ikke jeg i. Merker jeg at jeg kan styre mannen, kjeder jeg meg og melder pass. Mannen må være sterkere. Herlighet! hehe Så du mener ikke at et forhold skal være et rimelig likeverdig samarbeide da altså?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2009 #59 Skrevet 26. juli 2009 Herlighet! hehe Så du mener ikke at et forhold skal være et rimelig likeverdig samarbeide da altså? Nå blander vi bare sammen mye forskjellig. Oslomann startet det lengre oppe her. Han nevner "damer som styrer menn". Jeg sier bare at jeg kjeder meg om jeg oppdager at jeg kan styre mannen i mye. Likestilling er et ord som bare ikke hører hjemme her. Samarbeid har ikke noe med det å gjøre. Å styre noen. Det henger litt sammen med manipulasjon. Jeg liker menn som gjennomskuer kvinners evne til manipulering og "styring". Da er de i det minste bevisst på det, og kan navigere deretter.
Steinar40 Skrevet 26. juli 2009 #60 Skrevet 26. juli 2009 Nå blander vi bare sammen mye forskjellig. Oslomann startet det lengre oppe her. Han nevner "damer som styrer menn". Jeg sier bare at jeg kjeder meg om jeg oppdager at jeg kan styre mannen i mye. Likestilling er et ord som bare ikke hører hjemme her. Samarbeid har ikke noe med det å gjøre. Å styre noen. Det henger litt sammen med manipulasjon. Jeg liker menn som gjennomskuer kvinners evne til manipulering og "styring". Da er de i det minste bevisst på det, og kan navigere deretter. Da har du truffet den rette her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå