Steinar40 Skrevet 25. juli 2009 #21 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Mange med utdanining gidder heller ikke lese boken hver gang de skal se en film....så kjedelig da. Dessuten: det virker som om folk som leser bøker er fornøyda uansett bok: halo, Anne Holth oh krimromaner lisom? Nei takk, står over. Ser heller filmen. Ellers kjenenr jeg til flere med utdanning som ikke følger med i samfunnsbildet! Når en er nødt til å bruke hodet på jobben hele tiden, så er det faktisk ikke alltid mulig å få med seg alt annet som skjer i tillegg. Derimot kan det jo da være kjekt med ei jente som informerer meg så vi kan diskutere det i sammen Endret 25. juli 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tja Skrevet 26. juli 2009 #22 Del Skrevet 26. juli 2009 Kan noen forklare meg når utdannelse og status virkelig betød noe for andre enn disse blonde bimboene som horer rundt? Jeg forstår virkelig ikke at utdannelse kan ha noe som helst å si på valg av partner. Igjen så blir jeg overasket over hvor latterlig mange her inne tenker... Gir snart opp å lese kvinnelige innlegg, dere har jo fokuset på helt feil sted og det virker som om dere er 16-19 år alle sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 26. juli 2009 #23 Del Skrevet 26. juli 2009 Nei, jeg vet. Grunnen til at jeg lanserer det her er vel mest på grunn av at det er så fryktelig lenge til jeg i det hele tatt har blitt gammel nok til å kunne bli sammen med ham. Vi får vel bare se hvordan det går, tenker jeg. Kan godt bare la denne tråden dette ned. Mange år? Hvor gammel (ung) er du, egentlig? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 26. juli 2009 #24 Del Skrevet 26. juli 2009 Kan noen forklare meg når utdannelse og status virkelig betød noe for andre enn disse blonde bimboene som horer rundt? Jeg forstår virkelig ikke at utdannelse kan ha noe som helst å si på valg av partner. Igjen så blir jeg overasket over hvor latterlig mange her inne tenker... Gir snart opp å lese kvinnelige innlegg, dere har jo fokuset på helt feil sted og det virker som om dere er 16-19 år alle sammen... Vil vel ikke ta fult så hardt i - selv om jeg er full hehe. Men enig i at om man utelukker folk kun p.g.a. utdannelse så blir det latterlig ja, men helt fair nok å vektlegge utdannelse i valg av partner. Men grunn til at jeg syns det kan være legitimt er fordi utdannelsen gjerne kan si litt om hvordan personen er - målsetninger, interesser, evne til å nå sine mål osv. og at to høyt utdannede således kan klikke på en del områder. Men da er man jo igjen over på personligheten, å sånn sett er ikke utdannelse noe mer enn en indikator på om man "kanskje" er like. En indikator som naturlignok kan slå helt feil - man passer bedre med snekkeren enn med legen f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 26. juli 2009 #25 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg tror ikke det å være samfunnsengasjert/oppdatert nødvendigvis er det samme som intellektuell. Man kan fint være en oppegående og intelligent person som er interessert i det som skjer rundt seg, politisk engasjert o.s.v uten at man har en lang (akademisk) utdannelse. Å være interessert i nyheter, samfunn og poltikk, ser jeg på som nødvendige egenskaper hos min partner, (noe han også har). Men å være såkalt "intellektuell", og lese bøker, poesi evt., filosofere (og snakke annet svada),- det er kvaliteter jeg rett og slett ikke vil ha hos en partner, (det blir noe "feminint" over det, for MIN del). Min samboer er håndverker, og intelligent og oppegående, (mannemann!). Om jeg hadde kommet hjem med en poet/kunstnersjel tror jeg pappa hadde fått fnatt, forresten.. Uansett, dette ble vel mye om mine preferanser, men men.. Jeg holder på med mastergrad, leser bøker (veldig ukritisk), både A-litteratur og pocket-krim og er over middels interessert i ekstensielle spørsmål, men jeg har det altså supert sammen med min mann,- som ikke gjør noe av det overnevnte. Det jeg mener, er at iq ikke er ensbetydende med "intellektuell" etter min oppfatning, og at utdannelse ikke nødvendigvis henger sammen med intelligens.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tja Skrevet 26. juli 2009 #26 Del Skrevet 26. juli 2009 Vil vel ikke ta fult så hardt i - selv om jeg er full hehe. Men enig i at om man utelukker folk kun p.g.a. utdannelse så blir det latterlig ja, men helt fair nok å vektlegge utdannelse i valg av partner. Men grunn til at jeg syns det kan være legitimt er fordi utdannelsen gjerne kan si litt om hvordan personen er - målsetninger, interesser, evne til å nå sine mål osv. og at to høyt utdannede således kan klikke på en del områder. Men da er man jo igjen over på personligheten, å sånn sett er ikke utdannelse noe mer enn en indikator på om man "kanskje" er like. En indikator som naturlignok kan slå helt feil - man passer bedre med snekkeren enn med legen f.eks. Jeg kjenner flere fedre som ikke har fullført VGS, som den dag i dag er mange millionærer fordi de har startet feks en rekebåt (anyone?) Hurtigrutacarglass (Faren til en bekjent av meg startet opp dette, etter at han droppet ut av VGS, han solgte det for et par år siden for over 70 millioner) Er ikke dette mennesker med evner til å nå sine mål, ambisjoner og ståpåvilje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juli 2009 #27 Del Skrevet 26. juli 2009 Kan noen forklare meg når utdannelse og status virkelig betød noe for andre enn disse blonde bimboene som horer rundt? Jeg forstår virkelig ikke at utdannelse kan ha noe som helst å si på valg av partner. Igjen så blir jeg overasket over hvor latterlig mange her inne tenker... Gir snart opp å lese kvinnelige innlegg, dere har jo fokuset på helt feil sted og det virker som om dere er 16-19 år alle sammen... Det har ALLTID betydd noe. Det henger sammen med hvilken inntekt han kan få. Kvinner har alltid vært opptatt av fasade og status. Noe som aldri vil endre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juli 2009 #28 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg kjenner flere fedre som ikke har fullført VGS, som den dag i dag er mange millionærer fordi de har startet feks en rekebåt (anyone?) Hurtigrutacarglass (Faren til en bekjent av meg startet opp dette, etter at han droppet ut av VGS, han solgte det for et par år siden for over 70 millioner) Er ikke dette mennesker med evner til å nå sine mål, ambisjoner og ståpåvilje? Jo, og de kompenserer for manglende papirer på en utmerket måte. Men vi er tilbake til det faktum at gutta har cash. De er noen få som har klart å få penger uten papirer, dermed er de like attraktive som gutta med papirer. Det er få av NAV sine klienter som har mastere for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tja Skrevet 26. juli 2009 #29 Del Skrevet 26. juli 2009 Jo, og de kompenserer for manglende papirer på en utmerket måte. Men vi er tilbake til det faktum at gutta har cash. De er noen få som har klart å få penger uten papirer, dermed er de like attraktive som gutta med papirer. Det er få av NAV sine klienter som har mastere for å si det slik. TS har ikke nevnt et ord om penger i denne tråden, men du måtte få det ut forstår jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juli 2009 #30 Del Skrevet 26. juli 2009 TS har ikke nevnt et ord om penger i denne tråden, men du måtte få det ut forstår jeg. Tja... Er da grenser for hvor blåøyde en skal være. Det er et poeng i å få frem hvordan ting faktisk fungerer. Cash is king, en er naiv om en tror noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss X Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #31 Del Skrevet 26. juli 2009 Er jeg naiv fordi jeg ikke velger partner etter penger og jobb? Om jeg ikke hadde vurdert ham hadde jeg jo ikke skrevet denne tråden. Nå må du skjerpe deg, Brutal.. Jeg er bare ute etter et godt forhold med kjærlighet - that's it - and im going to stick to it - uansett hva du sier. Prøver å vurdere forskjellige kandidater her.. Jeg er tydeligvis ikke noen kvinne, jeg da .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juli 2009 #32 Del Skrevet 26. juli 2009 Er jeg naiv fordi jeg ikke velger partner etter penger og jobb? Om jeg ikke hadde vurdert ham hadde jeg jo ikke skrevet denne tråden. Nå må du skjerpe deg, Brutal.. Jeg er bare ute etter et godt forhold med kjærlighet - that's it - and im going to stick to it - uansett hva du sier. Prøver å vurdere forskjellige kandidater her.. Jeg er tydeligvis ikke noen kvinne, jeg da .. Bare det at du vurderer kanditatene forteller meg at du benytter fornuft og ikke følelser i valg av partner. Ergo, hans forhold til penger blir meget viktig. Du skal i alle fall ha for å innrømme at vurdering av partner er måten det gjøres på. I motsetning til undertegnede som har vært dum nok til å la følelsene rå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tja Skrevet 26. juli 2009 #33 Del Skrevet 26. juli 2009 Haha, så blåøyd. Du er en trist fyr som igjen og igjen bare skal vise at jenter ikke vil ha deg fordi du ikke har mye penger? Jeg er rimelig skeptisk til mange jenter, men jeg kan garantere deg at de er ikke SÅ kyniske som du vil ha det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2009 #34 Del Skrevet 26. juli 2009 Min samboer er håndverker, og intelligent og oppegående, (mannemann!). Om jeg hadde kommet hjem med en poet/kunstnersjel tror jeg pappa hadde fått fnatt, forresten.. Er det viktig å tilfredstille sin far i valg av partner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2009 #35 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg gidder ikke å lese de bøkene det blir filmer av, jeg ser heller filmen. Bøker kommer langt ned på min pri-liste. Jeg har lest de bøkene jeg må gjennom skole og utdanning, og nå er jeg lei av bøker. Jeg får mer glede fra å se film eller å oppleve selv sanseinntrykk fra reiser. Det er få bøker som interesserer meg. Leser ikke "Åndenes hus" og Bokklubbøker. Det jeg ser i hos en mann er ikke drøfte bøker med ham. Vel, fint det også, men ikke som en hovedgeskjeft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2009 #36 Del Skrevet 26. juli 2009 Jo, og de kompenserer for manglende papirer på en utmerket måte. Men vi er tilbake til det faktum at gutta har cash. De er noen få som har klart å få penger uten papirer, dermed er de like attraktive som gutta med papirer. Det er få av NAV sine klienter som har mastere for å si det slik. Jeg har lest om flere som har vært registrert som arbeidsledige hos NAV, alle med mastere. NAV har faktisk egen avdeling som kun jobber med de som er arbeidsledige og som har lang høyere utdanning. Har stått flere reportasjoner om det i Aftenposten i løpet av de siste ti årene. Cash is king. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2009 #37 Del Skrevet 26. juli 2009 Kvinner har alltid vært opptatt av fasade og status. Noe som aldri vil endre seg. Og hva har du tenkt til å gjøre med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tja Skrevet 26. juli 2009 #38 Del Skrevet 26. juli 2009 Og hva har du tenkt til å gjøre med det? Syte her tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille_kvinne Skrevet 26. juli 2009 #39 Del Skrevet 26. juli 2009 Fordi du om du fullfører vil ha høyere utdanning enn han så er du ikke sikker på om du vil satse på et forhold? Fordi han er eh.. dum? Nei det visste du ikke... Hvor gammel er du egentlig? Dette her blir for dumt i mine øyne, hold deg unna han. For han sin skyld, han fortjener mye bedre enn en som hele tiden vil se ned på han fordi hun har høyere utdanning enn han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 26. juli 2009 #40 Del Skrevet 26. juli 2009 Og hva har du tenkt til å gjøre med det? Tilpasse meg og gi dem den fasaden de krever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå