Miss X Skrevet 24. juli 2009 #1 Skrevet 24. juli 2009 Jeg vil legge en situasjon på bordet, også ønsker jeg synspunkter og "synske" mennesker som kan forutse litt hvordan det vil gå. Jeg: Håper på å utdanne meg til veterinær - som jo er høy utdannelse. Krever en reflektert og oppegående partner. Han: Sto ikke vidregående. Holder på å åpne en kafé. Virker nokså oppegående, men har ikke spurt direkte om han anser seg selv som reflektert. Jeg synes han virker som en utrolig flott person som jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med, men må bli "gammel nok" først, ettersom aldersforskjellen er 8 år.
ToveM Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Har det noe å bry, kjenner en som "kun" har videregående skole, en mann..han er gift med en dame som er advokat. De har vært gift iover 20 år...
Steinar40 Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 Jeg vil legge en situasjon på bordet, også ønsker jeg synspunkter og "synske" mennesker som kan forutse litt hvordan det vil gå. Jeg: Håper på å utdanne meg til veterinær - som jo er høy utdannelse. Krever en reflektert og oppegående partner. Han: Sto ikke vidregående. Holder på å åpne en kafé. Virker nokså oppegående, men har ikke spurt direkte om han anser seg selv som reflektert. Jeg synes han virker som en utrolig flott person som jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med, men må bli "gammel nok" først, ettersom aldersforskjellen er 8 år. Har dessverre aldri vært synsk hehe
Gjest Gjest_Sanna_* Skrevet 24. juli 2009 #4 Skrevet 24. juli 2009 Jeg vil legge en situasjon på bordet, også ønsker jeg synspunkter og "synske" mennesker som kan forutse litt hvordan det vil gå. Jeg: Håper på å utdanne meg til veterinær - som jo er høy utdannelse. Krever en reflektert og oppegående partner. Han: Sto ikke vidregående. Holder på å åpne en kafé. Virker nokså oppegående, men har ikke spurt direkte om han anser seg selv som reflektert. Jeg synes han virker som en utrolig flott person som jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med, men må bli "gammel nok" først, ettersom aldersforskjellen er 8 år. Er man mer reflektert om man velger å ta en veterinærutdannelse eller starte en kafè? Jeg slutter ikke å undre meg over KG-innleggene For mitt vedkommende så er jeg heldgvis så sikker på meg selv både økonomisk og intellektuelt at jeg ser andre kvaliteter i mennesker enn hvor lang utdannelse man velger. For meg er det viktigste at mannen faktisk tar seg en jobb og tjener penger så han kan bidra til å betale regningene. Hvis han derimot skulle starte en kafè for å kose seg mens han levde på meg så hadde jeg aldri vært sammen med ham.
frk.strøken Skrevet 24. juli 2009 #5 Skrevet 24. juli 2009 Jeg har delvis svart på dette i en annen tråd, men kan jo fortelle en av grunnene:) I ett års tid var jeg sammen med en gutt/mann som knapt nok hadde kommet seg gjennom ungdomskolen. Han er verdens snilleste og søteste, ikke noe vondt i han. Men han gadd ikke å følge med på hva som skjedde i samfunnet rundt han, nyhetene ble alltid slått av. Han hadde aldri lest en bok, man kunne jo bare se filmen? Selv foretrekker jeg ofte å lese boken, så se filmen. Ja takk begge deler. Men det at han var så lite samfunnsorienter gjorte også at man innimellom kunne få lite å snakke om. Noe jeg tror har sammenheng med lite skolegang å gjøre. Nå var det jo ikke bare dette som gjorde at det ble slutt, men det hadde nok en viss innvirkning. Hvordan det går med dere to er jo en annen sak, dette er jo bare mitt tilfelle
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #6 Skrevet 24. juli 2009 Selv så jeg Dagsrevyen hver kveld da jeg var syv år. Siden har det blitt mest tegnefilmer....neida! Bare nesten. Jeg er akademiker.
Miss X Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2009 Er man mer reflektert om man velger å ta en veterinærutdannelse eller starte en kafè? Jeg slutter ikke å undre meg over KG-innleggene For mitt vedkommende så er jeg heldgvis så sikker på meg selv både økonomisk og intellektuelt at jeg ser andre kvaliteter i mennesker enn hvor lang utdannelse man velger. For meg er det viktigste at mannen faktisk tar seg en jobb og tjener penger så han kan bidra til å betale regningene. Hvis han derimot skulle starte en kafè for å kose seg mens han levde på meg så hadde jeg aldri vært sammen med ham. Jo, det har en sammenheng. Alle intellektuelle mennesker jeg har møtt så langt har fullført vidregående med glans.
frk.strøken Skrevet 24. juli 2009 #8 Skrevet 24. juli 2009 Selv så jeg Dagsrevyen hver kveld da jeg var syv år. Siden har det blitt mest tegnefilmer....neida! Bare nesten. Jeg er akademiker. Skal ikke kimse av tegnefilmer altså
Gjest brutal_mann Skrevet 24. juli 2009 #9 Skrevet 24. juli 2009 Når du blir klar tll å slå deg til ro vil det være mange år siden sist du ofret kafeeieren en tanke.
Gjest erfaren mann Skrevet 25. juli 2009 #10 Skrevet 25. juli 2009 Jo, det har en sammenheng. Alle intellektuelle mennesker jeg har møtt så langt har fullført vidregående med glans. Ikke de "intellektuelle" jeg har møtt, så jeg vil si at det fortsatt er en sjanse
kristian82 Skrevet 25. juli 2009 #11 Skrevet 25. juli 2009 Jeg vil legge en situasjon på bordet, også ønsker jeg synspunkter og "synske" mennesker som kan forutse litt hvordan det vil gå. Jeg: Håper på å utdanne meg til veterinær - som jo er høy utdannelse. Krever en reflektert og oppegående partner. Han: Sto ikke vidregående. Holder på å åpne en kafé. Virker nokså oppegående, men har ikke spurt direkte om han anser seg selv som reflektert. Jeg synes han virker som en utrolig flott person som jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med, men må bli "gammel nok" først, ettersom aldersforskjellen er 8 år. Hmm :klø: .... Et forhold mellom høy-lav utdannet kan såklart gå greit. Blir feil imidlertid å avgjøre det bare ut i fra hva slags utdannelse/manglende sådan en person har "på papiret". Bli kjent med personen så finner du jo raskt ut hvor oppegående, reflektert osv. han er. Jeg kjenner utrolig fjerne folk med høy utdannelse og utrolig reflekterte og oppegående mennesker med lav utdannelse. Men såklart en person som ikke har vgs. og en person som har 7 år på universitetet er nok i utgangspunktet litt vel ulike.
NoAngel Skrevet 25. juli 2009 #12 Skrevet 25. juli 2009 jeg har ingen lang utdannelse, men er ikke så dum likevel skal og ta vet høgskolen, kjæresten min utdanner seg til murer men lykkelige er vi likevel gitt.. han er 6 år yngre enn meg
Ellevill Skrevet 25. juli 2009 #13 Skrevet 25. juli 2009 Jeg synes kanskje ikke du virker spesielt reflektert. Å tro at et samliv står og faller på disse kriteriene er i beste fall naivt. Virker nokså oppegående, men har ikke spurt direkte om han anser seg selv som reflektert. Jeg tror neppe du kan spørre en person direkte om denne anser seg selv som reflektert og anse svaret du får som et nødvendigvis korrekt svar. Og jeg blir derfor nysgjerrig: Hva mener du egentlig med reflektert?
Gjest womenwomen Skrevet 25. juli 2009 #14 Skrevet 25. juli 2009 Jeg synes kanskje ikke du virker spesielt reflektert. Å tro at et samliv står og faller på disse kriteriene er i beste fall naivt. Jeg tror neppe du kan spørre en person direkte om denne anser seg selv som reflektert og anse svaret du får som et nødvendigvis korrekt svar. Og jeg blir derfor nysgjerrig: Hva mener du egentlig med reflektert? En nyutdannet vetrinær med mye studielån - tjener egentlig ikke så mye .... En kafe eier KAN faktisk tjene mye mer penger enn en ny utdannet vetrinær gjør .Så syns TS har latt sin utdanning gå litt til hodet på henne . Når du står der å vaksinerer bikkjer og katter - mens klinikken tar mesteparten av inntektene , og du blir avspist med en fast liten timelønn ...og i tillegg har høye studielån å betale på ...så kanskje du endelig lander litt og får mer bakkekontakt ! Og ikke syns allt er så rå- flott & stort . Han ser ut til å ha guts til å gjøre noe , sette i gang med noe .En driftig kar som ikke ligger på latsiden i hvertfall .Ingen typisk " taper " som våger sette igang på egenhånd . Han kan nok ha mange bra kvaliteter utenom jobben sin - Også ... TS er litt for opptatt av ren teoretisk utdanning . Hva syns du om lærdommen " livets skole" da ? Er du dyp og reflektert nok til å svare og forstå den ?
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2009 #15 Skrevet 25. juli 2009 Men han gadd ikke å følge med på hva som skjedde i samfunnet rundt han, nyhetene ble alltid slått av. Han hadde aldri lest en bok, man kunne jo bare se filmen? Selv foretrekker jeg ofte å lese boken, så se filmen. Ja takk begge deler. Men det at han var så lite samfunnsorienter gjorte også at man innimellom kunne få lite å snakke om. Noe jeg tror har sammenheng med lite skolegang å gjøre. Mange med utdanining gidder heller ikke lese boken hver gang de skal se en film....så kjedelig da. Dessuten: det virker som om folk som leser bøker er fornøyda uansett bok: halo, Anne Holth oh krimromaner lisom? Nei takk, står over. Ser heller filmen. Ellers kjenenr jeg til flere med utdanning som ikke følger med i samfunnsbildet!
Miss X Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #16 Skrevet 25. juli 2009 Oisann. Her har det gått for seg. Skal prøve å svare så godt jeg kan. Brutal: Vi får vel se på det. Ellevill: Dette er en fyr som vet hvordan han selv er. Det merker jeg. Han har selvtillit og forteller gjerne hvordan han er på forskjellige punkter. Negative som positive. Selvfølgelig er det en del mennesker som vil fortelle at de er reflekterte uten egentlig å være det, men jeg tviler på at han er en slik person. Selvfølgelig skal jeg spørre om andre ting som også vil få litt klarhet i om han er oppegående. Med reflektert mener jeg en person som kan ta et dilemma, en anklage, et synspunkt eller hva det enn måtte være og skape sin egen mening utifra argumenter både for og imot, og kunne se ulemper og fordeler for hver løsning. Håper jeg klarte å beskrive det slik jeg mener det. Ikke helt enkelt. WW: Ja, det har jeg også tenkt på, og det synes jeg er utrolig flott. Hadde han bare sittet hjemme nå så hadde det være turn-off. Ja, livets skole er like viktig som teoretisk utdannelse, om ikke viktigere. Å følge med i livets skole kan være både utfordrende og vanskelig, men man må jo bare henge med. Gjest: Jeg er ikke en som ser filmen før jeg leser boka. Jeg tenkte å se "Bienes Hemmelige Liv", men lar være siden jeg ikke har lest boka. Leste Drageløperen før jeg så filmen (noe jeg er veldig glad for, for filmen var ikke noe særlig i forhold..). Benytter sjansen til å anbefale "Vindens Skygge" av Carlos Ruiz Zafón. Orket ikke å kommentere hver lille detalj så mye..
Gjest Meticulous Skrevet 25. juli 2009 #17 Skrevet 25. juli 2009 Jeg vil legge en situasjon på bordet, også ønsker jeg synspunkter og "synske" mennesker som kan forutse litt hvordan det vil gå. Jeg: Håper på å utdanne meg til veterinær - som jo er høy utdannelse. Krever en reflektert og oppegående partner. Han: Sto ikke vidregående. Holder på å åpne en kafé. Virker nokså oppegående, men har ikke spurt direkte om han anser seg selv som reflektert. Jeg synes han virker som en utrolig flott person som jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med, men må bli "gammel nok" først, ettersom aldersforskjellen er 8 år. Det at du i det hele tatt lanserer dette som en problemstilling gjør at jeg tror det er er et dårlig utgangspunkt. Det virker som du alt nå ser deg selv som mer høytstående enn du ser han. Det finnes mange reflektere og meget intelligente mennesker uten utdannelse, i akkurat lik grad som det finnes mange idioter som har dratt seg gjennom universitetsstudier. En langvarig utdannelse er ikke ensbetydende med intelligens og refleksjon.
Miss X Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #18 Skrevet 25. juli 2009 Det at du i det hele tatt lanserer dette som en problemstilling gjør at jeg tror det er er et dårlig utgangspunkt. Det virker som du alt nå ser deg selv som mer høytstående enn du ser han. Det finnes mange reflektere og meget intelligente mennesker uten utdannelse, i akkurat lik grad som det finnes mange idioter som har dratt seg gjennom universitetsstudier. En langvarig utdannelse er ikke ensbetydende med intelligens og refleksjon. Nei, jeg vet. Grunnen til at jeg lanserer det her er vel mest på grunn av at det er så fryktelig lenge til jeg i det hele tatt har blitt gammel nok til å kunne bli sammen med ham. Vi får vel bare se hvordan det går, tenker jeg. Kan godt bare la denne tråden dette ned.
frk.strøken Skrevet 25. juli 2009 #19 Skrevet 25. juli 2009 Mange med utdanining gidder heller ikke lese boken hver gang de skal se en film....så kjedelig da. Dessuten: det virker som om folk som leser bøker er fornøyda uansett bok: halo, Anne Holth oh krimromaner lisom? Nei takk, står over. Ser heller filmen. Ellers kjenenr jeg til flere med utdanning som ikke følger med i samfunnsbildet! Jeg er fult klar over at det går begge veier. Hvem som liker å lese eller ikke. Jeg liker å lese, og jeg hadde syntes det var kjekt om den jeg var sammen meg også likte å lese litt, så kan vi snakke om bøker etterpå... Eller se filmen, jeg leser også en bok selv om det ikke er laget film av den. Jeg vil ikke slå alle under en kam hverken ene eller andre vein. Men min erfaring så langt med de jeg har møtt tilsier at de med utdanning apelerer mer til meg.
Gjest brutal_mann Skrevet 25. juli 2009 #20 Skrevet 25. juli 2009 Generelt vil jeg si TS heller leter etter problemer enn å finne muligheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå