Gå til innhold

Jeg vil ha en Mann!

vilja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke så firkanta
Tror ikke jeg har spesielt mye til felles uføretrygdede (uten å rakke ned på de)

Til info:

-Noen gang tenkt på at det finnes uføretrygdede med akademisk bakgrunn?

Kjenner flere som har måttet gi seg i en god jobb pga kronisk sykdom. Det er ikke bare slabbedasker i denne kategorien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info:

-Noen gang tenkt på at det finnes uføretrygdede med akademisk bakgrunn?

Kjenner flere som har måttet gi seg i en god jobb pga kronisk sykdom. Det er ikke bare slabbedasker i denne kategorien. :)

Ja, jeg henger meg ikke opp i sånt. Men hvis det dreier seg om ren utnyttelse av samfunnet så blir det noe annet. Sykdom kan jo også alvorlig begrense muligheter i et forhold selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, jeg henger meg ikke opp i sånt. Men hvis det dreier seg om ren utnyttelse av samfunnet så blir det noe annet. Sykdom kan jo også alvorlig begrense muligheter i et forhold selvfølgelig.

Ikke den skarpeste kniven i skuffen? tror du virkelig det er lett å få uføretrygd i dagens Norge? Vet du egentlig hvor mye de har utbetalt og hvilke kritereier som er satt? om mennesker som får livet snudd opp ned? alle kan bli rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke den skarpeste kniven i skuffen? tror du virkelig det er lett å få uføretrygd i dagens Norge? Vet du egentlig hvor mye de har utbetalt og hvilke kritereier som er satt? om mennesker som får livet snudd opp ned? alle kan bli rammet.

Jeg har heldigvis ikke behøvd å søke uføretrygd og håper jeg slipper det. Bank i bordet! Altså sikkert ikke det jeg vet mest om .....

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det vel heller ikke så viktig om jenta f.eks. ikke er flink å lage mat, fordi det kan jo læres (og jeg mener IKKE at hun skal lære det for at jeg skal slippe, for jeg liker det). Det samme gjelder om hun ikke er flink på ski, flink å kysse, synge, eller hva som helst.

Kjemi er jo det essensielle, og da tror jeg dårlig kokk, skiløper eller kysser kommer i andre rekke. Mulig unntakene er å være lite flink med penger og orden/renhold, men det kan nok læres det også.

Det jeg vil frem til er kort og godt at jeg blir oppgitt når jeg ser de som droppet noen fordi de var dårlige kyssere - dersom det er eneste grunnen. Men det kan kanskje være greit å ha en egenskap å skylde på som ikke andre kan gjennomskue...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det vel heller ikke så viktig om jenta f.eks. ikke er flink å lage mat, fordi det kan jo læres (og jeg mener IKKE at hun skal lære det for at jeg skal slippe, for jeg liker det). Det samme gjelder om hun ikke er flink på ski, flink å kysse, synge, eller hva som helst.

Kjemi er jo det essensielle, og da tror jeg dårlig kokk, skiløper eller kysser kommer i andre rekke. Mulig unntakene er å være lite flink med penger og orden/renhold, men det kan nok læres det også.

Det jeg vil frem til er kort og godt at jeg blir oppgitt når jeg ser de som droppet noen fordi de var dårlige kyssere - dersom det er eneste grunnen. Men det kan kanskje være greit å ha en egenskap å skylde på som ikke andre kan gjennomskue...

Du er jo inne på noe der, men god kysser og god kokk er nok likevel ganske viktig sånn jeg ser det. Jeg tror nok mitt ekteskap blir utenfor normalen, da jeg liker å være den som har orden på pengene, og å tjene penger, så mannen må gjøre husarbeid og lage mat han også, og jeg har sett at kokkekunnskaper er ikke alltid like lett å lære. Det har noe med teknikken å gjøre, og det er man jo delvis født med..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo inne på noe der, men god kysser og god kokk er nok likevel ganske viktig sånn jeg ser det. Jeg tror nok mitt ekteskap blir utenfor normalen, da jeg liker å være den som har orden på pengene, og å tjene penger, så mannen må gjøre husarbeid og lage mat han også, og jeg har sett at kokkekunnskaper er ikke alltid like lett å lære. Det har noe med teknikken å gjøre, og det er man jo delvis født med..?

Øvelse gjør mester sies det. Tror det i første omgang gjelder praktiske ting som matlaging og kyssing (gitt at inteteressen for å lære er der), mens det å sykle eller spille tennis nok er mye mer avhengig av den enkelte sine egenskaper/motorikk.

Økonomi på stell må man jo ha, om ikke går det ut over begge, i mye større grad enn om bare den ene kan lage mat. Matlaging kan læres vil jeg påstå, mens ønonomisk sans ("sans" er jo jo man til en viss grad er født med) nok ligger dypere og er vanskeligere å endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelse gjør mester sies det. Tror det i første omgang gjelder praktiske ting som matlaging og kyssing (gitt at inteteressen for å lære er der), mens det å sykle eller spille tennis nok er mye mer avhengig av den enkelte sine egenskaper/motorikk.

Økonomi på stell må man jo ha, om ikke går det ut over begge, i mye større grad enn om bare den ene kan lage mat. Matlaging kan læres vil jeg påstå, mens ønonomisk sans ("sans" er jo jo man til en viss grad er født med) nok ligger dypere og er vanskeligere å endre.

En smule uenig med deg der. Har sett folk lage mat. For noen blir det alltid delikat, for andre blir det bare ikke det. Og det skjer altså gang på gang, med veiledning. ;)

Økonomisk sans er noe man i stor grad er født med, ja, men man kan da lære å holde orden på økonomien med litt hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
merker at jeg kan har mer tilfelles med, og ha mer å snakke med de som har satset på mer utdanning, som meg selv.

Ikke jeg...har selv plenty av lang utdanning men snakker like bra med alle.

I politiske partier finner en også folk som sluttet skolen etter videregående for å jobbe i partiorganisasjonen. Kule folk, og meget oppegående. Selv om de ikke fortsatte med høyere utdanning den formelle veien...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe
Matlaging kan læres vil jeg påstå.

Absolutt. Menn er da ganske så flinke til ålage mat, er de ikke?

Alle menn jeg har kjent er fantastiske til å lage mat. Vel, alle unntatt en ekssamboer. Jeg er blitt godt vant med at menn disker opp med avanserte middager. Prøver å lære så mye jeg kan fra de! :) Menn scorer mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Det har noe med teknikken å gjøre, og det er man jo delvis født med..?

Min erfaring er at det har alt å gjøre med interessen og motivasjonen for, ikke teknikken. Det bare kommer, om interessen er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn jeg har kjent er fantastiske til å lage mat. Vel, alle unntatt en ekssamboer. Jeg er blitt godt vant med at menn disker opp med avanserte middager. Prøver å lære så mye jeg kan fra de! :) Menn scorer mye på det.

Ja, du er definitivt inne på noe, så vel som det med interessen. Jeg har derimot til gode å se en mann diske opp med en avansert salat da, så vel som å se en jente som trakterer grillen...litt artig at det er slik, men gutta tar vel det avanserte, mens jentene holder seg til det sunne.

Men for ALL del...det er ikke noen verdens ting i veien med damer som kan lage mat heller da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går godt an å lage mat i sammen. Det syns egentlig jeg er det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har heldigvis ikke behøvd å søke uføretrygd og håper jeg slipper det. Bank i bordet! Altså sikkert ikke det jeg vet mest om .....

Du er mye eldre enn meg likevel er du ikke halvparten så reflektert eller opplyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mye eldre enn meg likevel er du ikke halvparten så reflektert eller opplyst.

Ja, du vet vel det du, og det er jo bra du er fornøyd med deg selv i hvert fall da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du forteller at man er reflektert og opplyst om man mener man er mer reflektert og opplyst enn andre? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...