Gå til innhold

Synsbedrag: Min egen dame holder seg lenger ung

Cuckold

Anbefalte innlegg

Etter hvert som man kommer utover i trettiårene begynner man å se alderstegn og forfall både hos seg selv og andre. Litt kjipt, men man kan jo ikke stoppe tiden.

Lurer på om det bare er meg som ser med andre øyne på egne ekser og synes de holder seg bedre enn de fleste av damene på samme alder? Tror kanskje det har noe å gjøre med at man husker dem slik de var i sine aller beste år og fremdeles "ser" det som var, ikke bare det som er.

Konsekvensen av dette er at jeg har problemer med å forelske meg i jenter på samme alder som eksene mine. Jeg ønsker ingen av eksene mine tilbake, men jeg synes de holder seg mye bedre. Men det er selvsagt bare et synsbedrag. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter hvert som man kommer utover i trettiårene begynner man å se alderstegn og forfall både hos seg selv og andre. Litt kjipt, men man kan jo ikke stoppe tiden.

Lurer på om det bare er meg som ser med andre øyne på egne ekser og synes de holder seg bedre enn de fleste av damene på samme alder? Tror kanskje det har noe å gjøre med at man husker dem slik de var i sine aller beste år og fremdeles "ser" det som var, ikke bare det som er.

Konsekvensen av dette er at jeg har problemer med å forelske meg i jenter på samme alder som eksene mine. Jeg ønsker ingen av eksene mine tilbake, men jeg synes de holder seg mye bedre. Men det er selvsagt bare et synsbedrag. :gjeiper:

Ja, kjøp deg briller hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du på et lite sted kanskje? Vil nok tro at det er flere enn dine ekser på den alderen som holder seg godt. Hvis du ikke klarer å se dem, får du skaffe deg briller, som Steinar sier, eller fjerne skylappene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du på et lite sted kanskje? Vil nok tro at det er flere enn dine ekser på den alderen som holder seg godt. Hvis du ikke klarer å se dem, får du skaffe deg briller, som Steinar sier, eller fjerne skylappene....

Hadde det enda vært så enkelt. :gjeiper: Dessverre er nok problemet heller at jeg ser for godt. I hvert fall når jeg treffer nye jenter på samme alder. Jeg tror jo ikke at mine ekser faktisk holder seg bedre enn andre jenter, forklaringen er nok at jeg ser dem med andre øyne fordi jeg husker dem fra deres beste år.

Det vi ser er ikke entydig gitt gjennom de inntrykkene vi får fra øynene, det vi ser påvirkes i stor grad hva vi tolker inntrykkene som. Og når jeg ser en jente jeg har opplevd i sine beste år er inntrykket koblet til minner samlet gjennom flere år. Det jeg ser er preget av det bilde jeg har av henne fra før, et bilde som bærer i seg en hel historie.

You never get a second chance to make a first impression, heter det. I forhold til mennesker vi møter tror jeg det bildet vi har av personen preges av den første tiden man var sammen. Her ligger forklaringen, men det er ikke så lett å finne en løsning på problemet. Det eneste jeg kan si er at det viser hvor heldig man er om man kan finne en livsledsager i unge år, en man kan gå gjennom alle faser av livet med.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg husker dem fra deres beste år.

Det eneste jeg kan si er at det viser hvor heldig man er om man kan finne en livsledsager i unge år, en man kan gå gjennom alle faser av livet med.

Mine beste år er hvert år. Møter jeg en matchende livsledsager i eldre år (35+) er begge heldige fordi vi får oppleve dag for dag. Er egentlig glad for at jeg ikke møtte en slik veldig ung...høres litt kjedelig ut, for da er mange rastløse og vil ut i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Siv_*
Mine beste år er hvert år. Møter jeg en matchende livsledsager i eldre år (35+) er begge heldige fordi vi får oppleve dag for dag. Er egentlig glad for at jeg ikke møtte en slik veldig ung...høres litt kjedelig ut, for da er mange rastløse og vil ut i verden.

Jeg er 23 og vil i hvert fall ikke ha mann og barn på lenge ennå. :) Det er jo i disse årene jeg virkelig lever. En gang føler jeg sikkert for å slå meg til ro men det blir lenge til håper jeg. Man er ung bare en gang og det er aldri forsent å etablere seg og finne en mann å være sammen med når man blir gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Nå nei, jeg vet ikke helt... Jeg så Isabella Rossellini på TV nå. Hun var jo forferdelig pen før, men jeg kan godt se at hun ikke er så pen lenger. Selv om jeg husker hvordan hun var, synes jeg ikke hun er veldig pen nå. Så jeg lurer på om det kanskje er sant at de eksene dine holder seg ekstra godt, at du har god smak som valgte deg noen som holder seg godt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nei, jeg vet ikke helt... Jeg så Isabella Rossellini på TV nå. Hun var jo forferdelig pen før, men jeg kan godt se at hun ikke er så pen lenger. Selv om jeg husker hvordan hun var, synes jeg ikke hun er veldig pen nå. Så jeg lurer på om det kanskje er sant at de eksene dine holder seg ekstra godt, at du har god smak som valgte deg noen som holder seg godt? ;)

Sjekket Isabella Rossellini på Wikipedia, og hun er jo 57 år! Det er 20-25 år eldre enn mine ekser. - Man kan da ikke kreve at en kvinne som nærmer seg pensjonsalderen skal se ut som en ung kvinne. :gjeiper:

Likevel tror jeg at en mann som har fått følge en kvinne gjennom hele livet vil se henne med andre øyne når alderdommen setter inn. Den mann som fikk henne i hennes ungdoms gylne år da hun hadde hundrevis av beilere vil aldri gi slipp på hennes ungdoms ansikt når han ser henne - uansett hvor gammel og skrukket hun skulle bli. Han ser at hun har blitt eldre, men han ser også mer fordi han har fulgt henne hele veien og husker hvordan hun var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skjønner hva du mener, men liker jo ikke så veldig godt å bli beskrevet omtrent som antikk bare fordi man er i 30-årene... Håper jo at menn liker meg for det jeg er i dag og ikke for det jeg kan ha vært. Men det er jo noen kvinner som ser bedre ut i 30-årene enn i 20-årene. Jeg synes for eksempel kvinner som Jennifer Lopez og Salma Hayek danker ut en hvilken som helst 20-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann

Jeg traff igjen min såreste eks nylig, ute, og syntes hun så enda bedre og yngre ut som 29-åring, enn som 22/23-åring. Må jo være synsbedrag, ja....

Enten det Cuckold, eller så har vi begge to ekser som er kjempeflinke med sminke?

Hun jeg snakker om røyker ikke og har aldri gjort det. Det hjelper kanskje. Jeg vet ikke helt... Noen lever jo veldig helsebevisst. Hun her gjør det.

Og en ting til: Enkelte fester alt for hardt når de er tidlig i 20-årene. Dette kan få dem til å midlertidig se så slitne ut at de kunne blitt tatt for å være 39. Så snart de skifter til sunnere livsstil, vil de uvegerlig se yngre ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff igjen min såreste eks nylig, ute, og syntes hun så enda bedre og yngre ut som 29-åring, enn som 22/23-åring. Må jo være synsbedrag, ja....

Du hadde nok på ølbrillene tenker jeg ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enten det Cuckold, eller så har vi begge to ekser som er kjempeflinke med sminke?

Nå må dere gi dere. Jeg kjenner da flere 29-åringer som ser ut som nyutsprungne roser... 29 år er ingen alder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_OsloMann
Nå må dere gi dere. Jeg kjenner da flere 29-åringer som ser ut som nyutsprungne roser... 29 år er ingen alder!

Tja, si det... Jeg tar utgangspunkt i at eldelsesprosessen begynner når man er 24-25 (så smått). Det, og at angjeldende eks selv skrev på en flørteprofil på nett for et par år siden (litt før hun fylte 27) at alderen hadde begynt å tynge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
Du hadde nok på ølbrillene tenker jeg ;) hehe

Njei.... Etterhvert så hadde jeg det, men da jeg først så henne den kvelden, litt over midnatt, så hadde jeg kun hatt en 0,33l og en 0,5l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det, og at angjeldende eks selv skrev på en flørteprofil på nett for et par år siden (litt før hun fylte 27) at alderen hadde begynt å tynge..

Klarer du ikke å avsløre opplagt kokettering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, det er sant det :) Aldringsprosessen starter vanligvis ikke skikkelig før man blir 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Neida, det er sant det :) Aldringsprosessen starter vanligvis ikke skikkelig før man blir 35.

Enkelte holder seg unge for alltid og tar seg flott ut uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte holder seg unge for alltid og tar seg flott ut uansett.

Ja, jeg antar at du da tenker på mentalt ung :)

Og selvfølgelig mener man jo sikkert at den man er glad i tar seg flott ut uansett :)

At man eldes fysisk med årene er bare helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror godt man kan se bedre ut som rundt 30 enn 20, selv om man ikke ser "purung" ut lenger. Når man er såpass voksen har man ofte bedre selvtillit og vet mer om seg selv enn når man er helt ung, og man er fortsatt ikke så gammel at grått hår og masse rynker avslører illusjonen - så man kan kanskje ha mer utstråling? Og for noen blir også trekkene klarere med noen år på baken - ansiktstrekk som kinnbein o.l kommer tydeligere fram. Så jeg tviler ikke på at man kan se bra ut. Samtidig er det jo noen som oftere enn andre får høre at de ser vesentlig yngre ut enn de er...

Jeg er i hvert fall over 30 og ser på mange måter nokså lik ut som da jeg var 20, men har mer karakter, både i klær, utseende og væremåte. Dessuten holder jeg meg nok godt, for jeg får veldig ofte høre at jeg ser (mye) yngre ut, og kroppen er i bedre form nå enn da pga bevisste valg. Vet ikke hvordan nye bekjentskaper ville vurdert meg som attraktiv i forhold til tidligere år, dog, eller hvordan gamle ser på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...