Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over 10 uker allerede jo :nigo:

Godt å se at formen din kommer seg, og det er nok bare bra at du er 50% sykemeldt. Du må jo passe på degselv nå :)

Ha ei fin helg videre :klemmer:

Skrevet

:danse: gratulerer med ti uker!! :danse:

Godt du er bedre, håper du snart er i veldig bra form og kan nyte resten av graviditeten! :kose:

Skrevet

Tusen takk jenter :klemmer:

Deilig at jeg snart er 12 uker på vei. Neste uke skal jeg på svangerskapskontroll og da håper jeg at jeg kan få høre hjertet til lille spire :rødme:

Formen har blitt bedre heldigvis :jepp: Fortsatt kvalm innimellom, men ikke konstant lenger og det er utrolig deilig. At det hjelper å jobbe litt mindre er det ikke tvil om, blir ikke så dårlig når jeg ikke er så sliten. I går kom jeg meg ut på en liten gåtur i fine været også, og i tilegg orket jeg en ikea tur etterpå :tommelsmil: Forandring fra noen uker tilbake hvor jeg bare lå i fosterstilling på sofaen og ikke orket å se på tv engang...

Håpet er at jeg etter jul er i enda bedre form og kanskje kan begynnte å trene litt igjen :)

Fortsatt ikke så mye inne på KG, fordi jeg føler at det blir nok forann PC'n på jobben. Men jeg har fått med meg to gladnyheter og det er at Pupsi og Icechick har blitt gravide. Gratulerer så mye jenter :klemmer:

Skrevet

Hei Rosa76! :vinke: Titter innom hos deg og. :)

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i hvordan du beskriver de siste ukene. Er ikke noe gøy å gå fra å være sprek og trene flere ganger i uken til å ikke greie noe annet enn å ligge på sofaen hele dagen. :snurt: Det går utover humøret, og jeg føler hele kroppen forfaller. Godt å lese at du er i litt bedre form nå da! :) Håper du er i suuuuper form etter jul! :klemmer:

Skrevet
Hei Rosa76! :vinke: Titter innom hos deg og. :)

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i hvordan du beskriver de siste ukene. Er ikke noe gøy å gå fra å være sprek og trene flere ganger i uken til å ikke greie noe annet enn å ligge på sofaen hele dagen. :snurt: Det går utover humøret, og jeg føler hele kroppen forfaller. Godt å lese at du er i litt bedre form nå da! :) Håper du er i suuuuper form etter jul! :klemmer:

Hei Tinio, koselig med hilsen. Den beskrivelsen du kom med er akkurat slik jeg har hatt det en periode ja og det var tøffe uker. Men heldigvis går det bedre nå og håper også på suuuuper form etter jul :klemmer:

Blitt forskjølet da, kjedelige greier! Men jobber hjemmefra i dag og tar det med ro og håper det går over fort.

Ha en fin dag :sol: Ute er det hvitt og det er så koselig :)

Skrevet

Godt å høre at formen har blitt bedre! :klemmer:

Jeg var hos legen for en uke siden. Da fikk jeg høre både hjertelyd og spark. Gled deg! Det er ganske så fantastisk. :jepp:

Skrevet

Så bra at du er i litt bedre form igjen! :klemmer:

Tida går jammen fort! Eg synst nettopp du vart gravid, og no er du allerede snart 12 veker på vei. :hoppe:

Skrevet
Godt å høre at formen har blitt bedre! :klemmer:

Jeg var hos legen for en uke siden. Da fikk jeg høre både hjertelyd og spark. Gled deg! Det er ganske så fantastisk. :jepp:

Hei Bestee :goodbye: Åååå, høres herlig ut å høre lille spire. Så bra at alt hørtes bra ut :klemmer: Og kan man virkelig høre spark så tidlig også? Fantastisk! Gleder meg veldig ja, håper virkelig jeg vil høre hjertet :rødme:

Så bra at du er i litt bedre form igjen! :klemmer:

Tida går jammen fort! Eg synst nettopp du vart gravid, og no er du allerede snart 12 veker på vei. :hoppe:

Hei Mirabella76. I det siste synes jeg tiden har gått fort ja, og deilig å tenke på at om en uke er jeg 12 uker på vei :) De ukene jeg var veldig dårlig gikk utrolig sakte, men det er glemt nå (nesten iallefall :gjeiper: ) Blir spennende å se om du har lyktes i denne PP, krysser fingrene alt jeg kan for deg :klemmer:

Skrevet

11 uker i dag :rødme: Fosteret er nå ca 4,0 cm langt. Det er fortsatt lite, men det ligner mer og mer på et menneske :babyjente:

Skrevet

Utifra bildene jeg har i en bok jeg fikk av legen, så ligner det veldig på et menneske :rødme: Her står det 4,5 cm. Og den har tær og allting :hjerte: Det er et lite mirakel :)

Gratulerer med 11 uker :hoppe:

Skrevet

Er du sikker på at det er ei jente? :klø: tenkte på tickeren og en :babyjente: litt lengre opp i innlegget her :) heher.

Gratulerer med den 11 uka!!! Er det snart jeg og :nigo: I følge babyverden tellingen så er det til mandag, den jeg følger.. tickeren her er jo helt på jordet

Skrevet

Så godt å lese at formen din er bedre. Og gratulerer så masse med 11 uker, nå har tiden jammen meg begynt å fly unna for oss. :strix:

God helg til deg! :klemmer:

Skrevet

Wow, så langt du er på vei allerede! Snart skal du over i ndre trimester! :hoppe: Så godt å høre at formen er bedre!

Skrevet
Hei Bestee :goodbye: Åååå, høres herlig ut å høre lille spire. Så bra at alt hørtes bra ut :klemmer: Og kan man virkelig høre spark så tidlig også? Fantastisk! Gleder meg veldig ja, håper virkelig jeg vil høre hjertet :rødme:

Ja, vi fikk høre spark gitt.. :rødme: Det spraket til noen ganger, og det sa legen var spark. Jeg ble veldig overrasket. Jeg hadde jo blitt sjeleglad bare jeg hadde fått hørt hjertelyd. :jepp:

Skrevet

Hei jenter :klemmer: Takk for alle hilsener! Hehe, Develina, jeg har vel ingen indikasjoner på at det er ei jente nei :ler: Håper å få se kjønn når jeg får tatt ultralyd i uke 17-19 engang, så er det gutt blir jeg blue76 med blå ticker :fnise:

Ellers så har jeg blitt veldig forskjølet. Kjedelig at når jeg endelig begynnte bli bedre så kommer det noe nytt å setter meg litt ut av spill. Men ikke noe annet å gjøre enn å ta det med ro og håpe at forskjølelsen gir seg snart. Har ikke hatt feber da heldigvis!

I morgen er det første svangerskapskontroll og jeg håper slik at jeg kan få høre hjertelyden til lille baby :rødme: Siden formen min har blitt bedre så har jeg plutselig begynnt å beskymre meg for om alt er bra der inne :sukk: Ingenting som egentlig tyder på at det skal være noe galt, men likevel... Så håper jeg får høre hjertelyden, for da slapper jeg nok litt bedre av i julen.

Skrevet

første svangerskapskontroll....oh det blir moro....men tar dem UL da også??trodde det bare var urinprøve og blodprøve???

Skrevet (endret)

Lykke til med første svangerskapskontroll i morgon! :hoppe:

Endret av Mirabella76
Skrevet
første svangerskapskontroll....oh det blir moro....men tar dem UL da også??trodde det bare var urinprøve og blodprøve???

De kan lytte etter hjertelyden med et lite apparat som heter doppler. Man trenger ikke ultralyd til det. :) Men det er ikke alle leger / jordmødre som vil gjøre det så tidlig for da kan den være litt vanskelig å finne. Ellers så er det jo noen fastleger som har ultralydapparat på kontoret sitt da. Men det er vel ikke så mange.

Lykke til på kontroll i morgen Rosa! Håper du får høre hjertelyden!

Skrevet
De kan lytte etter hjertelyden med et lite apparat som heter doppler. Man trenger ikke ultralyd til det. :) Men det er ikke alle leger / jordmødre som vil gjøre det så tidlig for da kan den være litt vanskelig å finne. Ellers så er det jo noen fastleger som har ultralydapparat på kontoret sitt da. Men det er vel ikke så mange.

Lykke til på kontroll i morgen Rosa! Håper du får høre hjertelyden!

ok så spennende....

Du får oppdatere oss etter kontroll rosa76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...