Fantorangen Skrevet 1. januar 2010 #481 Del Skrevet 1. januar 2010 Godt nytt år Rosa 76 Håper du har det bra og at formen er bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jamp Skrevet 1. januar 2010 #482 Del Skrevet 1. januar 2010 Godt nytt år! Tenk for et spennende år som venter oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. januar 2010 #483 Del Skrevet 1. januar 2010 Nå har jeg sittet i flere timer og lest igjennom hele dagboken din Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, da spesielt frem til du ble gravid. Er selv 37 og har ventet (for) lenge med å bli klar for å få barn. Fortsatt litt usikker på om det er meg eller den biologiske klokken som snakker når jeg sier jeg er klar Er for tiden i innbildt svangerskap (?!), ventetiden frem mot IKM er en pine :gjeiper: Ønsker både deg og alle som vanker i dagboken din lykke til med graviditeter og prøving Får nok snart lage min egen dagbok. Koselig med samholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #484 Del Skrevet 3. januar 2010 Godt nyttår jenter Har vært på fjellet uten nett så ikke fått oppdatert dagboken før. Hatt det veldig bra på fjellet Formen har vært kjempe fin og jeg fikk tatt et par turer på ski. Tok det rolig selvfølgelig, men var utrolig deilig å bare komme seg ut i frisk luft. Første ordentlige fysisk aktivitet siden uke 5 av graviditeten Var positivt overrasket over at formen likevel ikke var så værst. Men pga graviditeten og at det var så kaldt så presset meg ikke. Uvant å ikke frese avgårde, men jeg er så innstilt på at slik er det bare nå så det gikk veldig fint. På første skituren så slet jeg litt med bekkenet. Men vet ikke om skigåingen gjorde underverker, for etter første skitur så har jeg ikke hatt problem med bekkenet i det hele tatt og det etter hatt små "vondt" i flere uker... I morgen er det jobb dag igjen og jeg er litt spent. Mest fordi jeg skal begynne 100% i jobb igjen. Føler meg jo veldig mye bedre, men jeg trenger fortsatt mye søvn og god tid om morgenen. Men jeg har lyst å prøve så får vi se hvordan det går. Får iallefall legge meg tidlig i kveld så jeg får søvnen jeg trenger. Ellers så er jeg så glad og fornøyd om dagen. Jeg og mannen har det så fint :rødme: og gleder oss slik til å bli foreldre. Det er så fantastisk å tenke på at vi sammen har skapt et liv og gleder oss slik til å hilse på det lille underet. Men først gleder jeg meg til ultralyd, håper lille han eller hun har det godt der inne i magen Trur jeg skal ringe privat klinikk i morgen og høre om jeg kan ta ultralyd i løpet av de nærmeste ukene da jeg synes det er en evighet til uke 18... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #485 Del Skrevet 3. januar 2010 Nå har jeg sittet i flere timer og lest igjennom hele dagboken din Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, da spesielt frem til du ble gravid. Er selv 37 og har ventet (for) lenge med å bli klar for å få barn. Fortsatt litt usikker på om det er meg eller den biologiske klokken som snakker når jeg sier jeg er klar Er for tiden i innbildt svangerskap (?!), ventetiden frem mot IKM er en pine :gjeiper: Ønsker både deg og alle som vanker i dagboken din lykke til med graviditeter og prøving Får nok snart lage min egen dagbok. Koselig med samholdet Hei LineGourmet, velkommen til dagboken min! Hyggelig med nye fjes og imponert over at du har brukt flere timer av din tid for å lese i dagboken min Håper du lykkes snart med prøvingen. Så i dagboken din at du har prøvd en stund, men håper du ikke har mistet motet helt enda for det er vanlig at det går en stund når man har passert 35. Det blir nok din tur snart! Skal følge deg i dagboken din med spenning og krysser alt jeg kan for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 3. januar 2010 #486 Del Skrevet 3. januar 2010 [ Ellers så er jeg så glad og fornøyd om dagen. Jeg og mannen har det så fint :rødme: og gleder oss slik til å bli foreldre. Det er så fantastisk å tenke på at vi sammen har skapt et liv og gleder oss slik til å hilse på det lille underet. :rødme: Åh.. så flott. Det er akkurat det der jeg drømmer om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #487 Del Skrevet 4. januar 2010 Da har jeg bestilt UL på privat klinikk. Kunne få time i morgen men da passet det desverre ikke for mannen. Så da blir det 22 januar istedefor dvs om litt over to uker. Gleder meg slik til å se lille underet :rødme: og håper alt står bra til med han eller hun! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 4. januar 2010 #488 Del Skrevet 4. januar 2010 Hei Rosa 76 Så bra at formen har tatt seg opp, kanskje vi kan få til en spassertur en dag. Å så spennende med UL, går jo fort til 22.januar da Jeg ringte jordmor etter legetimen i romjula og jammen hadde de ikke fulle lister, fikk ikke time før 8.februar, så er glad for UK nå på fredag for ellers hadde det blitt utrolig lenge til neste kontrolltime. Har du fått time til ordinær UL enda? Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #489 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei Fantorangen! Spasertur høres veldig bra ut, det må vi få til Jeg ringte også jordmor i går og det var det fullt ja. Skulle egentlig ha time i midten av januar (dvs uke 16) men fikk ikke før beynnelsen av februar (uke 18). Så jeg er også glad jeg har UL først Har ikke fått innkalling til ordninær UL enda heller, lege sa uke 18 så vi får se. Var hardt å begynnt på jobb fullt igjen :gjeiper: Har heldigvis forståelsesfull sjef så jeg har fått jobbet hjemme i går og i dag og i tilegg begynne litt senere. I går var jeg kjempesliten og kvalm hele dagen igjen, men det går seg vel til når kroppen blir vant. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #490 Del Skrevet 5. januar 2010 Huff, jeg er så beskymret for katten min Han er en gammel katt som jeg har hatt fra han var kattunge og han betyr utrolig mye for meg. Han fikk påbevist problem med nyrene i sommer, men med spesialfor så har han vært i god form siden. Han har virka litt "deprimert" siste to ukene, men jeg har tenkt at det er fordi han ikke får vært så mye ute pga kulden. Han virker ikke veldig syk, bare litt daff. Innimellom så kvikner han veldig til og leker og hærjer. Men Pga nedsatt almenntilstand og alder så tåler han ikke så mye, så derfor blir jeg beskymret med engang jeg ser antydning til at han ikke har det 100% bra. Hvis jeg synes han blir slappere får jeg ta han med til dyrlegen for å få en oppdatering på hvordan det går med nyrene ++. Skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd her... Kjære Pusen min :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 5. januar 2010 #491 Del Skrevet 5. januar 2010 Godt nytt år, Rosa! Dette blir et spennende år for oss! Godt å se at formen din har vært bedre i jula. Jeg har også vært i veldig god form, men kjenner dessverre at det er forskjell på å ha fri og jobbe jeg også. Godt du har en så forståelsesfull og snill sjef da så du kan ha en litt mykere start, så håper jeg formen din kommer seg ordentlig snart. Uff, stakkars pusen din. Det er så fælt når dyra er syke! Jeg sliter selv med en hund som fikk en kraftig strekk i det ene bakbeine før jul. Han har ikke blitt ordentlig bra enda og i går klarte han å strekke det på nytt, så nå er det bare enda verre. Det skjærer i hjertet mitt når jeg ser han nesten ikke klarer å gå og jeg begynner omtrent å grine bare ved synet. Håper at et dyrlegebesøk kan bekrefte at alt er i orden med pusen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #492 Del Skrevet 5. januar 2010 Mulig jeg overreagerer litt når det gjaldt pusen min, for nå ligger han klint intill meg og virker som verdens mest lykkelige katt :rødme: Håper alt er i orden, søte katten min! Har titta i starten av denne dagboken og da var det mye snakk om og det var vel mye av det dagene rundt EL dreide seg om :gjeiper: Etter jeg ble gravid så har jeg vel ikke nevt noe særlig og det ser jeg gjelder de fleste andre graviditetsdagbøker også Så til dere prøvere som stikker innom - nyt kosen mens dere kan for det vil komme en periode under graviditeten hvor du såvidt orker at din kjære holder rundt deg engang Heldigvis har lysten kommet tilbake nå når jeg har blitt bedre :rødme: Nei, nå skal jeg ordne meg kveldsmat. Hjemmebakte rundstykker og te Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #493 Del Skrevet 5. januar 2010 Tusen takk for gode ord Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 5. januar 2010 #494 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Så gøy å snart få se underet snart :hjerte: Det er en FANTASTISK opplevelse!! Uff kanskje du skal ta med pusen til veterinær.. Min katt var veldig slakk og sløv og hadde kreft.. Men ikke bli skremt, det er mulig han bare er trett og sliten. Endret 5. januar 2010 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. januar 2010 #495 Del Skrevet 5. januar 2010 Har titta i starten av denne dagboken og da var det mye snakk om og det var vel mye av det dagene rundt EL dreide seg om :gjeiper: Etter jeg ble gravid så har jeg vel ikke nevt noe særlig og det ser jeg gjelder de fleste andre graviditetsdagbøker også Så til dere prøvere som stikker innom - nyt kosen mens dere kan for det vil komme en periode under graviditeten hvor du såvidt orker at din kjære holder rundt deg engang Heldigvis har lysten kommet tilbake nå når jeg har blitt bedre :rødme: Jeg å nyter kosen, også utenom el Men merker tydelig forskjell i lysten og initiativtaking fra min side i forhold til syklus. Deilig med utenom el - når man gjør det bare for å være nære hverandre - ikke for å komme til et mål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 5. januar 2010 #496 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei Rosa76 Så herlig å lese at du og din kjære har det så bra sammen for tida :rødme: Gleder meg til vi sitter i samme situasjon Hjemmebakte rundstykker og te hørtes deilig ut. Kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #497 Del Skrevet 6. januar 2010 Hei Epica Gleder meg veldig til UL ja Jeg trur det er mer problemet med nyrene som gjør at katten i perioder er litt slapp. Han virker kvikkere nå, men følger med han og tar han med til dyrlegen hvis han blir slapp igjen. Klart når han er så gammel så kan det egentlig være hva som helst... Og LineGourmet og Honning, håper det blir deres tur til å bli gravid snart. Følger med dere og krysser fingrer Ellers ble jeg litt redd i natt Våknet av ganske kraftige magesmerter rundt ett tiden. Mer som en kniv som ble stikket magen og vridd rundt. (ikke at jeg har opplevd det men...) Smerten var mest på høyre side hvis jeg husker riktig, for var litt i ørska. Sto opp på do og var redd for hva som ville skje, men tissa bare og etter det ga smertene seg. Lurer på hva det var, noen som har ide? Kan det være urinveisinfeksjon? Svir ikke når jeg tisser, men jeg tisser veldig sjelden synes jeg. Har hatt litt vondt i magen innimellom siste ukene, men bare svake smerter. Hmm, håper virkelig alt er bra. Burde jeg ta kontakt med Lege eller Jordmor eller er dette helt vanlig? Neste time er hos Jordmor uke 18, og det er jo ganske lenge til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. januar 2010 #498 Del Skrevet 6. januar 2010 Om du opplever så intens smerte en gang til, så tar du en tur til legen og spør om å få sjekket ut hva det kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. januar 2010 #499 Del Skrevet 6. januar 2010 Ellers ble jeg litt redd i natt Våknet av ganske kraftige magesmerter rundt ett tiden. Mer som en kniv som ble stikket magen og vridd rundt. (ikke at jeg har opplevd det men...) Smerten var mest på høyre side hvis jeg husker riktig, for var litt i ørska. Sto opp på do og var redd for hva som ville skje, men tissa bare og etter det ga smertene seg. Lurer på hva det var, noen som har ide? Kan det være urinveisinfeksjon? Svir ikke når jeg tisser, men jeg tisser veldig sjelden synes jeg. Har hatt litt vondt i magen innimellom siste ukene, men bare svake smerter. Hmm, håper virkelig alt er bra. Burde jeg ta kontakt med Lege eller Jordmor eller er dette helt vanlig? Neste time er hos Jordmor uke 18, og det er jo ganske lenge til Jeg har jo ikke peiling - men jeg har på følelsen av at alt er helt i orden med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 6. januar 2010 #500 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Eg ville ha kontakta lege eller jordmor, berre sånn for sikkerhets skyld. Forrige gang eg var gravid, sa jordmora mi til meg at eg berre måtte ringa når som helst, viss det var noko eg lurte på / var bekymra for - så kunne eg få koma inn til ein sjekk. Og det gjorde eg også, ein gang då eg var 14-15 veker på vei, og det kom litt blodfarga slim i trusa. Då fekk eg koma inn til jordmora med ein gang, som eg fekk prata med - og ho sjekka fosterlyden, og sa at alt såg fint ut. Dermed kunne eg senka skuldrene, og slapp å gå rundt og bekymra meg! Endret 6. januar 2010 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå