Gå til innhold

Er jeg lavtutdannet, slik menn ikke vil ha?

Gjest Gjest_Elisa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Vås. Man kan bli barnehagedameutdannet med videregående også.

Forøvrig finnes det menn med lav/ingen utdanning. Disse skal også ha en partner. Tror neppe de synes det er attraktivt med damer som har veldig høy utdanning.

Sannsynligvis finner de hverandre, disse menneskene med lav/høy utdanning?

Enig, barnehagetante kan en bli på videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utdanning er ikke så viktig synes jeg, dannet kan man bli på så mange andre måter:) Så klart, at hun har studert hvertfall tre år og fullført et studie eller hvertfall noen fag i noe som hun virkelig brenner før eller interesserer seg i gir et veldig godt inntrykk, slike jenter er det ofte mer tak i, og de har litt visjoner om fremtiden. Dette varierer så klart, noen velger kun en utdannelse fordi de får bedre betalt i en "hvilken som helst" jobb.

Jenter som dropper ut av skolen, eller kun fullfører vgs for å ta seg en "hvilken som helst" jobb har ofte knapp livserfaring, og har lite forutsetninger for å få det. For kjedelig for meg, i allefall. Men noen foretrekker jo det trygge, og mener at forandringer rett og slett ikke fryder.

Hver sin smak, tror det gjelder både kvinner og menn. Jeg foretrekker jenter som enten har en jobb som gir dem utfordringene dem trenger, eller innebærer oppgaver som utvikler dem og som forhindrer at de bare "står fast" i livet.

ELLER de kan ha en hvilken som helst "rema"-jobb, og bruke pengene og fritiden sin på det de brenner for, og gir samme utbytte som førstnevnte jobb-type :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Papirer indikerer ofte det, men er langt fra en garanti. Samme kan sies om mangel på pairer. Har sett alle sider av denne saken.

Klart det er ingen garanti, menneskelige egenskaper avslører seg selv ganske tidlig uansett. Synes for øvrig det kan være mer betryggende med noe papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_damen_*

..jeg har syv år på universitetet og kunne ikke tenke meg en mann som ikke har minimum høyskole...like barn leker best..og kjedelig å diskutere med en som ikke er så reflektert..man bør jo hal litt mål her i livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vås. Man kan bli barnehagedameutdannet med videregående også.

Forøvrig finnes det menn med lav/ingen utdanning. Disse skal også ha en partner. Tror neppe de synes det er attraktivt med damer som har veldig høy utdanning.

Sannsynligvis finner de hverandre, disse menneskene med lav/høy utdanning?

Man trenger faktisk ingen utdanning i det hele tatt for å bli "barnehagedame," bare sånn for å pirke skikkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Guro_*
Man trenger faktisk ingen utdanning i det hele tatt for å bli "barnehagedame," bare sånn for å pirke skikkelig. :)

Nei, men folk snakker så nedlatende om det å jobbe i barnehage, virker ikke som folk er klar over at det i ALLE barnehager er folk som har gått 3 år på høyskole som jobber der.

Som f.eks hun over som sa at han finansmannen kunne godt ta til takke med en barnehagedame. Hva er barnehagedame?! En som jobber i barnehage - uansett utdanning!? Jeg hadde blitt rimelig provosert av å bli kalt barnehagedame eller barnehagetante viss jeg var utdannet førskolelærer og jobbet som pedagogisk leder!

Takk og lov at det er pedagoger i barnehagene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Caroline_*

Jeg er også en av disse sekretøsene uten særlig utdannelse utover videregående :ler:

Har jobbet som sekretær i et av landets største konsern og stortrives. Kunne aldri tenkt meg en annen jobb. Tjener nesten 500.000 + bonus, har mange frynsegoder og føler rett og slett at livet er verd å leve. Har det som plommen i egget :)

En ting til - jeg klarte å finne meg en mann også - vi har nå vært sammen i over 20 år - og jeg skal love deg at hverken han, mine kollegaer eller sønnene mine ser ned på meg fordi jeg "bare" er sekretær.

Hadde jeg møtt en mann som så ned på meg pga min utdannelse og yrkesvalg så hadde jeg begynt å le .. det ville i såfall vært en mann jeg IKKE kunne tenkt meg å date eller dele livet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente_*
Hun skal ha ambisjonre om å utvikle seg selv og være i stand til å diskutere andre tema enn hva som sto i siste Se&Hør og hvilke farger som er på mote til høsten.

Hvilke paiprer hun har driter jeg i.

Ja, men det henger ofte litt sammen med om man har utdanning eller ikke. Det gjelder selvsagt ikke alle, men i de store linjene så har de som har en utdanning på høyere nivå litt mer mellom øra og noen slags større ambisjoner som gjør at se&hør og motefarger ikke er like interessant altså.

Mens de som ikke har gått noe på skole fortsatt er mest opptatt av akkurat det her i livet.

Jeg mener at utdanning i form papirer og status og alt sånn sett, ikke har noe å si for valg av partner. MEN, jeg er ganske sikker på at man som person utvikler seg ved å ta en utdannelse, og ved å være gjennom studietid osv. Og derfor formes personen/personligheten ganske mye ved utdanning. Om man har sittet ti år i den samme kassa på rimi (for å sette det på spissen) har man naturlignok et annet syn på ting og andre kunnskaper enn de som har tatt noen år utdanning. Da får man rikere erfaringer, man ser kanskje flere sider av mange saker osv osv osv.

Så sånn sett har det noe å si. Man vil jo også gjerne være p nivå med partneren sin vil jeg tro - og for meg som har utdanning så foretrekker jeg kanskje en som også har det på bakgrunn av det jeg skrev. Men det er jo selvsagt mange individuelle forskjeller her. Det viktigste er kanskje at man har gjort litt ting, fått litt erfaringr og opplevelser. Det er også kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av disse sekretøsene uten særlig utdannelse utover videregående :ler:

Har jobbet som sekretær i et av landets største konsern og stortrives. Kunne aldri tenkt meg en annen jobb. Tjener nesten 500.000 + bonus, har mange frynsegoder og føler rett og slett at livet er verd å leve. Har det som plommen i egget :)

En ting til - jeg klarte å finne meg en mann også - vi har nå vært sammen i over 20 år - og jeg skal love deg at hverken han, mine kollegaer eller sønnene mine ser ned på meg fordi jeg "bare" er sekretær.

Hadde jeg møtt en mann som så ned på meg pga min utdannelse og yrkesvalg så hadde jeg begynt å le .. det ville i såfall vært en mann jeg IKKE kunne tenkt meg å date eller dele livet med.

men da har han kanskje lav utdannelse selv ?..poenget er at like barn leker best..kjeder vettet av meg med folk med lav utdannelse fordi de er så lite reflekterte..og så sier jo det litt om hvilke mål og selvfølelse vedkommende har ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at mennesker med lav utdanning kan være litt kjedelige og lite reflekterte.

Jeg lurer på.. Det må være noe mellom lav og høy utdannelse. Faren min er journalist, og er da reflektert. Han har jo ingen høy utdannelse sånn jeg ser det, men det er absolutt ikke lav utdannelse heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at mennesker med lav utdanning kan være litt kjedelige og lite reflekterte.

Jeg lurer på.. Det må være noe mellom lav og høy utdannelse. Faren min er journalist, og er da reflektert. Han har jo ingen høy utdannelse sånn jeg ser det, men det er absolutt ikke lav utdannelse heller..

det var jo litt anderledes før, men dagens samfunn med alle muligheter vi man lett virke lat og med lite tiltakslyst hvis en ikke vil benytte sine evner, få en god jobb og betale mye skatt til samfunnet...

Du høre veldig ofte på argumentasjonen til folk i hvilken grad de er skolerte..ikke uten unntak selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men folk snakker så nedlatende om det å jobbe i barnehage, virker ikke som folk er klar over at det i ALLE barnehager er folk som har gått 3 år på høyskole som jobber der.

Som f.eks hun over som sa at han finansmannen kunne godt ta til takke med en barnehagedame. Hva er barnehagedame?! En som jobber i barnehage - uansett utdanning!? Jeg hadde blitt rimelig provosert av å bli kalt barnehagedame eller barnehagetante viss jeg var utdannet førskolelærer og jobbet som pedagogisk leder!

Takk og lov at det er pedagoger i barnehagene!!

Ja, jeg er helt enig med deg, bare så det er sagt... MEN det er dessverre flest ufaglærte i barnehagene. Pr. pedagog er det minst to assistenter, og de fleste av dem er dessverre ufaglærte. Det er dog en annen diskusjon.

Synes forøvrig INGEN bør kalles "Tante" i barnehagene, pedagog eller ei!!! Tante er et gammelt begrep fra 70- 80-tallet da de fleste som arbeidet i barnehagene var gamle tanter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente_*
Ja, jeg er helt enig med deg, bare så det er sagt... MEN det er dessverre flest ufaglærte i barnehagene. Pr. pedagog er det minst to assistenter, og de fleste av dem er dessverre ufaglærte. Det er dog en annen diskusjon.

Synes forøvrig INGEN bør kalles "Tante" i barnehagene, pedagog eller ei!!! Tante er et gammelt begrep fra 70- 80-tallet da de fleste som arbeidet i barnehagene var gamle tanter!

Å jobbe i barnehage er da både viktig og helt sikkert veldig givende! Hvorfor skal det være lavstatus å jobbe i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jobbe i barnehage er da både viktig og helt sikkert veldig givende! Hvorfor skal det være lavstatus å jobbe i?

Har jeg skrevet at det er lavstatus å jobbe i barnehage???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har høyere utdanning men jobber gjerne i barnehage, mest givende jobben i hele verden, er SÅ MYE mer enn bare oppbevaring av barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Jeg leste litt på denne tråden om menn vil ha kvinner med høy utdannelse eller ikke.

Jeg jobber som sekretær. Har vgs, og 1 årig kontorutdanning. Jeg har etter jeg begynte i jobb tatt fag på høyskolenivå som gir studiepoeng:

Finansregnskap 10 stp.

Lønn og personal 30 stp.

Økonomisk rapportering 10 stp.

Regnskap 10 stp.

Foretaksrett 10 stp.

Men jeg har jo ikke en grad...Har planer om å ta flere fag, og jobbe i en økonomiavdeling.

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med innlegget,men...

Hvor viktig er utdannelse for deg ved valg av kjæreste? Hadde du droppet meg fordi tittelen min er sekretær?

Utdannelse kan godt droppes, det viktige er at man har kunnskaper, forståelse, kritisk sans ol, utdannelse går gjerne ut på å få folk til å tilpasse seg gjeldende samfunnssystem, dvs ikke nødvendigvis noe positivt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_mann_*
Papirer henger gjerne sammen med evne til refleksjon, ikke alltid men noe. Forteller gjerne om personlige mål og interesser.
Har man evne til reflesksjon når man lar seg styre av et sentralstyrt utdanningssystem?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Ja, men det henger ofte litt sammen med om man har utdanning eller ikke. Det gjelder selvsagt ikke alle, men i de store linjene så har de som har en utdanning på høyere nivå litt mer mellom øra og noen slags større ambisjoner som gjør at se&hør og motefarger ikke er like interessant altså.

Mens de som ikke har gått noe på skole fortsatt er mest opptatt av akkurat det her i livet.

Jeg mener at utdanning i form papirer og status og alt sånn sett, ikke har noe å si for valg av partner. MEN, jeg er ganske sikker på at man som person utvikler seg ved å ta en utdannelse, og ved å være gjennom studietid osv. Og derfor formes personen/personligheten ganske mye ved utdanning. Om man har sittet ti år i den samme kassa på rimi (for å sette det på spissen) har man naturlignok et annet syn på ting og andre kunnskaper enn de som har tatt noen år utdanning. Da får man rikere erfaringer, man ser kanskje flere sider av mange saker osv osv osv.

Så sånn sett har det noe å si. Man vil jo også gjerne være p nivå med partneren sin vil jeg tro - og for meg som har utdanning så foretrekker jeg kanskje en som også har det på bakgrunn av det jeg skrev. Men det er jo selvsagt mange individuelle forskjeller her. Det viktigste er kanskje at man har gjort litt ting, fått litt erfaringr og opplevelser. Det er også kunnskap.

Hva hvis man studerer "out of the box", man leser en masse, men ikke nødvendigvis pensum i den offentlige skolen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*

Utifra hva jeg leser/hører i norsk presse, så har jeg ikke inntrykk av at journalister er reflekterte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente_*
Har jeg skrevet at det er lavstatus å jobbe i barnehage???

Ikke du, men mange her virker som har den oppfatningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...