Gjest Gjest_Elisa_* Skrevet 23. juli 2009 #1 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg leste litt på denne tråden om menn vil ha kvinner med høy utdannelse eller ikke. Jeg jobber som sekretær. Har vgs, og 1 årig kontorutdanning. Jeg har etter jeg begynte i jobb tatt fag på høyskolenivå som gir studiepoeng: Finansregnskap 10 stp. Lønn og personal 30 stp. Økonomisk rapportering 10 stp. Regnskap 10 stp. Foretaksrett 10 stp. Men jeg har jo ikke en grad...Har planer om å ta flere fag, og jobbe i en økonomiavdeling. Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med innlegget,men... Hvor viktig er utdannelse for deg ved valg av kjæreste? Hadde du droppet meg fordi tittelen min er sekretær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. juli 2009 #2 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg leste litt på denne tråden om menn vil ha kvinner med høy utdannelse eller ikke. Jeg jobber som sekretær. Har vgs, og 1 årig kontorutdanning. Jeg har etter jeg begynte i jobb tatt fag på høyskolenivå som gir studiepoeng: Finansregnskap 10 stp. Lønn og personal 30 stp. Økonomisk rapportering 10 stp. Regnskap 10 stp. Foretaksrett 10 stp. Men jeg har jo ikke en grad...Har planer om å ta flere fag, og jobbe i en økonomiavdeling. Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med innlegget,men... Hvor viktig er utdannelse for deg ved valg av kjæreste? Hadde du droppet meg fordi tittelen min er sekretær? Det var da voldsomt detaljert hehe For meg personlig hadde det ikke betydd noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fix Skrevet 23. juli 2009 #3 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg leste litt på denne tråden om menn vil ha kvinner med høy utdannelse eller ikke. Jeg jobber som sekretær. Har vgs, og 1 årig kontorutdanning. Jeg har etter jeg begynte i jobb tatt fag på høyskolenivå som gir studiepoeng: Finansregnskap 10 stp. Lønn og personal 30 stp. Økonomisk rapportering 10 stp. Regnskap 10 stp. Foretaksrett 10 stp. Men jeg har jo ikke en grad...Har planer om å ta flere fag, og jobbe i en økonomiavdeling. Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med innlegget,men... Hvor viktig er utdannelse for deg ved valg av kjæreste? Hadde du droppet meg fordi tittelen min er sekretær? Betyr ikke noe det, Man opplever ikke kjærlighet fordi en har god utdannelse akkurat. Andre ting som teller der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 23. juli 2009 #4 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg leste litt på denne tråden om menn vil ha kvinner med høy utdannelse eller ikke. Jeg jobber som sekretær. Har vgs, og 1 årig kontorutdanning. Jeg har etter jeg begynte i jobb tatt fag på høyskolenivå som gir studiepoeng: Finansregnskap 10 stp. Lønn og personal 30 stp. Økonomisk rapportering 10 stp. Regnskap 10 stp. Foretaksrett 10 stp. Men jeg har jo ikke en grad...Har planer om å ta flere fag, og jobbe i en økonomiavdeling. Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med innlegget,men... Hvor viktig er utdannelse for deg ved valg av kjæreste? Hadde du droppet meg fordi tittelen min er sekretær? Det er veldig stor forskjell på menn. Så stor at det ikke er mulig å gi ETT svar. Skal gi to eksempler som jeg kjenner og som har uttalt seg om dette: 1. Master, jobber i et av norges største konsern innen finans, høy stilling. Ja til barnehagedamer 2. Master, jobber i et av norges største konsern (det andre ) Han sier at dama minst må ha en bachelor. Og han mener dette også. Når jeg ser på mange finanskoner så er de ofte nothing selv (jeg sier ikke at DU er nothing!) og ofte skrapt sammen en utdannelse etter at de giftet seg. Altså mennene valgte å gifte seg med dem da de ikke hadde noen utdannelse. Så umulig å generalisere. Men ville fullført en bachelor for egen skyld hvis jeg var deg i f.eks øk eller revisjon og deter ikke så vanskelig siden du allerede har noen fag og har det under huden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth199 Skrevet 23. juli 2009 #5 Del Skrevet 23. juli 2009 Skriver under her, bryr meg ikke om dama tjener 50000 i året eller en million, så lenge hun trives med det. Selv har jeg god nok økonomi til å klare å forsørge meg selv + ei + 2 i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #6 Del Skrevet 23. juli 2009 Selv har jeg god nok økonomi til å klare å forsørge meg selv + ei + 2 i fremtiden. WOW. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #7 Del Skrevet 23. juli 2009 Har en del å si for enkelte menn. Har han høy utdannelse vil han sannsynligvis ha en på samme nivå. Men ikke et must. Men mange av mine guttekompiser mener dette og de fleste har mastergrad i et eller annet. Selv om jeg studerer selv, synes jeg ikke at en utdannelse forteller noe særlig om en person (bortsett fra kanskje karriereambisjoner). Men det er klart at det gir en trygghet så man slipper å stille dette spm og noengang føle seg underlegen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David John jr. Skrevet 23. juli 2009 #8 Del Skrevet 23. juli 2009 Har en del å si for enkelte menn. Har han høy utdannelse vil han sannsynligvis ha en på samme nivå. Men ikke et must. Men mange av mine guttekompiser mener dette og de fleste har mastergrad i et eller annet. Selv om jeg studerer selv, synes jeg ikke at en utdannelse forteller noe særlig om en person (bortsett fra kanskje karriereambisjoner). Men det er klart at det gir en trygghet så man slipper å stille dette spm og noengang føle seg underlegen Utdannelese selvsagt - det sier jo litt om henne. At man i dagens Norge ikke har klart mer en videregående likeså. Forøvrig. I en svensk undersøkelse jeg leste om ville menn helst ha kvinner med høyere utdannelse, mens kvinnene ville ha en håndverker ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 23. juli 2009 #9 Del Skrevet 23. juli 2009 Utdannelese selvsagt - det sier jo litt om henne. At man i dagens Norge ikke har klart mer en videregående likeså. Forøvrig. I en svensk undersøkelse jeg leste om ville menn helst ha kvinner med høyere utdannelse, mens kvinnene ville ha en håndverker ..... Altså, jeg har jo klart mer en videregående. Jeg har bare ikke en grad enda! Men har jo tatt høyskolefag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #10 Del Skrevet 23. juli 2009 Menn tar det som beveger seg som de kan få. Ingen krav der. Så slapp av!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #11 Del Skrevet 23. juli 2009 Skal gi to eksempler som jeg kjenner og som har uttalt seg om dette: 1. Master, jobber i et av norges største konsern innen finans, høy stilling. Ja til barnehagedamer 2. Master, jobber i et av norges største konsern (det andre ) Han sier at dama minst må ha en bachelor. Og han mener dette også. Du vet kanskje ikke at "barnehagedameutdanningen" er en bachelorgrad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 23. juli 2009 #12 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Du vet kanskje ikke at "barnehagedameutdanningen" er en bachelorgrad? Vås. Man kan bli barnehagedameutdannet med videregående også. Forøvrig finnes det menn med lav/ingen utdanning. Disse skal også ha en partner. Tror neppe de synes det er attraktivt med damer som har veldig høy utdanning. Sannsynligvis finner de hverandre, disse menneskene med lav/høy utdanning? Endret 23. juli 2009 av Hilde K S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lærar Skrevet 23. juli 2009 #13 Del Skrevet 23. juli 2009 Du vet kanskje ikke at "barnehagedameutdanningen" er en bachelorgrad? Bachelor for barnehagetante? Er det nytt nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #14 Del Skrevet 23. juli 2009 Bachelor for barnehagetante? Er det nytt nå? Det er det hvis en tar utdanning som førskolelærer på høyskole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #15 Del Skrevet 23. juli 2009 Det er det hvis en tar utdanning som førskolelærer på høyskole Skjønner ikke at dere henger dere opp i det. En god bachelor mentes. alle vet at hvis det virkelig finnes noe slik som barnehagebachelor, så er det noe nytt tull. Let it go Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Guro_* Skrevet 23. juli 2009 #16 Del Skrevet 23. juli 2009 Skjønner ikke at dere henger dere opp i det. En god bachelor mentes. alle vet at hvis det virkelig finnes noe slik som barnehagebachelor, så er det noe nytt tull. Let it go Noe nytt tull? Du virker litt dum, rett og slett! Hvem vil du at skal passe dine barn? Kun ufaglærte? Eller pedagogiske ledere med 3 år på høyskole`? Det er HELT NØDVENDIG! og absolutt ikke noe tull. Hjelpes så merkelig folk er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 23. juli 2009 #17 Del Skrevet 23. juli 2009 Hun skal ha ambisjonre om å utvikle seg selv og være i stand til å diskutere andre tema enn hva som sto i siste Se&Hør og hvilke farger som er på mote til høsten. Hvilke paiprer hun har driter jeg i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #18 Del Skrevet 23. juli 2009 Mye av forebyggende og inkluderende arbeid, sosialiseringsprosesser og utvikling av ferdigheter starter tidlig. Vi trenger mennesker som forstår det og utdannede mennesker til pedagogiske stillinger. Er så mye mer enn bare en opplæringsplass, er en arena hvor utvikling, lek og modenhet påvirkes av gode rollemodeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #19 Del Skrevet 23. juli 2009 Hun skal ha ambisjonre om å utvikle seg selv og være i stand til å diskutere andre tema enn hva som sto i siste Se&Hør og hvilke farger som er på mote til høsten. Hvilke paiprer hun har driter jeg i. Papirer henger gjerne sammen med evne til refleksjon, ikke alltid men noe. Forteller gjerne om personlige mål og interesser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 23. juli 2009 #20 Del Skrevet 23. juli 2009 Papirer henger gjerne sammen med evne til refleksjon, ikke alltid men noe. Forteller gjerne om personlige mål og interesser. Papirer indikerer ofte det, men er langt fra en garanti. Samme kan sies om mangel på pairer. Har sett alle sider av denne saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå