Gå til innhold

Finske jenter

Gjest Per Kele

Anbefalte innlegg

Gjest Per Kele

Har nylig truffet en søt finsk jente som jeg vil bli bedre kjent med. Noen som har noen generelle tips om hvordan man sjekker opp finske jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nylig truffet en søt finsk jente som jeg vil bli bedre kjent med. Noen som har noen generelle tips om hvordan man sjekker opp finske jenter?

Lær deg finsk hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så veldig annerledes enn å sjekke en norsk jente, vil jeg tro. For å gjøre ekstra inntrykk kan du jo komme med noen finske, søte ord her og der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da drar du denne for henne :

Det var under stora finska vinterkriget, Pekka hadde varit vid fronten i nio månader och saknade mycket hem till sin fru Liisa hemma vid Inare sjø. Efter kriget åkte Pekka hem på sina skidor i tjugo mil till sin fru i timmerkojan och han knackade MYCKET hårt på dørren : "hej Liisa, gissa vad jag knackar med ?"

En floskel : vær deg selv, husk hun har nordisk lynne allikevel. Jeg har dog erfaring med at noen finner kan være litt stille og rolige i edru tilstand, mulig det trengs en drink for å "tø" henne opp. Lycka till !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Pekka i Borettslagt representativ for finske menn, har du nok lite å bekymre deg over... :)

Neida, de to finske jentene jeg kjenner er utrolig like meg, de. Er nok ikke de store forskjellene på norske og finske jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann

Fra den lille erfaringen jeg tross alt har med finske damer:

Det er meget mulig at hun er noe mindre frampå enn norske damer. I alle fall i edru tilstand. Tolk signaler. Ting hun sier kan inneholde mye mellom linjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kjentdama

Finske jenter er som norske jenter, forskjellige. Noen er enkle å sjekke opp mens andre ikke er fullt så enkle. Noen er mer frempå enn andre, det er ikke så innmari stor forskjell på norske, svenske, danske og finske jenter egentlig hvis jeg skal dømme ut fra de jeg har møtt gjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_OsloMann
Finske jenter er som norske jenter, forskjellige. Noen er enkle å sjekke opp mens andre ikke er fullt så enkle. Noen er mer frempå enn andre, det er ikke så innmari stor forskjell på norske, svenske, danske og finske jenter egentlig hvis jeg skal dømme ut fra de jeg har møtt gjennom årene.

Mitt inntrykk er at de er litt mer som de russiske og østeuropeiske...

Ingen spesiell grunn til at finske damer skal være lik norske, i alle fall. Det er kulturelle forskjeller, og de kan være tildels store også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjentdama

Ingen spesiell grunn til at finske damer skal være lik norske, i alle fall. Det er kulturelle forskjeller, og de kan være tildels store også.

Du har din erfaring, jeg har min - kanskje de er like rett begge to, siden det ikke finnes noen damer som er helt like uansett land? :) Og da bør TS se an dama og bare prøve seg fram, finnes ingen fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Haha

Morsom du!

Personlig har jeg erfaring med finske menn. De er feminime, liker nakenhet (badsu kultur) og svært sjalu. Ikke alle drikker;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Kele
Fra den lille erfaringen jeg tross alt har med finske damer:

Det er meget mulig at hun er noe mindre frampå enn norske damer. I alle fall i edru tilstand. Tolk signaler. Ting hun sier kan inneholde mye mellom linjene.

Hun er ikke så veldig frampå nei, men det virker som hun er interessert. Og hun er nok noe mer utadvent enn en typisk finne, dog litt beskjeden, og hun er dessuten veldig god i svensk. Er ikke spesielt frampå selv, men syns faktisk det er enklere å sjekke damer når jeg ikke snakker norsk (må snakke svensk for at hun skal forstå meg).

Men nå er jeg egentlig ikke spesielt flink med damer da. Har ikke problem med å få oppmerksomhet, men det blir liksom med det, ikke noe mer. Vi går ut sammen, danser på klubb, prater. Men hva er neste steg liksom? Prøver å ta litt på henne osv. men får ikke kjemperespons på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Perkele, (nice name) :fnise:

Så hyggelig at du har truffet en finsk dame.

Synes ikke det er noen store forskjeller her altså. (er finsk selv) ;)

Finner generellt er jo et spesiellt folkeslag, litt tilbaketrukkne og sære men finske damer er kanskje litt mer direkte enn norske.

Masse lykke til og bare gi beskjed dersom du vil lære deg noen finske gloser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner generellt er jo et spesiellt folkeslag, litt tilbaketrukkne og sære men finske damer er kanskje litt mer direkte enn norske.

Egentlig litt interessant (syns jeg da hehe) for vha gen-sammenligninger har man visstnok funnet ut at finnene hører til en annen gen-pool enn resten av Europa.

Som altså betyr at det finske folkeslaget har et annet innvandrings-utgangspunkt.

Finner ser vel ganske like ut som oss andre nordboere tror jeg da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...